CX500 verbouwd

MIOB

MF veteraan
18 sep 2004
12.215
46
Samen met een oud klasgenoot ben ik een jaartje of twee geleden opzoek gegaan naar een oude, zo brak mogelijke motor met een leuk blok om om te bouwen naar iets anders. Ons eerste project. De 140,- die we voor deze prachtige (kuch) CX 500 hebben neergelegd pastte nog net binnen het studentenbudget:

knol001qf3.jpg



Nu, 1,5 jaar later dan verwacht is hij vrijwel af, vandaag hebben we alle gelakte delen gemonteerd. We hebben alles zelf moeten leren, zelf een (brak) electrodelasapparaat gekocht en bij de oudijzerboer wat metaal gehaald. Zelf de forwardcontrolles gebouwd, de klemmen waarmee d etank vastzit gemaakt, de accubak, spatborden aangepast etc... etc... etc...

En nu staat het er zo bij:


pa301297pd7.jpg


pa301309rl1.jpg


pa301325zl0.jpg


pa301299hn7.jpg


pa301314ig3.jpg


pa301335pr3.jpg


pa301327ci5.jpg



We zijn nu bezig met zeelf te proberen om voorwerpen te verkoperen. We willen nog schildjes/logos maken voor op de zijkant van de tank en de accubak.

Het enige wat we dan nog nodig hebben is meer uitlaat linnen, dus als iemand nog wat opver heeft... Veel hebben we niet nodig.





En dan zijn we nu opzoek naar een volgens project. Ook deze zal nog met eenstudentenbudget moeten. Ook nu willen we geen 4 inline. Alleen willen we wel graag een wat dikker blok, 500 cc is toch wel wta mager voor een chopper :)
 
Helemaal niet raar gedaan. Als je de tank nog iets had laten zakken, was'ie nog ietsie strakker geweest. Vooral de uitlaten en het achterspatbord zien er goed uit.

Gewaagde kleurstelling, btw.
 
wat pepe zegt!


RESPECT!

goed gedaan zeg, en de tijd en moeite genomen om dingen te leren. Kan ik nog niet zeggen.

kleurstelling staat me zeker aan.

foto-sessie ook met smaak gemaakt.


Je schrijft € 140,- start. Hebben jullie bijgehouden hoeveel erin is gegaan aan euro's ? En aan uren?

Enne ... voor hoeveel kan ik 'm komen ophalen ? :Y
 
Gelukkig hebben we het aantal manuren niet meegerekend..
Maar qua spullen zijn we denk ik niet boven de 600 euro uitgekomen. (incl aanschaf)

De foto's zijn nice geworden man! :Y
 
Gelukkig hebben we het aantal manuren niet meegerekend..
Maar qua spullen zijn we denk ik niet boven de 600 euro uitgekomen. (incl aanschaf)

De foto's zijn nice geworden man! :Y


Ik denk 700,- We zijn nog best veel kwijt geweest aan een hoop dingen die steeds een paar tientjes kosten: Achterlicht, olie, uitlaten, lak, filters, slangetjes, zadel, koplamp, etc.. etc...

Manuren..... inderdaad maar goed dat we die niet meegerekend hebben. Veel van die uren zijn opgegaan aan het leerproces, veel aan niet genoeg doordachte constructies (het zadel atop een gegeven moment zo vats dta je eerst de filters eraf moest halen, dan de accubak en dan pas kon je bij het zadel) en een hoop dubbel werk. Dingen als de kentekenplaatsteun (die er op de foto's niet opzit) hebben we in totaal 3x gedaan. Met de uitlaten zijn we ook eindeloos bezig geweest voor we het goed hadden, idem voor de forward controlles. Zelfs de lak hebben we 2x gedaan. We hadden hem eerst bruin/wit, maar dat mislukte doordat de afplaktape de verf weer oploste en meenam. Toen hebben we de gok genomen met een beter merk lak en de oranje kleur.



Waar we nog echt even aan moeten zien te komen is van dat uitlaatlinnen, we komen gewoon net te kort aan 1 kant, maar om daar nu een hele rol voor te kopen... (ik zou niet eens weten waar, ik had deze rol geruild tegen een Yamaha onderdeel)




Het verbouwen was gewoon echt leuk om te doen, we zijn dus weer opzoek voor een volgend project. Als iemand nog een leuke fioets weet te staan voor echt een zaxcht prijse (dan mag er echt wel het een en ander mis mee zijn) dan zouden we dat graag horen.
 
nog wat bouwfoto's

blok012po7.jpg


chopper001wl8.jpg


highwaysteps002vk9.jpg


grotefoto3uttbsqwux6.jpg



De tank naar beneden zou niet mogelijk zijn zonder de tank open te zlijpen (iets te radicaal voor ons) en de tankinhoud te verminderen. We zouden liever het stuur omlaag willen.

Met de kroonplaten hebben we 'mazzel' gehad. Ik heb in de tussentijd samen met mijn vriendin nog een CX aangeschaf (in onderdelen) en daar zaten die kroonplaten op. We vonden dat ze op de chopper beter staan dan op de caferacer die we van de andere CX hebben gemaakt:

copyofdsc06199pk1.jpg


copyofdsc06201sh7.jpg


copyofdsc06204ja2.jpg
 
Ziet er heeeeel mooi uit.
Erg goed gedaan.
Respect! :}

Ben nog zoekende voor een winter projectje maar dit geeft weer inspiratie.
 



Heb jij je spullen van Pieter eigenlijk ooit een keer gehad?





Bedankt voor de complimenten :) Sav heeft voor ons een mooi plaatje koper geregeld en daar gaan we logo's uit halen voor op de tank en accubak, dan nog uitlaatlint zien te regelen, blauwe plaat aanvragen en het achterlampje erop (komt samen met de plaat naast het achterwiel.


Owja, en nog even langs Feelers voor een tweede tankdop.
 
mooi ding, maar heb je ook foto's van links?

en ben benieuwd hoe je kentekenplaat en achterlicht gaat maken, hoop niet langs het wiel want dat vind ik ronduit lelijk
 
mooi ding, maar heb je ook foto's van links?

en ben benieuwd hoe je kentekenplaat en achterlicht gaat maken, hoop niet langs het wiel want dat vind ik ronduit lelijk


Wel langs het wiel, anders zou dat mooie spatbord verjeweetwelt worden ;)

Foto'van links.... daar heb ik er wel een paar van, maar minder, daar zit namelijk een stuk uitlaat waar we dus te weinig uitlaatlint voor hadden '(

pa301321xh2.jpg


Dit was de kenteenplaatopstelling. In principe komt hij weer op dezelfde plek, alleen maken we een andere beugel en we zijn/ waren ook niet tevreden over het zelfgemaakte led-achterlicht dus komt daar een andere lamp op.


dsc05131ts9.jpg


cxoranje001uw1.jpg
 
en toch vind ik dat lelijk aan de zijkant, heb nog geen motor gezien waarbij ik het mooi vind.

maar goed, het is jouw(jullie) motor en je moet doen wat je zelf mooi vind.

het geheel ziet er wel gaaf uit!
 
@DAF400,

Ik ben het met jou eens dat een plaat links naast het wiel eigenlijk niet de mooiste plek is. Maar, waar moet je die plank met letters dan kwijt?

Van alle mogelijke plekjes die ik ken is deze plek toch wel het minst storend.
 
voorbeeldje:

Harley%202.JPG


en rechtop op het spatbord vind ik ook best mooi.

maar goed, gelukkig valt over slechte smaak niet te twisten :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan