Harley Davidson XR1200

Vraagje:

Als je een andere uitlaat onder de xr wil, maar het gaat niet zozeer om vermogenswinst, maar juist om iets meer harley-geluidsbeleving, welke zouden jullie dan aanraden?

Liever geen volledig open pijpen, dat is weer teveel van het goede......
 
oe mens :P keuzes keuzes....

eerst de keus XR Iron of Nightster.
:P

Mag ik eerlijk zijn? jawel

Nou ik zou voor de looks.....XR kiezen....Als je sportief gezien wilt worden.
Overigens rijeigenschappen zijn totaal anders.
XR kun je nog eens goede bochten maken :P
Nightster/Iron is gewoon tuffen toeren....bochtjes gaan wel, maar tis omdat het moet niet omdat het leuk is om lekker schuin te gaan.

Over de uitlaat bij de XR kan ik je niet adviseren...op mijn nightster ligt er een screaming eagle onder...geluid is :P ....weet niet of dit ook voor de XR is
 
ha jasper: mn man rijdt xr, die is al een poosje om.

Ik zit er qua weggedrag een beetje tussenin: toeren is leuk, maar er moet wel af en toe een beetje gespeeld worden.

Alleen het sportieve uiterlijk van de xr zou voor ons juist best wat minder mogen: custum kontje is ook mooi. Beste van beide werelden zeg maar.

eerlijk: ik heb nog nooit op de xr gereden, vond het aantal cc's in combinatie met koppel en gewicht op voorhand wat intimiderend, maar wellicht na eerst nog een ritje op de custom 1200.........

Ik ben door de rit op de iron wel inmiddels achter dat het gewicht het probleem niet is, het aantal cc's waarschijnlijk ook niet, maar het blijft nogal een beest..........
 
Laatst bewerkt:
nope, voorlopig vanwege de prijs nog maar een poosje uitgesteld.

Maar aangezien de originele uitlaten al licht beginnen te roesten, en we van plan zijn nog heel lang onze motoren te houden, komen we er vanzelf nog wel eens aan toe.
Jij hebt de remus eronder meen ik? Achteraf hadden we misschien beter de x kunnen kopen, maar vorig jaar viel er nog wat minder te onderhandelen dan nu.

Hoe bevalt je motor je?
 
ffe omhoog schoppen .

Zoww...inmiddels wat kilometers gemaakt en de Remusset gemonteerd.
xr begint nu wat te wennen qua rijden en rijdt eigenlijk best wel relaxt merk ik.
Beetje rond de 135 blijven rijden gaat heel best op de snelweg , binnendoor rijdt ie sowieso prima.

De Remus vindt ik qua aanzicht een hele verbetering maar qua geluid ook , killer is eruit en hij klinkt luid.
De zwarte xr1200x ook gezien en hij is mooi maar wel erg zwart :P ...of tie me ook die meerprijs waard is weet ik niet mijn Oranje xr1200 vinnik ook mooi.

gr driver

Hey Drievert, wist helemaal niet dat je deze fiets ook had. Of is ie alweer weg?

De Vox hou je toch wel he ;) Het wisselt nog al eens zo te zien..

[afbeelding]

[afbeelding]

xr1200x model 2010

[afbeelding]

idem

[afbeelding]

Vance &Hines dempers &Remus

[afbeelding]
 
is eventueel een goede optie maar of ik nu voldoende poen heb om jouw bedrag toe te geven wat je wslijk al in gedachten hebt is wslijk nog niet het geval.
Ik moet nu nog ffe pas op de plaats maken ivm mijn toekomst plannen.

gr driver

:/ :?
 
Dat je misschien je Voxan zou inruilen ;) Juh kan dur op klikken he..
 
Dat je misschien je Voxan zou inruilen ;) Juh kan dur op klikken he..
klikken....dat zie ik nu pas en hoelang hang ik hier al rond op mf :+

okee.....topic vervuiling dus over naar de xr1200 ooit door mij gekocht maar weer weggedaan voor mijn Buell Uly en nu ik met 2 persoontjes ben en wat rustiger wil rijden zou mijn Momo weg kunnen en een xr 1200 ervoor terug maar ja...dan heb ik nog steeds ruimtegebrek hier dus dat schiet ook niet echt op -O-

De Vox doek nie meer weg denk ik ...ken inmiddels wat gezellige mensen die er ook 1 hebben *O*
 
@YellowS :kan het zijn dat jij vandaag een rondje ijsselstein deed?

1e rotonde voorbij arie molenaar richting Lopik kwamen we een zwarte xr tegen. Die zie ik niet zo vaak en aangezien jij uit vianen komt......... Wij waren een xr rijder met gele helm en suzukirijdster met - jawel :$ - geel hesje
 
Laatst bewerkt:
@mens
Nee gisteren niet, vandaag wel. :]

Ik heb trouwens ook nog de originele uitlaat er onder zitten.Heb ze ook al bij gespoten met matzwart. 1 x wassen en het roest. :(
Ik overweeg de Thor Hammer van Twin Motorcycles maar dat is wel veul geld. ;(

Verder bevalt ie prima. Vandaag op 2700km gezet met wat jongens en meisjes van MF.
 
Beste mede XR rijders,

Hoelang gaat een achterband ongeveer mee?

Ik zit nu op 4415 km en het canvas komt er doorheen :? :(

Het betreft hier de originele Dunlop Qualifier.

Wordt wel een dure hobby zo.... :o
 
klopt, ik heb 6000 km met de originele band gedaan (Qualifier).... de band is te zacht.
dunlop roadsmart heb ik het dubbele aantal behaald.
nu heb ik er een michelin pilot road 3 op zitten, zeer goede band.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan