Harley Davidson XR1200

THanks for het antwoord :)

Ik ben idd maybe wat te optimistisch mbt het wheelien ed.
Ik wheely mn rg500 ook niet elke x...alhoewel...powerwheelies wel bijna elke x als ik rijd.
Balanswheelies zijn niet te doen met een getunede 2takt.
Laat ik het zo zeggen....de fiets trekt me behoorlijk..maar moet idd aangepakt worden.
Ik denk zelf bv aan ohlins achter en voor een complete vork met brembo remmen.
Andere velgen en schijven en idd het blokpakket met uitlaatsysteem.
Mn belangrijkste doel is niet racen..ckr niet. Het gaat mij om lekker zwabberend sturen (doet mn rg ook) en reddelijk remmen.
Maar omdat ik veel lees van laag en breed koppel. Dat heb ik dus totaal niet op mn brommertje.
Komt ie bv los in zn 1 of 2 op het gas zoals bv zo een korte Buell??
Een KTm trekt me weer minder...ondanks dat zn specs meesterlijk zijn.

Hoe is ie technisch?
Een twin heeft vaak bigend gedoe na een x tijd.
Hoe is/zijn bv de kleppentrein, inslag in de kop ervan en bv de zuigers?
Heb weinig zin in kantelende zuigers, oliebootgrappen ed.

Mbt het onderhoud..dat zal allemaal wel zelf te doen zijn..maar hoe is de aftermarket in onderdelen bv?
Kan je origineel alleen bij dealers halen? of kan je ook ebay.usa afstruinen??


thanx in advance :)


Even kijken;

Ohlins achter: kan, maar er zijn ook andere goede merken ;-)
Voorvork : veranderen kan maar kost veel geld, er zijn ook andere oplossingen (andere veren en cartridges bijv.)
Brembo: totaal overbodig, standaard remmerij is ruim voldoende, wave schijfjes erop en klaar ;-)
Wielen: voorwiel veranderen voor een 17" is een veel gedane mod. is ook de moeite waard denk ik.

Sturen, ander stuurtje erop, bijv een dragbar, en het is al een stukje beter. Voor wat scherper sturen kun je het makkelijkste de achtervering verhogen (zijn opzet stukjes voor) of je Ohlins 1" langer bestellen natuurlijk :)

Het is geen korte motor, punt. Maar ik krijg hem makkelijk op het gas omhoog in 1, in 2 ook maar dan moet ik mijn 100 kg eerst naar achteren bewegen ;-)

Technisch:
Er is in het begin een serie geweest met slechte cylinders, deze zijn onder garantie vervangen meestal.
Ik heb verder geen bijzondere technische problemen (23000km):
- olieleiding lek door losgetrilde bevestinginsclip
- losse stekker achterste CO sensor
- stappenmotor stationair vervuild
Staar je dus niet blind op de internet verhalen, zolang je het niet te gek maakt met hoge toerentallen en een beetje respectvol warm rijd is er niet veel aan de hand.
Maar dat laatste zul je al wel weten van je 2takt :D

Voor de rest normaal onderhoud (olie, bougies, banden, remblokjes, lampjes), groot onderhoud laat ik doen, klein doe ik zelf.

Onderdelen:
Op het internet is alles beschikbaar, als ik iets nodig heb volg ik de volgende methode:
1) Onderdeelnummer opzoeken
2) Online prijs opzoeken
3) Bellen naar dealer voor prijs
4) E-mail naar TM voor prijs
5) Bestellen waar beste prijs is

After Market:
Het is een HD dus er is best wel wat te vinden zoek maar eens op de sites van
Twin Motorcycles Nederland
Adrenalin UK
Free Spirits IT

Actieve forums:
XR1200ownersgroup
Sportster Owners Nederland

Dealers:
Ik woon in de buurt van Brussel en hier is het ronduit slecht. De lokale dealers hier weten niets van performance bikes af. Alleen goed voor onderdelen te bestellen. (tenzij je een chrome-paleis van je XR wil maken,dat kunnen ze wel)
In NL zijn er een paar die er wel verstand van hebben en het ook leuk vinden om er mee bezig te zijn. Ikzelf heb de beste ervaring met TM, zij leven van Buell en XR en geven daarnaast goede service. Maar dat is mijn mening natuurlijk ;-)
 
bedoeling is dus een klein halogeentje in een witte plaat ;)
Geen spiegels en geen knippers...zo min mogelijk dus. Moet een soort tracker worden .

Ok dan snap ik de bedoeling/stijl. Maar bij originele versie idd mooi akra systeem er onder, clipons er op, voller koplampje en geen oranje zooi er aan O-)

Maar heb destijds proefritje gemaakt, en reed toen zelf tuono.
Dan is de harlie nogal spartaans, maar dat snap je zelf ook wel.
 
Tis geen xr1200


maar wel onwijs stoer....aan zoiets denk ik dus..
alleen met ohlins vork en brembo remmen oa... marchesini wielen erbij...

233922240-02.jpg


Maar dit is ook stoer...

 
Tweede meer mijn ding, maar kont iets te lomp. Maar 17 inch wiel is toch standaard XR?
Die dubbele dempertjes vind ik echt lelijk. Korte konische demper vanuit onderste bocht tot bovenkant achterwiel is veel lekkurdur ;)
 
Tweede meer mijn ding, maar kont iets te lomp. Maar 17 inch wiel is toch standaard XR?
Die dubbele dempertjes vind ik echt lelijk. Korte konische demper vanuit onderste bocht tot bovenkant achterwiel is veel lekkurdur ;)

Front Tyre

120/70 -18

Rear Tyre

190/50 -17
 
Laat zelf mn originele dempers aanpassen. Ietsje korter en wat weer brul. Verder nog stuureindspiegels. Buddy heb ik al terug, nu met oranje stiksel.
 
Goed om te zien dat er toch weer wat leven in dit topic zit :)
Maar we zitten wel praktisch in de winterstop ...
Goed moment om de XR1200 wat te verbouwen ? *D

Fijne kerstdagen allemaal ! *:)

Ik denk dat ik er niet veel meer aan zal verbouwen (maar dat denk ik elk jaar :D) hou wel e-bay in de gaten voor nog wat goodies ;-)
 
full

das 't nieuwe zadel, ook de met de helm geprutst;
full

full

Moet de lijmrestjes van de sticker die ik als mal heb gebruikt nog wel even wegwerken zie ik nu... :X
 
Dag,

Na 2 buelletjes een X1 en XB9 tocht gekozen voor een Echte Harley!
ik ben sinds afgelopen zomer bezitter van een Harley Davidson XR 1200.
Ben aan het kijken om hem toch wat meer eigen te maken.
Er is inderdaad weinig activiteit op dit forum.... hoe kan ik hier een pic posten?
 
Je kan het beste je foto's uploaden op een site als photobucket.com
Daar kan je albums aanmaken, en als je dan op een foto klikt die je er in hebt gezet, kan je rechts onderaan op "img" klikken. Je ziet dan dat hij word gecopieerd, en je kan hem hier dan simpel plakken door control en V in te toetsen. Succes!
 
Je code klopt blijkbaar niet zoals jij hem hebt geplakt. Heb hem wel zichtbaar gekregen.
Mooi ding!! Mooie demper ook. Zie ik liever dan de meeste harley vervangers.

IMG_4553_zpsd700dd8a.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dank!
Ja deze demper is zat er op al. vance and hines lijkt me ook wel wat :) heb hem nog wel laten tunen, dit was niet gebeurd.
Ga hem hier en daar toch wel wat veranderen, waar ik persoonlijk hellemaal weg van ben zijn een paar spaak velgen en miss de kont wat aanpassen....
 
En een fatsoenlijke koplamp. Van deze kant is het net of hij er geen heeft.
 
Ja is niet goedkoop idd, wel behoorlijke extra's erop.


Valt nog wel mee hoor, maar idd als je het allemaal los en tegen nieuwprijs moet kopen ben je veel kwijt. Maar met een beetje geduld en vertrouwen kun je via e-bay veel voor een aangenamer bedrag kopen.
Maar dan nog, 14k voor een 2de hands out of production model is veel imho, voor die extra's krijg je tenslotte niets of weinig terug bij inruil ;-)
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan