Motor-Forum -

Log in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Select Forum

YZF 750 R rijders

Pagina's:
«
»

BrainFreeze!

Reg. datum:
25 apr. 2010
bobine blijkt het niet te zijn. Een ander exemplaar geplaatst gisteren en na een hoopvolle start even de toeren op 6000 laten staan; begon zoals verwacht te bokken en het toerental weer op 4000 terug te brengen. Komende dagen de CDI omwisselen voor een ander exemplaar om te testen en mocht het de CDI niet zijn, dan ben ik even inspiratieloos.
Zelfs met een plaat voor mijn kop past mijn helm nog | I'm everywhere and nowhere all at the same time

YZF 750

Reg. datum:
03 feb. 2008
quote:

Sorry van de late reactie.. Fit for Free Arnhem, was jij dat met die grijs-zwarte YZF?

TRX & XT

Reg. datum:
13 dec. 2002
quote:
djibber schreef op 09 oktober 2011 @ 13:10:
bobine blijkt het niet te zijn. Een ander exemplaar geplaatst gisteren en na een hoopvolle start even de toeren op 6000 laten staan; begon zoals verwacht te bokken en het toerental weer op 4000 terug te brengen. Komende dagen de CDI omwisselen voor een ander exemplaar om te testen en mocht het de CDI niet zijn, dan ben ik even inspiratieloos.

Ik heb nog een CDI unit liggen (ter overname bedoel ik, niet alleen even proberen).
2012: 2-4 aug. Brno | 25-26 aug. Oschersleben | 14 sept. Mettet
Hoe hoger je de lat legt, des te gemakkelijker je er onderdoor kunt.

Reg. datum:
20 jul. 2007
niet heel veel gereden dit seizoen. Hopelijk komt er nog een mooie herfstdag.

Reg. datum:
22 nov. 2003
quote:
Tarwetijger schreef op 11 oktober 2011 @ 07:46:

[...]

Ik heb nog een CDI unit liggen (ter overname bedoel ik, niet alleen even proberen).

Heb jij je voorvelg al te koop staan, bedoel de marvic dan hé

TRX & XT

Reg. datum:
13 dec. 2002
quote:
YZF750RACER schreef op 11 oktober 2011 @ 18:17:

[...]

Heb jij je voorvelg al te koop staan, bedoel de marvic dan hé

haha, nee die zit gewoon in m'n TRX voor op 't circuit.
:)
De standaard YZF velg gebruik ik voor regenbanden of een meer toergerichte band.
2012: 2-4 aug. Brno | 25-26 aug. Oschersleben | 14 sept. Mettet
Hoe hoger je de lat legt, des te gemakkelijker je er onderdoor kunt.

BrainFreeze!

Reg. datum:
25 apr. 2010
quote:
Tarwetijger schreef op 11 oktober 2011 @ 07:46:

[...]

thanks, maar zelfs met een andere CDI unit blijft ie hetzelfde probleem geven :( Zou bijna met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kunnen zeggen dat mijn CDI unit niet defect is.
Zelfs met een plaat voor mijn kop past mijn helm nog | I'm everywhere and nowhere all at the same time

Reg. datum:
20 jul. 2007
bagger

BrainFreeze!

Reg. datum:
25 apr. 2010
heren,

aangezien uitleggen met youtube makkelijker gaat, een filmpje met hoe de yzf op het moment loopt. A.s. zaterdag gaan we nog bezig met de pickup-sensor

http://youtu.be/Vh87aLp3c-U

iemand een spontane ingeving?

YZF750R

Reg. datum:
30 okt. 2004
quote:
djibber schreef op 13 oktober 2011 @ 22:44:
heren,

aangezien uitleggen met youtube makkelijker gaat, een filmpje met hoe de yzf op het moment loopt. A.s. zaterdag gaan we nog bezig met de pickup-sensor

http://youtu.be/Vh87aLp3c-U

iemand een spontane ingeving?

Als ie doet zoals in het filmpje zeg ik nog steeds dat de exupklep niet opengaat. Ik snap dat het frustrerend is dat ik daar telkens mee terug kom, maar een paar weken geleden had mijn streetfighter exact hetzelfde als in het filmpje, en bij mij zat de klep zat.
Misschien draait de exup poelie onafhankelijk van de klep?
Strong, light, cheap.....Pick two! YZF750 kopen?

BrainFreeze!

Reg. datum:
25 apr. 2010
quote:
ThomVis schreef op 14 oktober 2011 @ 07:40:

[...]

Als ie doet zoals in het filmpje zeg ik nog steeds dat de exupklep niet opengaat. Ik snap dat het frustrerend is dat ik daar telkens mee terug kom, maar een paar weken geleden had mijn streetfighter exact hetzelfde als in het filmpje, en bij mij zat de klep zat.
Misschien draait de exup poelie onafhankelijk van de klep?

Is helemaal niet frustrerend dat je er telkens op terugkomt; kan het wel waarderen. We hebben al gespeeld met de EXUP-klep:

- exup-klep gesteld
--> testen, was hoopvol toen ie in een gekke bui wel doortrok

- exup-klep afgekoppeld door rood/witte draad los te koppelen
--> testen, geen verschil bij stationair en 4000rpm

- exup-klep afgekoppeld door 2 stekkerverbindingen los te koppelen

- exup-klep handmatig bediend tijdens het stationair draaien (los en aangesloten)

- exup-klep handmatig bediend tijdens het 4000 rpm draaien (los en aangesloten)

Alle handelingen verricht met de originele EN vervangende CDI. Het is te horen dat de klep openstaat bij het stationair lopen.

YZF750R

Reg. datum:
30 okt. 2004
quote:
djibber schreef op 14 oktober 2011 @ 11:00:

[...]

Is helemaal niet frustrerend dat je er telkens op terugkomt; kan het wel waarderen. We hebben al gespeeld met de EXUP-klep:

- exup-klep gesteld
--> testen, was hoopvol toen ie in een gekke bui wel doortrok

- exup-klep afgekoppeld door rood/witte draad los te koppelen

- exup-klep afgekoppeld door 2 stekkerverbindingen los te koppelen

- exup-klep handmatig bediend tijdens het stationair draaien (los en aangesloten)

- exup-klep handmatig bediend tijdens het 4000 rpm draaien (los en aangesloten)

Alle handelingen verricht met de originele EN vervangende CDI. Het is te horen dat de klep openstaat bij het stationair lopen.

http://img860.imageshack.us/img860/6828/exup.jpg
Ik zet even al mijn aannames aan de kant en ga je misschien vertellen wat je al weet, maar dubbel genaaid houd beter.
Bij stationair toerental hoort de klep gesloten te zijn (je zal niet de eerste zijn de de 2 poeliekabels onder of boven omwisselt).
Met alles aangesloten, als je de motor van contact haalt (stroomloos) kan je de exup met de hand open zetten (zie plaatje boven) door een 1 van de 2 poelies te draaien. Zet je dan contact aan met de dodemansknop op Run hoort de klep dicht te gaan.
Als je met de servo op spanning de poelie kan draaien is er iets mis in de elektrische bedrading of je servo is om zeep.
Misschien kan je de sluittest doen met de einddemper er af, je kan als je met een zaklamp in de collector schijnt de exup klep intern zien draaien. Als bij de sluittest de poelie als op het plaatje voor het gaatje tot stilstand komt is hij goed afgesteld.

Chewbekka

Reg. datum:
22 jan. 2009
Dood hier :P Alle yzfjes alweer seizoensklaar?
Verkoop wil niet echt lukken :+ dus maar weer klaarmaken voor nog een jaar plezier :]

Ondertussen ook nog een circuitmotor die voor April klaar moet zijn :P
Ducati M900 '00 *Mittens* - Suzuki GSX-R SRAD '97 *Rainbow Dash*

Hey! Ho! Let's go!

Reg. datum:
08 jul. 2009
Niet echt ik moet nog steeds mijn kuip demonteren om daarna de kleppen te (laten) stellen, olie en filters vervangen, ketting en tandwielen, bougies en luchtfilter vervangen en alles wat er verder naar boven komt drijven. Veel te koud in de schuur om te knutselen.......
http://www.vincentsmotorhuis.eu/Historie.html

Chewbekka

Reg. datum:
22 jan. 2009
Ja olie en filter en een nieuwe achterband, dan kan die er voorlopig weer tegen aan :)
Ik ga dit jaar voor de 100k op de teller :P (lukt me niet :+)

BrainFreeze!

Reg. datum:
25 apr. 2010
YZFje staat lekker warm te zijn in de garage aan de druppellader en is helemaal klaar voor het nieuwe seizoen. Exupservootje doet alles wat ie moet doen en het enige dat nog vervangen moet worden is de kabelset van de exupservo naar de exupklep; zag dat ie z'n langste tijd wel gehad heeft

Chewbekka

Reg. datum:
22 jan. 2009
En mr love heeft een nieuwe eigenaar. Mf-er, zal zich hier vast nog wel melden :)

BrainFreeze!

Reg. datum:
25 apr. 2010
gefeliciteerd met de verkoop van Mr Love *O*. We wachten rustig af tot de nieuwe eigenaar zich gaat melden hier

YZF750R

Reg. datum:
17 dec. 2009
quote:
Miss2 schreef op 22 februari 2012 @ 21:06:
En mr love heeft een nieuwe eigenaar. Mf-er, zal zich hier vast nog wel melden :)

Bij deze ;) . Eindelijk weer terug op een YZF. Was wel ff schrikken de terug weg. Was wel ff blij toen ie weer mooi liep na een stop bij de Mac. Hoop dat ik nog vele km's kan maken op je oude machine, we gaat de ton dit jaar wel halen.

Die tankprotector had het niet gered om in 1 geheel van de tank los te komen. Ben er ruim een uur mee bezig geweest. Plakken dat ie wou ;)
Noweakness wijzigde dit bericht op donderdag 23 februari 2012 13:25 (0%)
YZF750R (sold) - Intruder VS700 (sold) - ZXR750 (sold) - GSX-R1100W (sold) - ZXR750 (sold) - YZF750R

Chewbekka

Reg. datum:
22 jan. 2009
quote:
Noweakness schreef op 23 februari 2012 @ 12:34:

Die tankprotector had het niet gered om in 1 geheel van de tank los te komen. Ben er ruim een uur mee bezig geweest. Plakken dat ie wou ;)

Idd. dik spul :X

YZF750R

Reg. datum:
30 okt. 2004
quote:
Noweakness schreef op 23 februari 2012 @ 12:34:
Bij deze ;) . Eindelijk weer terug op een YZF.

Mag je je ondertitel en signature wel eens aanpassen ;)

www.srt-racing.nl #804

Reg. datum:
30 apr. 2011
quote:
ThomVis schreef op 23 februari 2012 @ 14:11:

[...]

Mag je je ondertitel en signature wel eens aanpassen ;)

:Y
Straatfiets: MT-01, circuitfiets: YZF 750 R. Geboekte circuitdagen 2012: 21/4 Zandvoort, 4/5 Mettet

YZF750R

Reg. datum:
17 dec. 2009
Iemand een idee waar ik de stationair schroef kan vinden? Op mn GSX kon ik er zo bij komen maar heb het idee dat hier het frame er voor zit. Dr zit een klein gaatje in het frame, maar als ik daar een schroefendraaier in druk kan ik nergens grip op krijgen.
YZF750R (sold) - Intruder VS700 (sold) - ZXR750 (sold) - GSX-R1100W (sold) - ZXR750 (sold) - YZF750R

YZF750R

Reg. datum:
30 okt. 2004
quote:
Noweakness schreef op 25 februari 2012 @ 11:49:
Iemand een idee waar ik de stationair schroef kan vinden? Op mn GSX kon ik er zo bij komen maar heb het idee dat hier het frame er voor zit. Dr zit een klein gaatje in het frame, maar als ik daar een schroefendraaier in druk kan ik nergens grip op krijgen.

Beter mikken, dat achterste gaatje links in het frame is het wel.

BrainFreeze!

Reg. datum:
25 apr. 2010
Lekker om de YZF weer uit te laten en de temperatuur valt best wel mee :Y

http://db.tt/tLwL2gKd

Pagina's:
«
»
Volgende pagina ›
Select Forum

© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 1

Hosting by True