Suzuki GS topic 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
wat een ontiegelijk brute fiets !!!!!

me like

vertel ik wil alles weten
wat voor tank en wat voor achterkant hebbie daarvoor gebruikt
en wat voor wielen zijn dat en heo heb je dat in die orgie brug kunnen hangen
 
De tank is van een cbx nighthawk ,de wielen zijn van een fzr.
en ja het achterwiel past maar net in de achterbrug, het is een 150er, ik moest wat aanpassen aan de brug maar die is verder wel origineel gebleven. Het voorwiel is ook veel breder dan het origineel, ik heb nieuwe kroonplaten laten maken om het pas te krijgen ,de nieuwe zijn zo'n 4 cm breder.
(mag ik mijn baas voor bedanken zo blijft e.e.a nog betaalbaar)
En ja de kont die heb ik zelf gemaakt ,die is eigenlijk gegroeid als het ware, ik had niet echt een eindproduct voor ogen. Maar ik ben best wel tevreden over het eindresultaat.
 
Ik heb een motorblok van een gs750 uit 1977 liggen (met kickstarter)

ik rijd rond met een gs650 katana met cardan uit 1983. Deze heeft geen kickstart en de koppelingsbediening is ook anders dan bij de 750. (bij de katana in het rechtse zijdeksel)

Nu heb ik de 2e versnelling van de katana kapot, is er iemand die weet of de versnellingsbak van de 750 er in past?




Ja voor je 't weet heb je handel, staat dat 750 blok je niet heel erg in de weg??
Ik ben eigenlijk op zoek naar een goed ontsteking voor een GS 750 dus vandaar dat ik me hier ff aan t inlezen ben.
Mocht je dat 750 blok kwijt willen, u roept, en wij gaan kijken of we 't eens kunnen worden.


Bij deze ook maar een algemene oproep,
HELP IK ZOEK CDI VOOR ELEK. ONTSTEKING GS750!!!!!!
 
Sinds kort ben ik in het bezit van een gs 750 uit 1978. Helaas is deze niet helemaal in orde en zal er dus het nodige onderhuod aan moeten gebeuren. Nadat ik vandaag een motorexperience dag heb gehad(klopt ik heb nog geen motorrijbewijs) ging ik naar mijn motor kijken en zag tot mijn grote verbazing een poel benzine op en onder de motor liggen welke volgens mij voornamelijk uit carbuateur 2 is weggelopen.


Nu heb ik een paar vragen: hoe kan dit gebeuren aangezien de motor stilstaat? Is het misschien dat de vlotter niet meer in orde is.....? Verder zou ik mijn originele filter willen vervangen door powerfilters. Weet er dan iemand een goede sproeier bezetting om met zulke http://www.josdijkman.nl/shop/index.php?act=viewProd&productId=6393 filters rond te rijden(hier zijn de filters het goedkoopst zie ook http://www.josdijkman.nl/shop/index.php?act=viewProd&productId=621) en dan ten slotte wat is nu wijsheid ik heb gekeken voor rivisie setjes maar dan kom ik op een 22 per carburateur kan ik dan misschien beter een gok wagen met een 2de hands carb?

Ben benieuwd naar jullie reactie.
Mvg,
Dennis
 
1. carbs loshalen en reinigen
2. eventueel rev setje van 11.50 (oa japparts, vlotternaald/zitting en nieuwe pakking is meestal genoeg)
3. benzine kraantje vacuüm gestuurd (on, pri, res) of gewoon on,off, res?
in geval van vacuüm zorgen dattie op on staat en daarbij niet lekt, anders benzinekraanrev. setje.
Andere geval als extraatje bij stalling op off zetten.

4. ander setje carbs heeft geen nut zal voor 95% voor zelfde probleem zorgen (vuil, vastzittende/versleten vlotternaald)

succes.

oh ja, andere filters.... kan alleen K&N aanraden, alle andere zijn lastig afstellen dus beter orig te houden.
 
Als je membraam in de kraan kapot is kan er benzine weglopen via de vacuumslang die volgens mij bij een GS750 op de 2e carb zit en dan heeft het niets te maken met de vlotternaalden, haal het dunne slangetje eens los van je kraan, deze moet helemaal droog zijn.

En steek je neus effe in je oliebijvuldopgat, mocht het daar nu naar benzine stinken kan je de olie gaan verversen...
 
Het frame had twee dunnere buizen onder de tank deze heb ik vervangen door 1 grote, de tunnel van de cbx tank is smaller dan die van de suzuki en op deze manier kon ik de tank ook zover laten zakken.
01012.jpg


012cbxtank.jpg
 
@ KwaSuz & Robinjo
Bedankt voor de tips maar ik wil toch echt met powerfilters gaan rijden. Ik wil op den duur de ombouw maken naar een cafe-racer :D Het was inderdaad de tweede carburateur waar de benzinen uit is komen lopen maar bij het opendraaien van de vlotterbak bleek bij carb 1t/m 3 geen pakking tussen de carb en vlotterbak te zitten.
Ook heb ik de vacuumslang geinspecteerd maar deze is nog zacht,toch ga ik de benzineslangen vervangen voor de zekerheid.
@ Robinjo Ik heb, als ik mij niet vergis, ergens eens gelezen dat jij ook een gs 750 hebt gehad en meen daarop ook powerfilters gezien te hebben weet jij toebvallig nog welek sproeiers je daarin had zitten...?
 
Ik ben op zoek naar een electrische ontsteking voor mijn GS 850 uit 1979. Ik heb via google systemen als Newtronic van Sparcon en de Boyor Bransden ontsteking (via Japparts.nl) gevonden. Heeft iemand ervaring met een van deze systemen? Weet iemand wat een goed systeem is?

Mijn motor loopt erg slecht stationair (dan weer hoog, dan weer te laag, even beetje gas geven en direct weer blijven hangen op 2000/3000rpm, dit zakt later weer tot ie afslaat...). Sommigen zeggen dat valse lucht de schuldige is, mogelijk veroorzaakt door slijtage in de carburateurs (de inlaatrubbers zijn nog goed). Na het afstellen van de contactpuntontsteking werd het verschil in toerental echter minder. Maar na verloop van tijd veranderde de ontsteking (slijtage?) waardoor ie moeilijk start en weer slechter stationair loopt. Daarom wil ik eigenlijk een electrische ontsteking proberen...
 
Ik ben op zoek naar een electrische ontsteking voor mijn GS 850 uit 1979. Ik heb via google systemen als Newtronic van Sparcon en de Boyor Bransden ontsteking (via Japparts.nl) gevonden. Heeft iemand ervaring met een van deze systemen? Weet iemand wat een goed systeem is?

heb een boyer bransden (gs750), ben er erg tevreden over, je hebt zo'n extra kastje dat je tussen je bedrading moet steken (tussen de standaard connectors)
en een basisplaat en een plaat met magneetjes

moet alleen wel zeggen dat het afstellen best apart is, ik geloof dat je m bij 6000 toeren met een stroboscoop moet controleren/afstellen..... (lang geleden, dus pin me er niet op vast)

dat heb ik ooit eens geprobeerd, maar de stroboscoop haalde de 6000 lang niet, maar ging uit (beveiliging denk ik)

maar met een beetje geprobeer toch een goede afstelling kunnen vinden

owja, de handleiding is in het engels (mocht dit een probleem zijn)
 
Ik ben op zoek naar een electrische ontsteking voor mijn GS 850 uit 1979. Ik heb via google systemen als Newtronic van Sparcon en de Boyor Bransden ontsteking (via Japparts.nl) gevonden. Heeft iemand ervaring met een van deze systemen? Weet iemand wat een goed systeem is?

Mijn motor loopt erg slecht stationair (dan weer hoog, dan weer te laag, even beetje gas geven en direct weer blijven hangen op 2000/3000rpm, dit zakt later weer tot ie afslaat...). Sommigen zeggen dat valse lucht de schuldige is, mogelijk veroorzaakt door slijtage in de carburateurs (de inlaatrubbers zijn nog goed). Na het afstellen van de contactpuntontsteking werd het verschil in toerental echter minder. Maar na verloop van tijd veranderde de ontsteking (slijtage?) waardoor ie moeilijk start en weer slechter stationair loopt. Daarom wil ik eigenlijk een electrische ontsteking proberen...

Boyer Bransden had ik ook op mijn GS550 ('79) zitten en daar heb ik met veel plezier heel lang mee rondgereden, beste investering ooit als je van contactpuntjes afkomt. Ik ken nog iemand die dit systeem had en hij moest het dekseltje van de ontsteking aan de binnenkant wat bijwerken. Geen idee of dit dekseltje orgineel was maar het was niet moeilijk.

Maar voor jou probleem zou ik ook zeker verwachten dat valse lucht de oorzaak is (misschien nog in combinatie met iets anders). Ik zou de inlaatrubbers eens opnieuw monteren aan het blok met vloeibare pakking ertussen.
 
Boyer Bransden had ik ook op mijn GS550 ('79) zitten en daar heb ik met veel plezier heel lang mee rondgereden, beste investering ooit als je van contactpuntjes afkomt. Ik ken nog iemand die dit systeem had en hij moest het dekseltje van de ontsteking aan de binnenkant wat bijwerken. Geen idee of dit dekseltje orgineel was maar het was niet moeilijk.

Maar voor jou probleem zou ik ook zeker verwachten dat valse lucht de oorzaak is (misschien nog in combinatie met iets anders). Ik zou de inlaatrubbers eens opnieuw monteren aan het blok met vloeibare pakking ertussen.

Ja, die inlaatrubbers heb ik ook zeker in het verdachtenlijstje gehad. Maar met een testje door remreiniger erop te spuiten bij lopende motor, blijkt dat de motor daar niet op reageert. Ik zal ze toch nog eens nader bekijken en eventueel opnieuw erop zetten...

Is dat carburateur-revisiesetje van japparts.nl een standaard pakketje wat op alle carbs past? Hoe zit dat met verschillende maten van de sproeier? Mijn motor rijdt namelijk tussen de 1:11 en 1:15 (afhankelijk van rijstijl). Best onzuinig vind ik. Waarschijnlijk heeft het allemaal met elkaar te maken.
 
Laatst bewerkt:
Hoevoeldoe voordat je geld uitgeeft aan revisiesetjes eerst goed je stationairmengsel afstellen, heb zo deze symptomen verholpen bij een 450.
 
1:11 tot 1:15 is best wel fors te noemen ja. Mijn GS850 uit 1980 deed zo'n 1:16 tot 1:20, nu met turbo altijd ergens rond de 1:16.

mijn gs750 reed ook ongeveer 1:11 / 1:15 (ook na kleppen stellen)
nu ben ik het blok uit elkaar aan het halen en nu begrijp ik waarom hij ermee uit schee

- supperlekke koppakking (zag er volledig verroest uit?!?)
- lekke en loszittende klepseals
- niet geweldig sluitende kleppen (hoewel toch niet al te lang geleden gesteld)

en bij een ander (lopend) blok dat ik uit elkaar aan het halen was kreeg ik de cilinders er niet af omdat er zoveel rotzooi (lees: zand ofzoiets) tussen de "draadeinden" en de cilinders zat
die heb ik veelvuldig moeten spoelen om de ruimte ertussen leeg te krijgen zodat ik ze kon demonteren


iemand nog een tip om een vastgekoekte voetpakking los te halen van onderblok en cilinder?
 
daar zijn speciale pakkingstekers voor, een soort hele brede schroevendraaier....

Kan zo geen plaatje vinden -O-

Wat ook een optie is: een breed afbreekmesje, zonder handvat enzo, wel een nieuw mesje pakken en die als schraper geruiken. Wil zelfs als je heel vooorzichtig bent om stickers van lak af te halen.



LET OP!!!! verzeker jezelf er van dat er geen haakjes aan het mesje zitten!!!!
 
@ KwaSuz & Robinjo
Bedankt voor de tips maar ik wil toch echt met powerfilters gaan rijden. Ik wil op den duur de ombouw maken naar een cafe-racer :D Het was inderdaad de tweede carburateur waar de benzinen uit is komen lopen maar bij het opendraaien van de vlotterbak bleek bij carb 1t/m 3 geen pakking tussen de carb en vlotterbak te zitten.
Ook heb ik de vacuumslang geinspecteerd maar deze is nog zacht,toch ga ik de benzineslangen vervangen voor de zekerheid.
@ Robinjo Ik heb, als ik mij niet vergis, ergens eens gelezen dat jij ook een gs 750 hebt gehad en meen daarop ook powerfilters gezien te hebben weet jij toebvallig nog welek sproeiers je daarin had zitten...?

Had een GS750 met K&N filters en 4-1 pijp, hoofdsproeier 116, naald 1 of 2 standen hoger geloof ik en een beetje spelen met de stationairschroeven
 
Oproepje:

Wie heeft er nog een GSX1100 (alu) achterbrug die erg in de weg ligt?

Plan is om m'n GS1000 op de "oldskool" manier te upgraden, dus niet te veel modern spul eraan en hier past zo'n GSX brug mooi bij.

'K heb ondertussen m'n oude voorvork van mijn GS1000 van 15 jaar terug weer opgespoord, lag ergens op zolder bij een maat van me, compleet met kunststof spatbord én Telefix stabilisator *O* dus die komen weer op "de nieuwe" ! Nostalgie... Voor mij dan ;)

Dacht dat hij ook mijn oude GSX achterbrug had liggen maar helaas... -O-
 
Laatst bewerkt:
Oproepje:

Wie heeft er nog een GSX1100 (alu) achterbrug die erg in de weg ligt?

Plan is om m'n GS1000 op de "oldskool" manier te upgraden, dus niet te veel modern spul eraan en hier past zo'n GSX brug mooi bij.

'K heb ondertussen m'n oude voorvork van mijn GS1000 van 15 jaar terug weer opgespoord, lag ergens op zolder bij een maat van me, compleet met kunststof spatbord én Telefix stabilisator *O* dus die komen weer op "de nieuwe" ! Nostalgie... Voor mij dan ;)

Dacht dat hij ook mijn oude GSX achterbrug had liggen maar helaas... -O-
Ik weet misschien nog zo'n brug.
Ga vanmiddag ff informeren :Y


Weet iemand of een complete luchtbox van een GSX1100 of van een GS1000 op een GSX750 past???
 
Oproepje:

Wie heeft er nog een GSX1100 (alu) achterbrug die erg in de weg ligt?

Plan is om m'n GS1000 op de "oldskool" manier te upgraden, dus niet te veel modern spul eraan en hier past zo'n GSX brug mooi bij.

'K heb ondertussen m'n oude voorvork van mijn GS1000 van 15 jaar terug weer opgespoord, lag ergens op zolder bij een maat van me, compleet met kunststof spatbord én Telefix stabilisator *O* dus die komen weer op "de nieuwe" ! Nostalgie... Voor mij dan ;)

Dacht dat hij ook mijn oude GSX achterbrug had liggen maar helaas... -O-

heb jij nu dan een achterbrug voor een gs1000 over?
ik zoek namelijk nog spanners voor zo'n achterbrug

ook ben ik op zoek naar 43mm clipons

dus als iemand zoiets heeft liggen, stuur maar een mailtje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan