Reiniers Shadow

Duke

MF veteraan
6 nov 2007
2.623
0
Mijn Shadow 1100 Ace :)



DSC00923.jpg


DSC00927-2.jpg
 
Laatst bewerkt:
ik heb er geen verstand van hoor,
maar die witte zijkant van jullie banden.... kan je dat zo kopen???
of maken jullie die zelf wit???
 
mooi man

hier mijn trots
[afbeelding]


Mooi :D

Over die banden, die dingen heten White-walls en die kun je inderdaad zo kopen ja :) kosten slechts een tientje meer dan normale banden dus echt duur is het ook nog niet eens. Je moet alleen wel je banden poetsen, hoe maf dat ook klinkt hahaha. :]
 
zo`n ace is ,mooi maar is het ook een goede beginnerfiets?

Haa ech wel , heb een maandje geleden m'n motorrijbewijs gehaald en de week erop meteen vlakbij leiden de 1100 ACE opgehaald en weer naar Friesland gereden , viel me niks tegen want et is natuurlijk wel even wennen zo over de snelweg op zo'n beest als je alleen nog maar op een CB500 hebt zitten lessen. Heeerlijke fiets , genoeg vermogen , looks great en rijdt as een koning.Doen dus...
 
Ik had mazzel met mijne, had em voor goede prijs, vooral als je de staat ziet waar hij in verkeerd. maar ik vind de prijs waarvoor hij bij veel zaken te koop staat van 6000 a 6500 niet echt goedkoop voor een fiets uit '95 ;)
 
zo`n ace is ,mooi maar is het ook een goede beginnerfiets?


ik kocht de mijne 1 week voor ik mijn rijbewijs haalde
het gewicht dat was het enigste waar ik aan moest wennen.
en verder is het genieten.
 
apart, maarja, nieuwer is niet het enige.. kilometers, staat, onderhoud..
 
je kan het niet met elkaar vergelelijken,beetje appels met peren


wat ik niet begrijp :N mijn maat rijd met een Harley Roadking ,eerste klein onderhoud 170 euro!!!!!
Ik met een Honda VTX1300S, eerste onderhoud 70euro !!!

doen ze daar champagne in bij een Harley of wat :X
 
wat ik niet begrijp :N mijn maat rijd met een Harley Roadking ,eerste klein onderhoud 170 euro!!!!!
Ik met een Honda VTX1300S, eerste onderhoud 70euro !!!

doen ze daar champagne in bij een Harley of wat :X


Bij een HONDA zijn ze zo klaar ;)

En de Harley tja..... :W
 
inderdaad honda's blijven beter in elkaar zitten ja... verlies je toch minder onderdelen mee ;)
 
inderdaad honda's blijven beter in elkaar zitten ja... verlies je toch minder onderdelen mee ;)


Mij niet verkeerd begrijpen :N ik breek Harley niet af , ik begrijp juist het prijsvershil niet :?

Iedereen geeft zijn eigen keuze over merk of model,het zou anders maar een saaie boel worden -O-

Ik rij met een VTX 1300 S trouwens *D

maar dat wisten jullie al :z :+
 
Laatst bewerkt:
ik vind zo'n 1100 ace werkelijk schitterend, maar is dat ook te gebruiken voor woon werk verkeer of ben je dan slaaf van je motor(poetsen onderhoud) heb ergens gelezen dat je iedere 500 km je ketting moet smeren en spannen. Dan zou ik dus iedere zaterdag de klos zijn...
De yamaha xvs classic lijkt er sprekend op en heeft cardan? Zou dat veel voordeliger zijn in onderhoud, of valt het vervangen van kettingen tandwielen mee? wie weet de cijfers?
 
Heej,

Een ace 1100 heeft ook cardan ;) Een 750 niet geloof ik.. maar kettingproblemen heb ik dus niet.
500 lijkt me ook wel erg vaak trouwens hoor, dat rij ik in 2 dagen als ik lekker op weg ben.
heb een ER-5 gehad, en daarmee hield ik de ketting gewoon in de gaten, maar lang na 500 km moest hij pas worden opgespannen.

Woon werk is zonde eigenlijk met een ace... zolang het mooi weer is (of in ieder geval droog zegmaar) gaat het wel. Maar als je ermee door de regen/pekel/andere rotzooi rijdt, dan ben je wel even aan de beurt met poetsen... Tenminste wel als je hem netjes wilt houden.
Vooral de spaakwielen zijn een hoop werk.
Maar een ace is wel geweldig om op te rijden en een motor waar je trots op kunt zijn als je hem goed onderhoudt :]

Woon/werk is de reden dat ik er een gsx600f bij heb gekocht, de ketting daarvan moet ik bijhouden en verder stelt het niet veel voor in het onderhoud.
 
Laatst bewerkt:
Ace Cardan??? Ik zie alleen maar foto's met ketting. welk jaar is dat dan met cardan, want ik had begrepen dat alles na 96 ketting had...
ik twijfel tussen een bmw r1100rt uit 96 of een ace(of xvs) uit ong 2000... is natuurlijk nogal een verschil. Ga gewoon allebei eens proefrijden.
 
Da's een mooie brommer Reinier!

VT1100C3_1.JPG

Hier mijn C3, mag ik op rondknorren, heb 'm afgelopen zomer gekocht en al vele plezierige kilometers op gereden.

Voor zover ik weet heeft alleen de 750cc een ketting en is dit gedaan omdat er niet genoeg vermogen overblijft met een cardan.
Leuk detail is trouwens dat vanaf '96 de balansassen uit het blok zijn verdwenen. Het blok liep 'te mooi', vandaar dat vanaf dat bouwjaar alles trilt aan je motor. Heerljik toch?
 
Laatst bewerkt:
OK bedankt voor de info, zo leer je nog s wat!!
Is er verder veel verschil tussen een honda C2 of een Yamaha XVS? Qua uiterlijk bijna hetzelfde, maar technisch gezien?
 
Terug
Bovenaan Onderaan