M'n nieuwe Vespa GTS 250!.

Pombal

MF'er
9 nov 2007
92
0
Vorige week in ontvangst genomen... Hij rijdt super, ook al staat er pas 500 km op de teller.

NAGEKOMEN: Op 9 april 2010 heb ik de 10.000 kilometer aangetikt. Sinds de eerste dag ben ik nog steeds uiterst gelukkig met mijn VESPA!

Pombal.
full
 
Laatst bewerkt:
Tja, dat weer was niet best de afgelopen week....

Ik ga er iedere dag mee naar het werk. Ondanks de forse wind voelt 'ie heel stabiel aan.
Ik voelde me volkomen veilig, zelfs op de snelweg.

Het enige dat me dwars zit is de forse turbulentie afkomstig van het lage Vespa windscherm in combinatie met m'n nieuwe NOLAN jethelm. Dat is luid en duidelijk hoorbaar. Zonder oordopjes word je stokdoof. Had ik toch maar die belachelijk dure SCHUBERT jethelm gekocht (ondanks dat 'ie maar liefst E479 kost!...).

Pombal
full
 
Gefeliciteerd Pombal ! Het is een prachtige kleur. Ja hij rijd zalig he!
Zelf heb ik vintage rood en ook een laag windscherm.
Zo'n hoog windscherm is een optie natuurlijk maar dan mag je niet harder dan 100 (staat op het scherm gedrukt) maar het moet wel erg relaxt rijden.

Veel rij plezier in iedergeval met je mooie GTS *O*

(het worden er steeds meer he. Hoeveel GTSers nu al op dit forum ?? Ik tel er geloof ik 5 zo uit mijn hoofd.)
 
Vandaag een rit gemaakt van precies 140 km; inmiddels staan er 747 km op de teller :Y

Ondanks de 10 graden Celsius buitenlucht-temperatuur was het goed toeven op de prachtig mooie dijkweggetjes rond De Kwakel, Mijdrecht, Noordse Dorp, Nieuwveen, Papekop, Boskoop en tal van andere plaatsen waar ik nooit eerder was geweest. Een echte aanrader om heerlijk te toeren! :]

Aha, inmiddels 5 VESPA GTS fans?
Hartstikke leuk! Ik hoop jullie vaak te ontmoeten op dit forum!

Pombal.

full
 
Gefeliciteerd met je mooie scooter, ik wens je veel plezierige kilometers !

... prachtig mooie dijkweggetjes rond De Kwakel, Mijdrecht, Noordse Dorp....
Mooie dijkweggetjes inderdaad...


[me]...Hybride is daar bekend...[/me]
 
Laatst bewerkt:
Op de dag van aflevering, van de dealer (bijna rechtstreeks) naar huis.
Slechts 14 km op de teller *D... Inmiddels zijn dat er 841...

Binnen een weekje of zo z'n eerste 1000 km beurtje.

Goed, wie vertelt er n's wat over zijn of haar VESPA GTS?

Pombal.
full
 
Het Duitse Motorblad "Motorrad" doet een langeduurtest met een Vespa 250. Dit blad is vaak bij de wat uitgebreidere kiosks wel te koop. Ik weet niet precies hoeveel kilometer met de Vespa wordt gereden. Met motoren wordt gewoonlijk 50000km gereden, waarna de complete motor wordt gedemonteerd. Ik heb wel de indruk dat de motoren niet worden gespaard bij deze tests, die gewoonlijk een jaar of wat duren. In het blad staan vaak tussentijdse berichten. Ik heb ook de indruk dat bij de blad meer kapot gaat dan bij de reguliere motorrijder.
Afgelopen magazine hebben ze een rondreis met de Vespa gemaakt, waarbij het lager van het achterwiel en de v-snaar of riem de geest hebben gegeven.
Verder, ik citeer uit het blad: uitlaatpakking (km4087 en km5385), banden (km5557), tripteller (km8020), banden (km9252), banden (km12584), teller uitgevallen (km14259), tellerkabel vervangen (km14310), iets met de zijstandaard (km15818), topkofferslot (km16704), dimlicht (km17437), achterband (km18100), tellerkabel (km20115), banden(km22466), sleutelgreep (km22688), lager en riem (km23137), veer van standaard (km23478)
Verbruik 3.5ltr/100km, topsnelheid 118km/hr, 0-100km/hr 14.3sec.

Ik zou de eindbalans van de test van dit blad kopen. Waarschijnlijk te volgen op Internet : www.motorradonline.de

Hierbij dus een hoop informatie.
 
Op een paar dingen na toch vrij normaal onderhoud. Ik zie alleen dat de tellerkabel tweemaal stuk is gegaan. Bij het verwisselen van de banden moet waarschijnlijk de uitlaat los. Kleine moeite om er dan een nieuwe pakking tussen te stoppen. Vandaar! Wiellager en riem bij 23000 is ook gewoon onderhoud. Al met al slijt de rijder er aardig wat banden doorheen. Als het genoemde lager een wiellager is in je lijstje dan zie ik verder geen onderhoud aan de motor zelf. Zelfs geen olie? Ook is bij het grootste gedeelte van de problemen niet veel kennis nodig om het zelf op te lossen. Valt me reuze mee!
 
Eerst en vooral gefeliciteerd met je mooie aankoop.

Ik heb met mijn Vespa GT200 (reeds verkocht) eens een lekke band gehad. Ik wou het wiel met band zelf verwijderen en er een nieuw band laten opzetten.

Dat zelf verwisselen heb ik snel opgegeven. Er was een speciale sleutel voor nodig om het wiel te demonteren. Dat vond ik wel een nadeel van de vespa maar weet niet of dat nog steeds het geval is al vermoed ik van wel.
 
DT125 en Perchi bedankt voor jullie reacties!

Iedere machine vergt onderhoud, ongeacht het merk of de aanschafprijs. Maar, wie kent niet de verhalen over een A-merk wasmachine die het veel te snel begeeft, of die peperdure auto die constant wat mankeert. Ik wil maar zeggen dat je ook wel een beetje geluk moet hebben.

Ik denk (en hoop) dat mijn VESPA me lang trouw zal blijven en in ruil krijgt 'ie van mij een regelmatige was- en poetsbeurt en een liefkozende aai over de buddy-seat, 'n tijdige onderhoudsbeurt, een nieuwe band of een slokje olie :9.

Trouwens, ik was enkele weken geleden helemaal niet van plan om een VESPA GTS aan te schaffen. Ik ging naar de dealer voor een proefrit met een Gilera Runner VXR 200, maar die was niet beschikbaar. De dealer vond een Runner al helemaal niet zo'n goed idee en hij vertelde me de meest verschrikkelijke verhalen over allerlei misdaden gepleegd met zo'n ding... :?

De dealer dacht dat een diepblauwe GTS mee beter zou staan dan een Runner (maar ik verdacht hem er heel even van dat hij bedoelde "...voor klanten van uw leeftijd", lees: man, 45 jaar). Daarentegen vond ik 'm zelf eigenlijk wel heel erg hip en zelfs een tikje gedurfd. Dat zag er tenminste heel anders uit dan de Japanse standaard scoot'. Notabene, de dag tevoren stond ik nog op het punt een Yamaha X-Max aan te schaffen, maar die miste eigenwijsheid en karakter :N.

Ik moet toegeven dat ik de GTS niet meteen mooi vond. Het was zoals bij die allereerste slok tonic of de smaak van een olijf. Maar, waarom had ik er nooit eerder de schoonheid van gezien? Waarom heb ik nooit geweten dat dat GTS 250 motorblok zo'n geweldig mooie 'sound' heeft? Waarom was ik tijdens de eerste kilometer van de proefrit al helemaal verkocht? Wat is de magie die talloze klanten zo heeft ingepakt en waarom zie ik er toch nog zo weinig van rijden in Nederland?

Ik ben geen VESPA-fanaat; ik weet immers amper wat van het merk noch van z'n geschiedenis. Ik weet wel heel zeker dat m'n nieuwe GTS geweldig lekker rijdt, heel stabiel aanvoelt, een prachtige klinkende krachtbron :Y heeft en door heel velen wordt bewonderd.

Ik heb de smaak te pakken :] !

Wie volgt?

Pombal.
full
 
hahaha je bent al net zo'n enthousiasteling als mij. Ooit werd mij hier op het forum gezegt door iemand dat ik heel aanstekelijk klonk :-))
Ik was ook nee fout ik BEN ook zo super dolblij met mijn mooie GTS.

De vespa rijdt geweldig en inderdaad je hebt er genoeg bekijks mee. Hier in de omgeving heb ik nog NIEMAND gezien op zo'n vespa. Zelfs voor de verkeerslichten krijg je leuke reacties :-)

Maar... daarom heb ik hem niet gehaald hoor.... ik ben WEL een vespa fan en heb alleen maar voor een vespa mijn motor rijbewijs gehaald hahaha Maf he.

Maar euh... pombal... ga je nu ook lid worden van een vespa club of vind je dat niet wat ? Ik ben wel lid. Het zijn heus niet allemaal oude mensen hoor die op een vespa rijden. Wel veel moet ik eerlijk bekennen en het wordt ook een tijd dat er wat meer "jeugd" bij komt :-)) Maar er zitten al aardig wat jongeren bij de club.
Gezellie.

Even een tip.... kijk nu alvast naar je koelvloeistof. (onder rechter zwarte knie kapje zeg maar) Bij mij en ook bij anderen die ik ken met een GTS zat ie meteen al onder het pijl.
Was gewoon niet goed afgevuld door fabriek kennelijk want ik heb er sinsdien niks meer bij hoeven gooien en ik zit nu op zo'n 4500 km
Nog een tip. Monteer met montage lijm waar ze ook spoilers op auto's mee vast zetten zo'n spat flap op je VOOR spatbord. Zo houd je de onderkant van je GTS mooi schoon.
Deze tip heb ik van een andere GTS eigenaar.

Wat een power he.... door de injectie SCHIET je gewoon weg als je wilt :-))

Ik heb tot nu toe nog NOOIT geen spijt gehad van mijn keuze.
 
En dat komt door de Vespa ?

hahaha ja vaak wel door de vespa hoor :-)) Ze vinden het een mooi ding zeggen ze dan. Mooie kleur etc...
Zelfs een motor rijder die een keer naast me ging staan voor rood licht begon met me te babbelen over mijn vespa. Hoe hard kan ie en is ie zuinig en ... "toch wel mooi hoor zo'n scooter" Zoiets maakt me echt wel aan het smilen hoor :-)
 
Hallo GTS rijders :W,

Als beginnend GTS-rijder heb ik nog een "paar" vraagjes voor jullie:

1) Rubberen voetmat: Waarom heb je 'm aangeschaft en hoe bevalt 'ie?
2) Banden: Zijn er betere banden dan de standaard SAVA's?
3) Richtingaanwijzer-schakelaar; Vind jij 'm ook zo lastig te bedienen met handschoenen aan?
4) Brandstofverbruik: Wat verdoet 'ie van jou en hoe is jouw rijstijl daarbij :]?
5) Motorhoes: Is er een goed passend en windvast alternatief voor de VESPA hoes?
6) Snelheidsmeter: Wat is de werkelijke afwijking? 80 op de teller is... 100 is... 120 is...
7) Hoe houd jij de motorruimte netjes schoon?
8) Vind je de gebruikshandleiding ook zo curieus: antiek Nederlands, veel spelfouten |(, onvolledig.
9) Waar gebruik jij het "handschoenenkastje" voor?
en tenslotte...
10) Heb jij ook een VESPA alarminstallatie en hoe "scherp" staat 'ie afgesteld :Z ?

Dank je wel :}!

Pombal
 
Hallo GTS rijders :W,

Als beginnend GTS-rijder heb ik nog een "paar" vraagjes voor jullie:
Pombal

Hoi Pombal Oke ik zal je antwoorden op je vragen als euh... gevorderd GTS rijdster ? :-)

1 ik heb geen rubber treedplankmat want dat vind ik niet mooi. Ik vind die strepen in het zwart met de kleur van de vespa eronder veel mooier MAAR... ik kan me indenken dat als je vaak steentjes onder je schoenen hebt zo'n mat je treedplank wel beschermd tegen krassen en beschadigingen.

2 Ik rijd nu bijna een jaar met mijn GTS met de oorspronkelijke banden en nooit geen problemen gehad. Ook met regen niet. Iemand die ik ken met ook een GTS heeft er pirelli bandjes onder gezet en hij zegt dat het veel lekkerder rijd en je meer grip lijkt te hebben. Zelf heb ik dus geen ervaring.

3 Ik heb TOTAAL geen last met het bedienen van de richting schakelaar. Niet met zomer en zelfs niet met winter handschoenen.

4 Mijn GTS rijd toch snel zo'n 1 op 30. Ik rijd veel in de stad maar ben geen scheurmonster. (Toch heel af en toe kan ik het niet laten zo'n macho auto mobilist bij het verkeerslicht te laten zien wat MIJN "suffe" vespa kan haha en laat ik even zien hoe injectie werkt... VRRROEMMM en weg ben ik hahaha)

5 Ik ben een wind en waterdichte hoes gekocht in een super grote supermarkt in italie voor maar 11 euro!! Zelfs van die vastbind touwtjes onderaan en in mooi silver kleurig zonwerende kleur. Je hoeft dus niet persé een vespa hoes aan te schaffen hoor. Ik heb ook een koffer maar hij past goed.

6 De snelheids meter wijkt af ja. ik rijd 54 als je ergens 50 mag rijden en 86 als je ergens 80 mag (dan klopte heb met zo'n meter aan de kant van de weg) en op de snelweg reed ik 115 en de tomtom zei dat ik 100 reed.
Ofterwel... je kunt steeds iets harder rijden op je teller dan wat je mag.

7 Mijn motor ruimte word niet echt smerig. De jouwe wel??

8 De gebruiks handleiding is inderdaad vol met spel fouten maar hey... ik oordeel niet ik ben zelf ook een kneus met dat soort dingen haha Ik vind het NIET onvolledig. Alles is juist heel duidelijk vind ik.

9 In mijn handschoenen kastje heb ik een pak zakdoekjes (altijd handig want met koud weer dan euh.... ) en een plastich tas voor onverwachte boodschapjes die je dan aan je tassen haak kan hangen plus HEEL erg handig... die twee in 1 doekjes om je vizier schoon te maken als je bv de enkhuizer dijk bent over gereden en je helm onder de geplette muggen zit bah bah gatver.

10 Euh... das geheim :-))

Zo nu weet je wel weer genoeg toch :-))
 
Bij het topic wat eerder is aangemaakt over de vespa GTS staat een foto van exact dezelfde vespa als pombal alleen dan van een andere eigenaar :-))
Maar dezelfde kleur blauw en hetzelfde zadel :-)

Maar euh Pombal.... we willen inderdaad de JOUWE ook zien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan