Powersl@ve

Powerslaaf_is_exit

MF veteraan
18 feb 2003
1.362
1
ff voorstellen dan maar;

Echte naam: Maurice, 25jr jong.
Ik rijd motor sinds m'n 18e, aangestoken door vader, broer en zwager al op jong leeftijd. (ik ben er gewoonweg voor geboren.. :] )

Heb vanaf het begin gereden op een GSX 750F, RF900R, GSX 750R en nu op een GSXR1300 voorzien van EML speed 2000, zijspancombinatie dus.

Verder wens ik een ieder en vooral mezelf veel plezier met mijn aanwezigheid alhier!
 
ff plaatje proberen?!


nee dus....

Moet dat
0
voor of na de bestandsnaam?!

:?
 
Thnx! :}

Enne, kan iemand mij vertellen waarom er geen "zijspan" forum is? '(
Te weinig animo oid??

Nou ja, wie weet komt dat dan nog 's....

Tot zover.

:]
 
Welkom, ben zelf niet zo'n zijspan fan, maar deze is wel gaaf.
Er zijn er wel een aantal die denken aan een zijspan (vooral bij de brikkers en dan met name aan een ural www.ural.nl)
Maar verder zijn er geloof ik weinig zijspanners hier.
 
Welkom, ben zelf niet zo'n zijspan fan, maar deze is wel gaaf.
Er zijn er wel een aantal die denken aan een zijspan (vooral bij de brikkers en dan met name aan een ural www.ural.nl)
Maar verder zijn er geloof ik weinig zijspanners hier.

Na ja, dan niet... :Z

Ik rijd nooit met andere zijspanners, altijd met snellere solo's.
Dus daar moet ik hier dan ook maar mee doen.
Fan van de "oudere spannen" ben ik ook niet echt.... :X

We zullen zien!
 
Euh..idd!

Wel een wat minder leuk verhaal, is te lezen op www.mmvg.nl
Ga naar praktijkverhalen; Maurice Fien

Ik zou overigens niet meer solo willen rijden, echt! zo'n zijspan is veel uitdagender! 8-)
Op donderdag 2 september 1999 reed ik zoals gewoonlijk op mijn '96er GSXR750 van mijn werk naar huis. Ik ben dan nog 21 maar heb behoorlijk wat ervaring door vanaf mijn 18e gemiddeld rond de 20.000 km per jaar op de klok te zetten die ik door een groot deel van europa heb gereden. Ik heb plannen om nog eens op mijn soes naar de Noordkaap te rijden maar eerst is al zeker dat ik de volgende zomer op een gehuurde Goldwing in Amerika zal rijden met mijn familie. Niet dus..

Voor het tankstation langs de provinciale weg waar ik elke dag langs rijd zie ik een auto mij tegemoet komen die links af wil slaan naar het pompstation, op het laatste moment heb ik door dat de bestuurder mij niet en ziet en afslaat, ik heb geprobeerd hem aan de linkerkant te ontwijken. Ik kwam helaas een halve meter te kort en klap met een gang van rond de 80 km/u op en over de auto. Zodra ik stillag op het wegdek probeerde ik meteen op te staan maar mijn rechterbeen lag erbij op een manier waar je niet vrolijk van wordt. Ik heb mijn helm afgezet (gelukkig een goede Shoei helm) en naar omstanders geschreeuwd om een ambulance. Deze was vlot ter plaatse en het leek allemaal wel mee te vallen: een gebroken elleboog en mijn rechterbeen op meerdere plaatsen gebroken, paar weken in het gips en we gaan weer! Niet dus..

In het ziekenhuis werd duidelijk dat mijn rechterbeen dermate beschadigd was dat hij misschien geamputeerd moest worden. Ik ben in de dagen erna vaak en lang geopereerd om te redden wat er te redden viel maar na 2 weken op de IC waar ik me vanwege de medicijnen bijna niks van kan herinneren moest mijn been alsnog tot boven de knie geamputeerd worden.
Na de amputatie ging het met mijn gezondheid vlot vooruit en ik begon ook meteen weer aan motorrijden te denken. Ik had ooit in de Moto73 een stuk gelezen over iemand die motoren aanpast op een handicap dus ik heb mijn familie gevraagd deze op te sporen.

Na totaal 6 weken ziekenhuis hoorde ik in het revalidatiecentrum via mijn ergotherapeut dat mijn zus contact had gehad met Rob Janssen en te horen heeft gekregen dat ik geen solomotor meer mag rijden maar nog wel op een aangepast zijspan. Dit was op een donderdag. In eerste instantie reageerde ik uiterst negatief op een "BMW met badkuip" en zag het voor geen meter zitten.
Vrijdags mocht ik voor het weekend naar huis en daar ben ik verder gaan denken over het zijspan idee. Ik kon me herinneren dat ik halverwege '99 een stuk gelezen heb over een Hayabusa-zijspan in de Moto73 en dus m'n ouders naar zolder op zoek naar het artikel.
Na het artikel gelezen te hebben werd ik meteen behoorlijk enthousiast en als ik dan zijspan moest rijden moest het er wel zo'n een zijn. Ik ben de week daarop met m'n broer, zwager en vader (allen motorrijders) naar Wout Broer Motoren in Hengelo gegaan. Het was donderdagavond in november en dan zijn er bij WBM geen koopavonden en we kwamen voor een dicht deur te staan maar Wout was wel aanwezig en heeft ons binnengelaten. Hij is op z'n vrije avond vervolgens bijna 2 uur met ons aan de praat geweest over het zijspanrijden en wat mij te wachten stond voor ik mijn rijbewijs weer zou hebben. De motor zou aangepast moeten worden door Rob Janssen en gekeurd, Ik zou lessen moeten nemen om het zijspanrijden goed onder de knie te krijgen. Ik was er vervolgens meteen uit en wist dat ik weer wilde en kon gaan rijden! Nadat ik met de verzekering rond ben gekomen over de kosten van het zijspan en de aanpassingen ben ik samen met mijn broer naar Hengelo gereden om de 3-wieler definitief te bestellen, het zou een blauw-grijze worden en EML was al met zo'n een bezig dus zou ie behoorlijk snel afgeleverd kunnen worden. Diezelfde middag heeft heb ik telefonisch contact gemaakt met Rob Janssen en een afspraak gemaakt om kennis te maken en de dingen te bespreken.
Op dindag 15 januari kwam dan het gesprek met Rob Janssen, Sander Bison en Theo Koops. Er werd afgesproken dat ik op de VX800 Rob Janssen special les zou krijgen van Theo, dat ik op dit zijspan ook de rijtest zou doen en dat ik na het terugkrijgen van mijn rijbewijs met mijn eigen span nog een paar extra lessen bij Theo zou volgen.
De eerste keer dat ik mijn zijspan zag was op de beurs in Zuidlaren waar hij aangepast en wel op de stand van MMvG stond. En eerlijk is eerlijk: EML had er een kunstwerk van gemaakt, wat een beauty! En ook Rob heeft er wat van gemaakt, de aanpassingen zijn zeer subtiel en bijna niet te herkennen aangebracht, gewoon vakwerk!


Op deze foto sta ik met mijn vriendin met Sander Bison te praten.

Na in week 14 de hele week met Theo gelest te hebben moest ik er op 18 april voor gaan, zenuwachtig? Ja behoorlijk! Maar Sander Bison stelt je meteen op je gemak en Theo wist dat ik het kon halen en dat heb ik dan ook gedaan. Eindelijk!

Ik heb de het jaar 2000 helaas niet al te veel kunnen rijden omdat ik in mei opnieuw geopereerd moest worden en hield ik het bij 5.000 km. Komend jaar zal het vast meer worden want ik heb er veel plezier en zin in.(is het al gauw lente?)
Dit heb ik te danken aan Rob, Theo, Sander en iedereen binnen de MMvG! Jongens bedankt!!!!!!!!!!!!

O Ja, komende zomer ga ik alsnog naar Amerika, mijn zijspan word overgevlogen en we gaan alsnog de western-discovery rijden zoals gepland.

Maurice Fien

shittttt


ben eigenlijk wel benieuwd naar de rest (hoe het dan allemaal verloopt e.d. )

is die automobilist nog voor het grecht gekomen
 
Yep, maar die is er met een boete vanaf gekomen.
En dat verhaal is natuurlijk wel triest maar ik ben nu 3.5 jaar verder en dan valt het eigenlijk allemaal nog wel mee, nou ja, voor zover mogelijk dan.

Wat ik veel triester vind is dat ik 2 weken geleden alweer geopereerd ben en dat ik tot eind maart zeker niet op de motor kan.... :(

Maar zodra ik de kunstpoot weer aan kan hebben (evt zonder te kunnen lopen) jump ik meteen weer op de bike op.

Overigens heb ik begrepen van de experts(?) dat mijn ongeval een klassieke is, en dat er in dat jaar 5 van hebben plaatsgehad in ned. waarvan ik de enige ben die het kan navertellen, lucky bastard?

Desalnietteplus, zolang ik nog bier kan drinken, n**ken en motortijden vermaak ik me wel....

8-)
 
Euh..idd!

Wel een wat minder leuk verhaal, is te lezen op www.mmvg.nl
Ga naar praktijkverhalen; Maurice Fien

Ik zou overigens niet meer solo willen rijden, echt! zo'n zijspan is veel uitdagender! 8-)

Jeetje, wat een verhaal zeg. 'k heb alle respect voor je positieve houding :} en wens je veel sterkte met het herstel van je laatste operatie, maar ook vooral veel plezier hier op het M-F :)

p.s. je bent niet de enige zijspanrijder hier 8-)
 
Da's geen fijn verhaal i.d.d. '( Net als hierboven, echt diep respect voor je houding en de manier waarop je hiermee omgaat! :9~

Heb je nog meer foto's van je driewieler?? Hij ziet er echt heel stoer uit! :9~
Ligt er nu een autoband voorop???
 
Heb je nog meer foto's van je driewieler?? Hij ziet er echt heel stoer uit! :9~
Ligt er nu een autoband voorop???

Fototje...
full



Het hele span is voorzien van 14" velgen met Michelin autobanden erop.
Voor en opzij 185, achter 195.

Dit om het zwaartepunt te verlagen voor een betere wegligging.
Verder zit er een fuseebesturing in welke er voor zorgt dat ie als een kart stuurt zeg maar....een vet opgefokte kart dat wel :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan