Hoeveel Belgen zijn hier eigenlijk...??? Wieken tingels 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
vuur uit de motor valt da onder garantie?

Is uiteraard garantie, ge kunt is gaan informeren bij uwen dealer maar ik vrees ervoor want het probleem zal echter het oorzakelijk verband zijn tussen evt beginnend brandje en de werkelijke crash. De fabriek zal uiteraard nodige expertises uitvoeren en al dan niet verdere stappen ondernemen.
Maar wat met de door u gedane verklaring op het ogenblik van het ongeval?
Getuigenis is misschien goud waard maar zal nie simpel zijn mor wie nie waagt..... :)
 
Laatst bewerkt:
Is uiteraard garantie, ge kunt is gaan informeren bij uwen dealer maar ik vrees ervoor want het probleem zal echter het oorzakelijk verband zijn tussen evt vlammen en de werkelijke crash. De fabriek zal uiteraard nodige expertises uitvoeren en al dan niet
verdere stappen ondernemen.


als je het daar op kunt gooien, lijkt wel wat,
expertises mogen ze natuurlijk doen,
aangezien er een hoopje as overgebleven is,
maar Jim had een getuige die vertelde dat hij in brand stond voordat hij crashde,
ik zou zeggen... probeer het eens....
je weet nooit
 
als je het daar op kunt gooien, lijkt wel wat,
expertises mogen ze natuurlijk doen,
aangezien er een hoopje as overgebleven is,
maar Jim had een getuige die vertelde dat hij in brand stond voordat hij crashde,
ik zou zeggen... probeer het eens....
je weet nooit

Absoluut proberen,
melden dat hij wegens brand machine onmogelijk nog deftig kon stilleggen of stoppen, met de gekende gevolgen.

Allen duimen voor Jimmeke ;)
 
als je het daar op kunt gooien, lijkt wel wat,
expertises mogen ze natuurlijk doen,
aangezien er een hoopje as overgebleven is,
maar Jim had een getuige die vertelde dat hij in brand stond voordat hij crashde,
ik zou zeggen... probeer het eens....
je weet nooit


Sorry da k spelbreker ben,

Maar hij had ook een getuige die verklaarde dat hij een wheelie deed, en voor de expert is het dan rijgedrag waaraan t probleem ligt
 
vier paginas ver en ik ben ook in deel vier geraakt...
wheelies.. ah, those funny wheelies...
heb mijn motor doen janken, koppeling verkracht, mij zot getrokken aan da stuur... buiten nu en dan enkele centimeters de hoogte in komt er niets van in huis...
ik heb blijkbaar den truc niet door. zo al online keer naar wa filmkes zitten kijken over 'how to pull a wheelie' maar lukt niet echt.

had nog al eens een filmpje gezien van zo'n webcammeisje... die was alleen al iets verder en moeder kwam binnen... leek wel niet of die doorhad dat dochterlief voor de cam zat..
ik heb ook al zo'n filmkes gezien, maar het is toch gemakkelijker met een supersport 600cc, als met de mijne denkik, al is het mss wel mogelijk.

op wat voor iets rijdt gij?
 
Sorry da k spelbreker ben,

Maar hij had ook een getuige die verklaarde dat hij een wheelie deed, en voor de expert is het dan rijgedrag waaraan t probleem ligt

Beginnende brand is nooit aan wheelie te wijten het probleem is brand voor of door crash ?
Voor wheelie kan Jim juist een boete krijgen maar dat heeft niets met constructeur te maken.
 
Laatst bewerkt:
Sorry da k spelbreker ben,

Maar hij had ook een getuige die verklaarde dat hij een wheelie deed, en voor de expert is het dan rijgedrag waaraan t probleem ligt

alle negatieve factoren zullen we elimineren :X
de tegenpartij zal verhaal gaan halen bij de agent die de PV geschreven heeft,
hij heeft Jimmeke zelfs nog een preek gegeven over het rijden op de achterwiel,
maar ja.. je kent het spreekwoord.. niet geschoten is altijd mis




ik heb ook al zo'n filmkes gezien, maar het is toch gemakkelijker met een supersport 600cc, als met de mijne denkik, al is het mss wel mogelijk.

op wat voor iets rijdt gij?


daarom is nou die beginpost,
Supathaifly rijdt met een kawa z750 uit 2007
 
Laatst bewerkt:
Beginnende brand is nooit aan wheelie te wijten het probleem is brand voor of door crash ?
Voor wheelie kan Jim juist een boete krijgen maar dat heeft niets met constructeur te maken.


de constucteurs zullen hierop zeggen dat ze garantie zullen geven bij "normaal gebruik"
en wheelie's hoort bij mij weten toch niet bij normaal gebruik... toch??? :?
 
Beginnende brand is nooit aan wheelie te wijten het probleem is brand voor of door crash ?
Voor wheelie kan Jim juist een boete krijgen maar dat heeft niets met constructeur te maken.


In praktijk gaat ne moto nooit dit doen door ne wheelie,
Maar ben er vrij zeker van dat ze het op verkeerd gebruik zullen afschuiven, moto's zijn er eenmaal niet veel gemaakt.


Maar proberen zou k ook, wie weet heeft hij geluk
 
In praktijk gaat ne moto nooit dit doen door ne wheelie,
Maar ben er vrij zeker van dat ze het op verkeerd gebruik zullen afschuiven, moto's zijn er eenmaal niet veel gemaakt.


Maar proberen zou k ook, wie weet heeft hij geluk

Hij zal inderdaad juist moeten aantonen dat verkeerd gebruik niets met beginnende brand
te maken heeft. Maar Jimmeke tegen een Motorconstructeur, 't zal nie simpel zijn.
 
Laatst bewerkt:
de constucteurs zullen hierop zeggen dat ze garantie zullen geven bij "normaal gebruik"
en wheelie's hoort bij mij weten toch niet bij normaal gebruik... toch??? :?
Als je als fabrikant een sportmotor maakt die 180pk heeft, dan is het in mijn ogen niet abnormaal dat het voorwiel af en toe het contact met de grond verliest als je eens goed gas geeft. Als Yamaha dit abnormaal gebruik van de motor vind dan moeten ze alle R1's maar begrenzen op toerental en vermogen zodat deze maximum 5000tr/min kunnen doen en het onmogelijk wordt om er powerwheelie's te doen.
 
alle negatieve factoren zullen we elimineren :X
de tegenpartij zal verhaal gaan halen bij de agent die de PV geschreven heeft,
hij heeft Jimmeke zelfs nog een preek gegeven...
Het is niet omdat hij Jimmeke een preek gegeven heeft, dat hij het ook in zijn pv gezet heeft.

Ik zou eens via de rechtsbijstand van u verzekering aan een advocaat gaan vragen wat de mogelijke kansen zijn voor deze zaak zijn om van Yamaha een compensatie te krijgen. Laat in elk geval de getuige een verklaring afleggen bij de politie zodat dat op papier staat.

Het zal in elk geval een zaak zijn van David tegen Goliath (Jimmeke tegen Yamaha in dit geval). Je kan ook best alle vermeldingen van het rijden op je achterwiel van dit forum af halen. Dit forum wordt niet alleen door motorrijders gelezen maar ook door verzekeringsagenten die niet willen uitbetalen.
 
Als je als fabrikant een sportmotor maakt die 180pk heeft, dan is het in mijn ogen niet abnormaal dat het voorwiel af en toe het contact met de grond verliest als je eens goed gas geeft. Als Yamaha dit abnormaal gebruik van de motor vind dan moeten ze alle R1's maar begrenzen op toerental en vermogen zodat deze maximum 5000tr/min kunnen doen en het onmogelijk wordt om er powerwheelie's te doen.
liever niet ;)
 
Dat zullen ze ook niet doen.
Op de site van Yamaha staat een foto waar een testrijder driftend door de bocht komt gereden en er staat zelfs een filmpje op waarbij de R1 op het einde van het filpje met het voorwiel van de grond gaat bij het uit uitaccelereren na de bocht.

Yamaha moet dan niet zeggen dat met een R1 op zijn achterwiel rijden of zelfs driftend door de bocht rijden abnormaal rijden is want ze maken zelf reclame op hun site met zo'n spectaculair rijgedrag
 
Dat zullen ze ook niet doen.
Op de site van Yamaha staat een foto waar een testrijder driftend door de bocht komt gereden en er staat zelfs een filmpje op waarbij de R1 op het einde van het filpje met het voorwiel van de grond gaat bij het uit uitaccelereren na de bocht.

Yamaha moet dan niet zeggen dat met een R1 op zijn achterwiel rijden of zelfs driftend door de bocht rijden abnormaal rijden is want ze maken zelf reclame op hun site met zo'n spectaculair rijgedrag
:9~ dat filmpje waar rossi op circuit rijd met de r1 :} ben benieuwd hoeveel seconden hij van de rondetijd zou zitten op een standaart r1 tegenover een 30kg lichtere m1 van 210-220pk (en de prijs van 20 r1's wss :+ ):?
 
Laatst bewerkt:
Dat zullen ze ook niet doen.
Op de site van Yamaha staat een foto waar een testrijder driftend door de bocht komt gereden en er staat zelfs een filmpje op waarbij de R1 op het einde van het filpje met het voorwiel van de grond gaat bij het uit uitaccelereren na de bocht.

Yamaha moet dan niet zeggen dat met een R1 op zijn achterwiel rijden of zelfs driftend door de bocht rijden abnormaal rijden is want ze maken zelf reclame op hun site met zo'n spectaculair rijgedrag

Daarvoor dat ze dergelijke reclame alleen op circuit tonen. Ze zullen dit zeker niet promoten op de openbare weg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan