Hoeveel Belgen zijn hier eigenlijk...??? Wieken tingels 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
[me] spankt sheldon [/me]


ik ben nie pc verslaaft ma kan nie slapen van de pijn en begin me stillaan verslaaft te voelen aan dafalgan O-)


ik zou is blij zijn moest ik int weekend kunne werke |(
nooit gedacht dak da nog ging zegge :P


eigenlijk denk ik nie da ne M1 stukskes heeft die in ne R1 zitte... zijn 2 verschillende motors, zelfs haga zijn R1 is heel hard veranderd en kost 10keer zoveel dan ne R1 denk ik ;)



sweet sweet paracetamol... ah en errrm van da willen werken in t weekend... das ook maar omdat ge nog in het stadium van ontkenning zit... lol... in the end is er meer dan enkel werken in het leven hoor, werken is gewoon een veredelde manier van slaaf zijn... we krijgen der gewoon iets meer voor in ruil... this while those proletarian bastards are still getting richer on our backs ;)

so again... "moeten werken" is een illusie, "willen werken" is een schoonheid, "werken voor iemand die je wilt helpen" is een deugd en zou het streefdoel van iedereen moeten zijn. Social awareness!!! en als ge is een accidentje hebt of tijdelijk niet wil of kan werken: no problem, the people will take care of you untill u can do something in return once again...

utopia... sweet sweet utopia... ;)
 
Technisch vraagje.

bandenspanning

We meten deze spanning koud, omdat deze verhoogd door het
opwarmen van onze banden.

Met dit weer warmen onze banden niet zo goed op,
moeten we de druk koud dan verhogen ?
of net niet, omdat banden warmer worden als er minder spanning op zit.
(slijten dan wel sneller)
 
nee sorry dafalgan zo wanhopig benk nog nie _O-
sorry :X


hoe moeilijk zijn die powerslide dingen eigenlijk?
met de fiets is da heel gemakkelijk ma is da snel geleerd of is da veel lastiger dan een fatsoenlijke KD?

powerslides zijn denk ik gevaarlijk dan wheelies (alez is een ander ruimtelijk gevaar aan verbonden ;)

en heb van die slides... iets meer schrik ook denk ik... toch met mijn 230kg zwaar machien.
gebeurt vooral bij oversteken kruispunten over rioolputtekes of zebrapadsporen. heb daar al geen schrik meer van daar ik weet dat dat maar een tijdelijke strook is en van het moment in de asfalt weer onder de banden krijg krijgt hij wel weer grip... doch... not always pleasant when it comes in uncontrolled ;)
 
Technisch vraagje.

bandenspanning

We meten deze spanning koud, omdat deze verhoogd door het
opwarmen van onze banden.

Met dit weer warmen onze banden niet zo goed op,
moeten we de druk koud dan verhogen ?
of net niet, omdat banden warmer worden als er minder spanning op zit.
(slijten dan wel sneller)


mja daar zit ik de laatste week ook mee in men achterhoofd want ik voel sinds die koude opeens dat men banden meer oneffenheden te verteren krijgen (gevoelsmatig) en aldus nie zacht genoeg worden onderweg ofzo...

so someone, some decent explanation?
 
http://www.soundandvision.be/rijbewijs/

links in dat venster naar beneden scrollen tot "extra theorie A" --> klikken
dan op foto klikken
helemaal naar beneden dan, en op "techniek" klikken
dan het 2e puntje: de banden, daar staat vanonder: "EXTRA INFO BANDENSPANNING" -- daar weer op klikken

En in dat artikel staat de nodige uitleg ;)
 
PSI/BAR Omrekenaar - GBShop.nl

mss kan deze site handig zijn, in het artikel staat per 100 pounds (50kg) komt er 2 psi bij (en nu de 50 kg nog aanpassen in functie van uw vriendin bvb)

(en als uw vriendin 250 kg weegt --> nog altijd maar 0.689 bar erbij doen, valt goed mee dus :P )
 
efkes gecopy paste wat hier van toepassing is:

Onder-/overspanning
Sommige motorrijders zeggen dat je in de winter meer psi (pounds per square inch) in je banden dient te hebben dan in de zomer.
Niet dus.
Een andere mythe is juist andersom: om de bandenspanning in de winter lager te hebben en je bandenspanning te controleren na een lange rit.


Bandenspanning past zichzelf aan: lager in de winter en hoger in de zomer. De enige actie van de motorrijder is de aanbevolen bandenspanning op peil te houden. Zorg voor een goede bandenspanning: niet te weinig, maar ook niet te veel. Welke waarde is te vinden in het instructieboekje of op een sticker op het spatbord of de achtervork. Bij elke 20 graden temperatuurschommeling schommelt ook de psi met 1 of 2 graden.
Denk niet dat je met een lagere bandenspanning beter op sneeuw of ijs kunt rijden. Het werkt niet. Het enige dat je ermee bereikt is dat je banden ernstig afslijten. Bovendien zorgt onderspanning voor minder stuurvermogen en raken ze eerder oververhit waardoor ze kunnen springen. Met als gevolg ernstige verkeersongevallen.
Het kan zijn dat als je een keer met een te lage bandenspanning gereden hebt waarbij de band oververhit is geraakt, je een nieuwe band aan moet schaffen. Door de hitte kan de olie die bij het productieproces van de band gebruikt wordt, naar het oppervlak van de band komen (blauwe gloed) en daarbij de compound zo veranderen dat de band gevaarlijk en onbruikbaar wordt. Een band mag maximaal 50 à 60 graden warm worden. Door een te lage bandenspanning treedt meer vervorming op, daardoor wordt de band heet en slijt. Boven de zeventig graden is het gevolg desastreus, wat voor soort band je ook hebt. Een band moet een goede werktemperatuur hebben. Wordt je band te heet, dan kan het gebeuren dat je ineens je grip kwijt bent en valt. Dit geldt ook voor een te koude band. Wanneer een band onregelmatig versleten is is de vering slecht, is het een slecht product of slecht opgepompt. Een slappe band wil alleen nog vooruit.

Iedere 0,2 bar afwijking te laag kan een hogere temperatuur van de band tot gevolg hebben. Als je alleen rijdt is dit wat minder, maar vooral met een duopassagier plus bagage krijg je extra vervorming. Verhoog de bandenspanning in voor- en achterband voor elke honderd pond met 2 psi.
 
powerslides zijn denk ik gevaarlijk dan wheelies (alez is een ander ruimtelijk gevaar aan verbonden ;)

en heb van die slides... iets meer schrik ook denk ik... toch met mijn 230kg zwaar machien.
gebeurt vooral bij oversteken kruispunten over rioolputtekes of zebrapadsporen. heb daar al geen schrik meer van daar ik weet dat dat maar een tijdelijke strook is en van het moment in de asfalt weer onder de banden krijg krijgt hij wel weer grip... doch... not always pleasant when it comes in uncontrolled ;)
dat heb ik ook, de eerste keer op een zebrapad in een bocht, onverwachts, en inees goed aant zweten
 
efkes gecopy paste wat hier van toepassing is:
ahja, niet aan gedacht :X

of mss wel, maar heel die site is erg interessant, dus leid ik jullie ineens naar die site })
Als ge twijfels hebt over de wetgeving ivm iets, staat dat er meestal wel, en het wordt bijgewerkt als de wet verandert, en om uw theorie te oefenen he ;)
 
ahja, niet aan gedacht :X

of mss wel, maar heel die site is erg interessant, dus leid ik jullie ineens naar die site })
Als ge twijfels hebt over de wetgeving ivm iets, staat dat er meestal wel, en het wordt bijgewerkt als de wet verandert, en om uw theorie te oefenen he ;)






indd, goede bookmark alleszins
 
sweet sweet paracetamol... ah en errrm van da willen werken in t weekend... das ook maar omdat ge nog in het stadium van ontkenning zit... lol... in the end is er meer dan enkel werken in het leven hoor, werken is gewoon een veredelde manier van slaaf zijn... we krijgen der gewoon iets meer voor in ruil... this while those proletarian(a) bastards are still getting richer on our backs ;)

so again... "moeten werken" is een illusie(b), "willen werken" is een schoonheid(c), "werken voor iemand die je wilt helpen" is een deugd en zou het streefdoel van iedereen moeten zijn(d). Social awareness!!! en als ge is een accidentje hebt of tijdelijk niet wil of kan werken: no problem, the people will take care of you untill u can do something in return once again...(e)
utopia... sweet sweet utopia... ;)

(a)dat zijn de werkende lui, wij dus.

(b)om te leven moet ge werken, dat is een feit. Als hebt ge geen geld nodig, maar ge uw kleren zelf maakt, hebt ge ne moestuin, een regenreservoir op het dak, en tapte uw elektriciteit af, dan zijt ge toch aan het werken: in die moestuin, uw truien aant breien... enzovoort

(c)maar wel een schoonheid die bestaat, we zijn allemaal egoistisch, en we willen allemaal geld, en daar moet voor gewerkt worden, dus we willen werken

(d)dat is nu een illusie, al zijn er mensen die beweren dat dat hun motivatie is om te werken, en al geloven ze het zelf, het is niet waar, ze doen het voor zichzelf: ofwel om ZICHZELF goed te voelen, en/of voor hetgeen dat ze terug krijgen/verwachten/eisen...
altruisme is fictie, mensen zitten zo niet in mekaar

(e) Nu dit is, wat ik bedoel!
 
Laatst bewerkt:
(a)dat zijn de werkende lui, wij dus.

(b)om te leven moet ge werken, dat is een feit. Als hebt ge geen geld nodig, maar ge uw kleren zelf maakt, hebt ge ne moestuin, een regenreservoir op het dak, en tapte uw elektriciteit af, dan zijt ge toch aan het werken: in die moestuin, uw truien aant breien... enzovoort

(c)maar wel een schoonheid die bestaat, we zijn allemaal egoistisch, en we willen allemaal geld, en daar moet voor gewerkt worden, dus we willen werken

(d)dat is nu een illusie, al zijn er mensen die beweren dat dat hun motivatie is om te werken, en al geloven ze het zelf, het is niet waar, ze doen het voor zichzelf: ofwel om ZICHZELF goed te voelen, en/of voor hetgeen dat ze terug krijgen/verwachten/eisen...
altruisme is fictie, mensen zitten zo niet in mekaar

(e) Nu dit is, wat ik bedoel!

ben niet akkoord met punt "d" ;)

en daar heeft altruisme weinig mee te maken... om een voorbeeld te geven: k zit zelf in geldnood, en toch heb ik nog iemand anders een vrij groot bedrag geleend voor onbepaalde duur. zonder interest! ;) en niet omdat ik daar ooit iets voor in ruil wil maar omdat die mens het volgens mij nu eenmaal net iets harder nodig had als ik. (plus ik weet dat ik dat ooit allemaal zal terugkrijgen, no doubt about it, there still are good people in this world)

Dat de minderheid van de mensen zo is, dat is een feit, en daar moet dan ook verandering in komen, maar verandering.. is moeilijk voor conservatievelingen...
oh en ik ben helemaal niet uit het oog verloren dat ieder mens van nature uit hypocriet is op een of andere manier ;)

alleen heeft geld daar weinig mee te maken, geld is niets waard... geld is een illusie... geld is gewoon ingevoerd als alternatief onderdrukkingssysteem, samen met godsdiensten by the way (de huidige strekkingen dan, niets mis met wat spiritualiteit...)

en het is omdat dat systeem al eeuwen gebruikt wordt dat iedereen daar zo vanzelfsprekend over doet alsof het al miljarden jaren in de kosmos de gewoonte is...
dus in de eerste plaats moet er informatie verspreidt worden over hoe het fout loopt vandaag, daarna moet er aan de geschiedenis in de mensen hun geheugen gewerkt worden, en dan hebben we nog een vijftal stappen te doorlopen die ik hier niet uit de doeken ga doen voor ik helemaal verstoten wordt ;) kan hier moeilijk beginnen over zero-gravity, free energy en al die shizzle, alsook niet over buitenaards leven dat de aarde regelmatig bezoekt. (u have to see it yourself before u can believe it... and even then u might think u are hallucinating n need a doctor while in fact... it's all quite normal ;) )

voor de rest om het dan toch motorgerelateerd te houden:

go out for a ride because the sun is shining!!! ;)
 
mja daar zit ik de laatste week ook mee in men achterhoofd want ik voel sinds die koude opeens dat men banden meer oneffenheden te verteren krijgen (gevoelsmatig) en aldus nie zacht genoeg worden onderweg ofzo...

so someone, some decent explanation?
Dat is ook zo want de olie in de vering is met dit weer ook dikker en dus gaat uw schokdemping ook harder zijn. Ik zelf laat mijn bandenspanning in de winter met 0,2bar zakken, zo krijg je ze nog mooi op temperatuur.
 
Dat is ook zo want de olie in de vering is met dit weer ook dikker en dus gaat uw schokdemping ook harder zijn. Ik zelf laat mijn bandenspanning in de winter met 0,2bar zakken, zo krijg je ze nog mooi op temperatuur.

Als ik da doe rij k maar op 1,8 bar :Y
 
Op straat met racebanden..................dacht toch dat er ergens op zo een band staat "for racetrack use only" (of zoiets) ;)

Als je in mijn straat op t spitsuur wilt rijden zijde aant racen ze (steenweg) :+


Daarbij staat op uitlaten ook,
ma t eerste wa ze u zeggen op een circuit, is da die uitlaten niet mogen of der moeten killers in |(
 
Laatst bewerkt:
ben niet akkoord met punt "d" ;)

en daar heeft altruisme weinig mee te maken... om een voorbeeld te geven: k zit zelf in geldnood, en toch heb ik nog iemand anders een vrij groot bedrag geleend voor onbepaalde duur. zonder interest! ;) en niet omdat ik daar ooit iets voor in ruil wil maar omdat die mens het volgens mij nu eenmaal net iets harder nodig had als ik. (plus ik weet dat ik dat ooit allemaal zal terugkrijgen, no doubt about it, there still are good people in this world)

Dat de minderheid van de mensen zo is, dat is een feit, en daar moet dan ook verandering in komen, maar verandering.. is moeilijk voor conservatievelingen...
oh en ik ben helemaal niet uit het oog verloren dat ieder mens van nature uit hypocriet is op een of andere manier ;)

alleen heeft geld daar weinig mee te maken, geld is niets waard... geld is een illusie... geld is gewoon ingevoerd als alternatief onderdrukkingssysteem, samen met godsdiensten by the way (de huidige strekkingen dan, niets mis met wat spiritualiteit...)

en het is omdat dat systeem al eeuwen gebruikt wordt dat iedereen daar zo vanzelfsprekend over doet alsof het al miljarden jaren in de kosmos de gewoonte is...
dus in de eerste plaats moet er informatie verspreidt worden over hoe het fout loopt vandaag, daarna moet er aan de geschiedenis in de mensen hun geheugen gewerkt worden, en dan hebben we nog een vijftal stappen te doorlopen die ik hier niet uit de doeken ga doen voor ik helemaal verstoten wordt ;) kan hier moeilijk beginnen over zero-gravity, free energy en al die shizzle, alsook niet over buitenaards leven dat de aarde regelmatig bezoekt. (u have to see it yourself before u can believe it... and even then u might think u are hallucinating n need a doctor while in fact... it's all quite normal ;) )

voor de rest om het dan toch motorgerelateerd te houden:

go out for a ride because the sun is shining!!! ;)

da van da geldbedrag, is vanuit uw perspectief, hoe gij het uitlegt, wél altruistisch, want gij zegt dage het niet zo erg vind nog krapper bij kas te zitten als ge iemand anders dan kunt helpen. Maar eigelijk doet ge dat gewoon zodat ge dat op mf en andere plaatsen, en vooral tegen uzelf kunt zeggen: zie is wa ne goeie kerel da ik ben --> dus om uzelf goed te voelen doet ge da. (maar dat is uiteraard menselijk, want iedereen is zo, over de aliens kan ik geen uitspraak doen, die heb ik nog niet leren kennen)

en geld een illusie? hoe wilt ge anders uw moto betalen? verwacht ge een smurfenwereld dat gij overal het gras gaat afdoen, iemand anders het brood bakt, en nog iemand iedereen voorziet van motos? het zou niet slecht zijn, maar het zit gewoon in de kern van de mens om dwars te liggen en te gaan zagen dat motos maken zwaarder werk is als het gras afdoen,en het dus oneerlijk is dat gij minder moet smurfen als hij :P en dan wordt geld weer ingevoerd om mensen te motiveren te werken.

en wat zeg je? "daarna moet er aan de geschiedenis in de mensen hun geheugen gewerkt worden " ? en de geschiedenis van de boeken aanpassen zoals in 1984, en het woord geld wegdoen, en de taal aanpassen en al zodat mensen het niet kunnen uitdrukken als het het oneens zijn :+ (goed boek trouwens)

en waarom dat van die aliens ineens zeggen? :? dat weet iedereen al lang hoor
;)
 
DIT speeltje heb ik donderdag dus besteld :9 vandaag ook arrow systeem + 1050 flyscreen op ebay besteld 8-)

moet eerlijk zeggen, die street triple is ook niet echt mijn ding, en ik heb het eigenlijk voornamelijk voor naked bikes. maar over smaak valt niet te discussieren.
zal zeker een goede motor zijn met veel rijplezier als gevolg. proficiat met de aankoop. het zal kriebelen zolang wachten :)
 
da van da geldbedrag, is vanuit uw perspectief, hoe gij het uitlegt, wél altruistisch, want gij zegt dage het niet zo erg vind nog krapper bij kas te zitten als ge iemand anders dan kunt helpen. Maar eigelijk doet ge dat gewoon zodat ge dat op mf en andere plaatsen, en vooral tegen uzelf kunt zeggen: zie is wa ne goeie kerel da ik ben --> dus om uzelf goed te voelen doet ge da. (maar dat is uiteraard menselijk, want iedereen is zo, over de aliens kan ik geen uitspraak doen, die heb ik nog niet leren kennen)

en geld een illusie? hoe wilt ge anders uw moto betalen? verwacht ge een smurfenwereld dat gij overal het gras gaat afdoen, iemand anders het brood bakt, en nog iemand iedereen voorziet van motos? het zou niet slecht zijn, maar het zit gewoon in de kern van de mens om dwars te liggen en te gaan zagen dat motos maken zwaarder werk is als het gras afdoen,en het dus oneerlijk is dat gij minder moet smurfen als hij :P en dan wordt geld weer ingevoerd om mensen te motiveren te werken.

en wat zeg je? "daarna moet er aan de geschiedenis in de mensen hun geheugen gewerkt worden " ? en de geschiedenis van de boeken aanpassen zoals in 1984, en het woord geld wegdoen, en de taal aanpassen en al zodat mensen het niet kunnen uitdrukken als het het oneens zijn :+ (goed boek trouwens)

en waarom dat van die aliens ineens zeggen? :? dat weet iedereen al lang hoor
;)


lol, zo'n reactie had ik kunnen verwachten eh, want had da voorbeeld beter nie gegeven, dan had ge zo niet gereageerd. als ge mij zou kennen zou ge beseffen hoe bescheiden ik in wezen wel niet ben (en its not me telling this, its people all around... n dit bevestigd dus NIET hoe gij mij ziet, k bedoel, als ge met zo weinig eigenwaarde als mezelf rondloopt zult ge verstaan dat dat voorbeeld zelfs maar te gebruiken mij hart al zeer doet, maar hey, als k het nie zeg dan kunt ge het ook nie weten uiteraard. doch... ga hier verder niet meer op ingaan, voor ik afgeschildert wordt als ene die zichzelf gewoon wil bewijzen in zijn goedheid, want, als mijn boeddhistische inborst het juist heeft is dat nu net niet nodig so there... there u have it ;)
ah en naast george orwell is er ook "Aldous Huxley" met "Brave new World" die blijkbaar nog dichter bij deze realiteit staat als "1984" ... misschien ook al gelezen? soit, is een boek van 1932 en... verbazingwekkend acuraat...
the matrix is er niets tegen, lol maar das dan weer een afkooksel van...

ah en efkes over het hoe je hier mensen soms durft beoordelen: u know what that means... n i'm not going to say it... good thing u know it all better... (oei, is weer verdoken ende freudiaans :p ) ma kom, was just a choke (woops, another one... chuckles, lol)

anyhow. op nen dag kom ik u eens tegen en na wat rubber te verbranden zullen we eens verbroederen bij een vredespijp, lol.
 
moet eerlijk zeggen, die street triple is ook niet echt mijn ding, en ik heb het eigenlijk voornamelijk voor naked bikes. maar over smaak valt niet te discussieren.
zal zeker een goede motor zijn met veel rijplezier als gevolg. proficiat met de aankoop. het zal kriebelen zolang wachten :)

mja gij hebt liever ne wit oranjen toestand ;)

vind die triples dan toch wel iets mooier wezen op estetisch vlak... en hmm, voorkeur gaat dan wel uit naar de sPeed triple
 
Als ik da doe rij k maar op 1,8 bar :Y

2.0 bar om op straat te rijden????? da is nie goed!!!!zelfs met circuitbanden!!, op circuit steek je maar 2.0 maar dat is omdat je je banden extreem belast. Op de weg gebruik je mimimum 2.3/2.6. Al wat lager is komt je wegligging niet ten goede, zeker niet met koude band!
 
vind de speed triple ook een machtig machien :9~ maar is wel dik 3000€ duurder dan street (alhoewel mijn street na het modden bijna evenveel gaat kosten als de speed triple origineel :X )
En dat nie iedereen het mooie moto's vind is ook leuk ,rijden er ook geen duizenden van rond hier *D
PS street is ook VEEEEL lichter dan de speed triple dus wendbaarder en koppel heeft hij genoeg hoor :Y alhoewel dikke mensen beter een 1050 zouden nemen want dat ding heeft genoeg koppel om een vrachtwagen vooruit te trekken :+
 
2.0 bar om op straat te rijden????? da is nie goed!!!!zelfs met circuitbanden!!, op circuit steek je maar 2.0 maar dat is omdat je je banden extreem belast. Op de weg gebruik je mimimum 2.3/2.6. Al wat lager is komt je wegligging niet ten goede, zeker niet met koude band!
Op sm wel :Y 1,9 voor 2,1 achter op circuit gaat er nog 0,3 af ofzo maar op tubeless banden idd nie lager gaan als 2,3/2,5 :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan