FZR 1000 Genesis in de steigers

Micro-fiche probleem is al opgelost, ik heb gewoon yamaha canada een mail gestuurd en kreeg van hen keurig de parts catalogus cadeau in pdf formaat.
dank u wel canada.... ik zing geen volksliederen.... |(
 
onderdelen zijn trouwens na info aanvraag gewoon op voorraad beschikbaar via yamaha nederland. (importeur)
Gewoon bestellen via dealer dus.

Vanmiddag vast begonnen met demonteren van het blok. alles ziet er redelijk gelikt uit nog, zeker na bijna 80.000 km.
Geen pitting in de nokkenas , en nagenoeg geen slijtsporen.
nokkenassen zijn er nu uit, eveneens als de stoters, vanavond die 2 delige 20 kleppen kop eraf schroeven, ben razend benieuwd hoe het er allemaal uitziet daarbinnen!
De distributieketting is in ieder geval rijp voor de schrotbak. daar komt een nieuwe op.

full
 
Laatst bewerkt:
Krijg wel een beetje de indruk dat heel dat blok met vloeibare pakking in elkaar is geplakt... Bléééhhgg.... :r
Overal komt die rotzooi tussenuit, zelfs het koelsysteem.
Daar gaan we dus ook eens mooi wat nieuwe o-ringen en pakkingen tussen steken. ;)
krijg dus ook de indruk dat het blok al een keer open is geweest want af-fabriek doen ze dat zo niet.
Dus... kop dr af en laten vlakken van de week!!

full


 
Mooi deze gaan we ook volgen.

Zelf zit ik met een blok in onderdelen te kijken.....
En ik zie dat je alles heel fijn hebt genummerd. Daar is het bij mij te laat voor, het lag allemaal in een doos _O-
 
Goed... zo mooi als de bovenkant van het blok eruit ziet......
Zo schrok ik me een hoedje van de onderkant.
D'n Frotkees is NIET blij! :r :r :r |( |( |(

Draai de carterpan eraf.....
Slierten vloeibare pakking.... ach.. kan nog.... :Y
Grote en minder grote stukken composiet aluminium(puin) AAAAAHHRRRGGG :( :r :r :r
Even verder zoeken... Koppeling aan barrels, Carterdeksel ook..... en god weet wat nog meer. Morgen weer verder met inventariseren of die troep nog meer schade heeft veroorzaakt. -O-

full
 
Mooi deze gaan we ook volgen.

Zelf zit ik met een blok in onderdelen te kijken.....
En ik zie dat je alles heel fijn hebt genummerd. Daar is het bij mij te laat voor, het lag allemaal in een doos _O-

Oh? nog een koppeling over toevallig? _O-
 
Jesus lange :( ben je weer eens lekker bezig nu dit weer, van de week had hij nog geen echte mankementen of ben je lomp geweest??? je kan me bellen ben nog wakker. waar komen de stukken vandaan? de carter is niet nvt
 
Laatst bewerkt:
Je moet de kop niet te vlug laten vlakken, als hij nog mooi vlak is, blijf er dan van af!!!!!
Hou er rekening mee dat een kromme kop aan beide zijden krom is, er moet dan dus ook aan 2 zijden gevlakt worden.
 
Jesus lange :( ben je weer eens lekker bezig nu dit weer, van de week had hij nog geen echte mankementen of ben je lomp geweest??? je kan me bellen ben nog wakker. waar komen de stukken vandaan? de carter is niet nvt


stukken komen uit de koppeling, en nee ik ben niet lomp geweest, het zijn oude breuken
want de breukvlakken zijn verkleurd.
en om een koppeling zodanig te mishandelen met demonteren moet je wel heeeeeel erg lomp doen
 
Heb je meteen 1 van de zwakste punten uit je fizzer kaduuk zie ik en tering wat een vloeibare pakking geilaard heft er aan dat blokje gezeten joh.
 
Nee idd, die koppeling gaat niet passen vrees ik... |(
En die vloeibare pakking is idd erg extreem... zelfs tussen de koppakking zat die bende!!
en heel de olie aanzuig zeef zit ermee vol.
als ik er weer aan verder ga moet ik dus echt alles grondig reinigen, incl alle olie leidinkjes... -O-
 
Nou.. vandaag achter onderdelen aan geweest.
Het hart van de koppeling vast weten te bemachtigen, ik moet nu dus alleen nog de buitenste korf hebben waar het tandwiel aan vast zit.
Ook een carterdeksel gescoord van een exup. ben benieuwd of dat gaat passen , maar het lijkt er in ieder geval wel op.
Ook meteen een verrekte vracht geld uit gegeven aan pakkingen, o.a. kop, voet, carterpan pakking etc etc.

Kettingen ook meegenomen ter inspectie maar die blijken toch nog in een hele redelijke staat te zijn, distri. ketting en starterketting.
De lagertjes van de bak zijn nog in uitmuntende staat dus ik denk dat ik die maar eens lekker laat zitten.
Heb net ook de prijs gehoord van een nieuw koppelingshuis dus dat gaan we toch ook maar 2e hands zoeken.366 euro.... :?
Verder zijn de lagerschaaltjes ook nog in prima staat dus niks te klagen verder.
Vanavond ga ik alle oliekanaaltjes doorblazen met perslucht en grondig reinigen.
en natuurlijk.... vloeibare pakking eraf krabben!! :r

Zal wel weer foto's posten vanavond of morgen
 
ja pakkingen zijn prijzig, moet voor mijn projectje nog even sparen, voor alle ringen en pakkingen in het blok van mijn LTD 250 moet ik 150 euro betalen...
Vandaag sollicitatie gehad bij de belcompany in breda, morgen hoor ik meer, als ik aangenomen wordt dan heb ik die pakkingen zo liggen ;)
:P
 
Ja dat weet ik dus niet.. ik denk het niet.
heb een adresje in eindhoven gevonden , daar ga ik deze week denk ik maar heen. daar staat een Fizzer waar ik hem af mag schroeven voor 75 eurie.

full
 
ja pakkingen zijn prijzig, moet voor mijn projectje nog even sparen, voor alle ringen en pakkingen in het blok van mijn LTD 250 moet ik 150 euro betalen...
Vandaag sollicitatie gehad bij de belcompany in breda, morgen hoor ik meer, als ik aangenomen wordt dan heb ik die pakkingen zo liggen ;)
:P

idd. ik was ook effe 140 euro kwijt voor een koppakking set , en dan de andere pakkingen er nog bij....
-O-

Dus je komt er met 150 euro voor alle pakkingen nog goed vanaf.
voor mijn fiets zijn er geen pakking sets. buiten de kopset moet ik alles los bestellen en dat loopt in de papieren. maar goed, heb het toch nodig. ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan