Forward Contr. + Samson Cannons 1100 ACE = problems

6 mei 2007
21
0
Giekerk
Goeiedag ,

Na eindelijk de Samson Cannons uit de US te hebben ontvangen meteen maar ff prutse om de pijpjes deronder te krijgen , helaas zoals altijd.....gaat het nooit in een keer goed.
Heb dus een Shadow 1100 ACE uit '97 en besloten om hem op te pimpen met :

Forward controls van Mapam (www.mapam.com)
Samson cannons specifiek voor dit model.

Op het moment dat k het langste stuk wil installeren (wat dus onder de controls doorloopt) past dit niet want het stuk van de uitlaat waar de knik zit komt tegen het remgedeelte aan. Er is hier geen sprake van ff wringen want de controls steken dermate ver naar voren dat beide installeren onmogelijk is. Ben behoorlijk gefrustreerd want de enige optie is eigenlijk om een van de 3 spijlen van het bovenstuk van de control weg te flexen en dan maar te hopen dat het past , natuurlijk zonde van het design maar goed...

Vraag is ff : Moeten deze 2 onderdelen normaal altijd passen omdat fabrikanten dit op maat maken zodat het met alle mogelijke typen past. Of zijn deze forward controls blijkbaar alleen geschikt voor de standaarduitlaten en bepaalde uitlaten.

Black Magic , heb jij hier ideeen over ?
 
Hoi

Kun je gggen afstandbussen of een afstandsplaat maken?
Zo hou je de controls origineel.

En nee. De verschillende fabrikanten houden alleen maar rekening met origineel en un eigen assoritment van andere accesoires, en DAT is onderling nog niet eens altijd te gebruiken.

Vooral steps/controls/floorboards en uitlaten is altijd een probleem.


Wim
 
ja das K maar er is geen enu fabriekand die iets of wat aan een ander denkt
stuur eens een foto van het probleem
zodat we er meer kijk op krijgen en mischien met een oplossing kunnen komen
ik repareer en verbouw al heel wat jaren motoren maar ik heb nog maar wijnig meegemaakt dat het ineen keer past maar een oplossing is er altijd
en als je van de fustraatsies :( geen kik krijgt :) moet je er niet aan beginnen want dan hat ik allang in het gekkenhuis gezeten ;) ;) ;)
 
ik heb highwayhawk controls, daar loopt de voorste bocht net langs, dus dat ging gelukkig goed.

maak idd ff een fototje zodat de knutselaars hier misschien een oplossing kunnen bedenken voor je.

succes ;)

ps heb je al hem al laten lopen met je nieuwe pijpen?
 
Fellas ,

Mijn wanhoop was tijdelijk maar dat is altijd zo met nieuwe gadgets die problemen opleveren.Heb een metalen plaatje op maat geflext , 4 gaten erin en vastgekoppeld aan de control vervolgens de onderkant van het plaatje aan de onderkant vastgeschroefd. De stiffness is der wat af en als je je voeten erop zet (je merkt wat buiging maar dit is te doen en er komt weinig druk op doordat ik geen olifantebenen heb).Zal nog ff wat fotootjes maken aangezien jullie dan een beeld hebben en de boel kunnen goedkeuren.

Black Magic....in Tokyo gaan 's morgens de lichten aan als deze jongen zijn bikie start *D , auwauwauw , ff de throttle een klein beetje open en het onweert als nooit tevoren. Heb dus direct baffles (dempers) bestelt want het schijnt dat die het geluid wat normaliseren (al blijft het wel hard volgens de reviews) we gaan het zien.
Heb jij al een printje gehad van de man met de politiepet voor de herrie , en heb je dempers erin trouwens?

He bah de winter(stalling) komt eraan... ;(
 
Nope geen dempers :9~
heb verder ook geen knippers..

maar nee nog niet aangehouden,
niet te laat nog in de buurt knallen, scheelt al een hoop klachten ;)

het is vooral beestachtig als je hem in de garage start :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan