geen vrijwaringsbewijs en nu boete voor niet verzekerd

Jeroen1981

Rookie
19 nov 2007
3
0
Hallo,

Mijn hobby is het repareren van oude motoren (met name BMW's). Omdat de werkplaats te vol werd heb ik een aantal motoren moeten verkopen. Eén motor heb ik verkocht aan een Portugees. Ik heb in februari 2007 de motor verkocht en meegegeven aan deze man. De motor komt te staan in een museum. Daarna heb ik de motor uit de verzekering gehaald.

Nu kreeg ik later een brief van de RDW met de melding dat de motor niet verzekerd was bij een controle in maart. Dat vond ik een vreemde brief, want de motor was immers al verkocht en ik was geen eigenaar meer (ik heb het contract van februari).

Maar... Ik had de RDW niet verwittigd van het feit dat de motor verkocht was. Ik heb het de RDW uitgelegd in een brief, maar zij gaven als enige reactie: betalen!

Nu weiger ik de boete (320 Euro) te betalen, dus nu komt de zaak zeer waarschijnlijk voor.

Nu vraag ik u:
- waarom moet ik een verzekering betalen voor een object dat niet meer van mij is?
NB: ik had de verzekering al vooruit betaald, ik heb geen restitutie gekregen of iets dergelijks.

Bedankt voor het lezen,

Jeroen
 
Vreemd. Als de motor van eigenaar heeft gewisseld, dus dat gebeure op het postkantoor is gedaan, dan wijzigt dat toch ook bij het RDW? Of zie ik het verkeerd.
 
De motor kan wel verkocht zijn maar moet wel overgeschreven worden. Als dat niet is gebeurt staat hij nog op jouw naam en dus heb je geen poot om op te staan.
 
Nee, ik ben dus niet bij het postkantoor geweest. Ik had al eerder twee andere motoren verkocht en de kopers hebben op het postkantoor de overschrijving gedaan. Dat ging goed. Nu heeft deze Portugees dat niet gedaan (allebei in goed vertrouwen gehandeld), dus de motor stond nog op mijn naam. Echter, niet verzekerd, maar de motor was niet meer van mij.

De RDW accepteert het contract niet, en vraagt een torenhoge boete voor een transactie van 10,40 o.id. Is dit een groot probleem dat ik niet bij het postkantoor ben geweest?

Bedankt voor de snelle reacties

Jeroen
 
Nee, ik ben dus niet bij het postkantoor geweest. Ik had al eerder twee andere motoren verkocht en de kopers hebben op het postkantoor de overschrijving gedaan. Dat ging goed. Nu heeft deze Portugees dat niet gedaan (allebei in goed vertrouwen gehandeld), dus de motor stond nog op mijn naam. Echter, niet verzekerd, maar de motor was niet meer van mij.

De RDW accepteert het contract niet, en vraagt een torenhoge boete voor een transactie van 10,40 o.id. Is dit een groot probleem dat ik niet bij het postkantoor ben geweest?

Bedankt voor de snelle reacties

Jeroen

Denk helaas dat je dus de klos bent. Zo zie je meteen dat wederzwijds vertrouwen nooit werkt. -O-
 
Of jij er bent geweest boeit niet, als je maar je vrijwaringsbewijs hebt.
 
Formeel gezien was de motor nog steeds van jou dus. Wisselen van eigenaar gebeurt op het postkantoor, en als dat niet gebeurd is....
 
Is dit een groot probleem dat ik niet bij het postkantoor ben geweest?

Bedankt voor de snelle reacties

Jeroen

Dat blijkt nu wel.....

Waarom heb je dat eigenlijk niet gedaan? Geen tijd, geen zin, postkantoor dicht?

Als je geen vrijwaringsbewijsje hebt zal het erg moeilijk worden om te bewijzen dat hij niet meer van jou is.

Kun je die Portugees nog traceren?

Mischien als hij een verklaring geeft aan de rechter dat je er nog onderuit kunt komen? :?
 
Ik heb een vrijwaringsbewijs ontvangen van de RDW, nadat ik de situatie had uitgelegd. Maar deze vrijwaring heb ik na het opleggen van de boete gekregen.
 
Formeel gezien was de motor nog steeds van jou dus. Wisselen van eigenaar gebeurt op het postkantoor, en als dat niet gebeurd is....

True, ik kan nu een motor van jou kopen niet laten overschrijven op postkantoor, langs alle flitspalen in nederland rijden met middelvinger omhoog en toch krijg jij dan de boetes :Y
 
Nee, ik ben dus niet bij het postkantoor geweest. Ik had al eerder twee andere motoren verkocht en de kopers hebben op het postkantoor de overschrijving gedaan. Dat ging goed. Nu heeft deze Portugees dat niet gedaan (allebei in goed vertrouwen gehandeld), dus de motor stond nog op mijn naam. Echter, niet verzekerd, maar de motor was niet meer van mij.

De RDW accepteert het contract niet, en vraagt een torenhoge boete voor een transactie van 10,40 o.id. Is dit een groot probleem dat ik niet bij het postkantoor ben geweest?

Bedankt voor de snelle reacties

Jeroen

Sorry dat ik de meeste reacties niet gelezen heb... maar zonder vrijwaringsbewijs... Denk ik dat je het gaat verliezen, hoe lullig het ook is.

Wel een *&%*#%&#$% streek van die portugees! ik hoop dat het goedkomt..
 
True, ik kan nu een motor van jou kopen niet laten overschrijven op postkantoor, langs alle flitspalen in nederland rijden met middelvinger omhoog en toch krijg jij dan de boetes :Y

Je brengt me op ideeen }) ;)

Zou het wel mogelijk zijn om in Portugal de motor op zijn naam te zetten terwijl hij hier nog op jouw naam staat?
 
Laatst bewerkt:
Formeel gezien was de motor nog steeds van jou dus. Wisselen van eigenaar gebeurt op het postkantoor, en als dat niet gebeurd is....


... heb je geen vrijwaring en ben je dus wettelijk verplicht als tenaamgestelde van het motorvoertuig de benodigde verzekering ervoor te betalen.... Helaas voor jou. Ik zou toch zo snel mogelijk die Portugese koper zien te contacten om te zorgen dat die motor overgeschreven wordt van eigenaar. Ik neem aan dat hij alle papieren er ook bij heeft?

(de belastingdienst is nog niet aan de deur geweest vwb motorrijtuigenbelasting? Daariver krijg je ook restitutie als de motor van eigenaar wisseld.)

Succes iig met de afhandeling, maar in beklag gaan heeft niet zoveel zin.
 
Oh dat is... dat is... dat is gewoonweg evil!!!
:W

Zo ben ik :Y

Zo evil zelfs dat ik het met 2 L'en moet schijven... :+


True, ik kan nu een motor van jou kopen niet laten overschrijven op postkantoor, langs alle flitspalen in nederland rijden met middelvinger omhoog en toch krijg jij dan de boetes :Y

Je brengt me op ideeen }) ;)


De TS is erg goed van vertrouwen heb ik uit betrouwbare bron... O-)
 
Sorry dat ik het zeg, maar de TS i gewoon dom. Bij mij gaat geen enkel motorvoertuig weg zonder dat ik mijn vrijwaringsbewijs heb.
 
[Maxima modus]

Topic starter...
Je bent een beetje dom!
full



[/maxima modus]
 
Laatst bewerkt:
Nee, ik ben dus niet bij het postkantoor geweest. Ik had al eerder twee andere motoren verkocht en de kopers hebben op het postkantoor de overschrijving gedaan. Dat ging goed. Nu heeft deze Portugees dat niet gedaan (allebei in goed vertrouwen gehandeld), dus de motor stond nog op mijn naam. Echter, niet verzekerd, maar de motor was niet meer van mij.

De RDW accepteert het contract niet, en vraagt een torenhoge boete voor een transactie van 10,40 o.id. Is dit een groot probleem dat ik niet bij het postkantoor ben geweest?

Bedankt voor de snelle reacties

Jeroen

Dit is een heel groot probleem dat je niet bij het postkantoor bent geweest.

Jij staat geregistreerd als eigenaar. Hoe je het ook aan zult vechten, je maakt geen schijn van kans.

Enkel als je een vrijwarrings bewijs hebt
 
Pffff.. ik hoop dat je ook gezoend hebt, want je bent iig stevig genaaid :Y

Beetje naïef wel.. zonder vrijwaringsbewijs van het postkantoor is dat ding gewoon nog van jou.... wees maar blij dat ze hem niet gebruikt hebben voor een overvalletje ofzo.. dan heb je nog veel meer ellende.
 
yep, zonder vrijwaringsbewijs ben je het l.l....helaas!
Ik geef geen enkel voertuig (op mijn fiets na dan) mee zonder vrijwaringsbewijs.

Mijn ouders hebben hetzelfde probleem gehad met een auto, ook zonder vrijwaringsbewijs omdat ie gesloopt werd. Jaren van deurwaarders aan de deur en boetes (verlopen apk, wegenbelasting termijnen en boetes, boetes omdat het voertuig zou onverzekerd zijn) waren het gevolg.
Met de melding dat ie niet meer van jou is, doen ze helaas niets op uit.... ;(
 
Laatst bewerkt:
Je zegt dat je wel een vrijwaringsbewijs hebt gekregen van het RDW. De motor moet verzekerd zijn in de tijd dat hij in jouw bezit is. Als hij verzekerd was tot de datum die op de vrijwaring staat is er niets aan de hand (kopie) opsturen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan