BMW Sport-Boxer topic Deel VII

Status
Niet open voor verdere reacties.
...komkommertijd...; mwha...
...wel grappig wat ze daar aan de andere kant van de wereld doen...

...hun R1100S had trouwens wel een koplamp (links voor) op dezelfde manier als BMW heeft gedaan bij hun LeMans R1200S, en deze fiets heeft ook knippertjes...
 
Goedemiddag heren,

Hebben jullie ook wel eens storingen/probleempjes met de ABS? gisteren werkte m'n abs weer niet...de brandden de lampjes brandden weer... vanmorgen gingen de lampjes wel weer braaf uit na het starten....

Dan nog iets leuks... ik heb een Boxercup-replica onderkuip via Ebay van een Duits bedrijfje gekocht (hij is nog onbespoten) maar er wordt geen bevestigingsset bijgeleverd door de fabrikant (maakt meerdere onderkuipen, ook van andere merken) .... bleek achteraf dat ik dat zelf maar bij me dealer moest fixen....
Houtrust gebeld, voor deze simpele bevestigingskit moet ik € 140 (!!) euro neerleggen (het is een set van BMW), dat is nog duurder dan de kuip zelf.. :? weet iemand toevallig hoe ik nog meer aan zo'n kit zou kunnen komen oid? anders wil ik het na laten maken... gelukkig krijg ik wel van Houtrust de tekening van de steun + bouten.
het gaat om deze onderspoiler:
full



En als laatste; hebben jullie toevallig een goed adresje voor remleidingen?

alvast bedankt voor jullie hulp!
S Muis
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag heren,

Hebben jullie ook wel eens storingen/probleempjes met de ABS? gisteren werkte m'n abs weer niet...de brandden de lampjes brandden weer... vanmorgen gingen de lampjes wel weer braaf uit na het starten....

Dan nog iets leuks... ik heb een Boxercup-replica onderkuip via Ebay van een Duits bedrijfje gekocht (hij is nog onbespoten) maar er wordt geen bevestigingsset bijgeleverd door de fabrikant (maakt meerdere onderkuipen, ook van andere merken) .... bleek achteraf dat ik dat zelf maar bij me dealer moest fixen....
Houtrust gebeld, voor deze simpele bevestigingskit moet ik € 140 (!!) euro neerleggen (het is een set van BMW), dat is nog duurder dan de kuip zelf.. :? weet iemand toevallig hoe ik nog meer aan zo'n kit zou kunnen komen oid? anders wil ik het na laten maken... gelukkig krijg ik wel van Houtrust de tekening van de steun + bouten.
het gaat om deze onderspoiler:
[afbeelding]


En als laatste; hebben jullie toevallig een goed adresje voor remleidingen?

alvast bedankt voor jullie hulp!
S Muis


Hoi S muis , heb hetzelfde probleem als jou voorgehad ! Alleen ben ik niet naar de bmw dealer gestapt maar enkele mails verstuurd aan online shops die de onderkuip verkocht , met name HATTECH.de ! Heeft me kunnen helpen aan zo'n compleet setje beugels en was ik 76 euro voor kwijt .Zit de kuip er al op ? Pasvorm is toch niet echt ideaal vind ik persoonlijk ... nu ja , het past maar was toch een beetje zoeken ivm bevestigingspunten

grtz John
 
Pasvorm is toch niet echt ideaal vind ik persoonlijk ... nu ja , het past maar was toch een beetje zoeken ivm bevestigingspunten

grtz John

Hallo S muis,

Wellicht een tip als je eenmaal je bevestigingsdelen hebt, dat je eerst alles pas maakt en daarna pas laat spuiten. Klinkt wat triviaal maar je zou de eerste niet zijn..... :(

Succes, Frank
 
Laatst bewerkt:
...Yo Muis...

...gewoon even die tekening van Houtrust kopieëren...
...en je kent vast wel iemand die bij een constructiebedrijfje werkt die met alle plezier voor jouw die steuntjes wil maken...
...en ken je nou niemand ; zou je gewoon de 'via-via-TamTam' aan moeten slingeren...

...er is tenslotte toch altijd wel iemand die via-via iemand weet...

...die dingen stellen tenslotte nix voor ; en dan 76 Euro ook nog een hoop geld...

...succes !
 
Hoi S muis , heb hetzelfde probleem als jou voorgehad ! Alleen ben ik niet naar de bmw dealer gestapt maar enkele mails verstuurd aan online shops die de onderkuip verkocht , met name HATTECH.de ! Heeft me kunnen helpen aan zo'n compleet setje beugels en was ik 76 euro voor kwijt .Zit de kuip er al op ? Pasvorm is toch niet echt ideaal vind ik persoonlijk ... nu ja , het past maar was toch een beetje zoeken ivm bevestigingspunten

grtz John
Niet echt raar natuurlijk. De onderkuipen die Hattech heeft zijn niet hetzelfde als de BMW boxercup en de bevestegings beugel past dan ook niet. Dat ligt echter niet aan de onderkuip, maar aan de beugel. Ik heb die beugel, aangezien ik ook de Hattech onderkuip heb (gaat weg, vinnik niet mooi), maar begin er niet eens aan om hem aan te passen voor de BCR kuip. En zelf maken heb ik geen zin in, dus ik bestel gewoon een nieuwe bij BMW.

iets met dubbeltje en eerste rang?

De prijzen die Houtrust noemt zijn echter belachelijk.
 
Laatst bewerkt:
...even iets om mee te zingen... :Y

grappig liedje

...vond ik op een site met allerlei boxer (www.boxer-design.de) gerelateerde dingetjes...
...Der Abflugsong...

...voor als je van je fiets af dondert ; dan is dit dus het liedje... :)
 
Hebben jullie ook wel eens storingen/probleempjes met de ABS? gisteren werkte m'n abs weer niet...de brandden de lampjes brandden weer... vanmorgen gingen de lampjes wel weer braaf uit na het starten....
yep ik heb het bijna elke week wel een keertje. begin schrikken want ik heb al een ABS sensor moeten laten vervangen (+/- 200 euri) maar het is zoalsje zelf al zegt bij een volgende keer starten steeds weer weg.

vreemde is wel, dat ik soms zonder storing wegrijd en als ik 'm dan wil neerzetten ineens die lampjes weer zie knipperen
 
...Yo Muis...

...gewoon even die tekening van Houtrust kopieëren...
...en je kent vast wel iemand die bij een constructiebedrijfje werkt die met alle plezier voor jouw die steuntjes wil maken...
...en ken je nou niemand ; zou je gewoon de 'via-via-TamTam' aan moeten slingeren...

...er is tenslotte toch altijd wel iemand die via-via iemand weet...

...die dingen stellen tenslotte nix voor ; en dan 76 Euro ook nog een hoop geld...

...succes !




als je ze per 100 stuks laat maken zul je mss wel één of andere gek vinden , maar anders .......... :X :X
Kruipt meer tijd in dan je denkt hoor ; op maat laseren - plooien - tig lassen - polijsten .. :)
 
...stukje strip knippen... (ipv laseren)
...paar gaatjes ponsen...
...hoekjes omzetten...
...lassen (mag ook gewoon MIG zijn)...

...en dat polijsten laten we achterwege ; een beetje constructiebedrijf kan poedercoaten, dus hangen we het gewoon bij een serie te poedercoaten materiaal aan het rek...

...een beetje goeie kennis doet dat zo voor zijn bevriende motor-Muis... :)
 
Mij te veel geneuzel.

Maar wat is dat met die Hollanders? Geven bergen geld uit aan uitlaten, accesoires, vering en andere zut maar als er een beugeltje moet komen is het allemaal te duur?

Bekijk ik het toch anders. Met die onderkuip als voorbeeld: onderkuip + beugel + prof spuitwerk + bestikkering = xxx euro. Vind ik dat het waard? Ja, bestellen die hap, nee, laten gaan. Maar niet deel 1 kopen, en vervolgens achteraf bij deel 2, 3 en 4 moeilijk gaan kijken. Die dingen weet je van te voren, of hoor je uit te zoeken zodat je het weet en dan hou je daar rekening mee met je beslissing voor je ook maar een enkel deel besteld.

Mijn al dan niet bescheiden mening. :)
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor de reacties!

ik vind 140 erg ver gaan en was er vanuit gegaan dat ik gewoon de kit bij mijn aankoop van de kuip zou ontvangen (leek me vanzelfsprekend)... de kuip zelf was nog geen 100 euro...

denk dat ik de tekening op ga halen bij Houtrust en evt. aan KMS of zo ga vragen of hij niet iets in elkaar kan flansen dat m'n kuipie vastzit.... óf mocht iemand van het forum zin hebben voor een bepaald bedrag, dan is het natuurlijk helemaal mooi, maar vrees dat dat er niet in zit :+

@ afterburn, ik snap je reactie/mening, maar het is natuurlijk wel belachelijk dat als je een kuip koopt voor een "X" bedrag, dat je zo'n kitje er niet gewoon bijkrijgt, maar nog ff 140 pleuries moet neertellen.... ik vind het ronduit asociaal eigelijk :)
.... verder zijn wij nederlanders denk ik idd heel erg "alles eruit halen wat erin zit en zo goedkoop mogelijk" maar ik vind dat wel fijn, want daardoor heb ik menig dealtje scherp ingekocht ;)
 
Laatst bewerkt:
Tsja, ik weet niet bij welke reseller jij je onderbakkie hebt besteld, maar ik wist vantevoren dat er geen montage spul bij zou zitten. :)

Die 140 pleuro vind ik ook veel, en dat betaal ik eerlijk gezegd ook niet. Maar daar heb jij niks aan. Misschien waard om nog eens rond te bellen? En duidelijk maken dat je alleen de beugel wilt hebben (de rest is niet zo'n probleem lijkt me).
 
afterburn is weer lekker duidelijk...:

...mij te veel geneuzel. Maar wat is dat met die Hollanders? Geven bergen geld uit aan uitlaten, accesoires, vering en andere zut maar als er een beugeltje moet komen is het allemaal te duur ?...



mijn al dan niet bescheiden mening

...inderdaad : niet... :)

...negen van de tien keer staat er inderdaad bij de minder dure onderkuipjes bij, dat er geen bevestigingsmateriaal bij het product geleverd wordt...

...trouwens wist U dat je heel veel kunt vastmaken met de aloude, lichtbruine, vrij brede post-elastieken...? :Y


...schiet me trouwens net zo'n oud gezegde te binnen...
...is ook hier weer een klein beetje van toepassing...

..."goedkoop is duurkoop"...
 
Gekocht via ebay, duits bedrijf die voor diversen soorten merken kuipdelen maakt. Er stond niks gemeld over bevestigingsonderdeeltjes...tsja... zo leer je maar weer als groentje, voortaan eerst goed checken hoe het met de kleine onderdeeltjes e.d. zit :z

ik heb inderdaad ook zitten denken aan dat soort oplossingen (elastieken en zo), ik ga nog ff goed bedenken wat ik ga doen, wellicht wordt het zelf wat in elkaar zetten.
 
Laatst bewerkt:
...de originele BCR onderkuip is volledig van carbon, en de pasvorm is uitmuntend...
...carbon is dus al 'iets' duurder dan de polyester look-a-likes, waarvan de pasvorm altijd maar een beetje afwachten is...

...de orginele BCR onderkuip is keurig gespoten...
...komt er bij de look-a-like nog overheen...

...de orginele BCR onderkuip is voorzien van (zoals je weet) een akelig duur stickersetje...
...komt er bij de look-a-like nog eventueel overheen...

...de carbon boer heeft er zijn marge tussenzitten...
...en dan wil BMW er graag nog wat aan verdienen...
...en de desbetreffende dealer mag rekenen met zijn marge...

...en dan wordt het vanzelf een duur 'geintje'...

...je kunt natuurlijk ook overwegen om de hele BCR erbij te nemen...
...er staan er nog wel een paar op Marktplaats... :)
 
S-Muis
Rolf

ABS PROBLEMEN
Het probleem is veelvoorkomend bij de bmw's met ABS!
Heeft te maken met de spanningsval tijdens het starten met een niet echt super optimale accu, de ABS regelunit meet een te lage waarde en geeft een foutmelding.
Sommige hebben het opgelost door een relais te plaatsen waardoor de regelunit pas na het starten de spanning krijgt.
BMadW heeft dit ook gedaan en geen enkele keer meer de fout melding gehad, uiteindelijk heeft hij met die accu nog 2 jaar gereden.
De modificatie is uitgedoktert op het GS forum en ik heb nog ergens een schema.
Plaats ik wel hier.
 
Laatst bewerkt:
...de originele BCR onderkuip is volledig van carbon, en de pasvorm is uitmuntend...
...carbon is dus al 'iets' duurder dan de polyester look-a-likes, waarvan de pasvorm altijd maar een beetje afwachten is...

...de orginele BCR onderkuip is keurig gespoten...
...komt er bij de look-a-like nog overheen...

...de orginele BCR onderkuip is voorzien van (zoals je weet) een akelig duur stickersetje...
...komt er bij de look-a-like nog eventueel overheen...

...de carbon boer heeft er zijn marge tussenzitten...
...en dan wil BMW er graag nog wat aan verdienen...
...en de desbetreffende dealer mag rekenen met zijn marge...

...en dan wordt het vanzelf een duur 'geintje'...

...je kunt natuurlijk ook overwegen om de hele BCR erbij te nemen...
...er staan er nog wel een paar op Marktplaats... :)
- Carbon onderkuip, replica: ca 300 euro
- Spuitwerk: ca 200 euro
- Stickers: ca 40 euro
Totaal: 540 euro

Origineel: 1500 euro
Marge BMW: 960 euro

En dan reken ik met prijzen die de CONSUMENT kan krijgen (retail prijzen dus), dus in het echt is het verschil nog veul groter...

Ik gok dat BMW hier minstens 1200-1300 euro op verdient.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat andere merken daar net zo'n grote marge op hebben zitten, laat staan de aftermarkt spulletjes, die soms wel goedkoper zijn maar vaak met gebrek aan kwaliteit hun waar uitstallen, kwaliteit moet ergens vandaan komen maar sommige prijzen zijn echt mega over the top !
 
Wat hoor ik van Girl..... waren jullie in de buurt doe je niet eens effe bellen. :/

Hadden wij wel gezellig gevonden.... koffie staat altijd klaar. :Y
Ook in het nieuwe huis..... *O*
Jep ...
Moet er ff aan wennen hoor dat jullie daar (nieuw huis, vertel ?) nu wonen :+
we hadden zeker een bakkie komen doen als het vroeger was gewees, ben best wel benieuwd naar het nieuwe huis en het resultaat van je motor :9~
Ik of we zullen binnenkort vast nog wel in de stad komen, dan een belletje voor koffie !
ik kwam nu véélste laat op me werk |(
 
Jep ...
Moet er ff aan wennen hoor dat jullie daar (nieuw huis, vertel ?) nu wonen :+
we hadden zeker een bakkie komen doen als het vroeger was gewees, ben best wel benieuwd naar het nieuwe huis en het resultaat van je motor :9~
Ik of we zullen binnenkort vast nog wel in de stad komen, dan een belletje voor koffie !
ik kwam nu véélste laat op me werk |(

Probeer je dit weekend wel even een mailtje te sturen met updates en adreswijzigingen.... *D Was ik nog niet aan toegekomen. Heb de laatste dagen veel achter de pc gezeten, maar prive nog maar amper.

Trouwens... morgen of overmorgen gaat mijn S'je naar de Keistad dealer... volgens mij zit het schakelpookje vast. En daarbij heb ik nog wel wat andere zaken die wel even nagelopen mogen worden. Ehhhh ... bandjes ook zoiets.. Ik sta nog steeds op canvas :X
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan