yamaha dragstar 650 cc iets voor mij?

smokiebike

MF'er
6 feb 2004
177
1
rijswijk
:) Hey mederijders ik rij nu op een honda shadow vt700c uit 1985, ik denk erover om een yamaha dragstar 650 cc aan te schaffen 8-) is dit een juiste keus? Weet het motorvermogen van de yamaha ook niet :? nou ik hoor het graag groetjes smokiebike *O* *O*
 
Da's een vanm de meest onzinnige en meteen ook 1 van de meest gestelde vragen.
Maar dat kan niemand voor jou bepalen, dat zul jezelf moeten doen. De enige oplossing, ga proefrijden of huur er 1 voor een dag.
 
Da's een vanm de meest onzinnige en meteen ook 1 van de meest gestelde vragen.
Maar dat kan niemand voor jou bepalen, dat zul jezelf moeten doen. De enige oplossing, ga proefrijden of huur er 1 voor een dag.

:^

Valt me wel een beetje op dat dit soort vragen in de chopper-afdeling wel heel erg vaak voorbij komen :?
 
:) Hey mederijders ik rij nu op een honda shadow vt700c uit 1985, ik denk erover om een yamaha dragstar 650 cc aan te schaffen 8-) is dit een juiste keus? Weet het motorvermogen van de yamaha ook niet :? nou ik hoor het graag groetjes smokiebike *O* *O*

Weten wij veel of dat voor jou een goede keuze is.

Past ie beter bij je haarkleur misschien? Dat kunnen wij wel beoordelen.
 
Valt me wel een beetje op dat dit soort vragen in de chopper-afdeling wel heel erg vaak voorbij komen :?
Bij de 25kW zien we ze ook vaak.
En natuurlijk in Algemeen. Is dit een goede motorfiets voor mij?

insert zuchtsmilie
 
Laatst bewerkt:
Bij de 25kW zien we ze ook vaak.
En natuurlijk in Algemeen. Is dit een goede motorfiets voor mij?

insert zuchtsmilie

Ik moet toegeven dat ik in de 25 kw-afdeling niet zo vaak meer lees.
Denk dat daar ook het 'veelgestelde vragen-topic' al het 1 en ander ondervangt.
 
Als je zinnige reacties en tips wilt moet je zeggen dat je een vrouw bent... Dan zal je wat beleven!
 
Ik denk dat de mensen die de vragen stellen eerst een beetje moeten nadenken.....iets meer informatie zou welkom zijn.

Een vraag als: ik wil een witte motor, wat vinden jullie daar van? daar is op een normale manier niet op te reageren.

Maar je zal dat soort vragen altijd blijven houden.
 
Ik denk dat de mensen die de vragen stellen eerst een beetje moeten nadenken.....iets meer informatie zou welkom zijn.

OK, een goed voorbeeld dan:

Welke zou ik nou eens nemen?
De 1000 vind ik persoonlijk het mooist, de 525 lijkt me weer lekker sturen, en de 750 is het net niet.

.................

Laat maar jongens(meisjes) heb besloten toch maar voor een Duc te gaan.

Thanks voor de moeite.

:?
 
Ik heb een VT750ACe gereden 5 jaar.......... 1 advies koop geen XV650, Waarom. In verhouding toto de shadows hebben deze motoren stukken minder koppel en vermogen, waardoor je ECHT tekort gaat komen. Tevens is de XV650 erg zacht geveerd met een heel zacht zadel.

Op zich niets mis mee, als je ervan houdt.

Ik zou voor een 1100 gaan als je nu van een VT700 afkomt.


Maak een testrit, maak er meer. Dan kun je pas goed vergelijken. En ga er naar toe met je eigen motor en niet met de auto, dan voel je het verschil meer.

Succes
Wim
 
Ik begrijp eerlijk gezegd de afwijzende reacties niet zo goed. Ik las het verhaal van TS juist als "ik zou graag een dragstar willen hebben maar is dat een goede motor". Meer in die zin. Dus vragen naar ervaringen van mederijders. Niet zozeer of dat voor TS een passende motor zou zijn, dat antwoord kan ie alleen zelf geven. Maar dus meer of de Dragstar zelf een bepaalde reputatie heeft. Zoals van "koop nooit een lada" of "een vw is altijd degelijker dan een franse auto".

Maar dat kan ook aan mij liggen...
 
Het punt is, dat er ook gevraagd wordt naar vermogen e.d. dus daarom wordt de indruk gewekt, dat het gaat om de vergelijking met de huidige motor. Bovendien had er anders gestaan: iemand ervaring met de betrouwbaarheid van de Dragstar 650?

Mensen worden een beetje moe van vaak dezelfde reactie te geven. Dat kan TS niet weten, want die weet niet wat er allemaal voorbijkomt hier.

Ik geef graag het standaard advies nogmaals :Y : Ga proefrijden :]
 
naar zulke antwoorden zou ik geen vragen meer durven stellen.
gewoon ff googlen en vermogen zoeken van de dragstar dan weet je het gauw genoeg .

grtjes theo
 
Gewoon kopen. Als tie niet bevalt verkoop je hem weer. Dacht ik ook toen ik hem kocht. Was het vermogen gewend van een xv920. Vermogen is minder maar de motor is echt een beauty om te zien en rijd erg comfortabel. Ik doe hem niet meer weg. En zelfs met mn meissie achterop gaat het nog lekker. En als je vermogen mist koop je er gewoon een xv920 bij net als ik. Kost een drol en toch lekker raggen.
 
Laatst bewerkt:
*D leuk al die reakties *O* heb gisteren een proefrit gemaakt ik zal het voorzichtig zeggen :+ op een harley sportster, nou ik dacht echt de ervaring van mijn leven te krijgen maar ben echt zwaar teleurgesteld :r zo'n motor is echt niet te vergelijken met waar ik nu op rij geen fut in en trilt vreselijk kortom een vergelijking tussen een vw en een lada :9~ ik snap natuurlijk ook wel dat een grotere harley waarschijnlijk beter zal zijn maar daar zit ook wel een ander prijskaartje aan ;( dus eerst maar weer mijn eigen motor in orde zien te krijgen :9 groetjes smokiebike
 
om de vraag toch nog even te beantwoorden; Dragstar 650 heeft relatief weinig vermogen/koppel voor zijn gewicht, maar het is mijns inziens wel een lekkere motor. Het bochtengedrag is lekker, de remmen zijn in orde en hij is erg betrouwbaar en onderhoudsvrij. Ik mis wel de nodige grondspeling, maar ja... choppers zijn helemaal mijn smaak en dan neem ik het gebrek aan grondspeling graag.

Succes met het herstellen van je eigen motor en alvast veel succes bij toekomstige keuzes maken!
 
gheghe .. bij Rosmalen een tijdje terug twee onwijs gave Harley's.
Maar inderdaad de meneer met de brandweer-rode.. geen flauw idee wat 't verder was, leek er zo'n beetje vanaf te trillen :)
En toch, 't lijkt me geweldig om een tijd op zo'n ding rond te trillen.

Maar ondertussen ben je dus nog nix verder?
 
*D denk op dit moment dat een nieuwe shadow vt750 spririt de oplossing is *:) moet nog wel even wachten op een proefrit, wordt vervolgd, ook iedereen nog fijne dagen gewenst groetjes smokiebike *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan