Het honda Africa Twin topic deel *O*

Wanneer gaan we toeren?

  • za of zo 20-21 aug

    Stemmen: 2 22,2%
  • zo of zo 3 - 4 sept

    Stemmen: 7 77,8%
  • za of zo 17-18 sept

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    9
Status
Niet open voor verdere reacties.
Very nice *O*

Veel plezier ermee! Laat je'm standaard of heb je al ideeen hoe 'ie gepimpt gaat worden?

Ik denk dat ik um voorlopig redelijk standaard hou.
De banden zijn aan vervanging toe.
En er komen nog zijkofferdragers op.
Ik wou in begin mei met de at naar Zwitserland.
Dus geen grote pimp acties.

Het heeft een tijd geen liefde gehad, dus laat ik eerst gaan poetsen.
Er zit hier en daar wat oppervlakkige roest plekken. :')
 
Ik weet niet wat de orinele kleurstelling is.
De stickers zijn een keer vervangen.
Op de kuip rechts voor is ie nog al lelijk geplakt. |(

Maar bij mij is ie nu grijs.

Orginale, hoort de tekst Africa Twin in het roze, op de zijkappen onder het zadel hoort ook nog in het roze '750' te staan :P

dit is mijn oude liefje

dsc5286small.jpg


Nu heb ik er weer eentje in dezelfde kleurstelling, en ik heb bij deze ook het roze vervangen voor geel, dat staat hem stiekem een stuk beter :P

kopievandsc04513.jpg
 
@ Sounddragon: Dat mooie plaatje wat tussen je zijkofferdrager zit.
Is dat hitte bescherming voor de koffer, of hangt dat daar alleen mooi opvallend te glimmen? :?
 
Dat mooie plaatje is voor de pimp, en als je in het zand omgaat, helpt het ook om de kofferbeugel niet in het zand te laten zakken.. damage control dus ;)

Als hitteschild had ik nog niet eens over nagedacht :)
 
Ha Sounddragon! Wel mooie tassen heb jij.. zit ik zelf ook aan te denken (ipv koffers); heb je nog tips aangaande merk tassen en steunen ?
grt Raceneus
 
Tassen ?!?!?? zit je ouwe foto's te kijken ?? :+ :P

Ik had inderdaad op mijn vorige Twin zijtassen ipv koffers, om de boel een beetje te beschermen tijdens zandlandingen en uiteraard ook om te gebruiken indien nodig.

De tassen die ik had/heb zijn van Dane, redelijk prijzig, maar kwalitatief erg goed, niet waterdicht zonder hoes, maar een flinke bui van een kwartiertje konden ze best hebben zonder zwembaden..
Ik had ze trouwens zo op de Twin gehangen, zonder bescherming of wat, en al doende leer je dan dat daar zand en narigheid tussenkomt, en dat de boel er niet mooier op wordt.. tevens gaan tassen en hete uitlaten ook niet bepaald goed samen :+
Je kunt van die speciale tassenrekkies kopen, maar dan word je weer breed, en dat was nu net niet de opzet. je kunt de onderliggende kappen ook beschermen met van dat plasticfolie, ik weet alleen niet of je stickers heel blijven als je het er weer af wilt hebben :+

Nu heb ik mijn pimp kofferrekken erop, en da's eigenlijk gewoon beterderder, al is filerijden geen optie met de volle kofferset erop :N offff... je moet autospiegels verzamelen natuurlijk :P
 
Heb mijn speel goed op gehaald. :][afbeelding]

Erg mooi apparaat man ^^ veel plezier gewenst!!!


En @Raceneus
Een mooie koffer achterop is vaak voldoende voor de gemiddelde bagage ^^

*** EDI ****
Heren! ik ben opnieuw verliefd!!!

Gisteren na 3 maanden men beestje weer even laten lopen en bestegen....
Alle jemig... wat voeld dat als thuis komen ^^
 
Laatst bewerkt:
Tassen ?!?!?? zit je ouwe foto's te kijken ?? :+ :P

Ik had inderdaad op mijn vorige Twin zijtassen ipv koffers, om de boel een beetje te beschermen tijdens zandlandingen en uiteraard ook om te gebruiken indien nodig.

Klopt; zat naar je 'oude liefie' te kijken
Ik dacht dat die tassen dan aan / over je koffersteun hingen!! (ter bescherming / afstand demper..).. Zal nog eens (beter;) om me heen kijken ..
grt
 
nog FF wat plaatjes, en alvast sorry voor de gouden Aerox :P
890819802_6_Di5b.jpeg


en een solo shotje ^^
890820162_6_qpxF.jpeg


en een "tja het moest FF" momentje in the middle of nowhere ^^

890819058_6_MREA.jpeg

890819173_6_oTF6.jpeg

890819436_6_2-Ky.jpeg

890819616_6_0fCc.jpeg



for the record, ik ben over de 2 meter lang (en zoals te zien geen lengtemaat jas gekocht) dus wil wel wat zeggen dat ik me kon verstoppen :P
 
Beste Africa Twinners,

Zelf ben ik natuurlijk ook in het bezit van een africa twin. Ik heb zelf het eerst model, de xvr 650. :)

Heb ook een topic gestart, onder de naam, Parijs dakar motor. Ben op dit moment bezig om mijn motor om te bouwen naar de looks van een dakar motor. Mijn vraag aan jullie is, of jullie ook ervaring hebben met het vervangen van zuigerveren en kopplingsplaaten? :)

Gr.

Donny
 
Heb de voorvork rubbers vervangen en de voorvorkpoten weer in nette staat gebracht, ze waren aardig aangetast door de pekel in de loop der jaren.
Vond het eigenlijk zonde ze weer af te dekken :-)
Heb nu ook een zwarte rand gespoten op het uiteinde... zit er best technisch uit zo?

Groeten Henk

full
 
Laatst bewerkt:
Heb de voorvork rubbers vervangen en de voorvorkpoten weer in nette staat gebracht, ze waren aardig aangetast door de pekel in de loop der jaren.
Vond het eigenlijk zonde ze weer af te dekken :-)
Heb nu ook een zwarte rand gespoten op het uiteinde... zit er best technisch uit zo?

Groeten Henk

[afbeelding]

Ziet er hardstikke technisch uit, en nog netjes ook :P

En toch zou ik de kappen er weer op zetten.. gewoon, omdat het mooier staat :Y

;)
 
Beste Africa Twinners,

Zelf ben ik natuurlijk ook in het bezit van een africa twin. Ik heb zelf het eerst model, de xvr 650. :)

Heb ook een topic gestart, onder de naam, Parijs dakar motor. Ben op dit moment bezig om mijn motor om te bouwen naar de looks van een dakar motor. Mijn vraag aan jullie is, of jullie ook ervaring hebben met het vervangen van zuigerveren en kopplingsplaaten? :)

Gr.

Donny

Heuj, een old skool Twin 8-)

Geen ervaring met genoemde sleutel werken, dus ik kan je niet helpen :/

Wordt het een replica ofzo ?? of gewoon zoals je hem zelf wilt ???
 
Heuj, een old skool Twin 8-)

Geen ervaring met genoemde sleutel werken, dus ik kan je niet helpen :/

Wordt het een replica ofzo ?? of gewoon zoals je hem zelf wilt ???

Bouw hem naar eigen smaak op, maar pak wel een hoop punten mee van een dakar motor. Wou bijvoorbeeld achter aan beide kant tanken plaatsen, maar kwam erachter dat twee van de tanken echt enorm duur zijn, dus heb de kappen die ik al had zelf aangepakt :] Zo probeer ik de look over te nemen, maar wel met eigen style :)
 
aux tanks kosten rond de 1000€ per stuk geloof ik.. zat pas nog op een amerikaans forum te rommelen en toen hadden die mannen het er net over toevallig ..

schijnt op Iebee een set te koop te staan, maar daar was er eentje van lek...
 
@ DJ Verhulst

Kan ook gemaild worden op wabe bakker @ hotmail.com
Ben nog niet zo handig met dit forum.
is PM gelijk aan privediscussie??


Dus mocht je nog een AT in de aanbieding hebben mailen maar;)



had je mail gestuurd maar denk dat het niet goed gegaan is druk anders maar op mijn PM symbol ,, dat boekrol onder de afbeelding rechts
 
Laatst bewerkt:
Bouw hem naar eigen smaak op, maar pak wel een hoop punten mee van een dakar motor. Wou bijvoorbeeld achter aan beide kant tanken plaatsen, maar kwam erachter dat twee van de tanken echt enorm duur zijn, dus heb de kappen die ik al had zelf aangepakt :] Zo probeer ik de look over te nemen, maar wel met eigen style :)

was ant bladderen en kwam een link tegen voor je voor een extra tankje, heb je hier iets aan?

Desert Storm, der ultimative Varadero Enduro-Umbau
( kan FF geen directe link produceren) maar via shop -> Africa Twin ^^
 
Volgens mij ontlopen de AT en de Transalp elkaar niet zo veel. Ik rij een AT en mijn vrouw de Transalp, kan ze net iets beter met de voetjes aan de grond. Heb eerst de Transalp helmaal opgeknapt en ben nu met de AT bezig nadat hij zonder briefje achter te laten omver is gerden op een parkeerplaats.
De vorderingen kun je zien op Africa Twin 1995 reviseren
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan