Het honda Africa Twin topic deel *O*

Wanneer gaan we toeren?

  • za of zo 20-21 aug

    Stemmen: 2 22,2%
  • zo of zo 3 - 4 sept

    Stemmen: 7 77,8%
  • za of zo 17-18 sept

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    9
Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft er toevallig iemand nog een bochtensetje liggen van een AT?
Zou ik errug blij van kunnen worden ;-)

Jan


zou het eens bij een motorsloperij proberen ,,, pijpen zijn van RVS ,, ze rotten alleen op de klem maar eer die door is ben je wel een lange tijd verder.....
 
Best aardig aan het updaten geweest de afgelopen weken;

Vorige week een nieuwe valbeugel gekocht via Ebay, heb nu een hogere versie erop, die wél de kuip beschermt (als het goed is), en vandaag voor en achter nieuwe (Anakee) bandjes, en voor een setje Technoflex veren gemonteerd en achter een Hyperpro 8-)

Het was net of ik op andermans motor wegreed toen we klaar waren, maar sjodemieterZ wat rijdt dat goed man :} :]

Dat wordt stevig 'inrijden' dit weekend :] :] :9
 
Best aardig aan het updaten geweest de afgelopen weken;

Vorige week een nieuwe valbeugel gekocht via Ebay, heb nu een hogere versie erop, die wél de kuip beschermt (als het goed is), en vandaag voor en achter nieuwe (Anakee) bandjes, en voor een setje Technoflex veren gemonteerd en achter een Hyperpro 8-)

Het was net of ik op andermans motor wegreed toen we klaar waren, maar sjodemieterZ wat rijdt dat goed man :} :]

Dat wordt stevig 'inrijden' dit weekend :] :] :9


Dat doen veel mensen ,, progressieve veren en met een set Anakee of tourance kan je zeer behoorlijk boenderen ,, knappe jongen die je op bochtjes eruit stuurt .......
of je moet met een hypersport komen maar die kunnen weer niet tegen drempels en slecht asfalt ( worden onrustig )
 
Dat doen veel mensen ,, progressieve veren en met een set Anakee of tourance kan je zeer behoorlijk boenderen ,, knappe jongen die je op bochtjes eruit stuurt .......
of je moet met een hypersport komen maar die kunnen weer niet tegen drempels en slecht asfalt ( worden onrustig )

Tsja, die Anakee's waren eigenlijk niet de bedoeling; ik wilde nog een beetje richting allroad blijven qua schoeisel, maar dan nét een tikkie meer richting off :P
Dit is echt meer een asfalt setup en dat is te merken ook, het rijdt echt geweldig. Ik had de dag erna nog maar 1 cm schaamrand op de achterband, en voor was hij al vol gebruikt... en dat mét vrouw achterop :}

[ cliché ] : ik wist echt niet dat een setje veren zooooo vreselijk veel verschil kon maken.. :]

Next upgrade : een setje Barkbuster VPS erop; die zijn onderweg vanuit de US of A 8-)
 
Laatst bewerkt:
Tsja, die Anakee's waren eigenlijk niet de bedoeling; ik wilde nog een beetje richting allroad blijven qua schoeisel, maar dan nét een tikkie meer richting off :P
Dit is echt meer een asfalt setup en dat is te merken ook, het rijdt echt geweldig. Ik had de dag erna nog maar 1 cm schaamrand op de achterband, en voor was hij al vol gebruikt... en dat mét vrouw achterop :}

[ cliché ] : ik wist echt niet dat een setje veren zooooo vreselijk veel verschil kon maken.. :]

Next upgrade : een setje Barkbuster VPS erop; die zijn onderweg vanuit de US of A 8-)


het is een beetje lastig ,, de volgende stap meer off road zijn bridgestone trailwing maar dat vind ik een rampenband. duidelijk beter dan de Anakee & tourance in het zand maar matig bij klei en dikke modder en op de weg aanzienlijke slechter en als ze ouder worden net als of ze van bakeliet worden ,,, de Heidenau K60 zijn in alles beter ,, beter naast de weg en ook erop , maar niet zo goed als de Anakee & tourance.
er is wel een band die er een beetje tussen in zit ,, bepaalde Pirelli maar daar zijn de meningen van super tot zo slecht heb ik ze nooit eerder gezien ,, vond de Michelin Sirac ook er goed ,, die lijkt wel op de Heidenau K60 alleen die maken ze niet breder dan 130 en de AT staat op 140 ,, kan wel een 130 maar dan moet je ook weer met tandwielen in de weer omdat je dan wel meer trekkracht heb maar ook minder snelheid en meer verbruik.
 
Klopt inderdaad, ik heb hiervoor de K60 gehad, maar in de winter is dat wel wat minder; op nat en koud wegdek neemt hij nog wel eens een stapje opzij bij het uitaccelereren van een bocht, en daar was ik niet echt blij mee.. Er is nu wel een winterversie van geloof ik, maar eerst maar eens zien dat ik deze oprijd ;)

Ik heb ze van de week ook even in het zand getest, maar da's echt 3 keer niks vergeleken met de K60, maarja het is gelukkig ook bijna dezelfde band qua profiel _O-
Ik had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht.. Op grind en reepak of hard zand is het prima te doen, maar zodra het wat losser wordt ben je zwaar verkocht..

Ach ja.. ooit.. koop ik er een set wielen bij; probleem opgelost :P
 
Klopt inderdaad, ik heb hiervoor de K60 gehad, maar in de winter is dat wel wat minder; op nat en koud wegdek neemt hij nog wel eens een stapje opzij bij het uitaccelereren van een bocht, en daar was ik niet echt blij mee.. Er is nu wel een winterversie van geloof ik, maar eerst maar eens zien dat ik deze oprijd ;)

Ik heb ze van de week ook even in het zand getest, maar da's echt 3 keer niks vergeleken met de K60, maarja het is gelukkig ook bijna dezelfde band qua profiel _O-
Ik had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht.. Op grind en reepak of hard zand is het prima te doen, maar zodra het wat losser wordt ben je zwaar verkocht..

Ach ja.. ooit.. koop ik er een set wielen bij; probleem opgelost :P

K60 in de winter is kwestie van anticiperen warmte in de band
 
ff een mooie plaat :X

HondaAfricaTwin1999_05.jpg
 
Nette brommert hoor ;)

Is dat zwarte voorspatbord een originele, of heb je die er later opgezet/gespoten ??

Ik heb een witte, en dat irriteert nogal, en ik twijfel nog steeds tussen (profi laten) spuiten of op zoek naar een zwart exemplaar..

Mijn Twinnetje ;





full
 
Nette brommert hoor ;)

Is dat zwarte voorspatbord een originele, of heb je die er later opgezet/gespoten ??

Ik heb een witte, en dat irriteert nogal, en ik twijfel nog steeds tussen (profi laten) spuiten of op zoek naar een zwart exemplaar..

Mijn Twinnetje ;





[afbeelding]


het zat eral op ,, het hangt er vanaf welk jaar.....
als ik het goed zie heb jij een RD07 van welk jaar is ie ?
 
Van vóór de zwarte spatborden *D

Het is een 94'er, en idd een RD07.. je kan het heel eenvoudig zien aan de onderlijn van de voorruit ;)
Ik vind de kuiplijn van de RD07 iets mooier als van de RD07A, maar de matzwarte zijkappen vind ik dan weer mooier als de mijne :Y

ALS ik hem laat spuiten wordt het ook nog wel iets aparts; in ieder geval niet plain glanszwart... de pest is, dat het beter is om te spuiten vanaf een zwart spatbord ivbm krassen, dus dan kost het dubbel geld; eerst een zwart spatbord kopen en dan spuiten.. óf een witte spuiten met de garantie dat elke kras een doorn in het oog is...

En dan nog te bedenken dat het iets puur optisch is op een fiets die zomer en winter gebruikt wordt en waarmee ik ook offroad rijd af en toe :P

Eigenlijk he |(









;)
 
Van vóór de zwarte spatborden *D

Het is een 94'er, en idd een RD07.. je kan het heel eenvoudig zien aan de onderlijn van de voorruit ;)
Ik vind de kuiplijn van de RD07 iets mooier als van de RD07A, maar de matzwarte zijkappen vind ik dan weer mooier als de mijne :Y

ALS ik hem laat spuiten wordt het ook nog wel iets aparts; in ieder geval niet plain glanszwart... de pest is, dat het beter is om te spuiten vanaf een zwart spatbord ivbm krassen, dus dan kost het dubbel geld; eerst een zwart spatbord kopen en dan spuiten.. óf een witte spuiten met de garantie dat elke kras een doorn in het oog is...

En dan nog te bedenken dat het iets puur optisch is op een fiets die zomer en winter gebruikt wordt en waarmee ik ook offroad rijd af en toe :P

Eigenlijk he |(









;)


maakt het uit .........

als jij het maar mooi vind ,,
 
Da's nou de definitie van het stylen van je brommert he ;)

Het aanpassen naar je persoonlijke smaak *D

Heb je helemaal nog niks veranderd aan je Twin ??
 
Laatst bewerkt:
Je kunt de krassen wegschuren of opvullen met polyester toch?

Beste Sounddragon, heb jij nog een nette einddemper? en wat vraag je ervoor?
 
Je kunt de krassen wegschuren of opvullen met polyester toch?

Beste Sounddragon, heb jij nog een nette einddemper? en wat vraag je ervoor?

Krassen in de lak van je zwart over wit gespoten voorspatbord kun je alleen wegpoetsen als het in de blanke lak (mits aanwezig) is ;) Als het in de kleur is, wordt dat helemaal opnieuw spuiten, of klooien met een lakstiffie ofzo, en dat ziet er ranzig uit, net als een witte kras in een zwart spatbord overigens :X

En ja, ik heb nog een érnstig nette einddempert liggen, net opnieuw in de hittebestendige lak gespoten 8-) Maar... als ik die verkoop, kan ik niet meer legaal rijden omdat ik geen killer bij mijn open demper heb.
De planning is nog wel om een demper met killer te kopen, en dan de ProDuro én de oiginele weg te doen, maar zover is het nog niet eigenlijk ;)
Ik weet dus niet of het wijs is om die weg te doen.. of je moet een aanbod doen wat ik niet kan weigeren natuurlijk :P

Ik zoek nog een knappe Leovince of IXIL met DB killert 8-)
 
Ghehe, Ik heb een poser RD07 (met Leovince SBK ook nog!) , en ook een opknap RD04.

Ik heb ook nog twee velgen die moeten worden vervangen (kwam ik na de koop pas achter) en de benzinetank lekt ook. 't budget is dus beperkt en ik moet alle zeilen bijzetten om het ding van financiele total-lossheid te redden.

Als je hem weg deed wegens niet meer nodig dan konden we er wss. nog overleggen, maar hij is (jou) waarschijnlijk nog te kostbaar om voor minder als €120 weg te doen
 
Laatst bewerkt:
Da's nou de definitie van het stylen van je brommert he ;)

Het aanpassen naar je persoonlijke smaak *D

Heb je helemaal nog niks veranderd aan je Twin ??


Ik heb er een 12V aansluiting in de kuip gemaakt, en de ruit een stuk afgezaagt, en een K&N luchtfilter erin , maar verder geen grote (optische) veranderingen

Wil nog wel m'n zadel opnieuw laten opvullen, progressieve veren erin.
heb wel eens gedacht aan een andere pijp maar dan verlies ik onderin koppel.. wel iets pittiger geluid ervoor terug.

Ghehe, Ik heb een poser RD07 (met Leovince SBK ook nog!) , en ook een opknap RD04.

Ik heb ook nog twee velgen die moeten worden vervangen (kwam ik na de koop pas achter) en de benzinetank lekt ook. 't budget is dus beperkt en ik moet alle zeilen bijzetten om het ding van financiele total-lossheid te redden.

Als je hem weg deed wegens niet meer nodig dan konden we er wss. nog overleggen, maar hij is (jou) waarschijnlijk nog te kostbaar om voor minder als €120 weg te doen


tank lek ?? weet je al waar ongeveer ???
 
Laatst bewerkt:
Ghehe, Ik heb een poser RD07 (met Leovince SBK ook nog!) , en ook een opknap RD04.

Ik heb ook nog twee velgen die moeten worden vervangen (kwam ik na de koop pas achter) en de benzinetank lekt ook. 't budget is dus beperkt en ik moet alle zeilen bijzetten om het ding van financiele total-lossheid te redden.

Als je hem weg deed wegens niet meer nodig dan konden we er wss. nog overleggen, maar hij is (jou) waarschijnlijk nog te kostbaar om voor minder als €120 weg te doen

Hmm, die prijs worden we het wel over eens denk ik zo; ik had eigenlijk 125 in mijn hoofd áls hij weg gaat..

Ik neem aan dat je ook regelmatig op TCN kijkt voor onderdelen ?? daar staat nog een (groen gespoten) RD04 in de sloop ;)
klikkie doen

Ik zou eventueel wel FF wat extra gas kunnen geven met die andere uitlaat, maar eigenlijk was ik van plan om een Leo X3, of een Akra oid op maat te laten maken; volgens de diverse leveranciers is dat niet leverbaar, en ze zijn ook niet bereid om FF wat rond te passen met een linkpijp daar in het magazijn of er zoiets op past of pas te maken valt...
Ik was dus eigenlijk van plan om ergens een Akra te scoren en daar bij een (lassende) kennis FF een mooie linkpijp voor te laten maken.. ik weet niet hoeveel haast je hebt met die Auspuff ?? ;)
 
Ik heb er een 12V aansluiting in de kuip gemaakt, en de ruit een stuk afgezaagt, en een K&N luchtfilter erin , maar verder geen grote (optische) veranderingen

Wil nog wel m'n zadel opnieuw laten opvullen, progressieve veren erin.
heb wel eens gedacht aan een andere pijp maar dan verlies ik onderin koppel.. wel iets pittiger geluid ervoor terug.

volgens mijn ervaringen lever je echt zo-goed-als-geen koppel in hoor, integendeel ;)

Ik rijd met een stoute versie ProDuro, icm een 'snelweg' tandwiel (40 tands achter), en dat werkt offroad eigenlijk prima.
Ik heb een tijdje geleden uit nood even met een standaard 45 gereden, en ja idd, dan is hij wel wat feller, maar ik mis dat niet echt, en ook tijdens ritten met clubleden heb ik nou niet de indruk dat ik ze niet bij kan houden ofzo :P
Normaliter levert een open uitlaat juist meer koppel op, en lever je vermogen bovenin in tov de standaard uitlaat.
 
Hallo allen,

ff voorstellen:

Na een RF900RS te hebben gereden (en nog een zooitje motoren daarvoor) wilde ik iets anders, en heb het gelijk goed gedaan en een Africa Twin gekocht:
IMG_0030.jpg


Dit is een zeer goede keus geweest, rijdt zeer relaxt!
Er zitten ook nog alu koffers bij, staan niet op de foto, erg handig voor op vakantie.

Nu heb ik gelijk een vraag over de tripmeter, de meeste fora heb ik al doorgelezen, ook de buitenlandse maar voor mijn probleem heb ik nog geen oplossing gevonden:

Als ik mijn contact aanzet werkt de tripmeter goed, zet ik het contact uit valt het beeld weg, bij contact aanzetten zie je weer beeld en de tripmeter is gereset, lijkt mij logisch dat dit aan de spanning ligt die wordt afgeschakeld zodra je het contact uit zet, maar is het niet zo dat er continu spanning op de tripmeter hoort te staan, ik heb de stekerverbinding doorgemeten, en hier staan alleen spanning op zodra het contact aanstaat, iemand enig idee? (is er nog een verborgen zekering of zo iets, de kabelboom is verder in prima staat en de stekers ook)

Alvast bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan