Het honda Africa Twin topic deel *O*

Wanneer gaan we toeren?

  • za of zo 20-21 aug

    Stemmen: 2 22,2%
  • zo of zo 3 - 4 sept

    Stemmen: 7 77,8%
  • za of zo 17-18 sept

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    9
Status
Niet open voor verdere reacties.
Enig idee wat zoiets gaat kosten dergelijk vering upgrade , is wel een beetje duurder dan een paar andere veren.... en die nieuwe is niet te slap , juist erg stug en wat kort op de veren... en 21" wiel erin ,, zal wel problemen geven met het ABS

denk dat een F800GS goedkoper is en daar hoef je niks aan te doen en ding is sterker en zuiniger.....

Voorlopig kan ik ook best door met m'n AT ,, heb er hyperPro veren op zitten voor en achter rijd stukken beter , minder geschommel.

Het is maar een idee ;)
Ik het sinds kort ook een Hyperpro achterveer opzitten ,is echt een groot verschil.
 
Het is maar een idee ;)
Ik het sinds kort ook een Hyperpro achterveer opzitten ,is echt een groot verschil.


het beste effect is als je voor ook andere veren erin doet , progressieve ,, dan stuurt ie ineens stukken strakker , bochten die je eerst bij een bepaalde snelheid je best moest doen en je voelbaar op de rand nam , gaan nu fluitend met 2 vingers in de neus
 
Gisteren mijn Zumo 550 binnen gekregen. Nog dingen waarbij ik moet opletten bij het installeren of gebruik van de 550? :)
 
heb sinds gisteren een AT van 1991. Foto's volgen. Ik zit ook nog op het VFR forurum, dus ipv 750 CC heb ik nu 1500 cc en 6 cilindres dus!!! Eerste vraag aan de enduros: kan je een 140 achterband op een velg van een 130 plaatsen? Op mij VFR zit een 180 ipv een 170.
 
heb sinds gisteren een AT van 1991. Foto's volgen. Ik zit ook nog op het VFR forurum, dus ipv 750 CC heb ik nu 1500 cc en 6 cilindres dus!!! Eerste vraag aan de enduros: kan je een 140 achterband op een velg van een 130 plaatsen? Op mij VFR zit een 180 ipv een 170.


Er rijden genoeg Alps rond met een 140 band , standaard hebben die 130 ,, en twin hebben 140 ,, maar hele vroege kunnen 130 hebben.

het voordeel van een 140 is ,, iets minder ingraaf achtig ,, en meer grip op de weg.
 
heb sinds gisteren een AT van 1991. Foto's volgen. Ik zit ook nog op het VFR forurum, dus ipv 750 CC heb ik nu 1500 cc en 6 cilindres dus!!! Eerste vraag aan de enduros: kan je een 140 achterband op een velg van een 130 plaatsen? Op mij VFR zit een 180 ipv een 170.

Ik zou geen 140 band op een AT uit 1991 leggen aangezien deze een 2,75 inch achtervelg heeft. De nieuwere AT,s hebben een 3 inch achtervelg met standaard een 140 achterband. Eigenlijk een 3 inch velg al het minimum voor een 140 band. Er zijn er ook die op een nieuwere AT juist een 130 band monteren om de stuureigenschappen te verbeteren.
 
Maak jij bij het aanbrengen van de km/u tripmod ook meteen reset button ??

Het is een toffe modificatie, maar je tripmeter loopt daardoor af en toe vast, en dan gaat 'ie alleen maar weer werken door de stroom eraf te gooien ben ik achter gekomen -O-
Een klein drukknoppie achterop het huis zou perfect zijn.. al blijft het lastig dat je dan je tank kmstand kwijt bent, want die staat dan niet meer voor je neus.. je kijkt dan immers meestal naar je speed venster ;)
Ik heb op de nieuwe Twin een originele, en ben er nog niet uit of ik de gemodde trip wegdoe, of dat ik het spul overbouw of de modificatie ongedaan maak.. ik vind het wel een érg lastig neveneffekt ook al gebeurt het niet vaak :/

Heb mijn tripmaster omgebouwd zodat ik kan schakelen van km naar mile. Bijkomstigheid is dat je dan moet resetten. Heb ik opgelost met een waterdichte 3 standen schakelaar. De schakelaar zie je links op mijn tripmaster zitten. Kijk verder op: HummerH1 in "Africa Twin 1995 reviseren"


full
 
Laatst bewerkt:
Dag allen.

voor 2011 heb ik reisplannen. De uiteindelijke africa twin ga ik op locatie kopen waar ik straks mijn reis zal starten. Daarvoor wil ik wat 'huiswerk doen'. Namelijk hier een Africa Twin kopen om mee te rijden en een allroad cursus mee te volgen. Bovendien wat sleutelen om te zien hoe dat ding in elkaar steekt.

Ik zoek een RD07 die in grote lijnen in goede technische staat is: lagers, velgen, uitgaande as/voortandwiel, trip computer in goede staat en laag/normaal olieverbruik.
Verder maakt kleur en km stand mij niet uit.

Al beetje rondgekeken, maar veel fietsen liggen toch in de 'hogere' prijscategorie (>3000).

Tips zijn welkom!
 
Dag allen.

voor 2011 heb ik reisplannen. De uiteindelijke africa twin ga ik op locatie kopen waar ik straks mijn reis zal starten. Daarvoor wil ik wat 'huiswerk doen'. Namelijk hier een Africa Twin kopen om mee te rijden en een allroad cursus mee te volgen. Bovendien wat sleutelen om te zien hoe dat ding in elkaar steekt.

Ik zoek een RD07 die in grote lijnen in goede technische staat is: lagers, velgen, uitgaande as/voortandwiel, trip computer in goede staat en laag/normaal olieverbruik.
Verder maakt kleur en km stand mij niet uit.

Al beetje rondgekeken, maar veel fietsen liggen toch in de 'hogere' prijscategorie (>3000).

Tips zijn welkom!


AT's worden wat zeldzamer ,, de laatste zijn een 10 jaar geleden gemaakt en tot 2002 a 2003 op kenteken gezet, je ziet ze minder bij gewone dealers.

ze worden klassieker ,, een goede AT is een 3 K waard en dan maakt het weinig uit of ie 50 k of 80 K gelopen heeft,, omdat ze fluitend het dubbele aankan..

maar met wat zoeken en goed kijken kan je ook wel iets onder de 3 K wat vinden maar niet voor een 1000 waar voor je veel andere even oude motoren met globaal de zelfde km kan krijgen
 
Die van m'n maat is een RD07 en zojuist (kwartier geleden) hoorde ik dat ie te koop is voor 3000. Motor is in perfecte staat met vele opties... Misschien iets voor jou? Hij gaat een Varadero kopen!

Gr. Sam.




Dag allen.

voor 2011 heb ik reisplannen. De uiteindelijke africa twin ga ik op locatie kopen waar ik straks mijn reis zal starten. Daarvoor wil ik wat 'huiswerk doen'. Namelijk hier een Africa Twin kopen om mee te rijden en een allroad cursus mee te volgen. Bovendien wat sleutelen om te zien hoe dat ding in elkaar steekt.

Ik zoek een RD07 die in grote lijnen in goede technische staat is: lagers, velgen, uitgaande as/voortandwiel, trip computer in goede staat en laag/normaal olieverbruik.
Verder maakt kleur en km stand mij niet uit.

Al beetje rondgekeken, maar veel fietsen liggen toch in de 'hogere' prijscategorie (>3000).

Tips zijn welkom!
 
Weet er iemand in welke volgorde ik de 4 draden onder de tank terug aansluit? TTZ van links naar rechts welke kleur of speelt dat geen rol? (zou mij wel verbazen). Heb deze week de tank eraf gehaald en door het late uur enzo.....niet gekeken en het electrisch schema is niet erg duidelijk hierover (voor mij althans)..... O ja, het gaat over een RD04 van 1991.
 
Die van m'n maat is een RD07 en zojuist (kwartier geleden) hoorde ik dat ie te koop is voor 3000. Motor is in perfecte staat met vele opties... Misschien iets voor jou? Hij gaat een Varadero kopen!

Gr. Sam.

Dank voor het aanbod. Heb zojuist een principe akkoord voor de koop van een Africa Twin. Als het meezit ga ik deze morgen afhalen...
 
Dank voor het aanbod. Heb zojuist een principe akkoord voor de koop van een Africa Twin. Als het meezit ga ik deze morgen afhalen...


Su6 ,,, let op de bekende dingen,, hoe oud is de benzinepomp. loopt ie na 10 sec glad ?
de bekende dingen die voor iedere motor gelden,, schade aan de stuur uitslag ,, lagers , ketting en banden, vettige uitlaat.
 
Su6 ,,, let op de bekende dingen,, hoe oud is de benzinepomp. loopt ie na 10 sec glad ?
de bekende dingen die voor iedere motor gelden,, schade aan de stuur uitslag ,, lagers , ketting en banden, vettige uitlaat.

Tis er een van het Transalp Club Nederland forum:
http://www.transalpclub.nl/forumrc2/index.php?topic=3922.0

Zit een Mikuni vacuum pomp op. Verder is het blok vorig jaar nog uit elkaar geweest en is de oliepomp vervangen. Ketting is nog ok, banden ook nog wel.

Zit een schone Leo Vinci op, niet te vettig ofzo.
 
Laatst bewerkt:
Tis er een van het Transalp Club Nederland forum:
http://www.transalpclub.nl/forumrc2/index.php?topic=3922.0

Zit een Mikuni vacuum pomp op. Verder is het blok vorig jaar nog uit elkaar geweest en is de oliepomp vervangen. Ketting is nog ok, banden ook nog wel.

Zit een schone Leo Vinci op, niet te vettig ofzo.


Daar zit ik ook bij , ik ken deze ex eigenaar niet , ziet er netjes uit.


Heb vandaag een Venom uitlaat er onder geschroefd, er ontbrak alleen een verloop om achter ophang punt te kunnen gebruiken.


maar een stukje draadeind en een paar moeren is het gelukt , ik ga nog wel iets regelen.

maar er rammelt nog wat die extra demper om aan de eisen te voldoen

IMG_2037.jpg
 
Laatst bewerkt:
DJ, ik weet niet hoe jouw db killer gemonteerd zit maar bij mijn demper zit en een soort trechter tussen de voorpijp en de einddemper. zie bijlage
http://www.bilder-space.de/thumb/28.01VyzDmlM6Tv7h3VP.jpg

Ik heb er overigens een Hashiru demper onder zitten, vond op Youtube nog een filmpje van een andere AT met deze pijp.

Mijn AT, klinkt wel anders maar het komt in de buurt.
 
Laatst bewerkt:
Kun je de aansluitpijp niet verdraaien t.o.v de demper, hiermee kun je ook de hoogte van de demper wat veranderen. Waarschijnlijk komt de aansluiting die om de demper geklemd zit wel lager te zitten maar dat kun je oplossen door een rvs strip.
 
DJ, ik weet niet hoe jouw db killer gemonteerd zit maar bij mijn demper zit en een soort trechter tussen de voorpijp en de einddemper. zie bijlage
http://www.bilder-space.de/thumb/28.01VyzDmlM6Tv7h3VP.jpg

Ik heb er overigens een Hashiru demper onder zitten, vond op Youtube nog een filmpje van een andere AT met deze pijp.

Mijn AT, klinkt wel anders maar het komt in de buurt.


ik heb die conus in de link pijp gestoken met het smalle deel naar de motor wijzend
in de linkpijp anders om kan niet diameter op het spruitstuk is smaller....




Heb een half uurtje zitten draaien met de linkpijp en de demper ,, als je het niet goed doet komt ie tegen het knippperlicht bijna aan , of komt heel wijd te zitten...e
en zoals ie nu ziet , moet ik alleen een 5 cm overbruggen ,, de rest klopt wel
had de fabrikant gemaild om een tekening maar daar deden ze niet aan......

Geluid is een stuk beter dan het oude ,, je hoort het alleen niet zo goed op de film , komt nu echt van onder uit de kelder ...

zonder aso te worden *O*
 
Hallo, ik wil niet spammen met reclame maar heb hier een set Bridgestone Battlax BT45 liggen voor de A-Twin, zo goed als nieuw maar ik moet er vanaf. Iemand hier interesse in een setje wegbanden? Regio Rotterdam, stuur me even een bericht als het je wat lijkt.

Groeten uit het XT600 forum :D, Han
 
Ben erachter gekomen, dat mijn motor bij 135 km/h inhoudt en op dit moment niet harder wilt. Je voelt de motor echt inhouden. Iemand een idee, waar dit aan kan liggen?
 
Ben erachter gekomen, dat mijn motor bij 135 km/h inhoudt en op dit moment niet harder wilt. Je voelt de motor echt inhouden. Iemand een idee, waar dit aan kan liggen?


zou de volgende zaken checken ,, inlaat rubbers aan de carbs, zit het luchtfilter niet los of gescheurde rubberen slangen richting luchtfiler huis,, als je met het luchtfiler huis eraf start , gaan de zuigers wel normaal omhoog,, klapperen ze niet teveel ?, check dan gelijk de bougies en de klepspelling, die veroorzaken dit wel niet maar je wil het gelijk goed doen als de boel toch al los ligt, ik ga er verder van uit dat ie normaal start, en stationair draait,, en als je gewoon weg rijd geen enorme dips in het vermogen voelt. en beide cilinders even hard hun best doen.
wat is het verbruik ? zeker heel zuinig ?

hoe oud is ie ? en hoeveel km ?

al eens gezeik gehad met de benzinepomp ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan