Het honda Africa Twin topic deel *O*

Wanneer gaan we toeren?

  • za of zo 20-21 aug

    Stemmen: 2 22,2%
  • zo of zo 3 - 4 sept

    Stemmen: 7 77,8%
  • za of zo 17-18 sept

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    9
Status
Niet open voor verdere reacties.
Gebruikte componenten voor de modificatie van de brandstofpomp zijn inderdaad een condensator van 100nf 275volt en de diode is volgens mij een 0,814
Functie van de diode is om bij een piekspanning even "open" te gaan en zo schade aan de condensator te voorkomen.

Zelfde heb ik ook gedaan bij mijn led achterlicht.
Africa Twin 1995 reviseren
 
Bart_motor.jpg


de kleine jongen vind het prachtig....

dez trotse papa ook :Y
 
Beugel vanmorgen binnen gekregen...... meteen maar gemonteerd... vet man!
8-)

Ook heb ik een setje tandwielen en ketting vervangen, heb nu 16/41 vertanding..... loopt nu 1:20 i.p.v. 1:16,5!
Met het ook op de trip naar (D) aankomende donderdag een goede investering! P.s. is een gouden ketting! Ook mooi!

full
 
Ziet er goed uit!

Hoe bevallen je Heidi's? Hoe verhouden ze zich tot Tourance of Anakee's op asfalt, bij nat wegdek en slijtage?
 
Vanochtend startte mijn Twin niet :(

Deed helemaal niks. FF aan de accupolen gemorreld. Toen startte hij wel, maar dat was maar van heel korte duur.
Vanavond even naar gekeken. Gelukkig inderdaad alleen los zittende aansluitingen. *O*


De dB killer heb ik er overigens maar weer in geschroeft, wat minder aso :)
Heb nu nog eens goed geluisterd naar het motorgeluid bij stationair. Als ik hem start heb ik altijd al oordoppen in en meer herrie uit de pijp. Nu viel me een flink mechanisch tikkend geluid op.

Heb een audiobyte toegevoegd, ben benieuwd of jullie iets opmerkelijks horen of dat dit standaard is.

http://www.darkhelmet.net/upload/cimg2450.mp3
 
Vanochtend startte mijn Twin niet :(

Deed helemaal niks. FF aan de accupolen gemorreld. Toen startte hij wel, maar dat was maar van heel korte duur.
Vanavond even naar gekeken. Gelukkig inderdaad alleen los zittende aansluitingen. *O*


De dB killer heb ik er overigens maar weer in geschroeft, wat minder aso :)
Heb nu nog eens goed geluisterd naar het motorgeluid bij stationair. Als ik hem start heb ik altijd al oordoppen in en meer herrie uit de pijp. Nu viel me een flink mechanisch tikkend geluid op.

Heb een audiobyte toegevoegd, ben benieuwd of jullie iets opmerkelijks horen of dat dit standaard is.

http://www.darkhelmet.net/upload/cimg2450.mp3


wanneer zijn de kleppen gesteld ?? al klinkt dat iets anders ?? en de bougie ??

hij ploft niet als je gas geeft en abrupt dicht doet ?
 
Heidenau's bevallen onder alle omstandigheden prima!
Het geluidje wat ik hoor klinkt mij niet bekend in de oren...? Is het geluid weg als je de koppeling inknijpt?

8-)




Vanochtend startte mijn Twin niet :(

Deed helemaal niks. FF aan de accupolen gemorreld. Toen startte hij wel, maar dat was maar van heel korte duur.
Vanavond even naar gekeken. Gelukkig inderdaad alleen los zittende aansluitingen. *O*


De dB killer heb ik er overigens maar weer in geschroeft, wat minder aso :)
Heb nu nog eens goed geluisterd naar het motorgeluid bij stationair. Als ik hem start heb ik altijd al oordoppen in en meer herrie uit de pijp. Nu viel me een flink mechanisch tikkend geluid op.

Heb een audiobyte toegevoegd, ben benieuwd of jullie iets opmerkelijks horen of dat dit standaard is.

http://www.darkhelmet.net/upload/cimg2450.mp3
 
wanneer zijn de kleppen gesteld ?? al klinkt dat iets anders ?? en de bougie ??

hij ploft niet als je gas geeft en abrupt dicht doet ?

vorig jaar kleppen gesteld, aldus de vorige eigenaar.
Hij ploft niet, ja, soms met de open Leovinci uitlaat. Maar hij lijkt opzich goed te lopen.
 
Laatst bewerkt:
vorig jaar kleppen gesteld, aldus de vorige eigenaar.
Hij ploft niet, ja, soms met de open Leovinci uitlaat. Maar hij lijkt opzich goed te lopen.


SJig heeft gelijk ,, speel eens met de koppeling ,,, omdat de voorste cilinder zo moeilijk te bereiken is word die wel eens overgeslagen met stellen , helemaal de voorste uitlaat klep

controleer of er niks los zit aan de motor ,, heel soms rammelt er wat los....
 
Darkhelmet: heb je geen lekke uitlaatpakking bij de aansluiting op de cilinder (s).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan