Silverwing (FJS600) ervaringen

roellowland

Rookie
1 aug 2007
26
0
Omgeving Haarlem
Zijn er mensen die ervaring hebben met een Honda Silverwing FJS600?

Ik heb er een uit 2001 gekocht en vroeg mij af waar ik met het rijden op moet letten en dan bedoel ik natuurlijk niet de koekblikken en het overige verkeer!

Zij rijdt lekker (proefrit) maar ik heb weinig ervaring met een motorscooter.
 
Zijn er mensen die ervaring hebben met een Honda Silverwing FJS600?

Ik heb er een uit 2001 gekocht en vroeg mij af waar ik met het rijden op moet letten en dan bedoel ik natuurlijk niet de koekblikken en het overige verkeer!

Zij rijdt lekker (proefrit) maar ik heb weinig ervaring met een motorscooter.
Daarvoor is speciaal het motorscooter subforum :)
 
Sinds enkele weken heb ik er ook een uit 2001. Agezien van mijn ritje naar de rdw, heb ik nog geen echte rij-ervaring opgedaan. Ik verwacht deze week de kentekenpapieren binnen te krijgen.
Mijn eerste kilometers waren zeer positief, Zeer fine zithouding en veeeeeel kracht. Enig minpuntje was wat gerammel van het plastic, ik denk dat klepje rechtsvoor. Verder heb ik gemerkt dat het instellen van de achtervering veel invloed heeft op het bochtengedrag.
 
Heb 2 jaar geleden een nieuwe gekocht, 3 maanden mee gereden,en hem toen weer weg gedaan.
Had problemen met de vario.
Iedere keer met wegrijden leek het alsof er een vogeltje in de vario zat vanwege het tsjilpende geluid wat daar uit kwam!
Complete vario vervangen maar na 500 km.was het weer terug.
Ingeruild op V-Strom.
 
Heb 2 jaar geleden een nieuwe gekocht, 3 maanden mee gereden,en hem toen weer weg gedaan.
Had problemen met de vario.
Iedere keer met wegrijden leek het alsof er een vogeltje in de vario zat vanwege het tsjilpende geluid wat daar uit kwam!
Complete vario vervangen maar na 500 km.was het weer terug.
Ingeruild op V-Strom.

Wat vond je, afgezien van de vario, verder van de silverwing??
 
Fijne scooter,afgezien van het verbruik dan.