Lassen T.I.G. - M.I.G. - Boog - Autogeen (Tips en Truuks)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Opa Aart

MF veteraan
6 aug 2006
1.263
0
Elst (Utrecht)
Sinds kort heb ikzelf een TIG lasapparaat waarmee je ook kunt booglassen (elektrisch lassen).

Voor de mensen die vragen willen stellen, en/of tips en truuks willen delen de lezers vermeld er dan voor de duidelijkheid bij om welk lasproces het gaat om misverstanden te voorkomen. Vermeld ook het soort materiaal.

Dit topic is voor iedereen, maar hoofdzakelijk voor de amateurs en beunhazen onder ons die dus geen opleiding en/of cursus hebben gevolgd.

O-) Ben benieuwd of er leven zit in dit topic. O-)
 
als de slang op de slangpilaar lekt kun je de slang ook afsnijden na de opgeperste klemming, deze perskoppeling voorzichtig van de slangpilaar zagen/ prutsen en gewoon de slang over de pilaar zetten met een traditionele slangklem (of 2 klemmen)
veel druk zit er na de regelaar (op de fles) niet op.

als ik 't goed lees heb je verder geen vervangstukken nodig als dat werkt? enkel de slangklem?
full
 

Kerel vlabij mij in de buurt had lasdraad te koop op Marktplaats.
In de advertentie stond "autogeen lasdraad", maar het was Tig draad natuurlijk.... ;) , en van BÖHLER dat is geen rotzooi.....
Ik heb de hele lading maar meegenomen.... _O-
In die achterste rechthoekige doos zit normaal 25kg, hij was nog redelijk vol, ik schat dat er nog 20kg inzit (ik heb geen weegschaal thuis)

Die andere kokers zijn 5kg, en zaten ook bijna allemaal nog vol.

Zit zelfs nog wat Incoloy draad (ER NiCr3) bij, dat spul is duur :X
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan