Olie fireblade?

Status
Niet open voor verdere reacties.
27 feb 2007
3
0
neede
Hoi,

Ik heb een Honda Fireblade 900rr(sc28)uit 1993.
Ik wil hem zelf effe een onderhoudsbeurtje geven.
Welke olie is het beste voor MIJN motor?

Mvg Ramon.
 
bedoel je de viscositeit.
of een bepaald merk?

10w 40 schijnt voor bijna alle motoren het goed te doen
semi of vol synteet

als je het bij een motorzaak gaat halen,
kun je het daar ook vragen die weten het ook wel (als je bij een goede zaak komt iig)


~[edit] vergeet niet gelijk je filter te vervangen
 
Laatst bewerkt:
bedoel je de viscositeit.
of een bepaald merk?

10w 40 schijnt voor bijna alle motoren het goed te doen
semi of vol synteet

als je het bij een motorzaak gaat halen,
kun je het daar ook vragen die weten het ook wel (als je bij een goede zaak komt iig)


\[edit] vergeet niet gelijk je filter te vervangen


onderhoud heb ik zelf nog nooit niet gedaan op mijn moto, altijd bij de dealer.
Maar de komende ga ik zelf doen, omdat ik hem zelf aan repareren ben.
Is het dan elke beurt nodig om je filter te vervangen, als je toch dezelfde olie gebruikt?
 
Probeer eens Motorex 10w40 topspeed.
De eerste Bleedjes willen wat olie gebruiken bij hogere toeren.
Deze olie is ontwikkeld om een laag oliegebruik te hebben, en het is goed betaalbaar ( rond €12.50 per liter en de kwaliteit is top.
Tja mijn menig is op de praktijk gestoeld.
 
Probeer eens Motorex 10w40 topspeed.
De eerste Bleedjes willen wat olie gebruiken bij hogere toeren.
Deze olie is ontwikkeld om een laag oliegebruik te hebben, en het is goed betaalbaar ( rond €12.50 per liter en de kwaliteit is top.
Tja mijn menig is op de praktijk gestoeld.
heb je ook ervaring met andere (goedkopere) olie?
 
onderhoud heb ik zelf nog nooit niet gedaan op mijn moto, altijd bij de dealer.
Maar de komende ga ik zelf doen, omdat ik hem zelf aan repareren ben.
Is het dan elke beurt nodig om je filter te vervangen, als je toch dezelfde olie gebruikt?

ik zelf vervang ik altijd het filter wanneer ik de olie vervang

als een filter dicht zit.
krijgt de pomp het nog al zwaar om voldoende oliedruk te maken

hier ook zoiets gelezen over een of andere bmw die een te lage/geen olie druk had
zodat het lampje ging branden.
oorzaak was toen olie filter dicht

in de eerste zin spreek je jezelf nogal tegen met "nooit niet" = altijd dan ;)
duurde wel even voor ik zag wat je bedoelde |(
 
Laatst bewerkt:
ik zelf vervang ik altijd het filter wanneer ik de olie vervang

als een filter dicht zit.
krijgt de pomp het nog al zwaar om voldoende oliedruk te maken

hier ook zoiets gelezen over een of andere bmw die een te lage/geen olie druk had
zodat het lampje ging branden.
oorzaak was toen olie filter dicht

in de eerste zin spreek je jezelf nogal tegen met "nooit niet" = altijd dan ;)
duurde wel even voor ik zag wat je bedoelde |(
Ik denk niet dat hij dat zelf wel gezien heeft :N
 
Ik denk niet dat hij dat zelf wel gezien heeft :N


_O- :+ mijn zinnen zijn nogal moeilijk verstaanbaar zoals vele onder jullie wel gemerkt zullen hebben :+

Maar de olie die ernu inzit is ongeveer 3000km en 5 maanden oud.

De olie die ik erin ga gooien moet ook maar max 2000km meegaan, dan is hoog tijd voor groot onderhoud denk ik. De reden dak die nie wil verwissellen is dat ik die hulpstukje niet heb om die filter los te maken '( zou het dan erg zijn dak de filter niet wissel?
 
Laatst bewerkt:
_O- :+ mijn zinnen zijn nogal moeilijk verstaanbaar zoals vele onder jullie wel gemerkt zullen hebben :+

Maar de olie die ernu inzit is ongeveer 3000km en 5 maanden oud.

De olie die ik erin ga gooien moet ook maar max 2000km meegaan, dan is hoog tijd voor groot onderhoud denk ik. De reden dak die nie wil verwissellen is dat ik die hulpstukje niet heb om die filter los te maken '( zou het dan erg zijn dak de filter niet wissel?
2000Km???? WHY????
Lijkt me een beetje snel of niet?
 
Nou vdv gebruik aub geen goedkope olie daar is op het forum al genoeg over geschreven.
Olie is het bloed van je motor en is levensduur bepalend.
Ik heb geen zin om weer een olieverhaal op te hangen, maar je kan altijd contact met mij opnemen als je meer wilt weten.
Ik houd het gewoon simpel een motorfiets olie moet heel veel doen en daarom is ook de levensduur van de olie korter dan die van een auto.
Maar gebruik gewoon een goede ( Motorex? ) olie dat scheelt een hoop ellende en voor de kosten hoef je het niet te laten.
 
Laatst bewerkt:
( Motorex? ) .
Doe Dirk de groeten

enne vdv hoort ook in het lijstje en loopt weer eens te testen.
Je antwoord valt mij tegen trouwens.

Goedkope motorolie zie ik geen probleem in als je niet veeleisend bent, rustig met een honda rijdt en je houdt aan de onderhouds intervallen.
 
Laatst bewerkt:
Nou vdv gebruik aub geen goedkopen olie daar is op het forum al genoeg over geschreven.
Olie is het bloed van je motor en is levensduur bepalend.
Ik heb geen zin om weer een olieverhaal op te hangen, maar je kan altijd contact met mij opnemen als je meer wilt weten.
Ik houd het gewoon simpel een motorfiets olie moet heel veel doen en daarom is ook de levensduur van de olie korter dan die van een auto.
Maar gebruik gewoon een goede ( Motorex? ) olie dat scheelt een hoop ellende en voor de kosten hoef je het niet te laten.
Ik geloof graag dat die motorex goede olie is, maar heb je slechte ervaringen met goedkope olie?
Als ik de specificaties mag geloven doet lidlolie niet onder voor de veel duurdere merken (ik heb het wel over autoolie nu)
Ik gooi in mijn auto lidl olie en daar loopt hij al 290.000m op.
 
nu we toch over olie praten.

producten zoals MOTOR-UP enzo die een extra beschermlaagje geven aan je cilinderwanden enzo, kost nogal wat. Ben het eigenlijk van plan om het te gebruiken om minder slijtage te voorkomen.
Maar werkt dat ding nou echt??
 
nu we toch over olie praten.

producten zoals MOTOR-UP enzo die een extra beschermlaagje geven aan je cilinderwanden enzo, kost nogal wat. Ben het eigenlijk van plan om het te gebruiken om minder slijtage te voorkomen.
Maar werkt dat ding nou echt??
Als je minder slijtage wilt voorkomen moet je wat zand door je olie mengen :P
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan