cb900 bol d'or pimpen

chrisjemol

MF veteraan
24 okt 2007
9.344
136
Geertruidenberg
hallo mensen

na iedereen in het show your bike deel 2 stuk gek gemaakt te hebben met irritante vragen besluit ik nu een eigen topic aan te maken.

Heb een bol gekocht en is meteen afgebrand dezelfde avond en heb de onderdelen vervangen en gemaakt.
cbbranddrama0041.jpg

cbbranddrama0061.jpg

cbbranddrama0071.jpg


Daarna was hij weer zo:

cbzij.jpg

cbschuinvoor.jpg

cbblok2.jpg


Nu is de tijd zover dat ik een beetje rapper wil en betere wegligging e.d. wil hebben.

Heb ebay afgespeurt en heb na veel pijn en moeite een XJR achterbrug kunnen scoren, die zou moeten passen, moet nog binnen komen. Deze brug is veel groter en breder, en scharnierpunt past ongeveer in mijn frame (stukje eraf van 2mm aan weerszijden).
Ook heb ik marzocchi achterveren met gasreservoir bemachtigd, dus de vering zou een stuk beter moeten zijn!!!

ook heb ik de voorvork stugger gemaakt door bussen op de veren en dikkere olie. Een voorvorkstabilisator krijg ik ook binnen, dus zal de voorvork iets steviger van aanvoelen denk ik. Ik heb binnenkort overigens ook een cb110 vork, dus een 39mm met anti-duik.

Ook heb ik de 'boomerangwielen' besteld omdat hier iets bredere wielen inkunnen dan in de standaard comstar wielen (ik wil zo breed mogelijke banden, maar wil geen velgen van een ander merk/ nieuwer type erin doen).

Nu heb ik alleen nog maar een cb1100 blok nodig, maar ik heb er een gevonden voor 200 euro, en ik moet dan nog gaan kijken of het wat is, maar ik hoop op het beste (en anders ebay afstruinen voor goedkope vervangingsonderdelen)

Na dit alles wil ik ook nog het frame verstevigen, ik heb een aantal punten waar ik driehoeken en/of rechte stangen tussen wil lassen zodat het frame wat minder gaat zwabberen

Als ik dit alles heb gedaan hoop ik dat ik een strakker sturende/beter verende/ snellere machine heb.
Ik hou jullie op de hoogte en maak foto's als ik mijn eerste onderdelen binnen heb!!

gr chris
 
Laatst bewerkt:
Bij deze alvast veel succes gewenst!
Welkom bij de brikkers. *O*
Enne, als er tzt wat gemaakt moet worden...
 
zal vast wel goed komen, en zo gauw ik iets nodig heb (er zullen wel gauw vulbussen aan zitten te komen) dan weet ik wie ik moet hebben!
 
Zo, vandaag de Marzocchi strada achterveren binnengehad (het waren nieuwe!!) en gemonteerd, ziet er wel blits uit zo rood en dempen een stuk beter dan de originele veren die echt alleen maar veerden en niet erg dempten
pic's komen nog
 
vandaag de XJR achterbrug binnegehad, wat een loeier van een ding, lekker massieve achterbrug en toch heel licht (aluminium he) Ook heb ik de nieuwe koppeling en de voorvorkstabilisator binnengehad.
Ook was mijn chokekabel gebroken, en heb ik dus een nieuwe besteld, welke ook binnen is

plaatjes maak ik nog, en van de week ga ik beginnen de achterbrug e.d. uit mijn frame te halen om een begin te maken met het pasmaken van de XJR brug
 
allereerst de nieuwe marzocchi schokbrekers (werken super!!)
marzocchishocks.jpg


en de nieuwe achterbrug (VET!!)
achterbrugXJR.jpg


en de voorvorkstabilisator voor het betere stuurwerk
voorvorkstabilisator.jpg


en het nieuwe zadel dat er ook echt als nieuw uitziet!!
guilliarizadel.jpg
 
thanx, moet ook wat worden :D
heb net de brug weggebracht, en ze gaan hem een paar millimeter inkorten zodat hij plug en play met mijn frame is. eind volgende week zou hij binnen moeten zijn!!
 
:X lezen :X

mooi projectje.
jammer dat je geen modernere velgen erin bouwt maar succes met klussen.

groeten paul
 
hoi
ik ga er een cb1100 voorvork inzetten, is de zwaarste van dat jaartal.
velgen zijn boomerangvelgen die weleens voorkwamen in die jaartallen (geheel aluminium)
voor het bhoud van de looks
 
Zou toch zonde zijn heeft hij net nieuwe kunnen vinden passen ze niet op de achterbrug.
Als ze hem toch gaan bewerken kan je denk beter even meteen vragen of ze er andere nokken voor de veren op willen maken.

voor de rest klinkt het allemaal heel leuk. genoteerd bij mijn favorieten.
 
de marzocchi's hou ik erop, ze passen nu niet zo 123 (andere bevestiging) maar ik ga een adapter maken, zodat hij meteen ook iets hoger komt te staan
gaat helemaal goedkomen, heb mijn boomerangvelg en ontstekingskapje met koelribben ook binnen. Wordt lekker bouwen volgende week
 
heb me boomerang voorvelg ook binnen, die is goed aluminium mooi. De achtervelg is wit met daaronder zwart en daaronder aluminium, dus gaat een laag verfafbijt overheen.

Ook heb ik mijn CB1100 voorvork binnen, heb hem nog niet bekeken, maar zal wel goed zijn.
Ik maak van het weekend wel foto's
 
hoi ja, heb het druk gehad van het weekend, heb mijn pakketjes nog steeds niet opengemaakt (slecht he) en de achterbrug is denk ik woensdag wel klaar
dus dit weekend gaat alles eraf en gaat het passen en meten en verstevigingen in frame beginnen!
 
zo, net het ontstekingskapje aan de rechterkant vervangen voor degene met de koelribben, zag meteen dat de rotor tegen de spoel aan had gelopen, hele loopsporen erop, dus gekeken of ik zo speling ergens kon voelen (was niet het geval) dus ik denk dat ik dat zelf gedaan heb de vorige keer dat ik het kapje vervangen heb.

Ook de nieuwe rempomp zit erop, is mooi, eerst deed de remlichtschakelaar raar, maar na wat contactspray en gevogel moest hij zijn meerdere erkennen.

Nog geprobeerd de chokekabel erop te zetten ,maar had voor een ander type gekregen, dus past nooit, nu weer een nieuwe halen :(

de voorvork nu uitgepakt, en ziet er super uit!! ook het anti-duik systeem zit erop en de andere remklauwophanging zit erbij. Ook zaten er mooie kroonplaten bij met mooie konische lagers!! en de zekeringenkast vol met zekeringen. Goede koop geweest!
van de week meer
 
Ok bij deze de foto's, voor de rest geen ontwikkelingen, maar dan zien jullie wat er de komende tijd gaat gebeuren (morgen ook ff bellen voor me achterbrug!!)

allereerst de koppeling die erin komt (is gewoon normale koppeling hoor, maar de mijne heeft ingeslagen korf en versleten platen, dus is zeker een verbetering)
koppeling.jpg


en het zijkapje met koelribben dat ik erop heb gezet, heb geen betere foto, moto staat nu nog ingebouwd:
zijkapjekoelribben.jpg


en de nieuwe rempomp die erop zit, geheel metaal ipv dat plasticen ding:
rempomp.jpg


Het boomerang achterwiel, dat nog in de afbijt moet komen, en geschuurd moet worden voor er een nieuwe band op kan:
achterwiel.jpg


En het voorwiel, in perfecte staat, kan zo mijn band op en rijden maar. de band die ik nu op mijn voorwiel heb zitten komt hierop, omdat dat nog een zgan band is:
voorwiel.jpg


En de showa cb1100 vork met anti-duik die erop komt samen met de kroonplaten van cb1100 met konische lagers!!:
voorvorkshowa.jpg

cb1100showa.jpg
 
En het voorwiel, in perfecte staat, kan zo mijn band op en rijden maar. de band die ik nu op mijn voorwiel heb zitten komt hierop, omdat dat nog een zgan band is:
[afbeelding]

Goed bezig Chris, wordt mooi :9~

Maar heb je er ook rekening mee gehouden dat je ''oude'' voorwiel 19 inch is, en deze is volgens mij een 18 inch als ie van een Cb1100 is en een 16 inch als ie van een VF is :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan