Accu slecht of ??

Polite

MF'er
29 nov 2006
248
0
Ik blijf met een vraag zitten en wellicht dat jullie op dit forum mij hier antwoord op kunnen geven. Ik heb een 8 Amp acu van het merk VMF. Als is deze aan de druppel lader zet gaat hij direct over op druppel laden (groen lampje). Nou ben ik ermee naar een acu boer geweest en die heeft hem getest. Nu blijkt de accu bij koudstart stroom (test) 20 % van zijn capiciteit over te houden. De accu was volgens de accu boer niet al te best meer. Maar ja kan mij voorstellen dat hij graag een nieuwe verkoopt. Is de accu nu kapot of ??? Wat is jullie mening?
 
Waarom laat je door een accubedrijf je accu testen als je wilt horen dat je accu goed is.
Volgens mij zit je je zelf voor de gek te houden.
Waarom ga je dan niet naar de hema en gaat bij de snoepafdeling deze vraag stellen.
Koop dan meteen een hemaworst en ben dan tevreden.
Koop maar een nieuwe en dan maar een yuasa dan weet je zeker dat het goed is en dat merk van jou is misschien een b ( chinees ) merk.
Maar wat denk je 20% startvermogen koud??? of hij wilt je een nieuwe accu verkopen, oja het testen was natuurlijk gratis denk gewoon even na.
Sorrie maar moest ff kwijt.
Groeten Ruud
 
Waarom laat je door een accubedrijf je accu testen als je wilt horen dat je accu goed is.
Volgens mij zit je je zelf voor de gek te houden.
Waarom ga je dan niet naar de hema en gaat bij de snoepafdeling deze vraag stellen.
Koop dan meteen een hemaworst en ben dan tevreden.
Koop maar een nieuwe en dan maar een yuasa dan weet je zeker dat het goed is en dat merk van jou is misschien een b ( chinees ) merk.
Maar wat denk je 20% startvermogen koud??? of hij wilt je een nieuwe accu verkopen, oja het testen was natuurlijk gratis denk gewoon even na.
Sorrie maar moest ff kwijt.
Groeten Ruud
En lucht het op?? Tjonge ik vraag me wel eens af of er nog een forum is, waar je gewoon een vraag stelt en een normaal antwoord kunt verwachten. :r

Volgens mij is mijn uitleg duidelijk.

En waar zou ik anders kunnen vragen of mijn accu nog goed is.
:? :?

En, oh ja Hema worst lus ik niet. :) :)

Maar toch bedankt voor jullie antwoord.

En veel :] :] in 2008
 
Sommige mensen moeten nu eenmaal koste wat kost hun mening ventileren; trek het je niet aan. Vergelijk het maar met de wijze motorrijder die even zijn hoofd schudt nadat er wederom een poging tot moord door een koekblikker op hem is ondernomen en de motorrijder die, met een gevaarlijk hoge bloeddruk, iedere blinde koekblikker met grof taalgebruik, bijpassende gebaren en eventueel het slopen van een zijspiegel moet en zal wijzen op diens gebrek aan (in)zicht.

;)
 
Ik las in een ander topic van je dat je in het voorjaar pas weer verder ging met je motor.
In die tussentijd kun je gerust ff naar de accu-centrale,...vervangende halen ( oude inleveren)...en je CBR start weer als nieuw.

Ik ga er van uit dat de test gedaan is met een multimeter?
Als de ( opgeladen ? ) accu ( 12.4/12.8 volt), met het indrukken v/d startknop een voltage laat zien van minder dan 10 volt....en zakt gedurende het starten....dan --> :W -accu....
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig is het merendeel bereid om opbouwende kritiek te leveren. En je voorzien van de goede informatie. :} Tja en ik ben bang dat mijn accu toch zijn beste tijd heeft gehad. En dat na 2 jaar. Maar misschien komt dit ook wel omdat er erg weinig met de CBR wordt gereden.

Wat mij opvalt is dat de droge accu's niet zo lang mee gaan dan de natte accu's.

Heb een natte accu in de Transalp staan. Die heb ik zeker al 7 jaar. En was ook geen nieuwe toen ik de Alp kocht. En is nog steeds perfect. *D
 
Zolang je motor ermee blijft starten zou ik nog geen nieuwe kopen...

En als je al een nieuwe gaat kopen koop hem dan zo laat mogelijk!
Niet op je klokkie kijken maar de kalender bedoel ik :+

Hoef je hem niet zelf bij te houden met je druppel lader en als het meezit heb je
een accu die een half jaar jonger is!!

Verders.. suc6
 
Met zo,n vraag zie ik er wel wat humor in!!!!!!!!!!
Dit noem ik een retorische vraag en dat houdt in een vraag stellen waar je het antwoord al van weet alias de bekende weg vragen, maar idd vragen stellen mag en kan altijd, alleen ik denk eerst na eer ik op een forum als dit een vraag ga stellen.
Was niet bedoeld om je af te zeiken maar als je je eigen vraag goed leest dan zie je er ook wel de gein er in toch??
 
Gelukkig is het merendeel bereid om opbouwende kritiek te leveren. En je voorzien van de goede informatie. :} Tja en ik ben bang dat mijn accu toch zijn beste tijd heeft gehad. En dat na 2 jaar. Maar misschien komt dit ook wel omdat er erg weinig met de CBR wordt gereden.

Wat mij opvalt is dat de droge accu's niet zo lang mee gaan dan de natte accu's.

Heb een natte accu in de Transalp staan. Die heb ik zeker al 7 jaar. En was ook geen nieuwe toen ik de Alp kocht. En is nog steeds perfect. *D

Klopt, een accu kan er slecht tegen om regelmatig ontladen te raken. Druppelladertje is so wie so geen slecht idee als je zo weinig rijdt.

Ik doe overigens al ruim 5 jaar met m'n OEM accu. Maar die fiets wordt ook dagelijks gebruikt.
 
Met zo,n vraag zie ik er wel wat humor in!!!!!!!!!!
Dit noem ik een retorische vraag en dat houdt in een vraag stellen waar je het antwoord al van weet alias de bekende weg vragen, maar idd vragen stellen mag en kan altijd, alleen ik denk eerst na eer ik op een forum als dit een vraag ga stellen.
Was niet bedoeld om je af te zeiken maar als je je eigen vraag goed leest dan zie je er ook wel de gein er in toch??


Haha, Ik kom mijn accu wel bij jou laten testen. :+ :X
 
Met zo,n vraag zie ik er wel wat humor in!!!!!!!!!!
Dit noem ik een retorische vraag en dat houdt in een vraag stellen waar je het antwoord al van weet alias de bekende weg vragen, maar idd vragen stellen mag en kan altijd, alleen ik denk eerst na eer ik op een forum als dit een vraag ga stellen.
Was niet bedoeld om je af te zeiken maar als je je eigen vraag goed leest dan zie je er ook wel de gein er in toch??
Of de vraag retorisch is, is nog maar de vraag. Ik vraag mij gewoon af of de accuboer wel objectief genoeg is. Hij kan wel wat zeggen maar is dat dan ook direct zo. Vooral als hij dan zegt heb nog een leuke accu (onbekend merk) in de aanbieding a 80 euro. :?

Maar ik begrijp het probleem ook wel jullie kunnen ook niet op het scherm mijn conditie van de accu zien. Het was ook allemaal niet zo kwaad bedoelt.

Maar wil dus een goeie accu. wat is aan te raden? Yuasa / Varta/ Saito??

Ik zie door de bomen het bos niet meer.
 
Of de vraag retorisch is, is nog maar de vraag. Ik vraag mij gewoon af of de accuboer wel objectief genoeg is. Hij kan wel wat zeggen maar is dat dan ook direct zo. Vooral als hij dan zegt heb nog een leuke accu (onbekend merk) in de aanbieding a 80 euro. :?

Maar ik begrijp het probleem ook wel jullie kunnen ook niet op het scherm mijn conditie van de accu zien. Het was ook allemaal niet zo kwaad bedoelt.

Maar wil dus een goeie accu. wat is aan te raden? Yuasa / Varta/ Saito??

Ik zie door de bomen het bos niet meer.


Yuasa is vanaf fabriek aangeraden!

Honda CBR 1997 --> HONDA CBR 600 F (PC31)

--> YTX9-BS – CTX9-BS – Onderhoudsvrije Accu ( marktplaza 34,00€..)
--> ACCU JM TECHNIC YTX9-BS ...( 69,00 € roukama..)
--> Accu Varta (Onderhoudsvrij)YTX9-BS ..( 87,60...roukama)
--> Yuasa ytx9-bs...(49.00 € motorgoedkoop.nl..)
 
De levensduur van een accu heeft maar van twee dingen te lijden.

1)Een gehele ontlading van je accu (meer dan 70%) (bv. doordat je licht vergeten bent.)
2)Het langer dan een paar seconden starten van je motor.

Als je tegen deze twee regels niet zondigt kan een goede accu makkelijk 5 jaar mee!

Zondig je wel eens tegen deze twee regels dan wordt de levensduurverwachting van je accu heel snel minder!!!
 
Als je van plan bent om een nieuwe accu te kopen, koop dan eentje bij de officiele dealer,
zij hebben meestal wel de beste.
En als je naar de goedkopere gaat, dan zul je volgend jaar weer een topic openen, nu na een jaar weer accu naar de haantjes :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan