een nieuwe chopper rijder???

Dyami

Rookie
21 jan 2007
17
0
Vlissingen
zoals de topic al zegt:

ik wil misschien wel overstappen van de racers naar de choppers...
ben nog niet zo oud, 23, en ben begonnen met een Kawa Gpz, toen een Honda Fireblade 900 RR

en nu jeukt het toch heel erg naar de vrijheid, het geluid, de power van een vette dikke chopper :o 8-)

MAAR! altijd een maar })

welke? welke motor is het dikst? welke geeft de mooiste sound, en welke geeft mij het meeste vrijheid gevoel ( hmm uit een film...? ) :]

vertel mij welke jij mij aanraad,
doe dit wel met een foto en een motivatie natuurlijk ;) heb k er wat beter beedl en (wie weet) geluid bij

ik laat me verassen *:) :Y

bvd Dyami
 
Dezoveelste. Ga rijden en luisteren. Niemand bepaald voor jou wat stoer is. Want volgens mij wil je dat weten. Als geld geen probleem is neem een dikke harley zonder dempers klinkt vet.
 
hmmm, :? valt me een beetje van jullie tegen '(

al die :N gezichtjes, en wat een kut opmerking zeg: "de zoveelste"

beetje jammer... had toch wel wat leukere reactie verwacht

nou ja dan zoek ik het zelf wel uit...

bedankt
 
Als geld geen probleem is: neem een dikke harley zonder dempers klinkt vet.

Dit gedeelte ben ik het wel mee eens, alleen heb je inderdaad wel een stevig budget nodig.

Voor de rest hangt de mate van 'vet'heid vooral af van wat je er zelf mee doet.
Gewoon standaard 'af fabriek' laten is niet echt des chopperrijders.

Succes.
 
Ik ben gewoon tevreden met mijn eenvoudige Intruder 1500, is een dikke motor(toch dikker dan de vroegere ' toen nog echte' 1340 Harleys) , geeft een naar mijn gehoor mooie sound door de open uitlaten en het gevoel van vrijheid is meer dan behoorlijk.

Het gevoel van vrijheid komt trouwens automatisch bij elke dikke V-twin om de hoek kijken, de vette roffel, het overvloedige koppel dat aanwezig is en de rest komt vanzelf.
 
Klinkt misschien allemaal lullig. Maar iemand anders kun je niet laten bepalen wat jouw gevoel is bij motorrijden. Mijn eerste les was op een cb250. Dat was de eerste keer dat ik het gevoel had van lekker vrij in de wind op de motor. Maakt dus niet uit wat voor motor. Ik heb gewoon niks met toermotoren en racers. En dat "De zoveelste" betekent dat je nummer 300 bent die de zelfde vraag hier heeft gesteld.
 
en niemand hier zegt : intruder 1200 ... ?

ik persoonlijk, vind dat echt een vette bike, ben dr voor aant sparen want als je iets moois wilt moet je wel een 2000/2500 minimaal te besteden hebben, maar dat is en een vette soundbike...makkelijk en veelzijdig te verbouwen, en rijd super

groeten,
Coentje
 
en niemand hier zegt : intruder 1200 ... ?

ik persoonlijk, vind dat echt een vette bike, ben dr voor aant sparen want als je iets moois wilt moet je wel een 2000/2500 minimaal te besteden hebben, maar dat is en een vette soundbike...makkelijk en veelzijdig te verbouwen, en rijd super

groeten,
Coentje

Ik kon het niet laten. Slotje had al lang gemoeten maar intruder 1200 ik ben de tweede die het noemt. Erg nieuwsgierig. Plaatje _O-
 
een shadow 1100 is ook een optie lijkt me
met een paar open pijpen eronder en dan gaan
alleen wat verbouwen betreft is het een niet makkelijke motor
er zijn weinig bold on parts voor tekrijgen
maar de mijne verveelt na 13 jaar en een 65000 miles nog steeds niet
 
Ik gooi ook maar even wat olie op het vuur.
Elke chopper is een afgeleide van een Harley Davidson.
Allemaal "wannabees" dus.
Maar kies er een met een lange slag, dus niet een die het rode gebied pas ergens bij de 9000 toeren heeft.
Ze klinken misschien wel VET als je in zijn 5 met 2000 toeren over de boulevard rijdt, maar je sloopt er je lagers mee.
 
gooi ook maar even wat olie op het vuur.
Elke chopper is een afgeleide van een Harley Davidson.
Allemaal "wannabees" dus.
Maar kies er een met een lange slag, dus niet een die het rode gebied pas ergens bij de 9000 toeren heeft.
Ze klinken misschien wel VET als je in zijn 5 met 2000 toeren over de boulevard rijdt, maar je sloopt er je lagers mee.

Ik heb geen wannabee, rijd een XS 650 Hardtail.
Dankzij een half open uitlaat-systeem is het geluid ook aardig te noemen, en rijd verder perfekt.
Makkelijke sleutel-blokjes en vermogen genoeg (zijn zelfs op te boren tot 1000 cc en dan heb je aardig wat vermogen).

Sluit me bij de rest aan door te zeggen dat smaken nogal verschillen en dat je zelf moet bepalen wat je wilt rijden, gewoon proefrijden op verschillende modellen en kijken welke je bevalt.
Inderdaad kan je het geluid niet vergelijken met een Harley, maar niet iedereen kan een Harley betalen, terwijl er zat andere alternatieven zijn.

Mijn XS heeft met frame en al nog geen €750,- gekost en dat is inclusief de verbouwing en de spullen die ik aangeschaft heb, gewoon veel mazzel hebben en goed zoeken op internet, je komt er zat tegen voor leuke bedragen!
Moet er wel bijzeggen dat ik alles zelf gedaan heb en het geluk heb dat ik over voldoende apparatuur beschik (ook via internet lasapparaten gekocht enzo) en de mazzel heb dat ik 2 rechterhanden heb.

Gewoon even bij de plaatselijke motorzaken langs voor een proefrit.
 
hoss boss of boss hoss het is een van de 2,
met een corvette blok erin vind ik wel het stoerst en best klinkend!
als je 40-50000€ teveel h ebt natuurlijk
 
en niemand hier zegt : intruder 1200 ... ?

ik persoonlijk, vind dat echt een vette bike, ben dr voor aant sparen want als je iets moois wilt moet je wel een 2000/2500 minimaal te besteden hebben, maar dat is en een vette soundbike...makkelijk en veelzijdig te verbouwen, en rijd super

groeten,
Coentje

Intruder 1200? slechte replica uit China, wellicht?

inderdaad graag een foto...
:+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan