Invoeren motorscooter van uit Duitsland of belgie

mijn tmax komt uit belgie..... simpelweg omdat ik hier niet tegen een goede occassion aan liep.
het is heel simpel, en ik zou het (als over 6 jaar deze tmax op is) weer doen.
 
Het heeft inderdaad geen invloed op de invoering.
Toen ik mijn nexus invoerde was de btw in Duitsland nog 16%, dat betekende dat ik in Nederland nog eens 3% extra btw kon betalen.
Wat de btw betreft zijn er teveel tegenstrijdige en onduidelijke berichtgevingen geweest.

Ouder dan zes maanden en je hoefde dat verschil niet te betalen.
 
Heeft hier iemand ervaring met het kopen van een nieuwe of gebruikte motorscooter in Duitsland of Belgie.

Is dit interresant of wordt dat helemaal niks.
ik ben op zoek naar een Aprilia sportcity 250/ Honda SH300i die er genoeg in Duitsland staan, alleen weet ik helemaal niet hoe ik te werk moet gaan.
ik heb de RDW al een mail gestuurdt maar daar wordt ik ook niks wijzer van. ;(

Kan hier iemand mij wat meer over vertellen of heeft er mss ervaring mee.

Gr Fred

Is dit nikls voor je Fred?

2-rad-fuehrmann.de>yp=&fart=


of deze?

2-rad-fuehrmann.de>yp=&fart=
 
Is dit nikls voor je Fred?

2-rad-fuehrmann.de>yp=&fart=


of deze?

2-rad-fuehrmann.de>yp=&fart=

Die eerste vind ik net een ouwe lullen scooter en heeft veel te veel gelopen naar mijn zin. Die 2e is het ook niet helemaal, en een stuk duurder als de Aprilia.

Ben ondertussen helemaal verlieft op de Aprilia sc250.
Die gaat het voor 99% zeker ook worden.
Heb ondertussen een heel goed aanbod gekregen van een motorzaak in de buurt.
Kan mij een nieuwe leveren voor 3950 rijklaar op de stoep. (scheelt ong 400euro met andere aanbiedingen)
Hij telt geen kosten rijklaar maken omdat ik niks in ruil.
Als ik ga kijken wat een nieuwe in bv Duitsland kost en tel er de bpm bij op, schiet ik er niks mee op.
Dan kan ik hem dus beter hier kopen.
Voor een gebruikte 250 maakt het ook niet veel uit, omdat die allemaal nog vrij jong zijn en ik aan het einde onder de streep op het zelfde bedrag uit kom.
Met de garantie is het dan ook veel makkelijker om er gewoon hier een aan te schaffen.
Ik ga zaterdag ff kijken bij een sc200 die hij heeft staan om het ding een keer in het echt te zien.
Als het me aanstaat bestel ik hem meteen dan.
 
Laatst bewerkt:
Beste, ik heb ook een motor in Belgie gezien welke ik wil importeren.
Moet de motor in Belgie nog worden uitgeschreven in Belgie? Of is het een kwestie van motor en papieren meenemen naar Nederland en hier alles registeren/BPM betalen enz?
 
Terug
Bovenaan Onderaan