Magna

Johan RS

Rookie
9 feb 2003
25
0
Groningen
Ik heb zins kort een Magna VF 1100 gekocht en nu is de vraag: Zijn er nog meer Magna rijders en is er een Magna Club hier in ons kikkerlandje.

Groetjes Johan
 
Sorry, maar je bent toch echt de enige Magna-rijder in Nederland!

:+

Kijk eens bij Google onder Magna-club......

Deze krijg je van mij kado: http://www.magnamotorclub.nl/
Veel plezier met je motor!!
 
Laatst bewerkt:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een werkplaatshandboek van een VF750C Magna van '96. Dit model dus:

magna.jpg


Ik vind wel de boeken terug van de oudere modellen, maar van dit model vind ik niks.
Jullie een idee?
 
Tuuurlijk zijn die er nog. Zelf heb ik er twee rijdend en een voor de onderdelen dus ja.. toch wel :}
Het zijn alledrie V65's uit 84. De twee rijdende zijn niet echt standaard meer vanwege de div. modificaties en andere aanpassingen doch technisch 100%
Sabmag is inderdaad een hele goede database.
Have fun!
 
Ik heb er ook eentje (ik rij er nog nie op) een amerikaanse V30, 500cc uit '85. Heeft nu een tijdje stilgestaan maar krijgt binnekort een grondige opknapbeurt/verbouwing en dan gaan we er weer van genieten ;)

Ik ben trouwens ook op zoek naar een werkplaatshandboek voor dit ding, iemand een idee/tip?
 
De nieuwe magna (750) is gewoon ingevoerd en via een honda-dealer kan je een orig. fabriekshandboek kopen. Niet goedkoop wel goed!!
 
je kunt het 2e hands proberen op marktplaats oid, maar ik geef je weinig kans
En het is altijd nog goedkoper dan een uurloon van de monteur, dus zo terugverdient.

Ik ben al een hele tijd op Marktplaats aan t kijken, maar tot zover nog steeds niks gevonden :( Maar je hebt gelijk, het boek verdient zich vanzelf terug :)
 
Ik krijg over een half jaar een sabre 1100, bijna hetzelfde als een Magna toch?
En ik vroeg me af of je er nog een beedje mee kan stunten. Wheelies, stoppies enz, iemand een idee?
 
een sabre is een BEEST!!! }) 8-) }) 122 pk op 260 kg. Wheelies lukt zeker, stoppies weet ik niet ivm het gewicht en de 20 jaar oude remtechniek. Vergis je bij deze motor niet in de brute kracht :9 en het zware, hoog liggende gewicht.

Heel, heel ,heel veel plezier ermee gewenst :] :]

(had ik al gemeld dat het een BEEST is :X :X
 
Me too VF700C '85
Ik zoek trouwens nog iemand die beetje blèrpijpen op dat ding kan zetten (kan die zooi alleen maar in noorwegen vinden, maar ja kan niet lezen wat er staat, dus of het wel past???)
Gr. pCave
 
Ik krijg over een half jaar een sabre 1100, bijna hetzelfde als een Magna toch?
En ik vroeg me af of je er nog een beedje mee kan stunten. Wheelies, stoppies enz, iemand een idee?
Ik heb de sabre niet gekregen toen mijn pa hoorde dat het een ratbike werdt.

Als m'n pa iets heeft vind hij het zonde dat ie verbouwd wordt, terwijl het een supergoedkoop fietsie is (paar 100 euro) maarja nu heb ik een Magna V65 voor me zelf (ook supergoedkoop). Ken ik zelf lekker bepalen wat ik er mee ga doen (ratbike van maken) mag natuurlijk niet van me pa maar ik verras hem wel met "kijk toch wel mooi een matzwarte motor he :+ " ofzo *D
 
FF techisch vaargje voor magnamaniac tussendoor:
misschien beetje off-topic, maarre..
Ik kan via een kennisje aan een magna V30 komen voor weinig
'k heb de fiets nog niet gezien, maar volgens de kennis ziet 'ie er goed uit, loopt ook goed, heeft echter 1 probleem: hij loopt TE heet!!
Heeft je (of iemand) ervaring met een dergelijke fiets en eenzelfde probleem?
 
FF techisch vaargje voor magnamaniac tussendoor:
misschien beetje off-topic, maarre..
Ik kan via een kennisje aan een magna V30 komen voor weinig
'k heb de fiets nog niet gezien, maar volgens de kennis ziet 'ie er goed uit, loopt ook goed, heeft echter 1 probleem: hij loopt TE heet!!
Heeft je (of iemand) ervaring met een dergelijke fiets en eenzelfde probleem?
Volgens mij had Magnamaniac dat probleem ook.
 
Mijn (als ex V65 rijder) mening:

Een V65 is een HEERLIJKE stoplichtracer, 118 pk en ik geloof 97nm aan koppel.
Vanaf zo'n 7000 toeren krijgt 'ie ineens een extra boost (vergelijkbaar met vmax) en gaat dan als de brandweer.
Vanaf zo'n 2500 toeren (en lager ook als je durft/wilt) pakt 'ie probleemloos op in alles behalve OD (<-- zesde versnelling).
Hij loopt heerlijk soepel en trillingsvrij, een ideale rustige toer/dragracer dus.
Daarmee bedoel ik dat je als je op de snelweg zit teveel wind vangt vanaf zo'n 120 km/h, en dat je er mee kunt dragracen bij stoplichten of windvrije wegen.
Verbruik? tussen de 1 op 12,5 en de 1 op 21 (caravan volgend) heel afhankelijk van je rijstijl dus.

Staat bekent als een notoire warmloper/nokkenasslijter in de markt, gedeeltelijk fud.
Warmlopen doet 'ie, hij houd er absoluut niet van lang in bijvoorbeeld een file te staan, voorkruipen dus, snelheid houden is het motto van de V65 ;)
Mijn V65 was uit 1985, volgens de teller zo'n 4500 miles gelopen, oftwel teruggedraaid of echt als dragracer gebruikt, eerste wat ik kon doen was koppeling (was niet de eerste keer volgens dealer) en balhoofdslagers/alsmede voorvorkkeeringen vervangen, dragracer verhaal/annex kilometerstand zou dus kunnen kloppen.

Zeker als je een proefrit maakt, het vermogen staat tot GEEN verhouding met de remmen/wegligging, ook niet als je de voorvork/achterveren zo stug mogenlijk instelt.

Met andere woorden, heerlijke inhaal/dragracer voor cruise fanatici maar minder geschikt voor bochten/smijten/beginners.
Je kan als je van bochten houdt meer lol op een XV1100 virago hebben met goede Metzeler's eronder.
Ben je echter een dragracer in spe? en wil je een goedkoop alternatief voor een vmax?? KOOP een V65 ;) (zeker als je qua looks een underdog wilt hebben om andere motorrijders mee te verassen)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan