Ja, nog even over die Vectrix, kan dat?

BTW: verder vind ik het hier het interessantste topic van de voorbije maanden. Ondanks de schreif- en spelvauten ;) .... :]
 
Laatst bewerkt:
Toch niet, hoor: achter "schrijf" moet een koppelteken dat aangeeft dat het over schrijfFOUTEN gaat. Dus "schrijf- en spelfouten" O-)
Eh, het is me bekend dat de gem. Vlaming de Nederlandse schrijftaal beter beheerst dan de gem.Nederlander zelf. sssttt :X
 
@iedereen,

Ok,Ok, Ok jullie hebben gelijk.

@Turok
Wat een toestanden toch omtrent de overname van VECTRIX, heb je deze info van de Voltage site ??

Het lijkt me verstandig even te wachten op het persbericht.
 
@vvx1 :

je hebt helemaal gelijk, want ondertussen blijkt het al niet meer waar te zijn :-) haha

maar het is toch een forum voor iets he?
 
@turok

Klopt, echter via zo'n forum kun je dus onderwerpen/ zaken/ bedrijven ernstig schade toebrengen. Dit is dus ook bij VECTRIX het geval (geweest). VECTRIX is nooit failliet geweest en gaat ook niet failliet. Maar ja, als er een grote hoeveelheid onzin op een forum komt dan is het erg moeilijk vechten.
 
Niet failliet, maar wel Chapter 11. (surseance)
Ook in de VS ga je dan gewoon failliet tenzij er een koper/investeerder is, dus laten we nou niet doen alsof het bedrijf super goed liep maar kapot is gemaakt op forums.
@turok

Klopt, echter via zo'n forum kun je dus onderwerpen/ zaken/ bedrijven ernstig schade toebrengen. Dit is dus ook bij VECTRIX het geval (geweest). VECTRIX is nooit failliet geweest en gaat ook niet failliet. Maar ja, als er een grote hoeveelheid onzin op een forum komt dan is het erg moeilijk vechten.
 
@sphere2
Ooit wel eens zorgvuldig naar de Chapter 11 procedure gekeken?, Ooit wel eens afgevraagd of er wel miljoenen aan claims waren zoals op forums vermeld stond?, Ooit wel eens afgevraagd hoe het bedrijf is weggezakt?

Ik wil niemand persoonlijk aanvallen, laat dat duidelijk zijn. Ik heb alle forums zo'n beetje gevolgd maar heb me afzijdig gehouden van commentaar. Ik heb me wel mateloos geergerd aan de onzin die erop stond. Er zijn zelf personeelsleden persoonlijk aangevallen via deze forums. En waarom?


Inmiddels is het bedrijf overgemomen en is men bezig met de voorbereiding om zaken weer op gang te krijgen. Het is een buitengewoon goede zaak dat VECTRIX blijft bestaan. Neem van me aan dat er heel wat (gerenomeerde) bedrijven interesse hebben gehad.
 
Ik lees geen andere forums specifiek voor de Vectrix. De techniek intrigeert me en een elektrobike die 100 kan, tsja dat is gewoon hip. Verder is het een apparaat dat voor mij niet handig is ivm... afijn, oude koeien.

Chapter 11 procedure is mij duidelijk. Loopt zonder uitzondering via een speciaal "bankruptcy court." De aanleiding vind ik niet zo interessant. Zelf werk ik trouwens bij een toeleverancier van de automobielindustrie, je hoeft mij echt helemaal niets uit te leggen over Amerikaanse bedrijven die in surceance verkeren. Of rekeningen die die bedrijven niet voldoen, dan wel order portefeuilles die worden ingekrompen.

http://www.uscourts.gov/bankruptcycourts/bankruptcybasics/chapter11.html
 
Ik heb net info aangevraagt bij ing carlease over de voorwaarde van de vectrix.
Het zit zo, mijn bedrijf gaat volgend jaar verhuizen ,dit houd voor mij in dat ik 110 km per dag ga rijden :(
Nu ben ik met een motor van de zaak bezig, als dit lukt (duur tussen 450 500 euro) word het of een GP800 of Fuoco Of een nieuw model T-max. (rij nu het oude)
Nu zat ik tedenken als ik nu zelf een vectix lease 179 euro ,en mijn oude max niet weg doe, en voor km vergoeding ga, dus 440 euro per 4 weken. volgens mij ga ik dan gewoon nog wat over houden ook.
Ik zou dus 55 km moeten rijden (80km weg) en dan opladen op mijn werk, is dit haalbaar vectrix rijders???? graag een eerlijk antwoord, ik word niet blij als ik elke dag de laatste km moet lopen!
En als ik mijn max er bij hou, ben ik gelijk van het korte ritten verhaal af.
Word wel vol in de schuur :] :9 ( luxe probleem)
Wat is jullie mening hier over?
 
55 km op 80-weg (met af en toe een stoplicht, of een dorp waar je doorheen rijdt) moet lukken. Zelf rij ik over 80-wegen 37 km per dag en dan heb ik meestal zo'n 40% over, 37/0,6=62 km. Het scheelt best of je strak 80 rijdt of 85 of 90. Als je 80 rijdt, moet je het wel halen.
Als je de motor bij Elipo in Zeist koopt mag je het traject een keer proberen weet ik toevallig O-)
 
mijn ervaring:
meestal doe ik heel kort woon-werkverkeer, korte stukjes, veel optrekken (meestal voluit, ik heb de 200A mainfuse :-). Om de batterij niet te veel te ontladen doe ik meestal na 20-25 km de stekker er weer in. Dan heb ik nog 8 van de 17 streepjes over.
Ik heb consistent 45 km als minimum, hoe hard en vaak ik ook optrek. Tussen 70 en 100 km/u stromen er nogal wat ampères, dus die probeer ik wel te mijden. Ik vermoed dat ik ongeveer 35 km lang 90-100 kan rijden. (puur inschatting van mijn ervaring met de 'verwacht-bereik-meter', daar ik dat nooit gedaan heb.)

Als ik weet dat ik wat afstand moet doen, rij ik veel defensiever, rustig optrekken, verkeer op een afstandje volgen, niet boven 70km/u, dan weet ik dat ik ongeveer 65 tot 70 km kan doen voor het rode lichtje gaat branden.

Om 55 km te doen, moet je niet eens zo rustig rijden.
Je kan je bereik wel degelijk goed inschatten met behulp van de vectrix computer, want die gaat gewoon af op je rijgedrag. Hij kan echter niet voorzien dat er een stuk snelweg gaat komen, dus daar moet je natuurlijk zelf rekening mee houden. Ik merk ook dat de vectrix zijn "sync" kwijtgeraakt met de batterij als je een aantal keren hebt herladen zoals ik doe (vrij vroeg). daarom is het , zoals geweten, belangrijk dat je regelmatig tot het rode lampje ontlaadt.
 
@turok

Hoe weet je zo zeker dat er een 200A mainfuse in je machine zit ?
Wat bedoel je precies met dat de machine zijn "sync" kwijtgeraakt en waarom zou je regelmatig tot het rode lampje gaat branden leegrijden?
 
Ik moet het zelf zien om het te geloven, dus de eerste keer dat ik iets zou moeten doen aan de Vectrix, zal ik het zeker checken, maar op deze lijst lijkt het zo te zijn:
http://www.voltforum.cat/voltforum/YaBB.pl?num=1257251983/0#0
mijn serienummer is 2285.

die sync:
als ik m'n batterij een paar keer "halfleeg" heb gereden, mag ik niet meer vertrouwen op de laatste streepjes van m'n batterij-indicator. Die kunnen dan tijdens het rijden heel snel achter mekaar verdwijnen. De computer beseft dan plots dat er een verschil is tussen wat hij denkt en de werkelijkheid.
Hoe meer onvolledige ontladingen achter elkaar, hoe erger het verschil wordt.
Voor rijders die veel kilometers doen, wordt aangeraden minstens 1 x per 14 dagen een ontlading tot het rode lampje te doen. Zo wordt de computer terug gesyncd met de batterij, en is je geschat bereik weer correct(er).
 
Ik heb net info aangevraagt bij ing carlease over de voorwaarde van de vectrix.
Het zit zo, mijn bedrijf gaat volgend jaar verhuizen ,dit houd voor mij in dat ik 110 km per dag ga rijden :(
Nu ben ik met een motor van de zaak bezig, als dit lukt (duur tussen 450 500 euro) word het of een GP800 of Fuoco Of een nieuw model T-max. (rij nu het oude)
Nu zat ik tedenken als ik nu zelf een vectix lease 179 euro ,en mijn oude max niet weg doe, en voor km vergoeding ga, dus 440 euro per 4 weken. volgens mij ga ik dan gewoon nog wat over houden ook.
Ik zou dus 55 km moeten rijden (80km weg) en dan opladen op mijn werk, is dit haalbaar vectrix rijders???? graag een eerlijk antwoord, ik word niet blij als ik elke dag de laatste km moet lopen!
En als ik mijn max er bij hou, ben ik gelijk van het korte ritten verhaal af.
Word wel vol in de schuur :] :9 ( luxe probleem)
Wat is jullie mening hier over?

Mijn ervaring is dat je dat altijd haalt (tenzij je een stuk vol gas geeft). Dat zie je dan onmiddelijk terug aan je range die je nog hebt. Als je ziet dat je range te laag ligt ga je vanzelf minder hard rijden want je doel is toch om aan te komen. En ben je eenmaal gewend om rustig te genieten van de rit, is het heerlijk om zo te rijden.

Mijn afstand is 35 kilometer en kan ik via de snelweg op topsnelheid doen. Als ik 55 kilometer zou moeten rijden zou dat zeker prima te doen zijn, maar op de snelweg is 80 km niet prettig rijden omdat vrachtwagens dan een beetje gaan "duwen". Ik zou 55 km via de snelweg dus zeker niet aanraden, maar via b-wegen zeer zeker wel.
 
Opnieuw een veelbelovende ontwikkeling op gebied van batterijtechnologie, hier bij IBM.
Men wil een elektrische auto in 5 a 10 jaar een actieradius geven van 800 Km; daarvoor is zelfs de veelbelovende Lithium-Ion batterij niet geschikt, men is bezig met weer een andere combinatie: Lithium-Metaal-Lucht.

Artikel van Vogel.de en in onze eigen taal in AMT.

Met zulke waarden wordt het de vraag hoeveel waterstof nog toevoegt aan de actieradius...
Misschien bestaat waterstof straks naast elektriciteit en vullen ze elkaar aan, anders moet de ene techniek zijn meerdere erkennen in de andere. De toekomst zal het leren.
 
Hoi Kenneth,
Graag reageer ik op je onderstaand bericht:

De vraag is nu hoeveel automobilisten uitstappen om direkt plaats te nemen op een 250cc autoscooter met 2 wielen vooraan? Ik denk bar weinig. Ten eerste is het bepaald niet goedkoop, maar als je verder nooit motor hebt gereden ziet zo'n mp3 er ook best afschrikwekkend (en misschien ook wel lelijk) uit. De MP3 LT wordt waarschijnlijk net zo populair als de Segway...leuk voor optochtjes en demonstraties. Maar ik kan het mis hebben natuurlijk ;-)

Ik ben als ex motorrijdster erg blij met deze ontwikkeling... !

Voor mij houd dat in dat ik weer mag/kan motorrijden !
Wegens een neurologische aandoening met evenwichtsstoornissen,
heb ik op aanraden van CBR en neuroloog mijn A rijbewijs in moeten leveren...!

Ik was er kapot van, vooral omdat mijn evenwichtsstoornis niet continue is !

In Kreta deze zomer veel op n 175 cc motorscooter gereden en dat ging zeer goed !

Nu denk ik erover om eerst een paar keer een MP3 te huren en als tie goed bevalt er een aan te schaffen !

Voor mij dus een uitkomst !!

Groet Riëtte
 
Hey Riette,

Ik heb laatst een testje gedaan met zo'n mp3 (even uitgewisseld met mijn verctrix)
ik denk niet dat de twee voorwielen je zouden helpen als je plots je evenwicht zou verliezen.
Boven de 10km/u (of zoiets) schakelt de blokkering van de voorwielen (die de motor rechthoudt) automatisch uit, en ze schakelt niet vanzelf terug in als je weer trager gaat rijden. Je moet op een knopje duwen (én ook weer traag rijden).
 
jaja VVX1, dit is niet gechecked..

http://202.66.146.82/listco/sg/gpbatteries/announcement/a091106.pdf

Gold Peak (GP)Batteries heeft het gros aan aandelen gekocht van New Vectrix LLC, de firma die het oude vectrix "gekocht" heeft.

Dit is waarschijnlijk goed nieuws, want deze stevige firma heeft er baat bij dat de Vectrix een goede reputatie krijgt. ze moeten dan ook geen batterijen kopen om Vectrixen te bouwen, ze hebben ze al.
 
Laatst bewerkt:
@ turok
Sommige dingen moeten even wachten op vermelding. De definitieve "hamerslag" is maandag 23 november. Ik hoop dat men ook zo snel mogelijk een officieel persbericht laat uitgaan. Dan komt er tenminste eens een einde aan die onzinnige commentaren en speculaties. :} O-)
 
@tricksyo
VECTRIX is ook (weer) bezig met de ontwikkeling van de eigen 3Wieler. Ik hoop dat in 2010 de introductie eindelijk eens een feit wordt. Maar ja, wanneer wordt het bekend gemaakt.....
Prima zaak dat je nu weer lekker kunt motorrijden. Heel veel plezier !!!!!

Een alternatief voor de Segway is de T3i van de firma T3Motion. Stabieler en voor het personeel (bij bedrijfsmatig gebruik) veel veiliger bij vandalisme. http://www.t3motion.com/product_International.html ook in de BENELUX al verkrijgbaar.

Vooralsnog wordt de machine alleen B-2-B ingezet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan