quote:
Oproep tot reacties
De vaste commissie voor Verkeer en Waterstaat bespreekt op 31 januari in een rondetafelgesprek de plannen van het kabinet voor de invoering van de kilometerprijs. Voorafgaand aan dat gesprek geeft de commissie belanghebbenden de gelegenheid om te reageren op de kabinetsvoorstellen. Dat kan via e-mail en per brief. De kamerleden kunnen deze reacties betrekken bij het algemeen overleg met de minister op 6 februari 2008 en bij de verdere toekomstige gedachtewisseling over het kabinetsbesluit Anders Betalen voor Mobiliteit.
quote:Nijlpaard schreef op 17 januari 2008 @ 08:53:
[...]
Zeker om aan te geven dat motoren een uitzonderingspositie moeten krijgen.
http://www.tweedekamer.nl...VW/sub/kilometerprijs.jsp
En nou niet met opmerkingen komen van. "Dat werkt toch niet" en "Ze doen er toch niets mee". Zoveel tijd kost het niet en baat het niet..........
quote:BertV schreef op 17 januari 2008 @ 09:09:
Met een beetje geluk waren ze motoren vergeten...
quote:kawaidioot schreef op 17 januari 2008 @ 09:22:
[...]
![]()
Wat is er nodig voor invoer kilometerprijs?
In 2011 wil het kabinet starten met de introductie van de kilometerprijs voor het vrachtvervoer. Vanaf 2012 wordt dan stapsgewijs gewerkt aan de invoering van de kilometerprijs voor alle weggebruikers, inclusief personenauto’s. In 2016 zal het systeem volledig zijn uitgerold.
![]()
..imho...klein foutje..
ze hebben het over alle weggebruikers....dus ook voetgangers/fietsers/rolatorrakkers/peuter op driewieler!!...
quote:Wouter1971 schreef op 17 januari 2008 @ 09:25:
Ach nog 8 jaar en dat is de planning nu. waarschijnlijk is er voor 2020 niets operationeel
quote:Rutger20 schreef op 17 januari 2008 @ 09:53:
Mijn mailtje (uhuh!)
het is een prima idee van jullie om een kilometerheffing in te voeren. Dit zal het gebruik van auto's deels tegengaan, en het is een semi-milieuoplossing. Dit omdat mensen sneller de auto zullen laten staan
quote:
quote:Texan schreef op 17 januari 2008 @ 11:42:
Ik zou ff een spellingschecker erover halen voordat je het verstuurd.
Edit: the blue one was mij al voor.....
quote:Chrissizeur schreef op 17 januari 2008 @ 11:20:
Hier mijn mailtje
Geachte heer, mevrouw,
Dat de Nederlandse bestuurder meer moet gaan betalen dat staat vast. Daar zijn jullie immers al jaren over bezig. Net als de manier waarop dat geld ge-ind gaat worden. Kosten nog moeite worden gespaard om zowel het idee van kilometerheffing aan het publiek te slijten als om de meest moderne en dure technieken te ontwikelen om het geld te innen.
...
Hopelijk zal de Nederlandse regering dit vraag stuk opnieuw bekijken en kiezen voor een verstandigen en goedkope oplossing in plaats van een dure high tech visie die ongetwijfeld gekrakt zal worden.
Met vriendelijke groet,
Chrissizeur
quote:Capoeirist schreef op 17 januari 2008 @ 10:21:
[...]
Hebben ze je al verteld dat sinterklaas niet bestaat ?
quote:Chrissizeur schreef op 17 januari 2008 @ 11:20:
Hier mijn mailtje
Geachte heer, mevrouw,
Dat de Nederlandse bestuurder meer moet gaan betalen dat staat vast. Daar zijn jullie immers al jaren over bezig. Net als de manier waarop dat geld ge-ind gaat worden. Kosten nog moeite worden gespaard om zowel het idee van kilometerheffing aan het publiek te slijten als om de meest moderne en dure technieken te ontwikelen om het geld te innen.
Ik sel voor om wat de kilometerheffing betreft te kijken naar onze oosterburen. Hier worden de heffingen doorberekend via de brandstofprijzen. Auto's met een hoog verbruik betalen hierdoor automatisch meer dan zuinige voertuigen zoals motoren, scooters of hybride auto's.
Het voordeel van dit systeem is dat het weinig extra investeringen nodig heeft. Dus geen sateliten of dure tolportalen. Daarnaast is de privicy van de gebruiker gegarandeerd en kan het systeem dus nooit misbruikt worden voor andere doeleinden (big brother is wachting you). Het systeem zal ook lastig te kraken zijn.
Door dit systeem toe te passen zullen andere belastingen niet meer gecontrollerd hoeven worden. Subsidie voor zuinige auto's of hybride voertuigen zijn niet meer nodig, de gebruikers van deze voertuigen zien hun subsidies terug in hun benzineverbruik. Dat zelfde geld voor ecotaxen en slurptoeslagen voor milieuvervuilende voertuigen. Wegenbelasting kan afgeschaft worden omdat de gebruiker van de weg betaald door middel van zijn brandstofverbruik. Een ander voordeel is dat toeristen en gasten op doorreis door ons land meteen meebetalen aan de onderhoud van onze wegen.
Hopelijk zal de Nederlandse regering dit vraag stuk opnieuw bekijken en kiezen voor een verstandigen en goedkope oplossing in plaats van een dure high tech visie die ongetwijfeld gekrakt zal worden.
Met vriendelijke groet,
Chrissizeur
quote:Heb je het al verstuurd, of kun je de spellingscontrole er nog even langs halen? Er zitten namelijk een aantal foutjes in. [/opbouwende kritiek]
quote:Texan schreef op 17 januari 2008 @ 11:42:
Ik zou ff een spellingschecker erover halen voordat je het verstuurd.
Edit: the blue one was mij al voor.....
quote:Kanarie schreef op 17 januari 2008 @ 11:48:
[...]
Het voordeel hiervan is dat de mensen die dichtbij de grens wonen heerlijk goedkoop kunnen tanken in Belgie of Duitsland. Dit is dan ook gelijk weer een nadeel voor de pomphouders in diezelfde regio.
quote:Gilles schreef op 17 januari 2008 @ 12:19:
Volgens mij vragen ze niet echt om alternatieven of meningen (het besluit is immers al genomen), maar vragen ze meer om input, zodat ze geen dingen gaan vergeten...
© 2001-2010 Motor-Forum - Powered by React - Hosted by True - Served by Webserver 3