Kilometerheffing: Geef je reactie

Wat vind jij, met alle argumenten in het topic?

  • Ik ben voor

    Stemmen: 24 6,9%
  • Ik ben tegen

    Stemmen: 316 91,3%
  • Ik weet het niet

    Stemmen: 6 1,7%

  • Totaal aantal stemmers
    346
en over 2 jaar met de verkiezingen stemmen alle makke schapen weer op cda/cu/pvda na weer een golf van valse beloftes.

volgensmij heeft bos elke belofte in de verkiezingen al verbroken :')

Ga al een tijdje mee en al wat mee gemaakt natuurlijk, altijd al belazerd door de volksmafia in Den Haag en geloof mij ....................dat blijft zo en het maakt niet uit op wie je stemt.

Ff allemaal de kleppen af en met zijn allen de straat op, dat helpt en niets anders. :(
 
Eigenlijk vind ik veel kwalijker dat die gasten in de Tweede Kamer altijd wel praten over Geert Wilders als een soort Hitler, terwijl ze er zelf ook steeds gekkere praktijk op na willen gaan houden. Straks komen ze nog met het idee om bij een iedereen een chip in te brengen zodat ze altijd kunnen zien waar je bent zodat ze snel help kunnen verlenen indien nodig :z (wederom weer het DDR-idee krijg ik hierbij)

Je moet voor een nieuw paspoort al je vingerafdruk achterlaten en straks kun je overal waar je met je auto gaat worden gevolgd...
En niet alleen die gasten in de tweede kamer, ook de media ontgaan dit soort zaken die wat mij betreft toch echt wat belangrijker zijn dan files en poen. Dan staan ze afgelopen week allemaal ontzettend hypocriet de val van de muur te vieren |(
 
Ik vind het gewoon een melk koe van het jewelste.
Ik heb net een Pegeot 107 gekocht en betaal maar 4 euro p/m en is alleen bedoeld om boodschappen en naar mijn werk te gaan als het regend of in de winter als het moet.
Ik heb deze speciaal gekocht omdat hij zuinig is en belastingvoordeel heeft zoals de regering dit graag steunt.(lage co2 waarde voor het meillieu).

Nu ga ik dus 3 cent per kilometer betalen en dat betekend dat alles boven de 130 k/m per maand nu extra moet betalen,dagje amsterdam en ik zit er al boven ,zal graag met de trein willen maar daar kost een retourtje ook al gauw 40 euro en met 1 op 20 ben ik met deze auto veel goedkoper uit.

Dus komt erop neer dat ik deze auto voor niets heeft aangeschaft met die mooie praatjes over belastingvoordeel terwijl alles dadelijk bp vrij word.

Ben benieuwd hoe de linkse partijen in de toekomst praten als onze nieuwe nederlanders beginnen te klagen dat ze niet meer in de Mercedes 500sec of BMW5/7 serie kunnen posen.
Hier rijden ze allemaal Audi,Mercedes en BMW. _O-
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is allemaal simpel te voorkomen: als iedereen weigert z'n kastje aan te schaffen en in te bouwen. Maar ja 't blijft Nederland he...
 
Dit is nog maar het begin straks mag je nog maar max 5x na de plee, alles daarboven betaal je x bedrag voor.
 
Lijkt mij dat kastjes die verplicht in de auto moeten worden gebouwd er even makkelijk stiekum weer uitgehaald kunnen worden...hoedanook, aangezien ik toch niet heul veul km's maak is het een prima gelegenheid om een hele fijne dikke BMW ofzo te gaan rijden 8-)
 
en wat weerhoud mij ervan om niet gewoon een schakelaartje intebouwen zodat ik het ding buiten de snelweg gewoon uit kan zetten?
 
en wat weerhoud mij ervan om niet gewoon een schakelaartje intebouwen zodat ik het ding buiten de snelweg gewoon uit kan zetten?


dat er op bepaalde punten camera's hangen die digitaal de kentekens vastleggen en die vergelijken met de gegevens die van uit de kastjes verstuurd worden , komt er niks binnen mag jij gaan uitleggen waarom je er toch op staat.......

een beetje omgekeerde bewijslast ,,, stel je voor dat je auto op een aanhanger staat en zo vervoerd word of gesleept,, of een eikel die met een duplicaat nummer bord rijd
kan jij gaan uitleggen dat je ergens in de randstad rond rijd.

en als je kastje niks verstuurd heb heb jij een probleem , tenzij er gegevens binnen komen dat jij op de A35 rond reed ,, dan hebben zij een probleem......

dus ik denk dat het wel interessant word om met auto's die op elkaar lijken de kentekenplaten uit te wisselen.....
 
Ook denk ik dat de politie wel net als nu, radar- detector-detector, kastje gaat krijgen en als je geen signaal uitzend ben je de lul.
 
dat er op bepaalde punten camera's hangen die digitaal de kentekens vastleggen en die vergelijken met de gegevens die van uit de kastjes verstuurd worden , komt er niks binnen mag jij gaan uitleggen waarom je er toch op staat.......

een beetje omgekeerde bewijslast ,,, stel je voor dat je auto op een aanhanger staat en zo vervoerd word of gesleept,, of een eikel die met een duplicaat nummer bord rijd
kan jij gaan uitleggen dat je ergens in de randstad rond rijd.

en als je kastje niks verstuurd heb heb jij een probleem , tenzij er gegevens binnen komen dat jij op de A35 rond reed ,, dan hebben zij een probleem......

dus ik denk dat het wel interessant word om met auto's die op elkaar lijken de kentekenplaten uit te wisselen.....



Overal langs de snelwegen staan inmiddels van die mooie "zogenaamde" doorstroom meters op palen, waar denk je dat die voor zijn ??

Ga er maar vanuit, dat er in het geheim al infrastructuur is opgebouwd, om alles te kunnen opstarten en ons te kunnen controleren. Waar dacht je dat al die testlocaties op snelwegen voor hebben gediend. Tevens worden op een aantal vaste locaties alle auto's al gescand, zodat er al een hele mooie database met gegevens bekend is over onze gedragingen. Dus de meeste fraudeurs vallen sneller op als Ghostrider die met 300 over de 28 rijdt. :+

Ik heb de straffen voor fraude gezien, zoals opgenomen in het wetsvoorstel. Die zijn waanzinnig hoog.

Je kan beter oude oma'tjes op straat beroven en daarvan het autorijden betalen, dan fraude plegen tegen het systeem. Die paar maand plantsoenen schoffelen vallen in het niets bijn de straffen voor fraude :r :r
 
K kan 4000 in de 3 maand rijden voor ik meer betaal, moet kunnen lijkt me. Helemaal in de zomer als ik veel op de motor zit.
 
nu is deze waanzin natuurlijk niet de enige achterlijke regel die ons door de strot is geduwd.
Paar jaar geleden is hetzelfde gebeurd met de ziekenfonds regeling.
Nu weet ik wel dat de nederlandse zorgregeling wereldwijd geroemd word maar tegen welke kosten.
Mooi voorbeeld is een collega van mijn vrouw, deze heeft 18 jaar geleden een drieling gekregen.
Nu hebben ze hun 18e verjaardag kunnen vieren, maar als keerzijde van deze mooie medaille moet hun moeder nu 600 euro per maand ziektekosten betalen :X
:X voor een gemiddeld gezin is dit natuurlijk een aanslag op hun maandelijkse inkomsten/uitgaven patroon.
Nu kan je natuurlijk zeggen dat de 3 jongens maar moeten gaan werken. Maar wat als ze een extreem zware studie volgen, of nog erger..... stel dat ze zijn geboren met een afwijking waardoor ze niet normaal functioneren in de maatschappij.

Moraal van mijn verhaal en vooral frustratie is dat wij vertegenwoordigers van ons land kiezen en hun het recht geven uit onze naam beslissingen te nemen.
Helaas zijn veel van deze beslissingen niet hetzelfde als welke "het volk" het liefste zouden zien.
Ik kies er namelijk niet voor om straks meer dan 800 euro belasting te betalen voor een auto en ook nog eens 250 te moeten betalen om gegarandeerd te zijn om zorg te ontvangen mocht er wat met te gebeuren.
Ik heb het idee dat de afgelopen 10 jaar ineens alles vertienvoudigt moet zijn qua uitgaven om hetzelfde effect te hebben als alle tijd daarvoor.


Helemaal mee eens. Sinds "het vrijgeven" van de ziekenfonds markt, heb ik het idee dat onze regering probeert om te kijken hoe ver ze kunnen gaan, zonder dat er een opstand komt. Ik heb nog ooit fl. 20,- betaald voor de ziekenfondspremie. Inmiddels is het meer dan E 100,- Percentueel gezien slaat deze stijging in nog geen 10 jaar helemaal nergens op. Als een verzekeraar dit met een auto- of elke willekeurige andere verzekering zou doen, dan plaatsen ze zich buiten de markt.

Echter bij het ziekenfonds zijn we verplicht om te betalen, dus men kan in principe vragen wat men wil. En met de kilometer heffing gaat het straks dezelfde kant op. Net zo lang tot dat het volk in opstand komt. Maar dat kan in ons volgzame landje lang duren.
 
Ik heb even gekeken, en voor een Transporter begint het al met 15 cent per km. Leuk voor de circuitrijders/crossers en stunters ed..

Dus je hebt een transporter, die 1:10 loopt, dus zeg normaal 1€ per 10km, en daar komt dus 1,5€ km-heffing bij :X

15 cent per km... en je mag maar 19 cent per km belastingvrij vergoeden als reiskostenvergoeding. Dus hou je nog 4 cent over voor onderhoud/brandstof/afschrijving/verzekering... voor andere mensn met een redelijke dieselauto


Ik heb de keuze in ieder geval al gemaakt en 2 weken terug een harde '83er gehaald met maar 188dkm op de klok, voor 1800€ alleen het toplager van de koppeling moet even vervangen worden, gaspot eronder. Koop nu een redelijke oldtimer nu ze nog te betalen zijn O-)
 
Laatst bewerkt:
Een meer algemene vraag over rekeningrijden, en eentje om even over na te denken:

In het nieuws wordt gesproken over resp. 50% en 6 op de 10 automobilisten die jaarlijks goedkoper uit zullen zijn. Daarnaast claimde o.a. onze Wouter B. dat het huidige stelsel van BPM en houderschapsbelasting een oneerlijk systeem zou zijn, want immers gebasseerd op eigendom en niet het daadwerkelijke gebruik.

Echter, als straks slechts 50 tot 60 procent van de automobilsten goedkoper uit zijn, dan lijkt dat mij geen indicatie van scheefgroei in het huidige stelsel, ofwel het verschil met het huidige stelsel lijkt nogal verwaarloosbaar. Help me even, hoe rechtvaardigen we dan ook al weer de significante investeringen voor de implementatie van rekeningrijden... ?
 
straffen voor fraude kilometerheffing:

In een wetsontwerp over de kilometerheffing, dat in het bezit is van RTL Nieuws, staat dat automobilisten die proberen te frauderen met de heffing een boete van maximaal 67.000 euro en een celstraf tot vier jaar riskeert. Het wetsvoorstel is voor advies naar een aantal organisaties gestuurd en moet aan het eind van het jaar door het kabinet worden goedgekeurd.
 
Overal langs de snelwegen staan inmiddels van die mooie "zogenaamde" doorstroom meters op palen, waar denk je dat die voor zijn ??

Ga er maar vanuit, dat er in het geheim al infrastructuur is opgebouwd, om alles te kunnen opstarten en ons te kunnen controleren. Waar dacht je dat al die testlocaties op snelwegen voor hebben gediend. Tevens worden op een aantal vaste locaties alle auto's al gescand, zodat er al een hele mooie database met gegevens bekend is over onze gedragingen. Dus de meeste fraudeurs vallen sneller op als Ghostrider die met 300 over de 28 rijdt. :+

Ik heb de straffen voor fraude gezien, zoals opgenomen in het wetsvoorstel. Die zijn waanzinnig hoog.

Je kan beter oude oma'tjes op straat beroven en daarvan het autorijden betalen, dan fraude plegen tegen het systeem. Die paar maand plantsoenen schoffelen vallen in het niets bijn de straffen voor fraude :r :r


Dat is ook een beetje mijn bezwaar ,,,, de verhoudingen zijn zoek , maar dat is toch de laatste jaren een beetje met dat strafonrecht |(
 
Ja je kan beter een winkel overvallen, dan een verkeersovertreding plegen die net boven de wet mulder valt. Als je nog geen strafblad hebt is de straf voor het overvallen van een winkel lager, dan de gemiddelde verkeersboete die boven de wet mulder valt :(

En als je iemand neer knalt, word je rijbewijs niet afgenomen. Maar als je 50+ rijdt wel. Daarnaast kun je in Duitsland op sommige plekken zo hard rijden als je wil. Je doet exact hetzelfde maar dan ben je in eens geen crimineel. Lang leve 1 europa :(
 
dat er op bepaalde punten camera's hangen die digitaal de kentekens vastleggen en die vergelijken met de gegevens die van uit de kastjes verstuurd worden , komt er niks binnen mag jij gaan uitleggen waarom je er toch op staat.......

Ja, daarom zei ik ook "buiten de snelweg".. die camera's hangen heus niet op de gemiddelde provinciale weg hier in de achterhoek, laat staan op de 60km weggetjes
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de keuze in ieder geval al gemaakt en 2 weken terug een harde '83er gehaald met maar 188dkm op de klok, voor 1800€ alleen het toplager van de koppeling moet even vervangen worden, gaspot eronder. Koop nu een redelijke oldtimer nu ze nog te betalen zijn O-)

Een begrijpelijke tegenreactie.
Maar heb je ook iets met oldtimers?
 
Hier in Brabant staan op elk kruispunt al zwarte camera,s.
Deze zijn al een jaar geleden geplaats , ben benieuwd wat er met die gegevens gedaan worden.
Zodra je een dorp uit komt ontkom je niet aan die zwarte camera.s :r
 
Ik heb 6 oldtimer bromfietsen gehad.

Ik ben op het moment op zoek naar een oude MZ voor erbij.

Ik had dezelfde auto alleen dan van '91 die heb ik dus nu ingeruild voor een '83er.


Dus ja zeker heb ik wel wat met oldtimers. Maar de enige reden dat die '91er ingeruild is is de wegenbelasting...

Ik moet wel, wil ik ooit genoeg geld overhouden om op mezelf te gaan wonen :X
 
Laatst bewerkt:
straffen voor fraude kilometerheffing:

In een wetsontwerp over de kilometerheffing, dat in het bezit is van RTL Nieuws, staat dat automobilisten die proberen te frauderen met de heffing een boete van maximaal 67.000 euro en een celstraf tot vier jaar riskeert. Het wetsvoorstel is voor advies naar een aantal organisaties gestuurd en moet aan het eind van het jaar door het kabinet worden goedgekeurd.

Vergeet winkeldiefstal,hier kun je een vette moord voor plegen }) ,met een beetje zielig doen en wat verzachtende omstandigheden er bij slepen,krijg je nog wisselgeld ook :Y
 
Dit is nog maar het begin straks mag je nog maar max 5x na de plee, alles daarboven betaal je x bedrag voor.

D8 je dat ze dat "gat"in de markt nog niet gevonden hadden :N ,dat heet "rioolbelasting" *O*
 
Laatst bewerkt:
Zullen we maar over 2 jaar verder discusseren, zijn er weer verkiezingen en dan zal de PVDA die dit mede verzonnen heb in zijn verkiezingsprogramma zeggen dat het allemaal niet doorgaat en het assiociaal is om de bevolking zo te naaien net als de Schipholtax _O- _O- _O-
En is er al honderden miljoenen eraan gespendeerd en zo in de plee gegooid .
Als er net voor de verkiezingen iedereen zijn ongenoegen eruitgooit draaien ze alles zo 180 graden om.
Zoals altijd zal de CDA lekker stil toekijken en zo alle schapen opvangen .
Das het voordeel om alle zware en harde klappen door andere partijen te laten maken..
 
Terug
Bovenaan Onderaan