Kilometerheffing: Geef je reactie

Wat vind jij, met alle argumenten in het topic?

  • Ik ben voor

    Stemmen: 24 6,9%
  • Ik ben tegen

    Stemmen: 316 91,3%
  • Ik weet het niet

    Stemmen: 6 1,7%

  • Totaal aantal stemmers
    346
Ligt het aan mij of is 3 cent per km absurd veel?

8-) ...dat is het begin van het einde...


DEN HAAG - De kilometerheffing begint in 2012 met een gemiddelde van 3 cent per gereden kilometer. In de jaren erna loopt het tarief op naar gemiddeld 6,7 cent in 2018. Daarbij wordt ervan uitgegaan dat we met zijn allen tegen die tijd wel 15 procent minder kilometers rijden dan in 2012.


De wegenbelasting en de aanschafbelasting bpm gaat verdwijnen bij de invoering van de kilometerheffing. Volgens minister Camiel Eurlings van Verkeer en Waterstaat gaat in principe 59 procent van de automobilisten minder betalen, voor 25 procent blijven de kosten gelijk en 16 procent gaat meer betalen.



:+ Ze hebben een klucht geschreven.
Voorstelling opent in 2012.
En in 2018 is Camiel al lekker weg en dan betaald 100% van den koekblikker gewoon veel meer dan nu!
 
---------------------------------
Dit kreeg ik net binnen van de MAG


Kabinet: geen kilometerheffing motoren
---------------------------------
Posted Vrijdag, 13 november, 2009 by redactie:
Het kabinet heeft vandaag de plannen bekend gemaakt voor de kilometerheffing. Weggebruikers gaan in de komende jaren betalen voor het gebruik van hun auto en niet langer voor het bezit ervan.

Maar motoren zijn na een jarenlange lobby door de MAG nu ook officieel vrijgesteld van de kilometerheffing!

Het volledige bericht van het kabinet kun je vinden op de MAG-internetpagina:


:http://www.motorrijdersactiegroep.nl
 
Laatst bewerkt:
Ook ik heb er geen goed gevoel over.

De ervaring leert altijd dat dingen duurder uitvallen en vertraagt worden.
En dat er een redelijke groep minder kwijt zou zijn ,, maar ze vergeten dat er mensen zijn die door ploegendienst of als ze buiten af wonen of werken echt niet met het OV kunnen. en 20 K haal je makkelijk als je een 50 km a 75 km per dag voor je werk doet doe er wat sociaal verkeer bij , op je sloffen.

En waar kan je wel op bezuinigen het aantal privé ritten maar je kan niet minder gaan werken , of werkgevers zouden je 4 x 10 uur laten werken ipv 5 x 8 zodat je een 20 % minder rijd per gewerkt uur. en dat weten ze dat veel mensen eigenlijk niet anders kunnen

Als het te succes vol is komt er te weinig binnen en zullen ze zonder dralen gaan verhogen. ( ik verwacht dat mensen na de eerste rekeningen van een paar honderd € echt wel gaan snijden )

En de BMP gaat er wel af maar je gaat bij aanschaf per gram co/co2 betalen en raad eens dat is ongeveer even duur als wat je nu aan BMP betaald ,, dus we zijn hoe dan ook duurder uit , hoog uit dat een auto door die afbouw BMP 2e hands flink sneller zakt en je door de lager aankoop prijs minder stijl als 2e handskopen minder afschrijft......

We worden gewoon gen^^it als met een amsterdams paaltje zonder de vaseline :(

en dan wat word er in Kopenhagen in dec weer verzonnen,, men wil voor elkaar gaat krijgen dat als je in de winter aardbeien wild eten de de prijs van of kassenkweek of transport uit overweg vanwege de milieu belast ,moet dokken.
Dat betekend in gewoon hollands dat de gene die rijk zijn het niks kan schelen maar als een netje sinaasappels € 2,50 a 3,50 straks € 5 gaat betalen ,, maar dit zijn wel voedings middelen die je nodig heb, werkt beter dan pillen .... en dat is gewoon gemeen dat Jan Hagel het meer kost en keuzes moet gaan maken en de rijke niet...
Want het is niet dat netje sinaasappelen , het gaat ook gelden voor aller andere zaken en alles bij elkaar opgeteld word het een behoorlijk bedrag.....
 
Laatst bewerkt:
---------------------------------
Dit kreeg ik net binnen van de MAG


Kabinet: geen kilometerheffing motoren
---------------------------------
Posted Vrijdag, 13 november, 2009 by redactie:
Het kabinet heeft vandaag de plannen bekend gemaakt voor de kilometerheffing. Weggebruikers gaan in de komende jaren betalen voor het gebruik van hun auto en niet langer voor het bezit ervan.

Maar motoren zijn na een jarenlange lobby door de MAG nu ook officieel vrijgesteld van de kilometerheffing!

Het volledige bericht van het kabinet kun je vinden op de MAG-internetpagina:

(link:http://www.motorrijdersactiegroep.nl)http://www.motorrijdersactiegroep.nl


zonder de MAG waren motoren ook wel officieel vrijgesteld hoor.
heeft meer met technische haalbaarheid en de minimale kliks die de gemiddelde motorfiets maakt te maken dat Eurlings erzo over denkt.
inbouwen in motoren zouden meer kosten met zich meebrengen dan opleveren voor de staat.
 
Om files te vermijden konden ze misschien beter een heffing doen op tijd, dus hoe langer je in de auto zit, hoe meer je betaalt. Dan is iemand die buiten de spits om rijdt goedkoper uit.
Of is het nu al te laat voor dit amendement? :P
 
Nou,tegen die tijd dan : een geschorste circuit fiets,1 nette en 1 afgetrapte pekelfiets en auto ...100 km/jaar :Y
 
ik vind dat ze mensen die ver buiten de randstad wonen en buiten de grote woonkernen wonen een soort vrijstelling moeten geven van 5 K km per jaar en dit inkomens afhankelijk

Omdat je met de auto naar de dokter moet of boodschappen doen, of werk en kinderen naar school als ze klein zijn en het weer slecht, mensen met een lagere inkomen hebben ook recht op praktische toepassing van transport middelen , het economisch aspect mag niet de boventoon krijgen....
 
Laatst bewerkt:
ik vind dat ze mensen die ver buiten de randstad wonen en buiten de grote woonkernen wonen een soort vrijstelling moeten geven van 5 K km per jaar en dit inkomens afhankelijk

Omdat je met de auto naar de dokter moet of boodschappen doen, of werk en kinderen naar school als ze klein zijn en het weer slecht, mensen met een lagere inkomen hebben ook recht op praktische toepassing van transport middelen , het economisch aspect mag niet de boventoon krijgen....
Gewoon lekker fietsen, helemaal als je een laag inkomen hebt natuurlijk..
5km... kom op zeg... daar trek ik nog niet eens schoenen voor aan |(
 
---------------------------------
Dit kreeg ik net binnen van de MAG


Kabinet: geen kilometerheffing motoren
---------------------------------
Posted Vrijdag, 13 november, 2009 by redactie:
Het kabinet heeft vandaag de plannen bekend gemaakt voor de kilometerheffing. Weggebruikers gaan in de komende jaren betalen voor het gebruik van hun auto en niet langer voor het bezit ervan.

Maar motoren zijn na een jarenlange lobby door de MAG nu ook officieel vrijgesteld van de kilometerheffing!

Het volledige bericht van het kabinet kun je vinden op de MAG-internetpagina:


:http://www.motorrijdersactiegroep.nl


dus dat wordt straks alleen nog maar onderhoud en verzekering betalen, *O*
 
Wat ben ik toch blij met het belastingvrije (kneiterharde) koekblik dat ik vorige week op de kop heb getikt.

En een motor die uitgezonderd blijft *O*
 
En zo krijgt het gevoel van vrijheid op de motor weer een heel nieuwe dimensie trouwens. Wil je ergens heen zonder dat de regering het weet.. pak de motor 8-)
 
Als de BPM afgeschaft wordt, zal dit dan ook gebeuren bij motoren....dat zou namelijk wel betekenen dat deze een stuk goedkoper worden, alhoewel het me niet zou verbazen als ze daar ook wel weer een slinkse regel voor bedenken zodat we alsnog veel te veel betalen voor onze 2-wieler (in verhouding tot onze buurlanden...)
 
ik zie het al helemaal misgaan dit....

al is het alleen maar om de ''apparatuur'' die in iedere wagen geplaatst moet worden... kan me niet voorstellen dat die ''apparatuur'' niet te kraken/omzeilen is oid.... al is het maar met een simpele gprs blocker

als je al kijkt hoe snel spelcomputers niet worden ''gekraakt'', of pc-software/games.... en die hebben de hoop al jaren geleden min of meer opgegeven om dat tegen te gaan dmv beveiligingen...

vraag me af hoe dit verloopt :N
 
Laatst bewerkt:
Als de BPM afgeschaft wordt, zal dit dan ook gebeuren bij motoren....dat zou namelijk wel betekenen dat deze een stuk goedkoper worden, alhoewel het me niet zou verbazen als ze daar ook wel weer een slinkse regel voor bedenken zodat we alsnog veel te veel betalen voor onze 2-wieler (in verhouding tot onze buurlanden...)

Of ze houden de BPM voor de voertuigen die vrijgesteld worden van km-heffing. Het geld moet toch immers ergens vandaan komen, want kadootjes doet de roverheid niet aan :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan