Kilometerheffing: Geef je reactie

Wat vind jij, met alle argumenten in het topic?

  • Ik ben voor

    Stemmen: 24 6,9%
  • Ik ben tegen

    Stemmen: 316 91,3%
  • Ik weet het niet

    Stemmen: 6 1,7%

  • Totaal aantal stemmers
    346
Aan de andere kant kun je nu bewijzen dat je heel ergens anders geweest bent tijdens een misdrijf, dat was 20 jaar geleden een stuk moeilijker.


Ik jat jouw kastje, pleeg elders een misdrijf en zet het kastje terug. Mijn eigen kastje geeft aan dat ik thuis was, jouw kastje geeft aan dat je bij de plaats van het misdrijf was. Wie is er dan de sjaak als ik geen sporen heb achter gelaten ?














Ik weet het, het lijkt wat ver gezocht, maar anderzijds worden ook telefoon gegevens al gebruikt bij de opsporing.
 
Het gemiddelde kilometrage in nederland ligt anders dik boven de 10000. Familiebezoekje, even naar de Ikea en voor je het weet ben je een paar 100 km per week verder.Klopt. Wat Eurlings zegt (gelijkblijvende kosten) en wat de ANWB ons voorrekent stemt niet overeen. We kunnen dus iig afleiden dat of de ANWB ons voorliegt, of dat Eurlings dat doet.

Ik ben aanhanger van de theorie dat ze dat beiden doen ;)

Persoonlijk denk ik het laatste.
De kilometerheffing discussie loopt nu al jaren..Zo van Wel of niet invoeren.
Tijd genoeg gehad dus om met een waterdicht en airtight voorstel te komen.

Nee, in plaats daarvan komt Eurlings met:

1)het tarief zal tussen de 3 en 6.7 cent per gereden km worden.
2)hoogte spitsheffing niet bekend..is het 1 cent of wordt het 1 euro??
3)geen woord over de kosten van de invoering en exploitatie hiervan.
4)geen woord over wel of niet meebetalen aan het kastje(geraamde kosten 2200 omdat er GPS inzit.
5)eerst worden de motorrijders ontzien(oftewel het huidige betalingssysteem blijft ongewijzigd)intussen staat die stelling ook al op losse schroeven
6)voor 60% zal er vrijwel niets veranderen..me neus!
Een simpel rekenvoorbeeld leert al snel dat je als je maar 8000 km per jaar rijdt met een kleine betaalbare, zuinige auto, je al snel enkele honderden euro's per jaar meer kwijt bent, om maar te zwijgen over een eventuele extra heffing voor je motor, die je juist hebt aangeschaft om de files te vermijden.


Kortom, er zijn op dit moment zoveel onduidelijkheden dat ik er niet in geloof.
Mondjesmaat komt er informatie vrij, om zieltjes te winnen denk ik.

Die 60% zal wel kloppen als je een auto van over de 100.000 euro gaat rijden.
De BPM eraf (dat is dan al gauw een 42.000 euro wat je niet aan belasting hoeft te betalen, en dan 10.000 km per jaar mee rijdt, dan zal de berekening enigszins in de buurt komen..denk ik.

Voor het gros onder ons, (die een eigen auto hebben) zal het veel duurder uitvallen.
Er zitten zoveel kanttekeningen hieraan dat het niet meer leuk is.
Alles staat (politiek gezien in ieder geval ) weer wagenwijd open om aangepast te gaan worden, al of niet in het voordeel van de werknemer. Want daar hebben we het over.
Je gaat niet voor je lol in de file staan in de spits.....

Ik bedoel maar, wanneer ga je wat betalen?
Ga je meer betalen voor een diesel auto, of gas auto?
Gaan ze een onderscheid maken tussen een Toyota Aygo die 1:23 loopt en een BMW 525TDS die 2 x zoveel weegt en 2 x zoveel diesel verbruikt) Hypothetisch gezien dan he?

Ik denk dat de meerderheid die hier reacties plaats nu eens duidelijkheid wil.
Geen verkapte uitspraken, geen loze beloftes en valse voorspiegelingen..

Gewoon Duidelijkheid.

Geen draaikonterij want ze hebben immers ruim de tijd gehad om met een gedegen plan te komen.
 
Punt 4 het kastje, de eerste word door de overheid betaald en is voertuiggebonden, als je dus een nieuwe auto koopt dan moet je ook (zelf dus) een nieuw kastje kopen...

maaaaarrrrrr men verwacht dat de fabrikanten dit wel standaard gaan doen, met andere woorden, je hebt dan geen keus meer welk kastje erin komt deze is immers voertuiggebonden!!!

Oftewel dan kunnen wij (de regering) bepalen welk kastje er standaard inkomt (de dunne dus) en dus kijken waar, hoelang en hoe hard u gereden heeft...


BIG BROTHER is going to watch YOU
 
Verder het volgend argument:
De overheid wil de KMheffing het eerst gaan toepassen op de transport sektor.
Die heeft het al zwaar genoeg met de huidige diesel prijzen. laat staan dat er nu ook nog eens (minimaal 3 cent per gereden km) er over heen komt. Maar dat zal wel 6 cent per km worden omdat ze zwaarder zijn en meer verbruiken.
Die jongens (en meiden) rijden 100.000 km per jaar (misschien wel meer ) en daar komt dan nu 6000 euro per jaar overheen.

Logisch gevolg zal zijn dat er veel transport bedrijven de deuren wel kunnen sluiten, werknmers ontslaan (dus de WW in) en uitwijken naar Polen of andere goedkopere landen......

Is misschien wel erg zwart wit maar tenslotte draait alles om de pegels.....
 
Klopt, aantonen dat het altijd zo is is eigenlijk onmogelijk. Ken jij gevallen waarin het niet zo is?
Ja. Ken ik :)
Wij (UWV) werken met verschillende grote databases. Allemaal op individu opgezet (BSN), met enorm veel gegevensvelden, die standaard gevuld worden (door werkgevers met name).
Een groot deel wordt ook gebruikt hoor, want er is natuurlijk afgesproken met BD, UWV, werknemers en werkgevers, dat we niet van alles gaan bijhouden wat onnodig is.
Toch blijven er zaken over die redundant zijn. Deze worden niet door ons gebruikt, ook niet door Belastingdienst of SVB (anderen mogen er niet bij).
Ook later, bij bijvoorbeeld -vermoeden van- fraude worden deze gegevens ook niet gebruikt. Dan wordt nieuwe verse en dipergaande informatie ingewonnen.
Oftewel: er is zat data die wel wordt bijgehouden, maar niet wordt gebruikt.
Je bent in de buurt (als enige) als er een misdrijf is geweest. Je legt - onder druk - een verklaring af en wordt veroordeeld terwijl je het niet hebt gedaan. Da's eerder gebeurd.
En omdat het nu kennelijk al gebeurt, is het onafhankelijk van toekomstige registratiezaken. Toch?
Voor de zekerheid: is natuurlijk nie goe nie, veroordeeld worden voor iets dat je niet hebt gedaan. Ik moet meteen denken aan een grote bokser in VS, die tot levenslangslang was veroordeeld, in een tijd dat er nog geen (digitale) opslag van persoonsgegevens plaatsvond: Ruben Carter. Is na vele jaren alsnog vrijgesproken.
 
Ik jat jouw kastje, pleeg elders een misdrijf en zet het kastje terug. Mijn eigen kastje geeft aan dat ik thuis was, jouw kastje geeft aan dat je bij de plaats van het misdrijf was. Wie is er dan de sjaak als ik geen sporen heb achter gelaten ?
Goed punt hoor. Het doet echter niet veel af aan het tegenargument van Michel.
Het blijft een afweging, een soort balans. Aan de ene kant kan er veel meer opgespoord worden (aanpakken criminaliteit) en kan het iemand vrijpeiten die anders veroordeeld zou worden.
Nadeel is dat het fenomeen op zich weer een nieuwe soort criminaliteit zal veroorzaken. Net zoals met pinnen en skimmen. Net zoals internetbankieren en phishing, enz enz
Ik weet het, het lijkt wat ver gezocht, maar anderzijds worden ook telefoon gegevens al gebruikt bij de opsporing.
En dus ook voor vrijpleiting, dat was et punt van Michel. Niet vergezocht, maar prima toch!?!
 
Mooi artikel :Y

Wel enorm eenzijdig belicht, omdat de voordelen van het in een dorp wonen, nu ineens als negatief (ihkv km heffing) worden bestempeld.

Toch is er een punt, maar ik vind het wel een beetje, moah, makkelijk.

Inderdaad heeft wonen op het platteland nadelen, hier in het dorp (sorry "stad") hebben we geen AH, geen motorzaak, geen bioscoop, enz. Voor dat soort dingen moeten we toch echt een paar km rijden. Toch zou ik persoonlijk niet (meer) graag in de Randstad oid wonen, dan maar die paar nadelen, voordelen zat *O*
 
Ja.
Uiteraard onder voorwaarden, en het moet een ander, zwaarder wegend doel dienen.
Het ene grondrecht weegt soms zwaarder dan een ander.
Dit is in het algemeen bedoeld, ik heb hier geen mening over het feit of km heffing wel of niet waar weegt.Dat bedoelde ik dus: voor de één is het een wezenlijk probleem, de ander zal het aan z'n reet roesten.Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar ik zie wel dat je een bepaalde verantwoordelijkheid enkel bij 'overheid' neerlegd. Waar is de verantwoordelijkheid van burgers gebleven, waar is jouw verantwoordelijkheid richting anderen?Dat is een vraag. Een vraag die bij overheidskritische mensen al even speelt, bij naïve mensen minder.
Overigens is deze angst niet van nu; ook voor het computertijdperk gaven burgers uiting aan dit ongenoegen. Inmiddels zijn we al veel verder met registreren en bijhouden, al dan niet gewenst door burgers.
Ik heb de wijsheid niet in pacht.Waarom? Waarom niet, kan ik beter vragen.Is je angst voor een ander soort overheid de enige angst die bij jou speelt omtrent dit privacyprobleem?
Ben je bereid andere zaken 'in te wisselen' om te realiseren wat je wilt?
En om even duidelijk te maken wat ik vraag;
Een uitkering aanvragen duurt voortaan drie maanden, ipv geld op je rekening binnen vier weken.
Veel minder inbraken ed dergelijke worden opgelost, er wordt veel minder teruggevonden of teruggebracht.
Criminaliteit zal sowieso flink stijgen.
Het overheidsapparaat wordt immens duurder, je gaat flink meer belasting betalen.

Het is maar een uitruil (en ik weet niet zeker of mijn voorbeelden 100% accuraat zijn, maar het gaat even om het algemene idee).

Jij brengt het heel erg duidelijk, wij zijn in Nederland gewend om de 'uitruil' te doen.
Dat heeft sterk te maken met de vermeende handelsgeest die zou leven in ons land.
Dat is overigens al lang niet meer zo.

We komen hier bij de kern van mijn punt. Opvolgend op eerdere opmerkingen mijnerzijds.

Waar het om gaat is de zuiverheid. De zuiverheid die principes vormgeeft. De zuiverheid die behoort te bestaan en soms positief uitpakt en soms negatief. Door het constant concessies doen kom je op een punt terecht waar het ruilen huilen is geworden.

Wij zijn aan het vergeten waar we mee bezig zijn.

Overheid en burger. Wat mag de overheid en wat mag de burger. Wij komen in ons land terecht in een situatie waarin de burger steeds verdergaande concessies moet doen omdat er problemen zijn waarbij de burgerrechten minder zwaar wegen.
De overheid gaat steeds verder met het wantrouwen van de burger. Hiervoor worden oplossingen gevonden, de digitale mogelijkheden zijn immens en zonder dat de burger het echt weet, blijkt er een schat aan informatie over het individu bij de overheid te liggen. Klaar voor gebruik naar welbevinden. Met deze groei aan informatie aan de kant van de overheid is de overheid er druk mee bezig om de burger minder informatie te laten bezitten. Informatie is tegenwoordig steeds waardevoller aan het worden.

Het klassieke principe is dat de overheid enkel informatie mag hebben die behoort tot haar kerntaken. Heel grofweg de publieke functie en het heffen van belasting.
Echter, de digitale mogelijkheden zijn gekomen in de laatste decennia. Met een zeer snelle kwaliteitsverbetering vanaf halverwege de jaren 90.

De laatste zeg tien jaar zijn er allemaal nieuwe, zeer verfijnde mogelijkheden ontstaan om enorme kluwens data op te breken en herleidbaar te maken. Om opsporing mee te verrichten bijvoorbeeld. De input van dergelijke systemen wordt gaandeweg ingevoerd. Zo worden voertuigbewegingen vastgelegd, persoonsbewegingen en bewegingen op het net. Zo is het thans mogelijk om beeld en geluid te digitaliseren en te herleiden tot personen.

Er wordt gezegd, de goedwillende burger heeft niets te vrezen. Dat is waar. De kwaadwillende burger heeft wel te vrezen, dat is eigenlijk ook niet waar. Enkel degene waarvan de overheid wat wil weten, die heeft te vrezen.

Door het stellen van vragen waar je geen néé tegen kunt zeggen, neemt de overheid het recht op de digitale informatievoorziening over. Echter, wanneer het anders gesteld wordt, kan er wel nee gezegd worden.

Wanneer je vraagt of de overheid kentekens mag scannen om criminelen op te sporen, zeg ik ja. Maar wanneer je weet dat kentekens gescand worden, opgeslagen worden en slechts bezien worden om te zoeken wanneer dat nodig is, zeg ik nee. Want, als je een crimineel zoekt, en je hem vindt, moet je de crimineel aanhouden.
Het CPB heeft terecht gesteld dat die data niet bewaard mag worden. Dat is in de basis zo geregeld. En nu moet er een reparatiewetje komen omdat het de overheid niet past.

Denkbaar is een overheid die niet welwillend is. Een regering die vanwege politieke of religieuze overtuiging een agenda heeft die niet best is. Dat is erg denkbaar. Wanneer je dan grondbeginselen hebt verankerd, kan die regering niet veel beginnen op korte termijn.

Nut van digitale opsporing is slechts beperkt. Een crimineel wordt in Nederland slecht gevonden. De huis-tuin-keukencrimineel is eenvoudig op te pakken. De bendes zijn ook gemakkelijk aan te pakken. De verfijnde crimineel zal de dans altijd gemakkelijk ontspringen, tenzij er mensen spreken. Dat is niet veranderd. Ik vind niet dat wij onze rechten overboord moeten zetten voor dat doel.

Wat betreft de kilometerheffing. De overheid krijgt een immens instrument aangereikt dat ervoor zorgt dat alle bewegingen inzichtelijk worden. Gecombineerd met overige al aanwezige informatie, direct of indirect, blijft er weer minder over van de privacy.

Daarmee komen we terug op het begin. Wat is nu de taak en het doel van de overheid. Is het een omgeving te scheppen waarin de burger goed kan leven of is het de burger controleren opdat de burger niets fout doet?

Repressie is niet de weg van de overheid. Dat is slecht voor het land. De overheid dient te zorgen voor een omgeving waarin wij burgers alle kansen hebben en de overheid dient op te houden waar onze vrijheid begint.
 
Gaan ze een onderscheid maken tussen een Toyota Aygo die 1:23 loopt en een BMW 525TDS die 2 x zoveel weegt en 2 x zoveel diesel verbruikt) Hypothetisch gezien dan he?
Deze redenatie hoor ik vaak. Mijn ervaring is dat juist dat soort (lease)bakken achterlijk zuinig zijn. Ik rijd geregeld in een 525, 530 en 535 (Diesel) en in allemaal rijd je moeiteloos 1:20 of zuiniger. Ik kan me dan ook niet aan de indruk onttrekken dat bij veel mensen (let wel, niet specifiek bij jou) jaloezie ook meespeelt.

Mooi artikel :Y

Wel enorm eenzijdig belicht, omdat de voordelen van het in een dorp wonen, nu ineens als negatief (ihkv km heffing) worden bestempeld.

Toch is er een punt, maar ik vind het wel een beetje, moah, makkelijk.
Wat is er makkelijk en eenzijdig aan?
Het geld wat op 't platteland wordt betaald (accijnzen, bpm, mrb, km-heffing) gaat voor een aanzienlijk deel naar het OV. Daar hebben mensen op 't platteland of in kleinere dorpjes geen zak aan, maar ze gaan wel meer betalen onder 't mom "dan pak je het ov maar".

Ik zie overigens niet in wat het voordeel is van 20 km moeten rijden naar een postkantoor of bioscoop :?
 
Laatst bewerkt:
Goed punt hoor. Het doet echter niet veel af aan het tegenargument van Michel.
Het blijft een afweging, een soort balans. Aan de ene kant kan er veel meer opgespoord worden (aanpakken criminaliteit) en kan het iemand vrijpeiten die anders veroordeeld zou worden.
Nadeel is dat het fenomeen op zich weer een nieuwe soort criminaliteit zal veroorzaken. Net zoals met pinnen en skimmen. Net zoals internetbankieren en phishing, enz enzEn dus ook voor vrijpleiting, dat was et punt van Michel. Niet vergezocht, maar prima toch!?!

Tja, ik heb minder vertrouwen in Justitie. De praktijk is dat er besloten wordt wie er vervolgd wordt, en dan moet Barbertje hangen. Dat zien we constant. Beroepsmatig zie ik dat de politie veel informatie kan krijgen, maar de informatie niet afstaat ter verdediging of ter bewijs. Daarvoor zijn verfijnde mechanismen in het leven geroepen. Dat heeft wederom te maken met een rechtsstaat waar de overheid meer gelijk is. Want je gaat een crimineel toch geen informatie verstrekken. En iedereen die om informatie vraagt, kan wel eens een crimineel zijn. Het gaat bij Justitie om winnen, want dat is scoren en als je scoort, dan ben je polulair.

Ik heb te doen met de diender. Die ziet het allemaal gebeuren en wanneer de diender z'n eigen zin volgt, staat ie op straat, terwijl de diender welwillend is en rechtsgevoel heeft.
 
Deze redenatie hoor ik vaak. Mijn ervaring is dat juist dat soort (lease)bakken achterlijk zuinig zijn. Ik rijd geregeld in een 525, 530 en 535 (Diesel) en in allemaal rijd je moeiteloos 1:20 of zuiniger. Ik kan me dan ook niet aan de indruk onttrekken dat bij veel mensen (let wel, niet specifiek bij jou) jaloezie ook meespeelt.Wat is er makkelijk en eenzijdig aan?
Het geld wat op 't platteland wordt betaald (accijnzen, bpm, mrb, km-heffing) gaat voor een aanzienlijk deel naar het OV. Daar hebben mensen op 't platteland of in kleinere dorpjes geen zak aan, maar ze gaan wel meer betalen onder 't mom "dan pak je het ov maar".

Ik zie overigens niet in wat het voordeel is van 20 km moeten rijden naar een postkantoor of bioscoop :?

Eens. De kleinburgerlijkheid is in Nederland een groot goed aan het worden. Ik rijd uit principe in onopvallende auto's. Dat is commercieel verstandiger. En ook in verband met de ambtenarij en de omgeving waar ik woon.

Nu woon ik ook op het platteland. Dat is heerlijk. Ver weg van alle drukte. Heerlijk in een gebied waar mensen bekenden van elkaar zijn. Waar de tijd wat stil staat. Waar je elkaar helpt, gewoon omdat je dat doet. Waar criminaliteit een opgeblazen brievenbus is. Een fikkie op een braakliggend terreintje. Waar de gemeente er voor de burger is.
En waar je aangewezen bent op de auto. Maar dat is niet erg.
 
Deze redenatie hoor ik vaak. Mijn ervaring is dat juist dat soort (lease)bakken achterlijk zuinig zijn. Ik rijd geregeld in een 525, 530 en 535 (Diesel) en in allemaal rijd je moeiteloos 1:20 of zuiniger. Ik kan me dan ook niet aan de indruk onttrekken dat bij veel mensen (let wel, niet specifiek bij jou) jaloezie ook meespeelt.

Wellicht een iets verkeerd voorbeeld gebruikt, ik weet ook wel dat die grotere auto's best wel zuinig zijn en zuiniger worden.
En nee, ik ben daar niet jaloers op.

Indien ze daar geen verschil in gaan maken wil ik ook wel zo grote auto gaan rijden. :Y

Maar persoonlijk denk ik dat als ze dit door gaan voeren ik alles weg ga doen.Auto en motor.
wellicht met mij meerdere mensen..gevolg....vul zelf maar in als ong de helft van alle auto en motor rijders hun voertuig verkopen...
Alles stort dan in...

Rest mij wel de vraag...Wat is het alternatief? Is er een alternatief?
Openbaar vervoer is dusdanig duur dat het niet leuk meer is als je dat dag in dag uit moet doen.
Carpoolen is een optie..evenals stoppen met werken en in de bijstand gaan...
Geen kosten, genoeg tijd om zwart bij te beunen in het buitenland en recht op veel subsidies die je nu niet krijgt omdat je net boven de inkomensgrens zit..


Ik heb het al eerder gezegd...Het is een omgekeerde wereld geworden waarbij de vermogenden meer graaien dan hun lief is en de armeren het weer moeten ontgelden.


Lang leve onze graaicultuur!
 
Ik bedoel maar, wanneer ga je wat betalen?
Ga je meer betalen voor een diesel auto, of gas auto?
Gaan ze een onderscheid maken tussen een Toyota Aygo die 1:23 loopt en een BMW 525TDS die 2 x zoveel weegt en 2 x zoveel diesel verbruikt) Hypothetisch gezien dan he?

Gewoon Duidelijkheid.

Geen draaikonterij want ze hebben immers ruim de tijd gehad om met een gedegen plan te komen.
Dat snap ik niet zo goed. Dat staat toch duidelijk op de site van VenW. Op basis van Co2 uitstoot dus. En ook het soort brandstof telt mee.
Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat
 
Rest mij wel de vraag...Wat is het alternatief? Is er een alternatief?
Openbaar vervoer is dusdanig duur dat het niet leuk meer is als je dat dag in dag uit moet doen.
Vergeleken met de totale kosten van een auto ben je (2e klas, 40% korting) ongeveer even duur uit als je een dikke middenklasser (die 530D) rijdt. Feit is echter dat je 2X zolang onderweg bent en bovendien op veel plaatsen en tijdstippen er gewoon niet meer komt. Helaas blijven veel linkse malloten er toch heilig van overtuigd dat het ov de oplossing is voor alles wat fout gaat...
Carpoolen is een optie..evenals stoppen met werken en in de bijstand gaan...
Geen kosten, genoeg tijd om zwart bij te beunen in het buitenland en recht op veel subsidies die je nu niet krijgt omdat je net boven de inkomensgrens zit..
Het buitenland is ook een prima optie. Er wonen plenty nederlanders net over de grens en wat verder weg is ook prima, niets mis met Beieren of Zuid-Frankrijk..
 
Dat snap ik niet zo goed. Dat staat toch duidelijk op de site van VenW. Op basis van Co2 uitstoot dus. En ook het soort brandstof telt mee.
Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat

Onze uitstoot is al minimaal. Wanneer wij nog verbetering willen vinden, kost dat verhoudingsgewijs enorm veel inspanning. De verbetering in de wereld is te vinden in de landen die decennia op ons achterlopen. Daar moet wat gebeuren.

De informatie die tot stappen van de overheid leidt is overigens ook niet altijd even betrouwbaar:

'Nieuwe dubieuze bronnen VN-klimaatrapport'
 
Laatst bewerkt:
Vergeleken met de totale kosten van een auto ben je (2e klas, 40% korting) ongeveer even duur uit als je een dikke middenklasser (die 530D) rijdt. Feit is echter dat je 2X zolang onderweg bent en bovendien op veel plaatsen en tijdstippen er gewoon niet meer komt. Helaas blijven veel linkse malloten er toch heilig van overtuigd dat het ov de oplossing is voor alles wat fout gaat...Het buitenland is ook een prima optie. Er wonen plenty nederlanders net over de grens en wat verder weg is ook prima, niets mis met Beieren of Zuid-Frankrijk..

Eens. OV is geen optie, behalve voor degenen die het OV al gebruiken. Ik ben best benieuwd of het OV overigens wel zo goed voor het milieu is, wanneer je ziet wat er allemaal voor het OV moet gebeuren. Daarnaast rijdt buiten de randstad veel OV vrijwel leeg langs de wegen......
 
Als een 530D 1:21 loopt zou ik zelfs overwegen BWM auto te gaan rijden...

Lijkt mij heel sterk..rij zelf 1:12,5 met een 2,5 5-cil. diesel,die is v.v. een zip-chip...en rij altijd rustig in Nederland..
 
Laatst bewerkt:
...

Wat is er makkelijk en eenzijdig aan?....

Er zijn ook een hoop voordelen aan het wonen in een rustigere omgeving. En die worden niet genoemd.
Zie ook enkele reacties terug.

Daarom is het eenzijdig. Vind ik het eenzijdig.
 
Tja, ik heb minder vertrouwen in Justitie. De praktijk is dat er besloten wordt wie er vervolgd wordt, en dan moet Barbertje hangen. Dat zien we constant. Beroepsmatig zie ik dat de politie veel informatie kan krijgen, maar de informatie niet afstaat ter verdediging of ter bewijs. Daarvoor zijn verfijnde mechanismen in het leven geroepen. Dat heeft wederom te maken met een rechtsstaat waar de overheid meer gelijk is. Want je gaat een crimineel toch geen informatie verstrekken. En iedereen die om informatie vraagt, kan wel eens een crimineel zijn. Het gaat bij Justitie om winnen, want dat is scoren en als je scoort, dan ben je polulair.

Ik heb te doen met de diender. Die ziet het allemaal gebeuren en wanneer de diender z'n eigen zin volgt, staat ie op straat, terwijl de diender welwillend is en rechtsgevoel heeft.

Ik zie dat soort praktijken minder.

Jij hebt kennelijk slechte ervaringen mbt dit punt. En je spreekt uit vertrouwen dat bij jou weg is.

Ik heb het dus niet.
 
Wellicht een iets verkeerd voorbeeld gebruikt, ik weet ook wel dat die grotere auto's best wel zuinig zijn en zuiniger worden.
En nee, ik ben daar niet jaloers op.

Indien ze daar geen verschil in gaan maken wil ik ook wel zo grote auto gaan rijden. :Y

Maar persoonlijk denk ik dat als ze dit door gaan voeren ik alles weg ga doen.Auto en motor.
wellicht met mij meerdere mensen..gevolg....vul zelf maar in als ong de helft van alle auto en motor rijders hun voertuig verkopen...
Alles stort dan in...

Rest mij wel de vraag...Wat is het alternatief? Is er een alternatief?
Openbaar vervoer is dusdanig duur dat het niet leuk meer is als je dat dag in dag uit moet doen.
Vorige week met de trein van Tilburg naar Den Bosch geweest. 7,50 voor een retourtje. Daar kan ik de auto niet voor rijden :N
Carpoolen is een optie..evenals stoppen met werken en in de bijstand gaan...
Geen kosten, genoeg tijd om zwart bij te beunen in het buitenland en recht op veel subsidies die je nu niet krijgt omdat je net boven de inkomensgrens zit..
:Z

"In de bijstand gaan".... Tja..... Kennelijk zie jij dit soort zaken als een keuze.
En waar jij op doelt is gewoon fraude. Waarom pak je dan niet het voorbeeld van mensen op straat beroven, of een bak overvallen. Wel raar he, om criminaliteit te vergelijken met, tja, met wat eigenlijk?
Ik heb het al eerder gezegd...Het is een omgekeerde wereld geworden waarbij de vermogenden meer graaien dan hun lief is en de armeren het weer moeten ontgelden.
Waarom heeft Nederland dan het meest gelijkmatig verdeelde inkomenspatroon van de hele wereld? En waarom zijn die armen zo arm dan? En die rijken zo rijk? Omdat ze beter graaien, of zijn er andere mogelijkheden?
Lang leve onze graaicultuur!
Omschrijf eens wat jij een graaicultuur vindt, want ik kan er niks mee. Het is een kreet van de afgelopen tijd, met een beperkte houdbaarheid, wat mij betreft. Een beetje populistisch geblaat, om het zo maar eens te zeggen.
Ik dacht dat we hier een cultuur hadden die was gebaseerd op het christelijke geloof. Is dat wat jou betreft dan een graai-cultuur?
 
Als een 530D 1:21 loopt zou ik zelfs overwegen BWM auto te gaan rijden...

Lijkt mij heel sterk..rij zelf 1:12,5 met een 2,5 5-cil. diesel,die is v.v. een zip-chip...en rij altijd rustig in Nederland..
Toegegeven, ik rijd vooral lange ritten, maar 1:20 zit ik meestal echt onder. Let wel, het gaat over de nieuwste modellen die behoorlijk zuinig zijn. Da's niet te vergelijken met diesels van 10/15 jaar oud.

Er zijn ook een hoop voordelen aan het wonen in een rustigere omgeving. En die worden niet genoemd.
Zie ook enkele reacties terug.

Daarom is het eenzijdig. Vind ik het eenzijdig.
Zo kan je alles als eenzijdig wegzetten, Eurlings is vast ook uitstekend in bed :?

Het gaat over de km-heffing en 't platteland. Daar zijn alleen maar negatieve gevolgen bij en "rustig wonen" of "mooi uitzicht" heeft niets met de km-heffing te maken.
 
Laatst bewerkt:
Vorige week met de trein van Tilburg naar Den Bosch geweest. 7,50 voor een retourtje. Daar kan ik de auto niet voor rijden :N
Klopt, 44 km kost je een goede 20 euro (met een nieuwe, kleine auto), all inclusive.

Enig idee waarom? Juist, omdat een flink deel van de belastingen op auto's naar 't ov gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan