Kilometerheffing: Geef je reactie

Wat vind jij, met alle argumenten in het topic?

  • Ik ben voor

    Stemmen: 24 6,9%
  • Ik ben tegen

    Stemmen: 316 91,3%
  • Ik weet het niet

    Stemmen: 6 1,7%

  • Totaal aantal stemmers
    346
Nog een grappig detail:

Auto's van voor 1987 zijn ook vrijgesteld. Heeft er nog iemand een bruikbare olieboot van voor 1987?

Haha, jah ikke, maar mijn boot is van 2001 met 220K op de teller.
Zo'n beetje 1 liter olie op de 1500Km :X
 
nadeel brandstof is hier al erg duur ,, als ze weer een kwartje erop gooien dan gaan alle pompen die 20 a 30 km vanaf de grens zitten failliet. niet dat dit een probleem is voor de overheid maar goed.........

Ik begrijp het.
De oplossing is simpel.

Eerst het kwartje van kok van de prijs aftrekken en daarna het er weer bij rekenen.
Per saldo betekend dat een verhoging van € 0.14
Dat kan dan onder de noemer kilometerheffing.

Het wordt tijd dat de overheid zelf eens inpandig met bedragen gaat schuiven ipv van altijd weer met hun grijpgrage klauw uit de huishoudportemonnee van de burger te putten.
 
320*(1/0.03)=10666 km. Dus bij de start al duurder, laat staan later of bij met een goedkopere/kleinere auto. Kan dus maar beter gewoon een lekker grote, benzineslurpende en milieuvervuilende BMW 7 serie kopen en dan gewoon net zoveel aan kilometerheffing betalen.

kilometerheffing op de motor maak ik me niet zo druk om.
Waar ik me wel druk om maak:
je kan teruglezen op het net wat je ongeveer gaat betalen per auto per kilometer.
Ik heb een bmw 5 serie waar ik circa 1600 euro wegenbelasting per jaar voor betaal en ik rij circa 50000 km per jaar prive.
met de kmheffing a 16 cent per km die ze willen gaan berekenen voor dit type auto ga ik naar 8000 euro per jaar.
Dus wat ze eventueel willen doen in de toekomst voor de motor verbleekt met de kosten die ik ga maken met mijn auto.
Dit betekent overigens dat ik mijn auto tegen die tijd moet gaan verkopen omdat ik hem niet meer kan betalen, dit terwijl de auto mischien nog wel 10 jaar mee zou kunnen gaan.
Uiteraard krijg ik geen ruk meer terug voor mijn auto omdat niemand deze kosten wil gaan betalen.

Hoe dan ook, we worden wederom weer eens van alle kanten genaait door onze geweldige overheid.

hier kan je bekijken wat je gaat bepalen aan de hand van jouw auto: https://atp63126937qyzmtvrs345mntp678vs.rdw.nl/
 
Laatst bewerkt:
kilometerheffing op de motor maak ik me niet zo druk om.
Waar ik me wel druk om maak:
je kan teruglezen op het net wat je ongeveer gaat betalen per auto per kilometer.
Ik heb een bmw 5 serie waar ik circa 1600 euro wegenbelasting per jaar voor betaal en ik rij circa 50000 km per jaar prive.
met de kmheffing a 16 cent per km die ze willen gaan berekenen voor dit type auto ga ik naar 8000 euro per jaar.
Dus wat ze eventueel willen doen in de toekomst voor de motor verbleekt met de kosten die ik ga maken met mijn auto.
Dit betekent overigens dat ik mijn auto tegen die tijd moet gaan verkopen omdat ik hem niet meer kan betalen, dit terwijl de auto mischien nog wel 10 jaar mee zou kunnen gaan.
Uiteraard krijg ik geen ruk meer terug voor mijn auto omdat niemand deze kosten wil gaan betalen.

Hoe dan ook, we worden wederom weer eens van alle kanten genaait door onze geweldige overheid.

hier kan je bekijken wat je gaat bepalen aan de hand van jouw auto: https://atp63126937qyzmtvrs345mntp678vs ... creen.aspx

dat is echt ziek als je straks 6,5 mille meer moet betalen. echt vies -O-
 
Ook dit project vergroot nu niet bepaald mijn vertrouwen in onze overheid.
Het is een publiek geheim dat de wegenbelasting al decennia lang niet uitsluitend gebruikt wordt voor het aanleg en onderhoud van wegen. Het is dan ook naief om te veronderstellen dat men dit met de kilometerheffing wel zal doen. Bos heeft ook al gezegd dat financien er niet minder van mag worden dus dat weet je wel hoe laat het is.
Waar men nog niet veel over gesproken heeft is wie er gaat opdraaien voor de inbouwkosten van al die kastjes. Ik vrees het gewone scenario: een aantal slimmerikken gaat hierop binnenlopen en de gewone man mag weer dokken.
Overheid: Succes ermee want jullie gaan ons gewoon weer bestelen en voor de motorfietsen wordt vast ook nog wel wat bedacht. Met het gemiddelde aantal kilometers per motorfiets is het nu eenmaal niet aantrekkelijk om een bedrag per kilometer te vragen. Het huidige systeem levert meer op en dat mag best eerlijk gezegd worden.
 
ik zou dus niet minder rijden met de auto. ik ga dan nog evenveel naar school/werk en nog evenveel naar de winkel. daarnaast ga ik echt niet minder naar leuke dingen.

ik snap niet hoe je er bij komt dat je minder zou gaan rijden. Mensen rijden met de auto toch niet voor hun plezier? (behalve de mensen met een auto als hobby die graag op een mooie zondag van terrasje naar terrasje rijden ofzo).


als de eerste rekeningen gaan binnen vallen op de map ........

en met doodleuk een behoorlijk bedrag betaald moet worden , laten we zeggen 20 te te hard op de snelweg .....
 
Ook dit project vergroot nu niet bepaald mijn vertrouwen in onze overheid.
Het is een publiek geheim dat de wegenbelasting al decennia lang niet uitsluitend gebruikt wordt voor het aanleg en onderhoud van wegen. Het is dan ook naief om te veronderstellen dat men dit met de kilometerheffing wel zal doen. Bos heeft ook al gezegd dat financien er niet minder van mag worden dus dat weet je wel hoe laat het is.
Waar men nog niet veel over gesproken heeft is wie er gaat opdraaien voor de inbouwkosten van al die kastjes. Ik vrees het gewone scenario: een aantal slimmerikken gaat hierop binnenlopen en de gewone man mag weer dokken.
Overheid: Succes ermee want jullie gaan ons gewoon weer bestelen en voor de motorfietsen wordt vast ook nog wel wat bedacht. Met het gemiddelde aantal kilometers per motorfiets is het nu eenmaal niet aantrekkelijk om een bedrag per kilometer te vragen. Het huidige systeem levert meer op en dat mag best eerlijk gezegd worden.

Ik draai op jaarbasis meer als 10000 km met de motort :P ,en dat gaan er dan meer worden :Y (veel meer)
 
ik vind het helemaal niks, rijd veel in de auto en vind het huidige systeem prima.
waarom iets veranderen wat al jaren gewoon goed functioneerd?

kabinet :r
 
Laatst bewerkt:
Ook dit project vergroot nu niet bepaald mijn vertrouwen in onze overheid.
Het is een publiek geheim dat de wegenbelasting al decennia lang niet uitsluitend gebruikt wordt voor het aanleg en onderhoud van wegen. Het is dan ook naief om te veronderstellen dat men dit met de kilometerheffing wel zal doen. Bos heeft ook al gezegd dat financien er niet minder van mag worden dus dat weet je wel hoe laat het is.
Waar men nog niet veel over gesproken heeft is wie er gaat opdraaien voor de inbouwkosten van al die kastjes. Ik vrees het gewone scenario: een aantal slimmerikken gaat hierop binnenlopen en de gewone man mag weer dokken.
Overheid: Succes ermee want jullie gaan ons gewoon weer bestelen en voor de motorfietsen wordt vast ook nog wel wat bedacht. Met het gemiddelde aantal kilometers per motorfiets is het nu eenmaal niet aantrekkelijk om een bedrag per kilometer te vragen. Het huidige systeem levert meer op en dat mag best eerlijk gezegd worden.

dat is zeker. wegenbelasting gaat naar de gemeente naar het schijnt. deze mogen zelf belastingen invoeren/aanpassen om gaten te compenseren.
(uit de mond van bos). kortom, dat wordt extra betalen :}

als de eerste rekeningen gaan binnen vallen op de map ........

en met doodleuk een behoorlijk bedrag betaald moet worden , laten we zeggen 20 te te hard op de snelweg .....

dan nog niet. zoals ik aangaf, ik rijd niet minder. ook niet toen de benzine bijna 50 cent duurder was p/l.

en boetes is nog maar de vraag. er werd geopperd in het nieuws van 18.u dat de gegevens uitsluitend gebruikt zouden worden voor km berekening. niet voor het natrekken waar men heeft gereden maar puur om bij te houden hoeveel men rijdt. dus niet of men een bepaald stuk weg sneller heeft gereden dan toegestaan om vervolgens ook nog een boete na te sturen. (of dat zo blijft in de toekomst is de vraag natuurlijk :z)

en dan... die cijfers. bahbahbah wat een leugens zoals altijd. -O- je zou bijna je afstandsbediening door de tv gooien als die klote kop van een bos op tv verschijnt. :r
 
en waarom die opiniepeiling wat er niet goed aan is aan het systeem.

waarom moet je een reden geven dat je het er niet mee eens bent. geef eerder een reden waarom het wel ingevoerd zou moeten worden zodat er een tegenargument gegeven kan worden.

en niet gooien op dat eeuwige milieu en file terugdringing, want dat zijn louter hypotheses. Dat is niet te berekenen wat voor effect het werkelijk hierop zal hebben na verloop van tijd.
 
Ook dit project vergroot nu niet bepaald mijn vertrouwen in onze overheid.
Het is een publiek geheim dat de wegenbelasting al decennia lang niet uitsluitend gebruikt wordt voor het aanleg en onderhoud van wegen. Het is dan ook naief om te veronderstellen dat men dit met de kilometerheffing wel zal doen. Bos heeft ook al gezegd dat financien er niet minder van mag worden dus dat weet je wel hoe laat het is.
Waar men nog niet veel over gesproken heeft is wie er gaat opdraaien voor de inbouwkosten van al die kastjes. Ik vrees het gewone scenario: een aantal slimmerikken gaat hierop binnenlopen en de gewone man mag weer dokken.
Overheid: Succes ermee want jullie gaan ons gewoon weer bestelen en voor de motorfietsen wordt vast ook nog wel wat bedacht. Met het gemiddelde aantal kilometers per motorfiets is het nu eenmaal niet aantrekkelijk om een bedrag per kilometer te vragen. Het huidige systeem levert meer op en dat mag best eerlijk gezegd worden.

:^

Ik vind het vooral vervelend dat ze precies weten wie waar is. Niet dat ik iets te verbergen heb, maar het gaat ze gewoon geen klap aan. B|
 
kilometerheffing op de motor maak ik me niet zo druk om.
Waar ik me wel druk om maak:
je kan teruglezen op het net wat je ongeveer gaat betalen per auto per kilometer.
Ik heb een bmw 5 serie waar ik circa 1600 euro wegenbelasting per jaar voor betaal en ik rij circa 50000 km per jaar prive.
met de kmheffing a 16 cent per km die ze willen gaan berekenen voor dit type auto ga ik naar 8000 euro per jaar.
Dus wat ze eventueel willen doen in de toekomst voor de motor verbleekt met de kosten die ik ga maken met mijn auto.
Dit betekent overigens dat ik mijn auto tegen die tijd moet gaan verkopen omdat ik hem niet meer kan betalen, dit terwijl de auto mischien nog wel 10 jaar mee zou kunnen gaan.
Uiteraard krijg ik geen ruk meer terug voor mijn auto omdat niemand deze kosten wil gaan betalen.

Hoe dan ook, we worden wederom weer eens van alle kanten genaait door onze geweldige overheid.

hier kan je bekijken wat je gaat bepalen aan de hand van jouw auto: https://atp63126937qyzmtvrs345mntp678vs.rdw.nl/


tja dan ben je echt genaaid .... nu is 50K best een afstand maar 8K dokken los voor de kosten als benzine ,, onderhoud en verzekering ,, is eigenlijk belachelijk .

en ik snap best dat je dit ziet als diefstal.......

men vergeet dat mensen met gezinnen een redelijk wagen nodig hebben om iedereen in te kunnen proppen ,, nu is daar een BMW 5 serie niet echt een modale gezins auto maar een gezinwagen waar je met 2 a 3 grote kinderen en hun troep erin kan weegt snel een 1200 a 1500 kg , en dan is een diesel ook wel prettig omdat die makkelijk 1 op 15 doen en een caravan makkelijk trekken en 1000 km op een tank rijden en met een 25 K p.j 2e hands wel uit konden alleen al dat veel benzine motoren zonder turbo wat schaal aanvoelen en de dieselversies aantrekkelijker....
 
tja dan ben je echt genaaid .... nu is 50K best een afstand maar 8K dokken los voor de kosten als benzine ,, onderhoud en verzekering ,, is eigenlijk belachelijk .

en ik snap best dat je dit ziet als diefstal.......

men vergeet dat mensen met gezinnen een redelijk wagen nodig hebben om iedereen in te kunnen proppen ,, nu is daar een BMW 5 serie niet echt een modale gezins auto maar een gezinwagen waar je met 2 a 3 grote kinderen en hun troep erin kan weegt snel een 1200 a 1500 kg , en dan is een diesel ook wel prettig omdat die makkelijk 1 op 15 doen en een caravan makkelijk trekken en 1000 km op een tank rijden en met een 25 K p.j 2e hands wel uit konden alleen al dat veel benzine motoren zonder turbo wat schaal aanvoelen en de dieselversies aantrekkelijker....

Het blijft een luxe, hoeveel van die koters je ook hebt rondlopen.

Ik ben prima groot geworden in een gezin met 5 kinderen en een moeder met een Nissan Micra.
 
Ik draai op jaarbasis meer als 10000 km met de motort :P ,en dat gaan er dan meer worden :Y (veel meer)
Hier nog één!

Als dit systeem ook daadwerkelijk ingevoerd gaat worden (ik krijg m'n twijvels, hier gaan echt nog wel acties op komen) gaat 't koekblik er het voorjaar uit, en 't najaar erop komt er een pekelfiets in!
 
Het blijft een luxe, hoeveel van die koters je ook hebt rondlopen.

Ik ben prima groot geworden in een gezin met 5 kinderen en een moeder met een Nissan Micra.


ook toen jullie groot waren ??? met z'n alle mee ?? 3 op de achterbank is behoorlijk vol als ze 16 18 20 zijn ........
 
Het blijft een luxe, hoeveel van die koters je ook hebt rondlopen.

Ik ben prima groot geworden in een gezin met 5 kinderen en een moeder met een Nissan Micra.
het is absoluut een luxe, maar daar gaat het in dit geval niet om.
Met de huidige regel kan ik deze auto betalen en er in rijden, met de nieuwe regel kan ik het hebben van deze auto wel betalen maar kan ik er niet in rijden omdat dat neer komt op 665 euro per maand. Daarbij komen de dieselkosten, parkeerkosten afschrijving en onderhoud van de auto.
Dit betekend dat ik heeel erg ruim over de 1000 euro per maand kom.
Luxe of niet( waar het niet om gaat in dit topic) dit is voor iemand als ik die er heel erg lang voor heeft gespaard voor deze auto en veel dingen laat om deze auto te kunnen rijden niet meer te betalen.
 
ook toen jullie groot waren ??? met z'n alle mee ?? 3 op de achterbank is behoorlijk vol als ze 16 18 20 zijn ........

Wij gingen gewoon niet met zn allen mee. Kan ook toch?
Ik vind het absurt hoeveel dikke SUV's er op te weg te zien zijn met vaak slechts 1 persoon erin. Veel mensen stemmen op partijen die besparing van millieu-belasting hoog in hun programma hebben staan. Dat betekent ook dat je de minder populaire maatregelen om de uitstoot van CO2 en fijnstof terug te dringen er gratis bij krijgt.
Het file-probleem moeten we ook wat mee doen - zullen veel mensen zeggen. Ook daar zijn minder populaire maatregelen voor nodig

Ik kan me voorstellen dat men ervan baalt, om de argumenten die Rubbere Ronnie ook geeft, maar de omstandigheden zijn nou eenmaal dusdanig dat iedereen erop moet inleveren om de uitstoot te beperken en de schaarse van brandstof zo lang mogelijk te rekken.
 
Laatst bewerkt:
heb trouwens ook eens uitgerekent wat je nu kwijt bent met deze auto en deze kilometers aan belasting die puur naar de overheid gaat.
Dit wil zeggen de 8000 euro kilometerheffing en dan nog wat je aan belasting betaald aan diesel.
Ik ben even uitgegaan van 60% van de brandstof prijs.
Dan komt er boven de 8000 euro nog 2250euro aan belasting via brandstof.
dan kom je aan 854 euro aan pure belasting per maand wat je kwijt bent.

Dit is niet anders te noemen dan pure diefstal door de overheid :r
 
Wij gingen gewoon niet met zn allen mee. Kan ook toch?
Ik vind het absurt hoeveel dikke SUV's er op te weg te zien zijn met vaak slechts 1 persoon erin. Veel mensen stemmen op partijen die besparing van millieu-belasting hoog in hun programma hebben staan. Dat betekent ook dat je de minder populaire maatregelen om de uitstoot van CO2 en fijnstof terug te dringen er gratis bij krijgt.
Het file-probleem moeten we ook wat mee doen - zullen veel mensen zeggen. Ook daar zijn minder populaire maatregelen voor nodig

Ik kan me voorstellen dat men ervan baalt, om de argumenten die Rubbere Ronnie ook geeft, maar de omstandigheden zijn nou eenmaal dusdanig dat iedereen erop moet inleveren om de uitstoot te beperken en de schaarse van brandstof zo lang mogelijk te rekken.


maar een modale golf/astra/octavia station is toch geen SUV ??
en je heb gelijk dat het oerstom is dat je er vaak maar 1 persoon in ziet en die dingen relatief weinig km maken , maar ze gekocht worden door bepaalde type mensen :X :X

voor het stads werk ,, boodschappen , bezoek sportschool nemen we de cuore
maar denk wel als er eentje stuk gaat of plat , komt er geen 2e meer ...
 
Ik kan me voorstellen dat men ervan baalt, om de argumenten die Rubbere Ronnie ook geeft, maar de omstandigheden zijn nou eenmaal dusdanig dat iedereen erop moet inleveren om de uitstoot te beperken en de schaarse van brandstof zo lang mogelijk te rekken.
Leuke discussie kan dit worden ;)
Je geeft aan de uitstoot en en de schaarse van brandstof.
Het is algemeen bekend dat de brandstof voorraad van de wereld kleiner begint te worden.
Dit kan tegengegaan worden door alternatieve brandstoffen verder te onwikkelen en dit uit te breiden. Denk aan waterstof aangedreven auto's. Helaas is dit idee jaren tegengehouden door auto ontwikkelaars samen met de oliebedrijven omdat hier veel minder geld mee te verdienen is. De wereld is wel al tientallen jaren in staat om naar de maan te gaan, sattelieten te laten rondcirkelen in de lucht en zelfs robots op mars te droppen. Maar dit(waterstof gebeuren) word massaal tegengewerkt.
Dan komen we op de uitstoot.
Het is inmiddels bekend dat de uitstoot die word veroorzaakt door onze auto's slechts een paar % is van alle uitstoot die word veroorzaakt in het land.
Nog erger is de uitstoot in heel de wereld die niet te overzien is.
Hoeveel steden ter wereld zijn er bijvoorbeeld niet waar 24uur per dag een smoglaag hangt waardoor je amper de lucht kan zien.
In veel andere landen word hier amper wat aan gedaan.

Nou stel in 2012 word deze kilometerheffing ingevoerd en om miraculeuse wijze worden alle auto's in 2014 voor modellen met waterstof. dan is in 1 klap het hele uitstoot en brandstof van de baan. Toch durf ik mijn beide handen in het vuur te steken dat deze achterlijke regel niet word terug gedraait. Helaas is deze regel gewoon weer een manier om meer belasting te innen voor het rijk en niet om aan de natuur te werken.

Vroeger werden boeren ook gedwongen om belasting te betalen aan een koning en deed je dat niet dan werd je doodgemaakt(tijd van de ridders). Tegenwoordig komt het op dezelfde manier, alleen maken ze je niet direct dood maar verwachten ze dat het gaat door het verhongeren omdat niemand meer eten kan kopen :+
 
Al deze praktijken doen mij een beetje denken aan een zekere zogenaamde 'democratische republiek' waarvoor we zojuist hebben gevierd dat deze al 20 jaar niet meer bestaat :+

Het is wel waanzin dat mensen zoals rubbere ronnie straks eigenlijk gedwongen worden om een veel kleinere wagen te kopen doordat de kosten gewoon te hoog worden. Vind ik niet echt passen bij een land als Nederland, maarja wat doe je er tegen? Stemmen op de juiste partij die hier faliekant tegen is zou ik zo zeggen :+
 
Al deze praktijken doen mij een beetje denken aan een zekere zogenaamde 'democratische republiek' waarvoor we zojuist hebben gevierd dat deze al 20 jaar niet meer bestaat :+

Het is wel waanzin dat mensen zoals rubbere ronnie straks eigenlijk gedwongen worden om een veel kleinere wagen te kopen doordat de kosten gewoon te hoog worden. Vind ik niet echt passen bij een land als Nederland, maarja wat doe je er tegen? Stemmen op de juiste partij die hier faliekant tegen is zou ik zo zeggen :+


moest ik ook een beetje aan denken ......
 
Was het gebruik van waterstof niet slechts een distrubutie middel van energie, en niet zozeer een energie bron?

Ik weet er niet veel van hoor, maar zover ik weet wordt water ontleed tot waterstof. Dit kost een hoop energie. 50% van deze hoeveelheid energie komt vrij wanneer waterstof oxideert tot water, de rest gaat verloren.

Het maakt ons zover ik weet niet minder afhankelijk van fossiele brandstoffen.


De uitstoot van onze automobielen is inderdaad niets vergeleken met wat er wereldwijd gebeurt, maar zoals de spruitjeslucht-campagnes ook wel eens zeggen: "Een beter millieu begint bij jezelf" _O-


PS van mij mag het millieu trouwens de vinkentering krijgen, zolang de benzine prijzen maar goed te doen zijn en de files verdwijnen. Nou, dan vind ik een kilometerheffing met vrijstelling voor motoren een PRIMA oplossing :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan