Gilera GP 800

Kan mij eens iemand uitleggen waarom die scooters via www.mobile.de goedkoper zijn?
Ik kan alleen maar bevestigen dat het inderdaad zo is.
Ik heb mijn Burgman 650K7 met garantie tot mei 2009 ook via mobile.de gekocht in 2008 ,prijs 5500€ - 9000KM
Bij moto was dan nog eens extra zumo550 + 2de ruit + stoffen reistassen
Importeren naar Belgie heeft me ongeveer 100€ gekost + 2 bakken diesel
 
Kan mij eens iemand uitleggen waarom die scooters via www.mobile.de goedkoper zijn?
Ik kan alleen maar bevestigen dat het inderdaad zo is.
Ik heb mijn Burgman 650K7 met garantie tot mei 2009 ook via mobile.de gekocht in 2008 ,prijs 5500€ - 9000KM
Bij moto was dan nog eens extra zumo550 + 2de ruit + stoffen reistassen
Importeren naar Belgie heeft me ongeveer 100€ gekost + 2 bakken diesel
Max_T, het begint bij de importeur, die bepaalt wat de catalogusprijs wordt, hierover wordt omzetbelasting (19%) gerekend en ook BPM (9,6% of 19,4%), dit geldt voor NL.

Wanneer je in NL een nieuwe [motor]scooter wil invoeren, dan heeft dit alleen zin als de aanschafprijs [en evt. transportkosten] lager ligt dan de NL catalogusprijs, want hierover komt nog de 28,6% of 38,4% van de NL catalogusprijs overheen.

In het geval bij het invoeren van een buitenlandse occasion wordt deze in NL als nieuw gezien, wanneer de machine jonger is dan 6 maanden en minder dan 6000 kilometers op de teller heeft staan, dus een machine van 2 jaar oud met 5000 kilometers wordt in NL gezien als nieuw en een ander voorbeeld is een machine van 4 maanden met 7000 kilometer op de teller is ook nieuw. Als de machine binnen de categorie nieuw valt behoort men in NL 19% [BTW] omzetbelasting te betalen, ook als particulier zijnde. Tevens geldt bij occasion een BPM korting, dit wordt bepaald adhv de leeftijd van de machine, in de eerste 4 jaar loopt de kortingspercentage snel op tot ruim 60%, de jaren daarna lopen niet meer zo sterk op en na ruim 9 jaar is er geen BPM meer verschuldigd, zie hier voor de juiste info
 
Laatst bewerkt:
Duitsland is een veel grotere markt en dus meer concurentie,is ook zo met auto's.Ga maar eens kijken naar een Mercedes.Een ander punt is dat de werkende klasse,meestal het clienteel voor motoren het met minder moet stellen dan in Belgie.Er is namelijk geen minimumloon,zodoende ligt het uurloon er wat lager, enkel de hoger geschoolden doen het dan weer beter dan bij ons,tenzij in het medisch bereik,daar is het ook niet zo vet.Allicht zijn er nog andere oorzaken ,maar dit zijn wel de belangrijkste.


Kan mij eens iemand uitleggen waarom die scooters via www.mobile.de goedkoper zijn?
Ik kan alleen maar bevestigen dat het inderdaad zo is.
Ik heb mijn Burgman 650K7 met garantie tot mei 2009 ook via mobile.de gekocht in 2008 ,prijs 5500€ - 9000KM
Bij moto was dan nog eens extra zumo550 + 2de ruit + stoffen reistassen
Importeren naar Belgie heeft me ongeveer 100€ gekost + 2 bakken diesel
 
Duitsland is een veel grotere markt en dus meer concurentie,is ook zo met auto's.Ga maar eens kijken naar een Mercedes.Een ander punt is dat de werkende klasse,meestal het clienteel voor motoren het met minder moet stellen dan in Belgie.Er is namelijk geen minimumloon,zodoende ligt het uurloon er wat lager, enkel de hoger geschoolden doen het dan weer beter dan bij ons,tenzij in het medisch bereik,daar is het ook niet zo vet.Allicht zijn er nog andere oorzaken ,maar dit zijn wel de belangrijkste.
en niet te vergeten een belangrijke economische speler, niet alleen in eigen land met vele automobielfabrikanten en motorfabrikanten, dus geen tussen komst van importeurs, die de prijs opdrijven.
 
Duitsland is een veel grotere markt en dus meer concurentie,is ook zo met auto's.Ga maar eens kijken naar een Mercedes.Een ander punt is dat de werkende klasse,meestal het clienteel voor motoren het met minder moet stellen dan in Belgie.Er is namelijk geen minimumloon,zodoende ligt het uurloon er wat lager, enkel de hoger geschoolden doen het dan weer beter dan bij ons,tenzij in het medisch bereik,daar is het ook niet zo vet.Allicht zijn er nog andere oorzaken ,maar dit zijn wel de belangrijkste.
Leerzaam, Willy. Al lijkt me de gemiddelde(nieuwe) Harly, Bmw, Ducati en ander duur spul me toch niet weggelegd voor de gemiddelde burger(werkende klasse). Of men heeft geluk gehad met huis, vrouw etc...

Veel automobilsten weten heus wel dat een motor een duur speeltje is. Dat verklaart volgens mij ook vaak de negatieve houding van automobilsten naar motoren toe(heet jaloezie, dacht ik). In het verkeer heb je van motoren namelijk heus niet zo veel last: of ze scheuren en zijn gauw weg of ze houden zich aan de regeltjes net als de grote massa. Daarnaast heb je aso's in/op ieder voertuig.
 
Laatst bewerkt:
Al lange tijd niets meer gelezen over de GP 800..

Annemare, heb jij deze nog steeds en hoe bevalt die je??
Zit er over te denken er een aan te schaffen: zijn er serieuze problemen mee te verwachten?
Later qua inruil??

Gr Ed
 
GileraRR%20abajo.jpg



Bij Soloscooter lopen zal al te dromen van een GP900, op zich de restyling, die meer een Gilera look geeft moet wel lukken.
 
Het is verassend stil over de GP 800...
Voor diegenen die er mee rijden: hoe bevalt ie??
Waarom zijn er zo weinig rijders??

Gr Ed
 
http://www.motormaniacs.nl/motorscooter/test-gilera-gp800-uitgesteld-2.html (TransIP - Reserved domain)
 
Zou hem zo willen kopen!! maar waarom die ketting???
ben net zo blij dat ik daar vanaf ben, ik denk dat die ketting de verkoop aantallen belemmerd.

Er kan 2 redenen voor zijn

1- hoe krachtiger de machine , hoe sneller dat een overgang naar de ketting (competitie en zovoort).

2- om de kosten te drukken . simpel van ontwerp ,2 tandwiellen en een kettingen.



le sage
 
voor de scooteraars die het ontgaan is en voor de andere motorrijders die het wel gezien hebben en die ziek van de beelden werden en wijzelijk hun mond hebben gehouden in de hoop dat ze nooit er een naast hun bij het stoplicht tegen komen hier de link naar de gp800 uit italye met een turbo erop :]


hier dan
 
Laatst bewerkt:
voor de scooteraars die het ontgaan is en voor de andere motorrijders die het wel gezien hebben en die ziek van de beelden werden en wijzelijk hun mond hebben gehouden in de hoop dat ze nooit er een naast hun bij het stoplicht tegen komen hier de link naar de gp800 uit italye met een turbo erop :]

Uhhh, waar is de link?

Ik zei niks, nu staat hij er ineens wel op. :?
 
Laatst bewerkt:
Zou hem zo willen kopen!! maar waarom die ketting???
ben net zo blij dat ik daar vanaf ben, ik denk dat die ketting de verkoop aantallen belemmerd.
Het blok wordt ook in een motor gebruikt,ik denk dat het makkelijker is zo,dan er een vario op te ontwikkelen/zetten
 
....ik denk dat het makkelijker is zo,dan er een vario op te ontwikkelen/zetten...
Die ketting is niet in plaats van een vario hoor ! Natuurlijk heeft de GP 800 wel een vario, die zit direct aan het blok.
Alleen de eindaandrijving bestaat uit een ketting, inderdaad net als bij de Aprilia Mana die technisch gelijk is.
 
Laatst bewerkt:
Overigens waren de aller eerste typen die aan het publiek getoond werden voorzien van een riemaandrijving als eindaandrijving, net als Harley. Ik heb hier foto's uit een blad liggen. Vreemd dat ze toch op de ketting zijn overgestapt.


Ha,ha. Mooi filmpje Sossa, vooral vanaf 3.53sec.

Dat is toch niet meer normaal zeg, ook vanuit stilstand, een flitskast maak je overspannen met dat ding. Mooi filmpje. Dat ding maakt ook nog niet eens zo gek veel toeren en met dat potentieël.

Jongens toch, een ritje Ardennen met de club is dan niet meer verantwoord })
 
hnmm als ik dan geen motor kan rijden moet ik dan maar naar andermans motoren kijken.hier een paar leuke filmpjes.


 
voor de scooteraars die het ontgaan is en voor de andere motorrijders die het wel gezien hebben en die ziek van de beelden werden en wijzelijk hun mond hebben gehouden in de hoop dat ze nooit er een naast hun bij het stoplicht tegen komen hier de link naar de gp800 uit italye met een turbo erop :]


hier dan


Goeiendag zeg!!!
Ik dacht dat ik naar de toerenteller zat te kijken, maar het was de snelheidsmeter!!!
 
Zo snel is die van mij niet :( doordat irritante dipje kijk maar eens naar die skywave 400 uit 03 :]
 
http://www.gpdriver.de/index.htm (Die Seite des GP Drivers)

http://www.clubgp800.it/index.php

Momenteel is men over de GP 800 op een Duits forum bezig. Ik volg die discussie een beetje.Ik zal er hier eens af en toe iets over posten als ik daar iets tegen kom wat de moeite waard is.

Men schrijft oa:

•Verbruik zakt schijnbaar na een tijdje naar rond de 5 liter op 100.
•Men klaagt een beetje over het hoge toerental bij stadsgebruik.
•Ook bij 100km/h, daar ligt z'n toerental op 4500 tpm.
•Top op de teller: 215km/h, gps:195 km/h.
•Men is redelijk tevreden over de windbescherming, zeker met een ander Givi scherm.
•Grappig vind ik de reactie dat eentje zegt: het doet sommige motorrijders schijnbaar pijn dat ze achter een scooter moeten rijden. Ze zetten alles op alles om voor je te gaan rijden met dezelfde snelheid die ik op dat moment rijdt.
•Eentje zit aan ongeveer 5000 kilometer nu. Hij denkt dat z'n banden wel zo'n 10.000 kilometer mee gaan.
•Hij krijgt iedere 5000km een beurt. Bij de eerste 5000 hoeft de olie niet gewisseld te worden. Slechts enkele dingen gesmeerd en gecontrolleerd. Kostte hem: 50 euro+Märchensteuer(wat dat ook moge zijn?).
•Eentje vraagt zich af hoe het gesteld zal zijn met de betrouwbaarheid. Volgens zijn handelaar(dealer)zijn tot nu toe twee machine's bekend met doorgeschuurde kabelbomen. Verder schijnen de blokken zeer goed te zijn, aldus een duurtest met meer dan 50.000 kilometer(Aprilia Mana)
 
Terug
Bovenaan Onderaan