Gilera GP 800

Prachtige motor! De GP800 staat nr.1 op mijn lijstje.
Lijkt eigenlijk nog nauwelijks op een scooter dus kleinerende opmerkingen zijn voorbij met de GP800; écht een supergaaf ding 8-) .
 
Mooi ding hoor! En nu je ontdekt hebt hoe je foto's moet plaatsen graag meer foto's, bijvoorbeeld van de bergruimte onder het zadel, dashboard en andere details...
 
Dat kan Yamaha nog veel T-max klanten gaan kosten als ik het zo inschat.
Het zal me benieuwen hoe dat zich gaat ontwikkelen.
In ieder geval ben je bij mijn weten de eerste in Nederland met deze fraai gelijnde superscooter.
 
Annemare, prachtig ding! Laat vaker van je horen de komende tijd!
 
Supergaaf :}

Zelf vind ik de acceleratie van een motorscooter erg belangrijk en volgens deze filmpjes gaat dat prima, en is dat niet te vergelijken met een Beverly500, dat maakt me toch wel erg onrustig, :}
[NORML]http://www.youtube.com/watch?v=u0fOguL9yT8[/NORML]
[NORML]http://www.youtube.com/watch?v=qOkdW-N5X7c&feature=related[/NORML]

Het nadeel (voor mij) van de GP800 lijkt me dat ie teveel op een "echte" motor lijkt, ik rij erg veel over de fietspaden en niemand die opkijkt omdat de bev500 op een bromscooter lijkt.

Hoe is dat in real life ? Ziet een GP800 er in het echt uit als een motorfiets, of zou een leek ook wel eens kunnen denken dat het om een bromscooter gaat ?
 
Heb de GP al gezien. Veel automobilisten in hun BMW's en snelle auto's zullen nog altijd dat optrekspelletje met je willen spelen en er in berusten dat ze sneller zullen zijn. NOT.

Fantastische motorscooter en zeker in die kleur. Zwart is de mooiste kleur voor de GP800. In het rood vind ik hem echt veel minder mooi.

Ik blijf er desondanks bij dat ik het spijtig vind van de eindaandrijving.

Nog meer dan de T-max is dit veelal een echte motorfiets.

Hier in België is hij een 1000€ duurder dan de T-max en de dealers die ik ken geven niet of geen korting die je bij Yamaha wel kan krijgen.

Maar eerlijk gezegd: als ik de geld had en me niet druk zou moeten maken om dat prijsverschil met de T-max dan zou ik de GP wel nemen maar allesbehalve in het rood.
 
Nou jongens dat filmpje van Bazaki zegt meer dan alle pk/l of pk/kg verhoudingen: dit ding is buiten discussie sneller dan wie of wat dan ook in scooterland. Onze Bev500 wint het vrij makkelijk van een T-max maar als je dat filmpje van de snelheidsmeter van de GP ziet is er gewoon geen vergelijk. Het is trouwens 75 pk, niet 68.
 
Tjonge zeg als je inderdaad die snelheidsmeter ziet oplopen... Volgens mij hebben hier in het dagelijks leven sportmotoren een hele kluif aan, zeker als je dat een paar stoplichten achter elkaar doet. Een beetje jammer vind ik wel dat deze scoot behoorlijk veel op een motor lijkt. Hierdoor zal hij niet zozeer als scooter opvallen.


Zeg Annemare, heb je veel bekijks met dit ding???(voor zolang dat duurt overigens...)

@ Buikschuiver: we hebben je een tijdje gemist,was je Sicilië onveilig aan het maken??

Overigens denk ik dat als deze scooter echt gaat aanslaan, de concurrentie wel gaat reageren. Dus misschien toch nog eens een t max 750.
Motorrijders kunnen maar beter iets voorzichtiger gaan worden in hun vaak "harde" oordeel over de cvt(automaat). Als je dadelijk aan het stoplicht wordt afgetroefd, zul je je toch wel eens achter de oren gaan krabben. En als ze dan eenmaal het gemak hebben ondekt... Dan gaat het net als met de Honda mtx 50; de stal in ermee!
 
Laatst bewerkt:
@Wimmel

ho,ho Begrijp me niet verkeerd! Natuurlijk begrijp ik dat de gemiddelde sportmotor veel sneller is! Meer bedoeld naar de ontwikkeling van de automaat op de motor,deze ontwikkeling staat niet stil. (soort automaat/handbak) Al wordt het moeilijk hier veel power op te gaan zetten.
 
Laatst bewerkt:
@Wimmel

ho,ho Begrijp me niet verkeerd! Natuurlijk begrijp ik dat de gemiddelde sportmotor veel sneller is! Meer bedoeld naar de ontwikkeling van de automaat op de motor,deze ontwikkeling staat niet stil. (soort automaat/handbak) Al wordt het moeilijk hier veel power op te gaan zetten.

In theorie is een sportmotor en eigenlijk bijna alle motoren met vergelijkbare cilinderinhoud sneller maar nog eens speelt de reaktiesnelheid van de berijder een zeer zeer grote rol. De moment dat hij zijn schakelpook en ontkoppelinghendel moet beroeren en gas geven ben jij al weg.

Dus ik denk (ben er eigenlijk zeker van) in onze contreien (Nederland en België als één verstedelijkt gebied) je niets hebt aan een mega pk-monster met bakken koppel.
 
Het zal niet aan de snelle sportmotor liggen, maar aan de berijder. De GP800 is echt razendsnel in acceleratie en het schakelen doet de berijder van de sportmotor de das om. Hetzelfde geldt voor de snelle sportauto.
De CVT automaat is dusdanig afgesteld, dat steeds gebruik wordt gemaakt van het beste koppel. Zowel bij lage als bij hoge snelheden is het toerental dusdanig, dat de meeste kracht wordt afgegeven.

Mijn GP800 heeft veel bekijks. KM stand nu pas 650 km i.v.m. het miserabele weer. Ik rijdt hem behoorlijk fors in, zonder te overdrijven. Ik spaar hem niet echt. Gemiddeld verbruik tot nu toe: 1:19,5.
Verwacht bij rustig toeren een verbruik van 1:25 of beter.

Een echte aanrader!!!!!!
 
Laatst bewerkt:
Gegevens Lamborgini gallardo. Oke, de topsnelheid haalt de gp 800 niet... Maar de rest...
:Y :Y

topsnelheid 315 km/h
acceleratie 0-100 km/h 4,0 s
verbruik binnen beb. kom 24,8 l/100km
verbruik buiten beb. kom 12,4 l/100km
verbruik gecombineerd 17,0 l/100km
CO2 uitstoot 400 g/km

1 op 20, klasse Annemare!
 
Aan de toeren te horen haalde de Gallardo het maximale er ook niet uit, maar dat geeft niet want in de praktijk gaat het meestal zoals op de video, voordeel van de CVT (motorscooter) is gewoon dat je je opgegeven acceleratietijd gewoon altijd haalt. Mijn bev500 haalt de 100km/h volgens mij ook in 7,5sec. maar een 6,5sec auto heeft er een hele kluif aan. Daarbij heb ik het ook het idee dat de 0-100km/h tijd lang niet alleszeggend is over het onderlinge afstandsverschil tussen beide voertuigen.

Ik weet hoe we erachter komen of de GP800 in real life op een "echte" motor lijkt......Annemare, zwaaien andere motorrijders ook ? ;)

Ik denk dat dat doorslaggevend kan zijn om te kunnen beoordelen of de GP800 op een motor lijkt tussen het dagelijkse verkeer.



Buikschuiver ik weet dat ie 75pk moet hebben, maar waarom staat er op mobile.de overal 68pk ?
 
Hier worden bepaalde motorfietsen die flirten met de 100pk grens ook altijd ingevoerd met betere (lees mindere) waarden dan dat de motorfiets eigenlijk echt vrijgeeft.

Een voorbeeld. Het luchtgekoelde motorblok van de Suzuki Bandit 1200 stond hier op papier altijd goed voor 98pk's terwijl er makkelijk 118pk's uit het blok rollen. Hiermee blijft hij onder de 100pk en is de éénmalige inverkeersstelling van het voertuig (in België) heet dat de BIV (belasting op inverkeersstelling)
 
Dat verhaaltje dat een motorscooter de eerste meters even snel is als een sportmotor klopt!
Deze zaterdag (als ik van Meskens kwam, Wimper) op een vriendelijke manier een wedstrijdje optrekken met een Suzuki GSX 1100 R. Tot 60 km/h kon ik in zijn achterwiel blijven hangen, pas vanaf 70 trok hij nog harder (maakte gewoon een wheelie) en verdween.
Ik kon volgas geven, maar hij moest doseren om de motor te blijven beheersen. Pas in 2de kan een sportmotor (bijna) volgas.
Waarmee in dagelijks verkeer bij lagere snelheden het voordeel van een CVT met aut. koppeling
bewezen is. Iemand met veel ervaring en fijne dosering van het gas kan waarschijnlijk mijn Silverwing toch losrijden, maar een GP800 zal een nog grotere opgave zijn!
Veel plezier met je prachtige machine.
 
Terug
Bovenaan Onderaan