Gilera GP 800

Wat dacht je van de bigend? Klinkt aannemelijker bij gilera.
ze hadden ooit bij een Italiaanse motor blad een 50.000 km test jaren geleden.
En die gp800 die had bij 27,000 km al een kapotte bigend.

volgens mij was er in nl ook zo een test met de aprilia mana
die had hetzelfde rondom hetzelfde km stand.
de importeur zei toen dat het een losstaande geval was, een fabrieksfout wan er waren geen andere zaken bekend.

Mijn gp800 kocht ik met ongeveer 24.000 of iets hoger zo uit minn hoofd.
Voor het exacte km stand moet je maar terug lezen haha.
daar zat die tik ook al in en ik wist al gelijk wat het was.
lekker goedkoop gekocht meer dan een jaar rondgereden wachtend tot het getik erger zou worden, en ondertussen sparen voor het onvermijdelijke.

en ja hoor toen het zover was dat het getik onderzocht mocht worden. Toen bleek het inderdaad het bigend te zijn suprise.

2800 euro is natuurlijk een schijntje.
Voor dat geld rijd je nog 2 of 3 jaar rond.
spaar je voor de reparatie en als alles er toch af moet zet je gelijk er een 1000cc onder.
Oh wacht dat klinkt bekend haha.

maar ja het is een buitenlandse kenteken daar moet nog keuring rdw etc bij en bpm kosten.
 
Weet iemand of je de kappen van een gp800 opgespoten kunt bestellen alleen met gronďverf?
Dan kan ik kijken of ik het in een door mij bepaalde kleur kan spuiten.want orgineel kun je alleen rood zwart en wit bestellen.
 
EasyParts.nl - Beplatingset (origineel) Zwart 79/A Gilera GP800 - Beplatingsets


Ok thanks dan ga ik easy parts een mail sturen om te kijken wat dat kost in vergelijking met een voorgespoten kappen.

ik moet nog van scooterexpress horen wat zij voor mij kunnen betekenen met de schade.
maar het is nu natuurlijk ook vakantie tijd etc he.

ik heb een mail gestuurd naar easy parts of zij het leveren en wat het dan kost.
een goede vergelijking is de gilera dna 50cc, compleet kappen set 999.
ongespoten 730 euro kijk dat zijn nog eens verschillen.
 
Laatst bewerkt:
waarom niet een SRV kappen set trouwens en alles wrappen is er ook wel in het blauw van die burgman van jouw
 
kleine update.
ik houd de vinger aan de pols bij mocatelli voor de 1100 cc kit met nokkenassen etc.
hij wist mij te vertellen dat hij in de laatste test fasen zit en dat waarschijnlijk rond de eerste week van jan in iedergeval prijzen bekend zijn.
 
zie daar blauwe stiften.

Ja Sosje mooi blauw is niet lelijk :9

image.php



Mvg. Jan

p.s.
Moscatelli berichtgeving op 21 dec. ook gelezen, de test is op 22 dec. gedaan, en dan idd.
vanaf januari verpakt in een doosie... FORSA 1100cc. :]
Goed dat je het zelf ook al mee had gekregen ;)
 
Laatst bewerkt:
Ja ik had de vraag gesteld op Facebook gesteld en hij had geantwoord.
Zodra er een prijs bekend is ga ik hem bestellen, compleet met nokken assen etc.
motor moet toch nog gemaakt worden en onderdelen bestellen etc, kan ik het net zo goed mee bestellen het is nu toch winter.
 
Cartridge front fork adjustable for Gilera GP 800

prejudice the kit is in the experimental stage. we are ready with the tests. then what does she send the engine ??? or scooter? qquel kit because we can assemble just us here in Rome to give an effective response to power

hoi jan effe een kleine update.

ik heb zoals je weet korte lijntjes contact met moscatelli motor roma betreffend de 1100 kit.
nu de test fase is afgerond.
is dit het volgende bericht die ik van hun hebt gehad in hun beste google translateur.
zie bovenstaande.

uiteraard heeft dit mij heel erg aan het denken gezet voor een week lang haha.
gelukkig heb ik net als jij hier en daar ook mijn contacten dus ben ik maar lijntjes uit gaan gooien.
ik heb persoonlijk ook heel erg veel telefonische contact met de eigenaar van ndf motoren in brabant sinds ik afgelopen zomer bij hem de winkel in ben gestapt.
je vind hem vaak op marktplaats. hij is met enige regelmaat in Italië om scooters goedkoop in te kopen en dan neemt hij dit mee naar nl.
hier verkoopt hij ze dan weer de ene keer zet hij ze op nl kenteken en kun je zo overkopen.\de andere keer verkoopt hij het gewoon met buitenlande kenteken en moet jezelf regelen dat het op nl kenteken komt.\dit is een keuze van de klant.

hoe dan ook ik dacht als hij vaak daar is heeft hij ook veel contacten daar.
dus heb ik hem gevraagd om rond te kijken of hij in italie iemand weet die een losse blok verkoopt.
hij pakte gelijk de koe bij de horens en gig rond bellen.
hij heeft een blok gevonden voor een mooie prijs.
en waarschijnlijk gaat hij het ook voor elkaar krijgen dat deze in rome terecht komt bij moscatelli motor.

dus dit heb ik ook naar moscatelli gemaild met de vraag voor een prijs opgaven als het blok bij hun aankomt om dit dan tot de 120 pk 1100 kit te maken.
ik houd julie op de hoogte.
het is nu wel zo dat ik op de helft van de weg zit.
nu moet ik alleen nog gaan nadenken hoe deze blok in nl gaat komen.

oh ja bij de weg klik op bovenstaande link. deze wil ik ook mee bestellen, moscateklli heeft rechtstreeks contact opgenomen met de fabriek die mij deze rechtstreekse link heeft gegeven voor me.
wat vind je daarvan?

ps ik heb de blauwe nieuwe jcosta ook al in bestelling hier.
die ga ik binnen kort ophalen. als reserve voor mijn huidige vorige type jcosta
 
Laatst bewerkt:
thanks mario.
maar er is nog reden tot juichen.
gaan ze het nu al aan mij verkopen de 1100 kit of zijn er reden om te wachten met dit op de markt te brengen?
of zijn er inside mensen die eerst voorrang hebben.
in dat geval hoe weet ik zeker dat ik ook aan de beurt komt?
die blok in Italië blijft daar niet eeuwig op mij wachten. aan de andere kant heeft het geen nut om nu voor een blok te betalen waarvan ik niet zeker weet of die wel gebruikt gaat worden.
ik ga hem zeker wel in rome krijgen maar hoe komt hij dan hier?
vele hobbels zijn al overwonnen maar er zitten ng beren op de weg.
hoe dan ook mijn vastberadenheid om 120 pk op mijn gp800 te hebben is zeer groot.
de rest hangt af van externe zaken zoals andere mensen en hun goedwilligheid cq vertrouwen op totale vreemden mensen die ik nooit ontmoet hebt in het buitenland
om hieraan mee te werken.

andere dingen zoals die voorvork van ohlins n de jcosta dat is gewoon de kers op de taart.
 
Er zijn idd. vaak eerst inside mensen die voorrang krijgen, dat wil zeggen: Dit zijn Italianen die zich inschrijven op fora waar Moscatelli ook een account heeft. Dat doet hij al jaren zo, overigens wil dat niet zeggen dat een buitenstaander ook wel eens zoiets kan bestellen.

Dat losse motorblok waar je het over hebt is wel een beetje een gok, je weet nooit wat voor verassingen je tegenkomt, dus dat is wel een beetje spannend, net als hoe je het terug moet halen naar NL.
Maar er is vast wel een transport bedrijf die het mee retour wil nemen vanuit Rome, maar ja wat daar dan de kosten van worden weet ik dan weer niet.

Mooi spul die voorvork veren, met een Gilera/Aprilia heb je als voordeel dat je halve voorvorkpoten hebt dus afstellen van de finetune knoppen kan vrij simpel.
Daar opvolgend heb ik al een setje in Taiwan gezien wat je aan kan sluiten op beide knoppen, daar zit dat een soort van servo motortje aan vast zodat je de voorvork instellingen ook vanaf je stuur kunt bedienen ha ha dat zou helemaal wat zijn.

Mvg. Jan
 
Sossa ik vermoed dat hun een duc cilinder gebruiken hebben dezelfde slag als de jouwe ben ook al aan het zoeken voor een vervangende big-end met drijfstang voor een 500 piaggio blok van een duc voor een 1100 zou het dus een 1098 kunnen zijn is ook een 2 pitter
 
ok dat zou zomaar kunnen nice and slow.
ik zat zelf al namelijk aan de aprilia tueno te denken de nieuwe 1100 van aprilia aangezien die uit dezelfde stal komen.
ik vraag mij namelijk 1 ding af.ze zijn juist gesopt met de 1000 van de duc omdat die dus onbetrouwbaar leken.
vandaar dat ze dus van de 1000cc naar de 958cc van de piaggio mp3 cq gilera nexus 500 zijn gestapt.
zouden ze dan nu alsnog terug gaan naar de duc? vandaar dat ik aan de apr zat te denken.

jan je hebt gelijk maar ik heb ook wel vertrouwen in de man van ndf motor.
en we hebben wel dusdanig contact dat ik hem wel vertrouw, zijn contact is ook iemand die hij echt zelf daar kent.
hij kent het blokje ook en deze heeft nog niet zoveel gedraaid.
de beste man wilde ooit zijn gp800 naar Aruba of een van de eilanden in onderdelen brengen.
vandaar dat het blok al los zat.
hij heeft dit echter nooit meer gedaan en alles lag daar nog steeds los.
hij heeft gevraagd om het blok voor mij achter te houden totdat ik meer zekerheid heb van moscatelli.
bovendien is het ook alweer het seizoen dat de man van ndf motoren lanzamerhand weer richting italie gaat om weer wat te gaan halen.
want momenteel heeft hij nog maar 2 gp800 staan.
 
Laatst bewerkt:
kijk dit dan.
dit is het antwoord ie ik vandaag van ze gekregen heb.
haha stof voor iedereen om hierover na te denken.
jammer hoor want het zou zo mooi zijn he.

the prejudice I can find a motor in Italy.

but we have to put the drive shaft again so we are sure of its total reliability!

motor gp used € 500.00

Crankshaft new € 800.00 discounted !! (List price € 1,500.00 Piaggio)

the kit complete engine and fitted with control € 7,500.00

Kit includes 1,100 cc

2 new cylinders

2 series heads seals

2 series gurnizioni cylinder

8-valve cylinder head increased

8 valve seats implanted on testatata

1 increased by 50 mm throttle body

drive kit polini with lengthening of the slopes

2 pulleys rear oversize

1 torque driver

tag against pulley

grinding bell

fly processing

reprogramming the original ECU

Total € 8,800.00
 
Haha waar dan marco? De grootste scooter heeft 75pk. Die van mij heeft 90 a 95 pk.
Ik mis hierin nog 25 pk, en ik houd het alleen bij scooters. Misschien ooit de vfr 1200 dualclutche met zijn 173 pk maar daar heb ik voorlopig geen behoefte aan,
vrees niet er zijn vast simpeler oplossingen.
 
toch maar nogmaals de vraag gesteld wat de kit mij gewoon kost.
want hij lijkt heel erg moeilijk afstand van de kit te doen als blijkbaar niet zelf de kans krijgt om dit te prepareren.
:)
 
Heey Sossa, waarom ook alweer alleen maar een motorscooter, de keuze is hiermee errug beperkt, zeg maar gerust noppes, een hobby mag uiteraard geld kosten,maar de weg er naar toe kan toch wel makkelijker....hoe lang ben je nou al met dit project bezig ??
 
haha maar juist de weg er naartoe maakt het zo leuken uitdagend
dat geld toch voor de meeste dingen?
geloof me ook met een opgekrikte cube 300 kan veel plezier mee hebben hoor.
het punt is dat het einde van mijn project nu juist bijna in zicht was.
tot die smeer lappen dus nu besloten om van een 90 pk kit ineens met een 120 voor een scooter aankomen.
juist die vermogen op een scooter spreekt mij aan.
200 pk op een gewone motor spreekt mij veel minder aan.

de een koopt een bmw rr voor 20.000 euro.
de ander een scooter voor minder dan 5000 euro gooit er wat geld tegen aan en is nog steeds goedkoper uit.
maar dat is appels met peren vergelijken.
want feit is dat ik meer met scooters heb.
en dat als ik een 200pk motor zou kopen daar ook gewoon weer dezelfde weg zou bewandelen als met mijn scooters.
tunen die hap
en dat is veel duurder of mintens net zo duur he.
ik zie voor honda Suzuki etc alleen al uitlaten van meer dan 2000 euro en soms 3000.
over bmw en ducatie mv augusta maar niet te spreken.
 
Laatst bewerkt:
ik neem aan dat je ook nog een bezoek moet brengen bij de RDW, met de veranderingen die jij aan de scoot gaat aanbrengen zal jij hem niet verzekerd krijgen, mits die door de RDW gekeurd wordt
 
Laatst bewerkt:
dan moet hij eerst wel klaar zijn he.
want veiligheid komt ook om de hoek kijken met het stijgen van vermogen.
ik heb er al aardig wat gewicht afgekregen en hier en daar kan er nog een beetje af.
dan moet de handeling ook beter worden om het vermogen netjes aan te kunnen, vandaar dat ik ook al naar de voorvork ala ohlins aan het kijken ben en de achtervering uiteraard.
dan nog het alle belangrijkste van alles is de remmen zowel voor als achter aanpassen.
deze wil ik net als webengine radiaal hebben met bijpassende remschuiven en remblokken.
mijn scoot loopt nog steeds 195 gps nu en dat is maar 7 kmh harder dan toen ik hem kocht.
dat heeft met hetzelfde te maken als met het voorbeeld momenteel in het tmax 500 forum te maken.
puur de transmissie omdat alles nu gericht is op de sprint kwaliteit van de scooter.
als ik de originele tandwielen nu terug zou plaatsen loopt hij met gemak voorbij de 210 gps.
en zou hij op alle fronten nog steeds sneller zijn dan het origineel.
ik heb zelfs een 46 achter tandwiel klaar liggen mocht ik ooit anders besluiten voor nog meer top dan de originele 47.
 
Terug
Bovenaan Onderaan