Gilera GP 800

Toch wel dik zin om zo'n GP 800 te kopen, ik was bang dat ie veel breder zal zijn en lastiger tussen de auto's door te krijgen is, het stuur is maar 2cm breder bij de handvaten, verder vraag ik me af of die wel net zo wendbaar is als een beverly 500 die net als een 50cc scootertje overal tussendoor manoevreert.

Ik heb net even een video gefixt van de bev500 vs RS4 vs Gp 800, beetje lastig te zien maar ojee wat is die gp800 snel !! Volgens mij heeft die ook zo'n ingebouwde dip van 0-30km/h zoals de beverly 500 dat ook heeft, volgens Buikschuiver is dat voor de veiligheid, dus eigenlijk is de GP 800 nog sneller dat dit.


 
ik heb daar geen verstand van maar de bev heeft hem toch ook en daar hebben mensen hem er toch ook uit gekregen door rolletjes te verwisselen of zo.
kun je niet met een powercommander of een andere cdi dit bewerkstellige?
 
Ah de GP800 heeft ook de 0-30 dip? Vreemd, want de Nexus 500 zou 'm niet hebben en daarom zouden er wel wat Beverly's 500 rondrijden met een CDI van z'n gestroomlijndere neef! Ook om 2 pk extra binnen te halen natuurlijk, al is daar ook een ander luchtfilter voor nodig. De powercommander zou ook helpen tegen de 0-30 dip, die er elektronisch door Piaggio ingezet is, zoals Bazaki al zei vanwege de veiligheid. Ook mét die dip ben je sneller weg dan alle andere scooters hoor, maar inderdaad vervelend. En nu de GP800 ook al, dat had ik niet gedacht! :N
 
Ik weet het niet zeker, maar als op het originele youtube filmpje kijk dan lijkt het er wel erg veel op, of de bestuurder geeft niet vol gas vanaf 0km/h dat kan ook, er is hier toch een dame die een gp 800 heeft ? Misschien weet zij het ?
 

Mijn vraag over dit you tube gp 800 filmpje is op z'n zachts gezegd off-topic :? :

Weet iemand van wie deze muziek is?? *O*

Sommige muziek wil je gewoon graag hebben...als je dan eens de titel wist zodat je eraan kunt komen... :W

Tja, iedere gek heeft z'n gebrek.

Vind die GP 800 wel een ongelofelijk gave scooter. :} Het motoruiterlijk valt toch eigenlijk wel mee. Je ziet er toch wel duidelijk een scooter in. Als ik niet op een paar cent hoefde te kijken... _O-
 
Laatst bewerkt:
hoi allemaal ben net weer terug van vakantie en zit natuurlijk alweer op mijn werk.
ik kwam daar verschillende gp800 tegen en must om te zien.
echter de nieuwe t-max kom je op elke straat hoek tegen samen met de yamaha xmax en de piaggio evo dat zijn toch wel de scooters die in nice(frankrijk) het straat beeld bepalen.
reis verhalen komen in de forum reizen met de motorscooter en foto s natuurlijk.
ik zag tot mijn spijt ook een gp800 met een vervangingsuitlaat van devil, erg jammer want ik vind de orignele toch ook wel erg mooi.
en volgens mij gaat de prestatie daar echt niet van omhoog.
 
In een onbekender blad(weet de titel niet meer)van deze week: Ze vonden de GP 800 een beer van een scooter. Het gros van de motorrijders kennen het prestatiepotentieel helemaal niet van zo'n ding schreven ze en dat zorgde regelmatig voor leuke taferelen.

In het slot zeiden ze dat ze verwachten dat de Japanners zeker met een zwaarder antwoord komen richting zo'n 1000cc.

Nou, dat weet ik nog zo net niet al hoop ik van wel. Vind eigenlijk de strategie van Yamaha met hun t max nog niet zo gek, niet zwaarder maar wel erg doordacht en verbeterd. De Gp 800 mag van mij wel de snelste blijven.
 
Vind eigenlijk de strategie van Yamaha met hun t max nog niet zo gek, niet zwaarder maar wel erg doordacht en verbeterd.

Diezelfde strategie voert Porsche al decennia met hun 911, die economisch gezien één van de beste auto's aller tijden is geworden! En laten we niet de VW Golf vergeten, die iedere keer met een nieuw model komt dat bijna niet van z'n voorganger te onderscheiden valt! ;) Ik ben er van overtuigd dat als Yamaha een nieuwe scooter op de markt had gebracht, pak-'m-beet de U-max (met de "U" van Ueber-max natuurlijk :+), met een totaal ander uiterlijk hoe mooi ook, hij lang niet zo goed had verkocht als de T-max 2008 dat een ge-update uitvoering van het 2001-model is. Zelfs het feit dat er hetzelfde blok met minder kracht (door de milieu-eisen) onder zit deert de kopers niet!
 
hij lang niet zo goed had verkocht als de T-max 2008 dat een ge-update uitvoering van het 2001-model is. Zelfs het feit dat er hetzelfde blok met minder kracht (door de milieu-eisen) onder zit deert de kopers niet!
Yamaha ziet ook in dat de tijd van veel pk's toch wel langzaam ten einde komt.
Natuurlijk het is mooi veel pk's. Voor het image van het merk. Eyecatcher.
De klant kijkt echter de laatste tijd steeds vaker met een schuin oog naar zijn beurs en ze spelen hier slim(sluw?)op in. Waarschijnlijk zijn ze ook bang veel klanten te verliezen als er veel kinderziektes in zouden zitten.Never change a winning team.

Al moeten de fabrikanten wel blijven"durven". 20 jaar doen met hetzelfde(telkens ge-upgrade) model getuigd daar niet van. Maar da's mijn persoonlijke mening.
 
Het feit dat de GP een ketting heeft als aandrijving is voor mij een teken dat ze ver op de limit zaten/zitten van wat de riem aankon van krachten. Die riem aandrijving (weinig of geen onderhoud) is ook een reden waarom de scooter zo een succes is. Denk aan het opkomen van de Cardan bij de gewone motoren.
De mensen die voor een scooter kiezen willen opstappen, rijden en wegwezen. Als ze nu zoals de slijpschijven (racertjes) hun ketting alle 2000 km of na een fikse regenbui gaan moeten poetsen en opnieuw invetten zal de lol er rap af zijn. Niet? -O-

Kan het mis hebben hoor. :} :}
 
@droomscooter: idd, het zou goed kunnen dat ze richting limiet beginnen te gaan. Al is het in de autowereld in staat behoorlijke vermogens aan te kunnen. Audi noemt het multitronic en ik meende me te herinneren dat ze zeiden dat ergens in de buurt van 200 pk voor hun de limiet lag.Multitronic is trouwens een soort zeer geavanceerde brede ketting met heel veel schakels, veel breder dan de van Doorne's transmissie.

Ze hebben ook ooit geexperimenteerd met een racewagen in de jaren 60/70 met zo'n 600(!)pk. Buiten dat het de nodige problemen gaf met de riemen, bleek dat de wagen zo snel en onbestuurbaar was dat ze er maar gauw mee gestopt zijn. Heb er nooit meer iets van vernomen.
Volgens mij is er zo stiekem zo ontzettend veel geld mee gemoeid dat ze de mensen liever nog een heel tijdje aan het schakellen houden. Rond bijvoorbeeld de Antonov transmissie is het ook zo verdacht stil.

Maar idd ik ben het wel met je eens.
 
Laatst bewerkt:
multitronic van Audi, ook hieromtrend is het verassend(verdacht) stil...
full
 
Laatst bewerkt:
Het feit dat de GP een ketting heeft als aandrijving is voor mij een teken dat ze ver op de limit zaten/zitten van wat de riem aankon van krachten....

....De mensen die voor een scooter kiezen willen opstappen, rijden en wegwezen. Als ze nu zoals de slijpschijven (racertjes) hun ketting alle 2000 km of na een fikse regenbui gaan moeten poetsen en opnieuw invetten zal de lol er rap af zijn. Niet?
Ik begrijp jouw standpunt helemaal, zo denk ik er ook over maarrrr...

Mensen en zeker motorrijders zijn niet altijd even rationeel. Ik zit wel eens te bladeren op andere delen van dit forum en verwonder me regelmatig over de denkbeelden die hier bestaan.
Naar mijn idee bestaat er geen conservatiever soort mensen als motorrijders, alles moet alleen maar meer zijn van hetzelfde.
Motornieuws is ook helemaal geen nieuws, het is slechts een herhaling van wat we al wisten. Motorbladen zijn net als de Libelle en de Margriet, als je een oud exemplaar inkijkt heb je niets door totdat je oog op de datum valt.

Wat ik bedoel te zeggen... Voor motorrijders moet een motor een ketting hebben, anders is het geen motor; zo praten sommigen echt ! Ik ben er telkens weer verwonderd over....

We weten inmiddels ook dat de scooter in dit land maar heel moeilijk aanslaat bij dit type motorrijders, wellicht dat Gilera geen moeite doet voor iets anders dan een ketting in een poging het gat tussen klassieke scooter en conventionele motorfiets kleiner te maken.

Is maar een gedachte, het kan natuurlijk net zo goed gewoon de goedkoopste oplossing zijn.
 
Laatst bewerkt:
@ Hybride: klopt.. echter alleen Audi en dan nog de merken die met cvt werken. Waar blijft de rest? de marketing, de reclame etc,etc.

Ze durven het niet aan(of willen het niet...) de multitronic bestaat toch ook al een tijd.
Nieuwste trend: de flippers aan het stuur waardoor je dus handmatig snel kunt schakellen maar de cvt, multitronic, antonov? Waarom komen deze type's automaten niet van de grond? :?

Volgens mij is de autolobby sterk bezig dit nog tegen te houden.
Net als met alternatieve brandstoffen enz. Het mag allemaal niet te snel(de vooruitgang) gaan lijkt het wel. Eerst nog de oude technieken uitmelken.

En dan ineens over tien jaar: Revolutionaire transmissie! Optimaal rendement, bla,bla je kent het wel.


Toyota prius: cvt(!)...de schrik van menige autofabrikant.
 
Laatst bewerkt:
De CVT heeft op één of andere manier nog altijd last van het DAF syndroom, dat is schijnbaar heel hardnekkig. Althans ik denk dat dat het is...
Bij Van Doorne Transmissies (VDT) -de uitvinder van de Transmatic, de eerst compacte CVT voor auto's- waren ze er zeker van dat de CVT het helemaal zou gaan maken.
Het was de meest ideale transmissie die de schakelbak snel overbodig zou maken.

Alleen zijn mensen niet altijd even rationeel; zo willen ze ondanks de CVT toch zelf schakelen.... dat merk je nu, ondanks dat er een betere technieken zijn blijven mensen vasthouden aan wat ze kennen.
Met de komst van hybride techniek zullen mensen er toch aan moeten... Soms is dat blijkbaar nodig.

Andere moderne schakelautomaten zijn juist in opkomst, de "DSG achtigen". Ik had dit soort transmissie eigenlijk wel al in een motorfiets verwacht, of zou dat te modern zijn...

Het uitblijven van de Antonov verwondert mij ook... Je leest er alleen over in het beursnieuws. Roumen Antonov had al voor de val van de muur in het oostblok een speciale transmissie bedacht die gebruik maakt van de axiale krachten die ontstaan bij schuine vertanding. Die krachten gebruikt hij voor het aandrukken van koppelingslamellen...

Hij bouwde er één met bestaande onderdelen, waarbij hij slechts twee onderdelen zelf hoefde maken. Na de val van de muur heeft hij een bedrijf opgestart omdat deze transmissie tot zijn verwondering ook in het westen nog niet bestond. Dat was dus kort na 1989...
 
Ook hier bewijst het maar weer: mensen zijn net kuddedieren.... O,wee als er eentje ontsnapt.
;)
 
Bij mijn weten is de transmissie in een Burgman 650 gewoon een cvt. Er zijn elektronisch "stappen" in geprogrammeerd om het een versnellingsbak effect te geven. Even simpel uitgelegd dan wel.

Ik bedoel eigenlijk dat de DSG ook gewoon een versnellingsbak is(ook even simpel uitgelegd!)waardoor de cvt en multitronic weer op een zijspoor gezet worden. Nu kunnen de fabrikanten van versnellingsbakken gewoon weer doorproduceren daar de DSG(simpel gezegd!) eigenlijk een doorontwikkelde versnellingsbak is.
Voor de werkgelegenheid van zulke fabrikanten uiteraard prima echter of het voor de vooruitgang zo is? Dat moet de toekomst nog uitwijzen. Een normale cvt(dus zonder schakel effect, zoals bij burgman 650) is een relatief eenvoudig principe, met alle voordelen van dien. Nog niet perfect maar toch.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan