Suzuki Intruder m800

Het helpt...maar verwacht er niet heel veel van.
Het maakt het geluid vooral wat zwaarder maar niet echt veel harder. Toch merk ik het verschil duidelijk als ik er op rijd.
Ik vind de dempers verwijderen net iets te rigoreus; ik wil er ook nog wel een keer in Duitsland mee rijden.....
Dan rest dus alleen nog een andere uitlaat....
Maar wat als je 400 Euro uitgeeft en het geluid is toch niet helemaal naar je zin?
Ben daar dus zelf ook nog niet uit en wil eerst eens wat uitlaten horen. Volgens mij is de goedkoopste oplossing alleen de eindstukken te vervangen en de bochten te laten zitten.
Suggesties welkom!!
Highway hawk....cobra....?
 
ik zou als ik jou was eerst eens naar een paar meetings gaan en kijken wat er zoal op die bikes kan zitten en luisteren naar het geluid..
heb ik ook gedaan voor me vz800 en heb nu cobra slahcuts er an gehangen en die klinken lekkerrrr diep.
die random geboorde gaten vindt ik wel zonde.
de originele pijp ligt lekker te liggen voor als ik hem ooit nodig zal hebben.
 
http://www.bobhenneman.info/pipemods.htm

Hey shotsailor ik heb met deze man contakt gehad in Amerika en volgens hem zit er verder op in je uitlaat nog een schot. Als je dat zou doorboren met een erg lange boor dan krijg je volgens hem wel een goed geluid. Er staat ook een filmpje ergens op internet. Ik wil het zelf ook gaan doen maar moet nog wachten ivm met een technisch probleem wat onder garantie nog niet is verholpen. Dus als ik ga boren komen mijn klachten natuurlijk daar vandaan:-( Laat maar weten wat je er van vind. Groetjes Smokiebike *O* *O*
 
Het gaat op zijn site over een vs800; andere uitlaat.
Maar het principe blijft het zelfde.
Had die tweede plaat ook al zien zitten maar heb nog niet zo'n lange boor.
Heb er nog niemand eerder over gehoord.
Maar het idee lijkt me oke!
Je kunt natuurlijk met 1 gaatje beginnen en eens luisteren wat dat doet.
Ik ga eens kijken wat zo'n lange boor kost.......
 
Heb zelf gedacht om een goede kwaliteit boor te kopen en deze bv bij een lasbedrijf te laten verlengen met een goed stuk ijzer en dan kun je hem net zo lang maken als je zelf wilt. En ja ik weet dat het over een andere uitlaat gaat maar heb de man gemaild en hij zei mij dat het principe gelijk is aan elkaar. Nou ik hoor het wel wat je gaat doen. Iets anders heb jij toevallig ervaren dat als je bij de laatste twee blokjes van de benzine meter ben de motor spontaan afslaat bij een stop? Hij gaat in juni naar de dealer .....ben benieuwd of ze het kunnen oplosssen. Groetjes Smokiebike. :]
 
Blokjes.....?
Ik heb nog geen benzinemeter ontdekt.....
Er gaat een lampje branden als de tank bijna leeg is.....verder gaat mijn kennis niet.
Komen in het display dan blokjes?
Of ik heb het nog niet ontdekt.
Ik heb geen boekje dus kan het daarin ook niet terug vinden.
Lange boren zijn in ieder geval niet makkelijk te krijgen (als ze er al zijn).
Zal ook eens aan een kennis vragen die kan lassen of zoiets te lassen valt.
 
Helaas mijn m800 staat nu twee weken bij de dealer en het einde is nog niet in zicht ;( Hij moest voor zijn eerste service er heen en tevens het tankninveau probleem. Na uit elkaar gehaald te zijn was een nieuwe tankvlotter in Nederland NIET voorradig :( Inmiddels wel maar de oplossing was het niet |( Wat het wel is is nog niet bekend en daaar de zaak op maandag dicht is gaan ze weer verder met zoeken op dinsdag '( Hoplijk komt het uiteindelijk goed met mijn motor. Maar enig vertrouwen in een goede afloop heb ik wel nodig O-) Dus als je mij nog wilt opbeuren;GRAAG. Groetjes Smokiebike.
 
...het regent nu toch......

Snap dat je wilt dat het gewoon in orde is.
Ik ben niet beter gewend met mijn 2006 uitvoering dat ik de dagteller in de gaten houd om te zien wanneer ik zo'n beetje moet tanken.
Als vangnet is er natuurlijk nog het verklikkerlampje dat gaat branden als er zich nog 4 liter in de tank bevindt.
 
Heb inmiddels de motor terug en natuurlijk uitgetest. Ik heb het idee dat ik wel langer op mijn laatste blok kan doorrijden alleen met echt hard afremmen en bergje af, toen sloeg toch de motor uit. Maar het lijkt toch verbeterd want hij sloeg op die zelfde plek al af bij de laatste twee blokjes van mijn benzine meter. Het lampje van jouw motor is echt veel handiger want dan weet je dat je nog ong.vier liter hebt bij het aangaan van het lampje. Ik hou nou maar het laatste blokje als een soort lampje aan. Alles beter dan nog een keer de motor uit en in elkaar. Moet zeggen dat ik overigens zeer goed ben geholpen door mijn dealer. Ik heb gezien dat ze echt hebben gedaan wat ze hadden verteld. Waar vind je dat nog? Nou ik wou het probleem hier maar bij laten. Groetjes Smokiebike. :} :}
 
Laatst bewerkt:
Na de gaatjes actie nu de "baffles" verwijderd.
Het geluid is nu een stuk zwaarder en wat harder.
Ik ben hier erg tevreden mee en hoef nu echt geen andere pijpen meer voor een paar honderd euro.
Ik kan het iedere volusia of M800 rijder van harte aanbevelen; het is nu gewoon een lekker roffeltje.
 
Alvorens een andere uitlaat te overwegen eerst maar eens wat gaten geboord in de eindplaat.
Dat geeft een iets harder geluid maar vooral wat zwaarder.
Voorlopig ben ik hiermee wel tevreden. Het moulinex geluid is er nu wel af....[afbeelding]


Als "m800 owner" 8-) moet ik al die gaten helaas afkeuren.
Maak het dan goed af en haal de zaak leeg. Een goede handleiding tref je op you tube:
Zoek maar es op "debaffle m50" M50 is de amerikaanse m800 naam.
In de regel laat je originele pijpen netjes en koop je een stel extra knutsel plaffers. Originele pijpen zijn duur.
 
Die video gaat inderdaad over "debaffling"; het verwijderen van de laatste demper en bijbehorend pijpje. Dat wat ik dus gedaan heb, en niet om gelijk heel je uitlaat leeg te halen....
Ben ook al eerder tegengekomen dat mensen spijt hadden dat ze verder zijn gegaan met leeghalen na de laatste demper en ook de voorlaatste demperplaat eruit slopen (demickeyen..) en uiteindelijk zo ver gingen dat ze een lege buis overhielden.
Het geluid werd alleen maar scheller en harder, maar niet mooier.
Een M800 of een Volusia klinkt naar mijn oordeel prima "debaffled" en je bespaart tussen de 400 en 500 euro voor een aftermarket uitlaat.
Het geluid is wat zwaarder en een beetje harder maar zeker niet zo dat je er de aandacht van de politie mee trekt.
 
Vind dit wel een geslaagde aanpassing van de M800.
En aangezien ik niet meer op het IOCH intruderforum kan inloggen plaats ik het plaatje maar even hier. Volgens mij zijn er meer intruderrijders die niet meer kunnen inloggen met hun account daar...

4xjA_VFx0VR7yu43PALYRg
 
Vind dit wel een geslaagde aanpassing van de M800.
En aangezien ik niet meer op het IOCH intruderforum kan inloggen plaats ik het plaatje maar even hier. Volgens mij zijn er meer intruderrijders die niet meer kunnen inloggen met hun account daar...

full
 
Er vandaag zelf ook een recht stuur op gezet...bijna recht dan...
Het zit prima en maakt wat zit betreft niet zo heel veel uit met het originele stuur. Met de bestaande risers is het millimeterwerk maar het kan precies.
Gelijk ook weer eens een stukje kunnen rijden; dubbel genieten dus.
Ik heb gekozen voor de 82 cm 1 inch zwarte uitvoering. (highwayhawk 2,5mm staal)
Achteraf had de 90cm uitvoering ook gekund. Ik denk dat dat net gaat met de bestaande gaskabel. De ruimte tot de tank bij een volledige draai is dan ook iets groter.
full
 
...waarbij ik nog wil opmerken dat het onregelmatige lekkere roffeltje van het tweede filmpje volgens mij alleen mogelijk is bij een oudere uitvoering met carburateurs....
De injectie motoren zijn standaard stationair wat sneller afgesteld...
Met de stelschroef onder de tank is het toerental niet voldoende te verlagen.
Binnenkort ga ik de tank eraf halen om bij de afstelling van de gaskabel te komen. Misschien dat het geluid dan ook wat meer het tweede filmpje benaderd.
Ik weet overigens niet of het verstandig is de injectie motor verder in toeren te beperken stationair.

Leuk forum is overigens www.volusiariders.com en Marauder M50 Secret Hideaway

Met het nederlandse forum (IOCH) heb ik minder goede ervaringen....of het ligt aan mij...maar kan daar met geen mogelijkheid meer inloggen....
 
De jouwe klinkt ook wel echt goed!! Ik heb ondertussen nog beetje rondgezocht en heb m'n oog laten vallen op 'Cobra Streetrod Slashdowns'. Waar heb jij de jouwe gekocht als ik vragen mag?
 
Terug
Bovenaan Onderaan