MG Griso rijders

Hallo, mijn naam is Peter en ben hopelijk volgende week vrijdag de nieuwe eigenaar van een witte Griso 1200 8v uit 2008. Ik heb mijn Bmw k1200s particulier verkocht en die wordt als het goed is komende vrijdag opgehaald.
Ik kan bijna niet wachten. Ik was na een proefrit van 25 min. gelijk verkocht.
Nog 9 nachtjes slapen. :z

Foto-O4T37GAR-D.jpg
 
Laatst bewerkt:
Kan iemand mij vertellen wat een goed adresje (internet) voor accessoires?
Ik wil de spiegels vervangen door exemplaren van een 1200 sport (net als bij de SE) en de teller cover vervangen voor een carbon of zwart spuiten.
 
Laatst bewerkt:
Hallo, mijn naam is Peter en ben hopelijk volgende week vrijdag de nieuwe eigenaar van een witte Griso 1200 8v uit 2008. Ik heb mijn Bmw k1200s particulier verkocht en die wordt als het goed is komende vrijdag opgehaald.
Ik kan bijna niet wachten. Ik was na een proefrit van 25 min. gelijk verkocht.
Nog 9 nachtjes slapen. :z

[afbeelding]

Hallo Peter,

gefeliciteerd en welkom op dit forum!! :Y :W
Ik heb er inmiddels 2500 km op staan en de Griso bevalt super!
Waar heb je hem gekocht en hoeveel heeft ie gelopen??
 
@Grisorijders:

Hoe houden jullie de uitlaatbochten aan de voorkant schoon???

Er komt allerlei vuil en vliegen op en dit brandt er vast op.
Ik heb met benzine en thinner geprobeerd maar dit heeft nog niet veel effect.
 
Ik breek maar even in bij de collega-Guzzi-rijders.....

Bij mijn Breva 1100 verkleuren de uitlaatbochten ook. Dit komt voornamelijk door de hitte. Ze zijn van enkelwandig rvs en komen bruine "levervlekken" op. In het begin heb ik nog fanatiek gepolijst met staalfix en een sanitairsponsje, maar nu laat ik ze gewoon helemaal egaal bruin worden.
Op de Griso 8V zitten dubbelwandige uitlaatbochten, die verkleuren minder snel, maar uiteindelijk gebeurt het toch. Als je er echt vanaf wilt, kun je ze laten coaten. Bij Lamers in Nijmegen hebben ze daar mogelijkheden voor.
 
Ik breek maar even in bij de collega-Guzzi-rijders.....

Bij mijn Breva 1100 verkleuren de uitlaatbochten ook. Dit komt voornamelijk door de hitte. Ze zijn van enkelwandig rvs en komen bruine "levervlekken" op. In het begin heb ik nog fanatiek gepolijst met staalfix en een sanitairsponsje, maar nu laat ik ze gewoon helemaal egaal bruin worden.
Op de Griso 8V zitten dubbelwandige uitlaatbochten, die verkleuren minder snel, maar uiteindelijk gebeurt het toch. Als je er echt vanaf wilt, kun je ze laten coaten. Bij Lamers in Nijmegen hebben ze daar mogelijkheden voor.

Hallo Dolf,

bedankt voor je reactie, maar ik bedoel niet het egaal verkleuren van de totale bochten maar het vastbranden van vuil, vliegen etc.
Van het coaten bij Lamers ben ik op de hoogte.
 
Hallo Peter,

gefeliciteerd en welkom op dit forum!! :Y :W
Ik heb er inmiddels 2500 km op staan en de Griso bevalt super!
Waar heb je hem gekocht en hoeveel heeft ie gelopen??

Dank je,

hij heeft 8000 km gelopen maar is in werkelijke nieuwstaat. De vorige eigenaar heeft m ingeruild voor een Bonneville omdat dit toch te sportief voor m was. Ik kom van een Bmw k1200s met 170 pk. Goeie fiets maar totaal geen karakter. Ik heb m gekocht bij Goedhart. Het was volgens mij ook de enige 8v die in NL te koop aangeboden werd. Ik heb ook nog gekeken voor een 1200 Sport maar die vond ik wat te lomp.
 
@Grisorijders:

Hoe houden jullie de uitlaatbochten aan de voorkant schoon???

Er komt allerlei vuil en vliegen op en dit brandt er vast op.
Ik heb met benzine en thinner geprobeerd maar dit heeft nog niet veel effect.

Af en toe inspuiten met Optiglanz (Motozoom), afspoelen en poetsen met RVS-polish (Kruitvat). Voor twee bochten + demper een half uurtje werk..... Bruine of blauwe bochten vind ik geen gezicht!
:Y
 
Laatst bewerkt:
@Grisorijders:

Hoe houden jullie de uitlaatbochten aan de voorkant schoon???

Er komt allerlei vuil en vliegen op en dit brandt er vast op.
Ik heb met benzine en thinner geprobeerd maar dit heeft nog niet veel effect.

Gewoon met sop schoonmaken. Daarna polijsten met blue job. Wikkel het polijstdoekje om een stukje hout of een kunststof handvat van een mes, poeder er op, iets bevochtigen en al drukkend poetsen. Mijn bochten zijn na 12.000 km nog smetteloos!
 
Hallo, mijn naam is Peter en ben hopelijk volgende week vrijdag de nieuwe eigenaar van een witte Griso 1200 8v uit 2008. Ik heb mijn Bmw k1200s particulier verkocht en die wordt als het goed is komende vrijdag opgehaald.
Ik kan bijna niet wachten. Ik was na een proefrit van 25 min. gelijk verkocht.
Nog 9 nachtjes slapen. :z

[afbeelding]

Elke dag op de Griso rijden is een feest. Geloof mij maar. Kijk uit met het gas, want je merkt niet eens dat je digitale teller op 160km/u staat.
 
Jaja lange aanloop was wel nodig.
Maar je mag toegeven dat met die kleintjes het goed raggen is op die polderdijkjes :-)
Das met een Daytona1000 niks dat gemier, die moet je klop kunnen geven.
 
Hij is binnen. Ik heb m gister opgehaald. Ze zijn alleen vergeten de nokvolger modificatie uit te voeren. Moet ik voor terug. Ook zag ik dat hij olie zweet op de verbinding tussen de slang en het olietankje linksvoor onder de benzinetank. Volgende weer maar weer even langs.
Maar hij rijdt als een dolle. :)
 
Hij is binnen. Ik heb m gister opgehaald. Ze zijn alleen vergeten de nokvolger modificatie uit te voeren. Moet ik voor terug. Ook zag ik dat hij olie zweet op de verbinding tussen de slang en het olietankje linksvoor onder de benzinetank. Volgende weer maar weer even langs.
Maar hij rijdt als een dolle. :)

Van harte gefeliciteerd! De Griso is een hele fijne machine om op te rijden. Goethart wel op zijn nek zitten dat zij die modificatie uitvoeren. Ik zou trouwens naar een goede Guzzi dealer gaan zoals Motortoer in Amsterdam-west of TLM in Nijmegen. Dan weet je dat je service krijgt.
 
Ik heb al een afspraak gemaakt voor de modificatie. Alleen jammer dat ik het vorige week bij de koop al had aangekaart. Hij lekt ook een kelin beetje olie op het tankje van de carterontluchting onder de tank. Volgens mij op de slang. Ik kan dinsdag even terug komen.

Van harte gefeliciteerd! De Griso is een hele fijne machine om op te rijden. Goethart wel op zijn nek zitten dat zij die modificatie uitvoeren. Ik zou trouwens naar een goede Guzzi dealer gaan zoals Motortoer in Amsterdam-west of TLM in Nijmegen. Dan weet je dat je service krijgt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan