MG Griso rijders

Kom even spammen hier. Heb zelf een V11 Coppa Italia gehad, ondanks dat de nokkenas mij stuk liep vond ik het een geweldige motor die nog verrassend goed stuurde.
Heb de Griso mogen proberen en die vond ik zo mogelijk nog iets beter de hoek om gaan.......;-)

Overweeg nu de aanschaf van een Griso, vooral de modellen van 2007 / 2008 voor een mooie prijzen te krijgen zijn.

Nog dingen waar op te letten met een Griso?

Dat je rustig aan doet met je gashandel. ;)
 
ben afgelopen zaterdag naar belgien geweest 2 1/2 uur in de file motor werd zo heet dat hij begon te
stinken en roken tijdje langs de kant gezet en alles was weer over maar niet leuk
 
Kan ik me voorstellen, maar dat heb je met een lucht gekoeld blokkie..
Als het goed is moet ie er gewoon tegen kunnen.
 
kan er ook wel tegen. Mijne valt wel uit bij lang filerijden en temperaturen boven 30 graden.

Even stoppen, bakkie koffie en daarna is het opgelost.
 
kan er ook wel tegen. Mijne valt wel uit bij lang filerijden en temperaturen boven 30 graden.

Even stoppen, bakkie koffie en daarna is het opgelost.

Heb je 10W60 motorolie in je blok? File rijden boven de dertig graden is voor een rijwiel gekoeld blok nooit goed. Een blok kan ook oververhit raken. Zelfs vloeistof gekoelde blokken kunnen problemen krijgen. Bij lange files gewoon een wegrestaurant opzoeken en je blok laten afkoelen en even van de zon genieten en uitrusten. En is het voor de heen en terugreis? Rij dan s'nachts, zeker als je GPS aan boord hebt is dat vrij eenvoudig te doen.
Weinig files, betere koeling.
 
Laatst bewerkt:
Beste MG Griso rijders,

Ik ga morgen naar een Griso 8V (motor van Hobbelduif) kijken en eventueel kopen.
Als dit allemaal goed loopt wil ik me graag bij de griso rijders toevoegen. Met andere woorden een spannende dag morgen. Hebben jullie nog tips?

Als het gelukt is zal ik zsm wat fototjes posten.

groeten,
Richard
 
Heb je 10W60 motorolie in je blok? File rijden boven de dertig graden is voor een rijwiel gekoeld blok nooit goed. Een blok kan ook oververhit raken. Zelfs vloeistof gekoelde blokken kunnen problemen krijgen. Bij lange files gewoon een wegrestaurant opzoeken en je blok laten afkoelen en even van de zon genieten en uitrusten. En is het voor de heen en terugreis? Rij dan s'nachts, zeker als je GPS aan boord hebt is dat vrij eenvoudig te doen.
Weinig files, betere koeling.

10w60: yep

het gebeurde bij extreme omstandigheden. Tientallen km's file voor en in Parijs afgelopen zomer. Buitentemp was >32 graden. En mijn meisje durfde niet tussen de auto's door te rijden. Vandaar.
 
Beste MG Griso rijders,

Ik ga morgen naar een Griso 8V (motor van Hobbelduif) kijken en eventueel kopen.
Als dit allemaal goed loopt wil ik me graag bij de griso rijders toevoegen. Met andere woorden een spannende dag morgen. Hebben jullie nog tips?

Als het gelukt is zal ik zsm wat fototjes posten.

groeten,
Richard

Succes. Kan niet veel mis gaan volgens mij. Waarschuw je wel dat het in dit topic net zo rustig is als bij de MF Voxan rijders _O-
 
Beste MG Griso rijders,

Ik ga morgen naar een Griso 8V (motor van Hobbelduif) kijken en eventueel kopen.
Als dit allemaal goed loopt wil ik me graag bij de griso rijders toevoegen. Met andere woorden een spannende dag morgen. Hebben jullie nog tips?

Als het gelukt is zal ik zsm wat fototjes posten.

groeten,
Richard

Succes en wordt lid van de MGCN. Waarom doet die Hobbelduif de Griso weg?
Waar blijven de foto's?
 
Ik ga van het weekend foto's maken en zal deze op het forum zetten. Ik heb ook een termignoni uitlaat besteld en zal na het weekend geleverd worden. Uiteraard zal ik hier ook een foto van posten. Waarom Hobbelduif de motor weg heeft gedaan kan ik geen compleet antwoord op geven. Wel weet ik dat hij meer naar een woon werk fiets wil. Ik vind het echt een super motor en ben er echt ondersteboven van. Ik kom van een BMW r1200s, dat is best een fiets met karakter, de houding was alleen niet voor mij weggelegd vandaar nu de Griso 8v. Zaterdag vanaf Steenbergen naar Den Helder gereden zonder een krampje of wat dan ook. Alleen de banden waren vierkant en heb deze gelijk laten vervagen door Pilot Road 3. Toppie moet ik zeggen!!! Dit blok heeft ook echt karakter en doet er niet veel voor onder.

Update komt er van het weekend. Hopen dat we een beetje meer leven op het forum kunnen krijgen.

Groeten,
Richard
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd en veel plezier met de Griso!! We kunnen er op het levendige MGCN forum nog wel wat Grisorijders bij hebben. Kijk bijv. bij topics onder MGS.
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen Griso rijders,

Gisteren even naar Motortoer Amsterdam geweest. Een hoop tweedehands onderdelen voor oude Guzzi motoren! Zo'n 175 km gereden met een brede glimlach! Hier nog de beloofde foto's. Volgede week komt mijn nieuwe termignoni uitlaat en zal dan weer wat foto's posten. Nu heeft termignoni in samen werken met Moto Guzzi deze uitlaat ontwikkeld. Nu is mijn vraag of ik deze uitlaat zomaar eronder kan plaatsen. Heeft er iemand hier ervaring met een Rapid Bike / Power Commander?
 
full

full
 
Waarom Hobbelduif de motor weg heeft gedaan kan ik geen compleet antwoord op geven. Wel weet ik dat hij meer naar een woon werk fiets wil. Zoiets als een Stelvio.

Vandaag mijn termignoni uitlaat binnen gekregen. Echt een mooie pijp! Als ik deze eronder heb ben ik benieuwd of de motor nog een beetje loopt. Je leest veel over remappen e.d. Ook de manier waarop zijn erg verschillend. De ene gebruikt een power commander/rapid bike, de andere schiet een andere map rechtstreeks in de ECU d.m.v. een Rexxer. Zijn er hier al leden die zoiets met hun Griso hebben gedaan?
 
Het is leuk een andere demper er onder te zetten als de standaard demper niet naar het zin is. Maar je moet je blok wel even opnieuw laten afstellen of remappen, wat je wil. Maar dat de motor er beter van gaat lopen of harder, die illusie zal ik je direct ontnemen. Daar is toch wel iets meer voor nodig. Maar goed, laat je motor opnieuw afstellen. Voor de levensduur van het blok is dat altijd goed. Veel plezier er mee.
 
Heb je deze ervaring zelf opgedaan? Ik heb op mijn BMW R1200S een rapid bike laten monteren en af laten stellen vanwege een enorme dip rond de 4.000 rpm. Dit waarschijnlijk vanwege de euro3 norm waarbij een bepaalde uitstoot moet worden behaald, gevolg loopt veel te arm. Dit was een wereld van verschil. Buiten de mooie vermogen/koppel plaatjes was dit ook gewoon echt merkbaar. Nu vind ik dat de Griso vanuit fabriek veel beter loopt en daarom ook niet gelijk denk aan zo'n aanpassing, maar ben wel nieuwsgierig naar de ervaringen van mensen die dit wel hebben.

Ik heb gisteren een klein rondje gereden met mijn nieuwe termignoni uitlaat ( zonder afstellen, wel db killer erin), maar de motor loopt als een zonnetje. Ook het geluid was erg fijn. Mooie brul en deze werd steeds harder naarmate er meer toeren gemaakt werden. Zonder deze killers zal het voor mij te worden, maar dit ga ik natuurlijk wel proberen. Van het weekend plaats ik een foto.

Zijn er Griso rijders met een achterspatbord? Zo ja, kan je hier dan een foto van maken/plaatsen. Ik ben namelijk zoekende. Alvast bedankt!!!
 
Vind de Griso een zeer mooie motor, rij zelf met een sport 1200.
Dat er te weinig guzisisten op de weg te bespeuren zijn is wel een feit
 
Vind de Griso een zeer mooie motor, rij zelf met een sport 1200.
Dat er te weinig guzisisten op de weg te bespeuren zijn is wel een feit

Nou, met alle respect hoor, maar het barst toch echt van de Guzzi's in NL.
Ok, als je er op gaat letten zie je ze weinig, maar dat is met elke willekeurige zo.

Griso is een ander verhaal natuurlijk ;)

verder wel heerlijk spul :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan