MG Griso rijders

Daarnaast nog iemand een tip om zelf de achterband te wisselen / los te halen zonder al te veel schade?

Grtn en prettig paasweekend met hopelijk nog wat zon om te rijden!!!


Waarom zou je dat zelf willen doen :? En zonder "al te veel" schade :?
Ga je als je zo'n dikke fiest hebt beknibbelen op 15 euro voor montage?
En met als gevolg vele euro's schade aan je velgen? Ik zal het wel niet snappen..

Welkom hier!
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je welkom maar met zo'n reactie ben ik meteen weer van dit forum af.

Iedereen mag zelf weten wat hij doet en respecteer dat aub, snap je dat dan wel?

mzzl allemaal

tjonge
 
Was ook echt je eerste bericht :X Trek je van mij nou maar niks aan, ben alleen maar een griso liefhebber geen eigenaar. Als het zo overkwam spijt me dat hoor, zo was het niet bedoeld. Maar je vraag riep wel wat vragen op.

Dus niet huilen, gewoon lekker door typen hier. Nogmaals welkom ;)
 
dat ,,stekkertje,, is een pulsopnemer,en zie je als je bij de uitlaat staat,en naar de achterste remklauw kijkt,het achterwiel moet eruit om er bij te komen,even de ingang vd kabel schoonmaken en afkitten!

De ori banden zijn prima bij droog weer,maar in de regen en kou shit!Beter is michelin mpr2 of mpr3
liggen er bij mijn griso ook om maar nog niet met gereden met dit geweldige weer.

Ik heb mijn wielen zelf gedemonteerd ,maar de bandenzaak de banden laten leggen.

gr Jos
 
afgelopen zaterdag motor weer opgehaald,grote beurt gehad nieuwe zijspanband dus gereed voor het
nieuwe seizoen.zondag met mooi weer naar mototreff in Dulmen bakkie doen
 
Hey TVDE, had je eigenlijk nog wel op het treffen in Genemuiden verwacht. Wat tussen gekomen?
 
kon niet heb mijn motor eind november naar lamers gebracht en afgelopen zaterdag pas opgehaald.
Ben tussentijds aan staar geopenreert en mocht een tijdje niet aan het verkeer deelnemen ook voor eigen veiligheid
 
Misschien volgend jaar? Ben heel benieuwd naar je combi. Is ook gewoon een gaaf feest.
 
gisteren een mooi tochtje gemaakt van :n kleine 400 km. eerst in de regen later werd het mooier
weer in Duitsland. Alleen Bikerfarm in Dulmen is gesloten,toch waren er enkele 10 tallen motoren.
Zijn doorgereden en kwamen toevallig in Haltern am see waar ook een biker treff was deze
Drügen-Pütt geheten was zeer druk bezocht.Er stonden zeker 250 motoren en er werd konstant af en aan gereden eten en drinken in overvloed te krijgen en de koffie was opperbest.Voor herhaling vatbaar en een mooie rid er naar toe binnendoor
 
Dank voor het adres. Dat is een zondag waard om die kant op te toeren.
 
ja hier hetzelfde ideei,zal eens een route via drugen-putt in elkaar flanzen,die motortrefplaatsen bij onze oosterburen zijn meestal de moeite waard!
 
Vanmorgen weer een mooi ritje door onder meer zuid limburg gemaakt,wat loopt en stuurt de griso fijn zeg,en leuk als er mensen langs de route spontaan hun duimen omhoog steken als je voorbij knalt.

Tja het is geen 13 in een dozijn motor zon griso,volgend weekend gaan we naar Willingen met de plaatselijke mcc,lekker 3 dagen sturen en een dikke 1200 km op de klok zetten.
 
Zaterdag naar Ten Kate geweest waar open dag was,en zondag naar motoport Hengelo.
De loods waar zijspannen stond was afgebroken,want er kwam een nieuwe wel stond er een mooie griso te koop moest wel 9990 kosten.Zijn vandaar uit Duitsland in gereden en binnendoor via Gennep
naar huis.Zo in de eerste twee weekende mooi 1000 km gereden in 2013
 
Kom op met die foto's dan ;) Denk trouwens dat je ook leuke reacties krijgt als je dat in het zijspannen gedeelte zou posten.
 
Laatst bewerkt:
Zaterdag morgen een weekend trip gemaakt met de plaatselijke mc naar Willingen,omdat dit de 1e weekendrit voor mij als vers clublid was,wist ik niet goed wat ik kon verwachten.
We vertrokken zaterdagmorgen om 9.00 met 18 personen warvan 3 met duo,15 motoren dus,in groepjes van 5
De leeftijd varieerde van 40 tm 65 en de motoren van ktm duke en yamaha 660 tot bmw 1300.

Zaterdag hebben we in duitsland ongeveer 2uur regen gehad,en dan ben je blij dat je er bent,voor de rest geen regen meer gehad maar smorgens was het wel KOUD brrr
handvatverwarming is dan wel errug fijn,iemand die dat op zn griso heeft?Ook een groter scherm dan het flyscreen?Iemand ervaring met een groter scherm?

In de regen bui hield mijn kilometerteller het voor gezien,godver opnieuw afkitten die sensor.
Verder heeft ze het prima gedaan!
 
full


Smorgens om 7.15 werd ik wakker van een idioot die zijn motor ging wassen??Naast mn slaapkamerraam.
 
Ik heb de handvatverwarming van coolride (www.coolride.de) geinstalleerd. Was wel wat werk, maar werkt perfect, en je ziet er niks van. Dit, doordat je de verwarmingspatronen in het stuur monteert ipv andere handvatten monteert. De originele handvatten etc. blijven dus gewoon zitten.

BTW, komend weekend ben ik zelf met onze vriendengroep op de motor in het Sauerland, de weersberichten zien er wel wat beter uit gelukkig...

Groet,
Erwin
 
Laatst bewerkt:
Als je nog tips nodig hebt mbt het inbouwen: aarzel niet om het te vragen. Ik heb het via een apart circuit (relais en zekering) aangesloten, zodanig dat het alleen werkt als de motor loopt. Geen lege accu door een handvatverwarming :+ Verder moet je bij de 1100 de bussen in de stuureinden eruit boren, anders krijg je de hittepatronen er natuurlijk niet in. De 1200 heeft een andere stuurconstructie mbt de stuurgewichten, daar is dat volgens mij niet nodig.

Vwb schermen: ik heb het originele bikinikuipje voor de Griso erop, die vind ik het mooist. Maar dat Givi scherm (ik neem aan dat je de A770 bedoelt) biedt zeker betere bescherming.

Groet,
Erwin
 
Als je nog tips nodig hebt mbt het inbouwen: aarzel niet om het te vragen. Ik heb het via een apart circuit (relais en zekering) aangesloten, zodanig dat het alleen werkt als de motor loopt. Geen lege accu door een handvatverwarming :+ Verder moet je bij de 1100 de bussen in de stuureinden eruit boren, anders krijg je de hittepatronen er natuurlijk niet in. De 1200 heeft een andere stuurconstructie mbt de stuurgewichten, daar is dat volgens mij niet nodig.

Vwb schermen: ik heb het originele bikinikuipje voor de Griso erop, die vind ik het mooist. Maar dat Givi scherm (ik neem aan dat je de A770 bedoelt) biedt zeker betere bescherming.

Groet,
Erwin


Zou het ook wat voor mijn Breva 1100 zijn? Ik weet niet of je er gaatjes voor in je stuur moet boren?

Heb je er foto,s van gemaakt (van de montage?)
Lijkt namelijk een beetje op de heatdemons waar ik mijn oog al eens op liet vallen.
 
Hallo Erwin

Ik heb het ori flyscreen ook,maar met lange ritten lijkt een groter scherm me toch wel aangenaam.
Ik kijk idd naar de givi a770

ps de km teller werkt weer,de sensor was overleden/verdronken in de regenbui,vreemd want ik had hem 14 dagen ervoor afgekit bij de kabelingang.
 
Terug
Bovenaan Onderaan