MG Griso rijders

Ik heb ook een Zard waar wel mat meer geluid uitkomt dan de originele uitlaat. E-keur kan ik nergens vinden op de uitlaat, zie je wel vaker bij Italiaanse uitlaten, maar er zat wel een papiertje bij van Zard zelf dat voor E-keur certificaat mag doorgaan.
DB killer zit met een verstopte circumclip vast, niet zo heel makkelijk te verwijderen.
Heb je dat allebei (certificaatje en db-killer) niet dan heb je zeer waarschijnlijk de open versie en geef ik je clubgenoten gelijk :)
 
In de zard demper is geen circlip te zien,en ook geen papiertje erbij,er zit enkel een geperforeerde pijp in,en demperwol ofcourse,de open versie dus.

Vandaag 400 km gereden met de bmw dempert,is wel ff wennen,ik hoor nu een tik met schakelen,transmissie geluiden,en ik moet op de toerenteller letten om niet te laag in toeren te rijden,echt een enorm verschil dus

ps hoe ziet zon db killer er uit? foto ? waarschijnlijk makkelijk zelf te fabriceren.
 
Hoi Jos,

kijk op 't Internettie voor zoiets...
Ik had 't in een minuutje gevonden (daarbij had ik ook nog m'n koffiemok aangekeken... leeg...) (damned).
full

Hier staat het verhaaltje en foto betreffende deze Zard:
http://forum.guzzitech.com/forum/234/7986

Bij de weg... dat beeemwee metaal ziet 'r niet uit.
Ik zou maar een donker vizier op je helm zetten...

Een "brommer"groet.
Ad B
 
Hoi Ad

Weer thuis ?

Ik wist niet eens wat een db killer was,laat staan hoe die er uitzag.

is maar een simpel dingetje,bij mijn zard is gewoon de killer er uit gehaald,thats al.

Maak er zelf wel eentje,maar voorlopig blijft de lelijke bmw doos er ff onder hangen.

ps bedankt voor de link !
 
Hoi Jos,

d'r zal wel iets meer inzitten als dat je zo op dat fotootje ziet.
Een geperforeerde pijp of in ieder geval een pijp met gaatjes, bv.
Mocht je daar niet uit komen, of die van Zard zijn niet los leverbaar (weet ik niet...),
Star Twin in Loenen op de Veluwe heeft best wel wat ervaring met het maken van vanalles.
http://www.startwin.com/specials_plaatjes/uitlaten/uitlatenendempers.html

Groet (en let op dat je niet verbrand...) (oh moeder, wat is 't heet *D )
Ad B
 
Goedemorgen Griso rijders,

Ik ben mij aan het verdiepen in de MG Stelvio en Griso. Over de Stelvio hoor ik niet alleen (technisch, o.a. nokkenassen) enthousiaste verhalen. Mijn indruk is dat de Griso, uitzonderingen daargelaten, betrouwbaar is en niet behept met Italiaans 'karakter' op dit vlak.

Uiterlijk is de Griso niet veel gewijzigd in de loop der jaren, motorisch vind ik de afweging tussen de 1100 of 1200 interessant. Is er iemand die beide modellen in bezit heeft (gehad) en de verschillen kan aanduiden in dagelijks gebruik. Wat rechtvaardigt de keuze van de 1200 t.o.v. de 1100. Is de motor ook voor langere afstanden (bepakking/vakantiereizen) geschikt qua comfort, of is de Stelvio/Norge dan een betere keuze.

MvG,

SKL
 
Hoi SKL,

Er zit totaal geen verschil in de betrouwbaarheid tussen een Stelvio en Griso (of 1200 8v Sport of 1200 8v Norge).
Alle 1200 8 kleppers (4 per cylinder) zijn motorisch identiek.
Je zult het van een Stelvio meer horen dan in vergelijking met een Griso, omdat die veel meer verkocht zijn.
Voor de rest, kort door de bocht...
Als het geen "love at first sight" is met een Griso, dan wordt 't moeilijk... :} :9~ :]
Ik was reeds 4 jaar verliefd op dat prachtige masjien... :$ voordat ik er voor ging.

Maar ga eens langs bij Theo Lamers in Nijmegen, die kan véél meer uitleggen en kun je allen naast elkaar proeven.
Ben benieuwd welke richting die "vlinders in je buik" naar toe gaan... :Y

Groet
géén Hans en Grietje...
maar...
Ad en Griesje (m'n Griso)
 
Ik heb een Stelvio gehad. Nu een Griso 8v. Bij mij was het gevoel een beetje weg bij de Stelvio na wat problemen. Maar voor ik de Stelvio kocht had ik al dat speciale gevoel waar Ad over schrijft. Stelvio kocht ik met het verstand. Griso met het gevoel. Stelvio heeft bergruimte en stuurt erg comfortabel. Relaxt achter het scherm en je kan met het vizier open rijden.
Maar de Griso is het edhte motorrijden voor mij. Naked en als het echt nodig is doe ik het mini scherm erop. Stuurt heerlijk en je ziet ze erg weining. Makkelijke opstap enz enz. Koop gewoon de Stelvio of de Griso en ga voor je gevoel.
 
Laatst bewerkt:
Och, probleempjes ... Met de eerste 8V blokken waren wat problemen maar die zijn snel opgelost en zouden in principe niet meer voor moeten komen.

Wat ik vervelender vind is dat er in 2 jaar nu voor de 3e keer een ontluchtingsslangetje (elke keer een andere) losgeschoten/gescheurd is waardoor het hele blok weer onder de oliedampprut zit. Zet er dan in de fabriek zo'n veerklemmetje op, dat is toch niet zo moeilijk?
 
Hoi,

zo'n olierest opvangdingetje zit op iedere moderne motor.
Het eindslangetje gaat zelfs naar je luchtfilterbak.
Dan komen er geen oliedruppels en dampen in de natuur...
Schoorsteenpijpen van 5 meter doorsnee mag wel...
Ik heb deze week een 15 ltr tanktas gekocht. Een van GIVI, met zo'n snelkoppeling.
Dan rust het geheel op de tankdopring en raakt de tas de tank helemaal niet.
Dus ook geen krasjes...
Givi zelf heeft geen adapterring om de ene zijde van de snelkoppeling op m'n Grisotank te plaatsen.
Daarvoor ga ik een onderdeel van een SW Motech set gebruiken. Komt morgen binnen.
Over 3 weken moet m'n Griso op en top zijn...
Dan gaan we een rit rijden met maatjes van Moto Guzzi Club Nederland.
De MGCN GR3, "Moto Giro 3".
Een rit die m'n rijmaatje en ik in alle waarschijnlijkheid bijna in z'n geheel over provinciale wegen zullen knorren.
De rit voert ons door schilderachtige streken met bergen, meren, rivieren en tal van leuke plaatsjes,
Via Duitsland, Zwitserland naar Midden Italië. Terug natuurlijk even naar de geboorteplek
en the Holy Gate in Mandello del Lario.
Dan logeren we in Lecco, enkele km's van Mandello.
De geplande om en nabij 3500 km gaan we (ik en m'n rijmaatjes) met een paar "niks doen" dagen in twaalf dagen achter ons laten.
Ik en m'n Griso hebben d'r verschrikkelijke zin an!!

Ad en Griesje
 
Afgelopen vrijdag alle slangetjes maar eens even bij langs geweest en inmiddels zit alles weer vast en lekt er niks meer.
Zaterdag op weg naar de Veluwe op de A28 bij Assen een duif onthoofd met m'n spiegel. De bloedende romp bleef nog even op mijn tank liggen om vervolgens richting kruis te schuiven.
Wat een bende, overal bloed en veren. Bij de benzinepomp een paar kilometer verderop de boel maar even schoongemaakt. Ik had alleen niet in de gaten dat ik er zelf erger onder zat dan ik dacht want mijn schoonzus ging bijna van d'r stokkie toen ze me zag, zoveel bloed zat er nog op mijn jas.


Veel plezier met je tochtje Ad. Volgend jaar ga ik ook die kant op tijdens mijn rondje om Zwitserland.
 
haha lekker zooitje zo'n kapotte duif.
38000 km gereden met de Griso 8v (1x klep geleiders ingesleten ) dit is ondanks dat de garantie verlopen was toch door Guzzi vergoed .
verder nooit een misslag gegeven en heeft al veel van Europa gezien.
Wel een 900 ss erbij gekocht voor het Ducati TT2 project.
 
Afgelopen weekend ben ik met de plaatselijke mc naar cochem geweest,totaal ruim duizend kilometer gereden .

Denk je dat je lekker de bochtjes pakt, word je door een van de oudste clubleden voorbijgereden als een beginner ??Zijn vrouw zat achterop....
Na afloop maar eens een praatje gemaakt met die meneer,Pieter Prins was zijn naam,4x nationaal kampioen zijspannen,en vroeger een echte concurent van Egbert Streuer.

Pieter vond de griso erg mooi,aardige vent die Pieter !

full
 
Ik heb hem vorig jaar al bij TLM gezien, een demo van de "fabriek". Er zit een waanzinnig mooi geluid in. Nog aan die Italiaan gevraagd of il tubo di scarico ook op de Breva zou passen......
 
Zeker mooi. Wel jammer dat ze die uitlaat altijd schuin omlaag laten lopen.
Onder de cilinder door recht naar achteren en dan onder de kont had ik mooier gevonden.

Verder uber mooi ding en helemaal mijn smaak.
 
smaken verschillen, het geheel vind ik niet mooi,ik vind het origineel mooier.

Wel worden er erg mooie en kwalitatiets onderdelen gebruikt,neem nou die radiale koppeling/rem set van brembo.
 
Gek op nakeds, maar nijg net iets meer naar Café Racer stijl.
 
Via de link van radical guzzi (zie mijn vorige post) kun je een pdf downloaden waar de prijzen per pakket vermeld worden, zonder BTW.
 
Terug
Bovenaan Onderaan