Yamaha Xmax 250 gekocht

Hee geweldig DSB !!!! zal fantastisch zijn, zie je wel eens op de A8 :P
Daar reed ik deze week ook een paar keer. Moest voor mijn werk in Zaanstad zijn. Dat zijn ook de enige keren dat ik de snelweg pak met de scooter. Saai, maar prima te doen.
 
Hoi allemaal,

Ik heb nu de eerste 1000 km er op zitten en er is op dit moment 1 vraag waar ik eigenlijk nog mee zit...

De naald van de temperatuurmeter staat tijdens het rijden net iets boven de helft. Hij blijft wel constant op dezelfde temperatuur staan, maar ik had eigenlijk verwacht dat de meter iets lager zou staan.

is dat bij jullie ook zo :?

Als ik b.v. iemand tegenkom en even blijf staan om een kort praatje te maken en de motor dus stationair laat doordraaien, dan wil de meter nog wel eens omhoog gaan en slaat de vin automatisch aan, maar dat lijkt mij normaal.....Daarna als ik weer ga rijden , gaat de meter wel weer terug naar de stand zoals die dus meestal staat, net iets boven de helft
 
Klinkt volkomen normaal appie, er is geen goed of niet goed op de stand van de wijzer. Belangrijker is dat ie hetzelfde aangeeft en niet helemaal uitslaat bijv. Dat ie bij stilstaan warmer wordt en dat dan de vin aanslaat is ook helemaal zoals het hoort.
 
Is normaal appie,
De andere dag stond ik op de stoep bij de dealer en dit was ook Mijn allereerste opmerking.
Beide Aprila's hebben dit ook. De 300ie staat de temp wel wat Hoger dan bij de 250ie.
 
Klinkt volkomen normaal appie, er is geen goed of niet goed op de stand van de wijzer. Belangrijker is dat ie hetzelfde aangeeft en niet helemaal uitslaat bijv. Dat ie bij stilstaan warmer wordt en dat dan de vin aanslaat is ook helemaal zoals het hoort.


Ok,

Zelf had ik dezelfde gedachte, maar je weet maar nooit.....

Gisteren heeft hij de 1000 km beurt gehad en de monteur heb ik er ook niet over gehoord, maar ja wat wil je na slechts 1000 km .... :]
 
Hoi allemaal,

Ik heb nu de eerste 1000 km er op zitten en er is op dit moment 1 vraag waar ik eigenlijk nog mee zit...

De naald van de temperatuurmeter staat tijdens het rijden net iets boven de helft. Hij blijft wel constant op dezelfde temperatuur staan, maar ik had eigenlijk verwacht dat de meter iets lager zou staan.

is dat bij jullie ook zo :?

Als ik b.v. iemand tegenkom en even blijf staan om een kort praatje te maken en de motor dus stationair laat doordraaien, dan wil de meter nog wel eens omhoog gaan en slaat de vin automatisch aan, maar dat lijkt mij normaal.....Daarna als ik weer ga rijden , gaat de meter wel weer terug naar de stand zoals die dus meestal staat, net iets boven de helft
Bij mij dus ook het zelfde verhaal. Even stapvoets in de binnenstad en de van slaat aan.
 
In de winter staat hij bij mij precies in het midden. Maar nu, in de zomerse temperaturen, staat hij er ook een beetje boven. Toen ik het voor de eerste keer opmerkte bij de hogere temperaturen dit voorjaar heb ik wel even gekeken of de koelvloeistof nog op peil was. Maar dat was allemaal prima.

In ieder geval vanmiddag weer even lekker getoerd!


full
 
In de winter staat hij bij mij precies in het midden. Maar nu, in de zomerse temperaturen, staat hij er ook een beetje boven. Toen ik het voor de eerste keer opmerkte bij de hogere temperaturen dit voorjaar heb ik wel even gekeken of de koelvloeistof nog op peil was. Maar dat was allemaal prima.

In ieder geval vanmiddag weer even lekker getoerd!


[afbeelding]


Bedankt voor de info allemaal.

De meter van mij staat net als die van jou Gerrit, dus dat valt dan gelukkig wel mee.

Vanaf volgende week ga ik hem weer gebruiken voor woon/werkverkeer. Iedere dag 25 km.

Waar ik afgelopen week trouwens ook achter kwam is dat er maar verd..... weinig licht op de motorscooter zit. Het is wel een brede, maar erg korte straal licht.

Nu heb ik in andere threads wel gelezen dat dat komt doordat er maar 35 watt pitjes in zitten en de hoogtestand , maar is er hier iemand die daar zezelfde ervaring mee heeft, en misschien zelfs wel de hs1 pitjes heeft vervangen voor andere ??

Mijn vorige motorscooter was een Honda Dylan 150 cc en die had standaard H4 lampen met 55 watt en dat scheelt echt enorm in lichtopbrengst.
 
Laatst bewerkt:
Wat de temperatuurmeter betreft. Zoals hierboven door de X-max eigenaars reeds geschreven. Met deze zomerse temperaturen gaat hij wat verder naar boven maar bij mij staat hij eigenlijk altijd mooi of een mm net boven het midden.
Paar dagen geleden met die tropische temperaturen ook gaan rijden (klein toertje met maximum snelheid amper 60 want ik was echt in een doodmoe/ superlui toestand en ik merk als je continue met dezelfde heel lage snelheid rijdt gaat hij natuurlijk ook omhoog maar het komt overéén met in de stad te rijden.

Vandaag voor het eerst eens een toer gedaan van iets meer dan 100km en ik was dan ook blij toen ik thuis was. Autosnelwegkm's was amper 3km van de 103 in het totaal en 100 op binnenbaantjes rijden is bij mij wel voldoende. Zo doelloos rondrijden doe ik eigenlijk echt niet graag. Ben via het het Noordoosten van Antwerpen naar het Noorden van Antwerpen gereden zo juist naar de Nederlandse grens en daar even de vrouw gebeld die vroeg om gehakt mee te nemen van een Nederlandse supermarkt.

Toch goedkoop daar in Nederland het eten. :}

Dan terug gereden via de Haven van Antwerpen, zo door het centrum en dan naar huis.

Ik heb mijn trajet gereden met de jethelm maar goed, zelfs met mijn integraalhelm vind ik de hoogte van de ruit eigenlijk klote.
:N

Het is een enorm gebulder. Ik was me aan het inbeelden dat ik mijn oortjes inhad voor de gsm. Helemaal achter de ruit zou ik nog wat kunnen horen en bellen en als ik ga rechtstaan dan ook maar al zittend is het echt slecht.

Ik denk er aan om binnenkort toch maar het korte ruitje er op te zetten.

De grote ruit zal natuurlijk veel meer comfort geven maar ik vind het zo lelijk uitzien.

Wat ik ook niet leuk vind is dat er een enorme onderdruk ontstaat achter de ruit waardoor alles naar het dashboard wordt toegezogen. Grrrr

Zo'n kort ruitje zal toch wel goedkoper zijn dan zo'n hoog of vergis ik me.

Koop je zo'n kort ruitje bij je Yamaha dealer of bij een andere leverancier.

Iemand een idee wat zo'n kort ruitje kost?
 
Vandaag de eerste 170 km erop. Onder veel weersomstandigheden gereden. 'savonds begon het te regenen en te waaien, maar had hier weinig last van. Wel griezelig blijven de zebrapaden en andere belijning gedurende regen. Ook al rem je niet, ook sturen kan daar een glijer geven. Maar bij een zebra na een bocht moet je toch sturen. Toch heeft de X max een goede wegligging. Nu nog rustig inrijden maar met warme motor wel even boven de 100 geweest. Verder trek ik met driekwart gas op en houd het netjes tot de 90 km/u. Fijne scooter. Ben met die 170 km wel een halve tank brandstof kwijt. Dit lijkt mij redelijk. Ik ga van deze aankoop geen spijt krijgen!

Enkel nog een lekkere motorrijbroek en laarsen kopen...de rest aan kleding heb ik inmiddels.
 
Kon het niet laten om vanuit Curacao toch even te kijken naar de laatste nieuwtjes over de x max.
Ik moet nog even geduld hebben maar 4 september kan ik die van mij ophalen.

Ga me nu klaar maken voor het strand en Happy Houre.

gr
 
Toch goedkoop daar in Nederland het eten.
In Nederland is de inflatie een lange tijd het laagste geweest van Europa. In België was hij de laatste tijd relatief hoog, ergens in de 4 %.

Nu gaat hij in Nederland ook ineens van 2,5% naar 3,2%. Het is dus de vraag hoe lang dat nog goedkoop zal zijn...
 
ow ow owwww. Wat begint de X-max lekker te rijden.

Het lijkt wel of hij meer en meer loskomt.

Het einde van het begin is in zicht. 770km's nu. Heb er vanavond toch maar netjes weer 70 mee opgezet en een tijdje op reserve gereden.

Als je op reserve begint te rijden komt er ineens trip/fuell op mijn schermpje.

Het geeft de km's weer die je doet op reserve maar wat is het nut ervan?

Ik ben dus naar het benzinestation gereden en heb 9,49liter getankt voor 278,6km.

Komt neer op een 3,41l/100km of zoals jullie het graag zeggen. 1 op 29.

Zuiniger, Ik betwijfel het want ik heb nogal een zware pols. _O-
 
Ik denk er meer en meer aan om de uitlaatdemper te vervangen door een mooier exemplaar.
De leovinci 4road is hier al genoemd maar er zijn toch nog uitlaatsystemen die voor de X-max gemaakt zijn of niet.

Als je die filmpjes ziet op youtube met al die verschillende uitlaatdempers moet dat toch kunnen.

Ik vind trouwens dat het geluid heel verschillend is tussen al die merken.
 
Nog wat leuks en is bedoeld voor diegene die een garagedeur of poort hebben die met een afstandsbediening open gaat.

Geintregeerde afstandsbediening voor de Xmax en ik vond dit op een spaans xmax forum.

http://clubxmax.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=4355

http://clubxmax.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=4826

Ik heb zo,n poort en moet als ik thuis kom steeds de afstandsbediening uit mn zak friemelen. Doormiddel van een kort klikje op het grootlicht te geven gaat de deur open. Er kunnen tot 4 frequenties ingeprogt worden, dus voor b.v. een derde poort of deur moet er 3x geklikt worden. Hoe de frequenties erin gezet worden weet ik nog niet maar zal v/d week even naar Barcelona bellen.
 
Ik heb ook een automatische poort en als je geld teveel hebt is het idd wel een praktisch iets maar ik heb een heel klein kastje ter groote van een aansteker en kan het vrijwel overal kwijt. Moet dus geen moeite doen om het te gebruiken om de garagepoort te openen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan