Yamaha Xmax 250 gekocht

Zelfs de Motoport-prijs is scherp; op de Yamaha site staat een adviesprijs van 5199,-!
Ik kan me niet voorstellen dat je in NL een nieuwe X-Max voor 4399,- kunt kopen...
Komt Forfun misschien uit Belgie?
 
Bij van de Kuinder in Hilversum,staan ze in alle kleuren,

in de aanbieding € 4750,- , mooi prijsje .
 
Zelfs de Motoport-prijs is scherp; op de Yamaha site staat een adviesprijs van 5199,-!
Ik kan me niet voorstellen dat je in NL een nieuwe X-Max voor 4399,- kunt kopen...
Komt Forfun misschien uit Belgie?

ja de prijs is 4399 in België wat zelfs best veel is daar ik mijn X-max verleden jaar in September gekocht heb voor 3800 euro. De dealer zijn verklaring was dat de Yen stijging verantwoordelijk is.
 
Pfff Ik heb 5000 betaald voor mijn Black X-MAX die al 3 maanden oud was....(1500 km op de teller)
Maar deze uitvoering is normaal al 200 euro duurder en ik hoefde nu geen rijklaarkosten te betalen en de 1000KM beurt had ie ook net gehad...
De normale kostte toen 5100 en de Blackmax 5300 nieuw...

Ach, als je geduld hebt, kun je alles wel ergens goedkoper krijgen. Maar het verschil met België is wel belachelijk groot hoor!
(en dan zeuren ze nog over de westerschelde ;) )
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad uit Belgie.Voertuigen zijn daar wat goedkoper,maar de voeding is dan weer duurder,dus ik heb geen medelijden met jullie....
De xmax rijdt wel zuinig.Momenteel op 3l:110km.Geen wegentaks niet meer en 30 euro voor een onderhoudsbeurt.Wat de verzekering betreft ,weet ik het nog niet .Die moet nog omgerekend worden van motor 750cc naar 250cc.Ik krijg in ieder geval terug.
Its a deal !!!
 
Dit is dan mijn Black X-MAX! Is ie niet stoer?

full

full

full
 
Een vraag, ik heb recent ontdekt dat wanneer ik lang met mijn Xmax op de snelweg rij en hem vervolgens afzet, niet meer direct opnieuw kan starten. Hij maakt enkel een klik wanneer ik op de startknop duw. Ik moet dan effe met de scooter schudden om hem weer te kunnen starten. Volgens de garage is er geen enkel probleem met de elektrische installatie.
 
Thanks YP250R!

Dat niet opnieuw kunnen starten, lijkt me niet goed! Ik ben helaas niet technisch genoeg om je hierbij te helpen. Toch echt iets voor de dealer, die zal het op moeten lossen.

Maareh...heb jij een startknop????
 
.... Hij maakt enkel een klik wanneer ik op de startknop duw. Ik moet dan effe met de scooter schudden om hem weer te kunnen starten. Volgens de garage is er geen enkel probleem met de elektrische installatie....
Onzin natuurlijk wat de dealer beweert; er is wel degelijk iets aan de hand maar dat is misschien lastig te vinden omdat het niet altijd aanwezig is, bovendien is moeilijk zeggen of het echt verholpen is.

Nu is het startcircuit niet zo ingewikkeld en het lijkt me op een haperend startrelais of een breuk in de bedrading.
Indien garantie dan gewoon terug naar de dealer.
 
Ben terug geweest naar de garage. Na volledige controle was het volgens hen te wijten aan een geöxideerde fiche in de bekabeling van het startsysteem. De fiche is gekuisd, geschuurd en opnieuw ingespoten. Hopen dat het nu verholpen is.
 
Ben terug geweest naar de garage. Na volledige controle was het volgens hen te wijten aan een geöxideerde fiche in de bekabeling van het startsysteem. De fiche is gekuisd, geschuurd en opnieuw ingespoten. Hopen dat het nu verholpen is.


Ben benieuwd....
 
Ik heb gemerkt dat als ik ongeveer 50km snelweg rij tegen 130km/u op de teller dat mij leovince 4road roodgloeiend wordt aan het buisje van de db-killer en aan de buis tussen de cilinder en de lambdasonde. Ter informatie, ik rij niet elke dag 50km snelweg hé ;)
 
Dit is dan mijn Black X-MAX! Is ie niet stoer?

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Met het hoger windschermpje van jou vroeg ik me af of je geen last hebt van de regen.

Ik bedoel had laatst last van regendruppels op mijn vizier. Ik heb toen maar het schermpje van mijn vizier tijdens het file rijden open gedaan om niet tegen de auto´s aan te knallen :] Je begrijpt dat ik dan naar een betere oplossing zoek en als zo´n scherm helpt dan zal ik niet snel twijfelen.
 
Nee, ik krijg inderdaad bijna geen regendruppels meer in mn gezicht. Uiteraard blijven er wel regendruppels op het windscherm zitten nu, maar die zijn niet echt hinderlijk. (je windscherm goed in de autowas zetten) Ik rij altijd met mn vizier open, omdat dat bij mij veel minder windruis geeft, dan met een gesloten vizier!

Ik heb het geluk gehad dat bij de dealer 2 x-maxen stond, één met normaal, èn één met hoger windscherm. Ik heb op beide mogen rijden en kon zo goed het verschil meten. De uitkomst mag duidelijk zijn. Ik heb met het hoge scherm veel minder turbulentie en dus ook regen op mn helm.

Overigens zijn er ook extra lage (sport)windschermen verkrijgbaar, waarbij ik bijna zeker weet, dat die nog minder turbulentie geven, omdat je daarmee gewoon vol in de wind komt te zitten. Het voordeel daarvan is dat bij regen, de druppels vanzelf van je vizier waaien.

Wellicht dat we op een X-Max meeting eens de verschillen bij elkaar kunnen uitproberen. Ik heb begrepen dat Sjoerdnl binnenkort een meeting gaat organiseren... :}
 
Ja hebben we er nog zin in volgende week zondag? onder de Erasmusbrug aan de centrumzijde (spido)
 
Mooi fietsje,maar waarom weer een donkere kleur.Opvallen doen we nu al haast niet in het verkeer met mensen op de weg met dikke leasebakken die het niet nauw nemen om van de ene helft van de weg naar de andere helft te rijden met hun dikke bmw.,audi of vw...
Hij is mooi maar ik ga voor felle kleuren,helaas het moet tegenwoordig.........
Oranje doet het goed,mensen zien je aankomen en worden vriendelijk.
Net als met voetbal,dan staan we er opeens allemaal,hahaha!!
 
Mooi fietsje,maar waarom weer een donkere kleur.Opvallen doen we nu al haast niet in het verkeer met mensen op de weg met dikke leasebakken die het niet nauw nemen om van de ene helft van de weg naar de andere helft te rijden met hun dikke bmw.,audi of vw...
Hij is mooi maar ik ga voor felle kleuren,helaas het moet tegenwoordig.........
Oranje doet het goed,mensen zien je aankomen en worden vriendelijk.
Net als met voetbal,dan staan we er opeens allemaal,hahaha!!

Ik ga toch niet op zo'n felle oranje scoot rijden?? |( Dan had ik wel motoragent geworden! hehehe
Maar je hebt wel een beetje gelijk hoor. Straks als de dagen weer een stuk korter zijn, zal ik wel zo'n veiligheids-hesje aantrekken om in het donker toch nog een beetje op te vallen.

Enne zo'n dikke AUDI, BMW of VW.....dat lijkt me wel wat. Ik wil mn Passat best inruilen voor een nieuwe hoor! :9
 
Ik heb dit voorjaar een X-Max 250 gekocht. Fijne scooter maar.......hij maakt tijdens het optrekken met vol gas een geluid als een klopboor. Klinkt als metaal tegen hardplastic. Alle onderdelen die in aanmerkingg komen (nummerplaathouder, achterste spatbord, bodem van de kofferruimte) heb ik bekeken en beklopt en er schuimrubber tussen gestopt, niets helpt. De delaer kan het ook niet vinden, denkt dat het in het inlaattraject zit. Iemand een soortgelijke ervaring? Of liever nog: een oplossing?
 
ik ken het ik denk zelf dat het iets is met dat de koppeling te vroeg aangrijpt. op het Duitse XMAX forum staat hier meer over. Ik heb zelf nu de delta clutch van malossie. deze doet het een stuk minder maar ik kan hem nog wat strakker zetten. hierdoor grijpt hij bij meer toeren aan. (denk aan de auto)
 
Terug
Bovenaan Onderaan