project: honda rebel 250

melis

Rookie
5 feb 2008
17
0
berlare,oost-vlaanderen
hoi ik ben melis ik ga me effe voorstellen, ik ben jeroen en ben ver 17 en ik volg automechanica op het kta in aalst en woon in berlare en men intresse ligt bij bekan alles met een motor.ik heb voeger al een paar projectjes gedaan op camino's maja twordt tijd voor het zwaardere werk:d

men project ga over men honda rebel 250 van uit de jaren 87 ong
ik heb deze gekocht van een kennis van op school die nog een oude moto had staan in zen garage van zijn vader
had in de tijd een acident gehad en volledige laten herop maken en sinds dien weinig op gereden en dan stond hij 4jaar op stal toen ik hem kocht dusja draaide ook nimeer,dus na carbu uit gekuist te hebben,verse olie,verse naft,en met start piloot toch nog kunen laten draaien:d

uiterlijk:

-tank,voor-enachterspatbord komt in rood(wordt binnekort herspoten in spuitkabine)
-chrome terug doen blinken
-kader herspuiten (wss terug in zwert)
-motor accenten in zwart (al een paar gespoten)
-ander stuurke
-andere pinkers
-en als er nog geld over is ander voorlicht
-voorvorkerken polieren of herspuiten

innerlijk:

-ori motor
-ori tandwielen
-custom luchtfilter
-benzine filter

en de rest zie ik nog wel wat ik kan doen en wat er kan gebeuren aan de rebel


zo gekocht



werkzaamheden voor terug te doen draaien(voor wiel eraf omdat platte tuup was)


en toen hij reed
 
Hey Melis, goed bezig !!

Op jouw leeftijd al zo kunnen werken, respect kerel!!
Ga gewoon door doe ervaring op en laat je nooit of te nimmer ontmoedigen, gewoon je eigen ding doen!

Hoop nog veel van jou te mogen zien!!

Succes man!!
:] :] :] :]
 
thx vandaag staat op de planning

-luchtfilterbak verwijderen
-bekabeling(duurt een tijdje omdat ik op de fichkes een plakkertje plakt en op schrijft van waar ze kwamen bv achterlicht)

en als ik nog tijd over heb

-stuurbekabeling
 
stuur nog kune verwijderen en stuur bekabeling enal
juist in pinker krijg ik niet los door die stomme bout maja wd-40 op gespotne en kzie morgne wel:p

ps de fourche benen was een probeersel

foto's zeggen genoeg



 
Kan mij niet schelen...maar kun je niet beter aan je lezen en schrijven gaan werken??
 
als je niets deftig kunt zeggen over mijn project en alleen zaagt over mijn lezen en schrijven dan heb ik liever dat je uw erbuiten houd!!

Melis, wat zeg je me nu allemaal........
Als je de humor van Pepe niet kunt waarderen dan denk ik dat het snel misgaat hierop het forum. Je moet eens wat in het verleden op it forum gaan kijken, kom je er heel snel achter dat Pepe al aan het verbouwen was toen jij nog niet geboren was.
Niet zo'n kort lontje hebben, zeker niet tegen Pepe, daarmee schop je meerdere mensen tegen het zere been.
Snap wel dat je als Belg niet gelijk de Nederlandse humor verstaat, maar het is ook wel een beetje moeilijk te lezen allemaal *O*

Denk best dat je reacties mag verwachten, ze vallen hier echt niet over een dt-fout of de slip van de pen, maar stel je open op, ga niet gelijk "katten", want dan zijn we heel snel met je klaar :W :W :W
 
ik kan er toch ook niet aan doen dat wij belgen anders schrijven en praten.

mijn excuus hiervoor dan aan pepe ;)

ik zal proberen beter te typen en beter dingens uit te leggen,maar ook een beetje begrip voor mij,ik ben nog maar een jong gastje en heb nog niet veel ervaring met moto's en forums

dus men excuus nog eens voor iedereen;)
 
met schuurpapier dus,maar ik heb zo eens gezien dat er een soort polierborsteltjes bestaan voor op een boormachine te plaatsen welke zijn dit?misschien enige foto?

andere tips zijn natuurlijk ook welkom
 
Zie je dat als je terug leest voor je iets post het al veel beter gaat?

Veel mensen nemen iemand die niet zijn best doet op zijn taal ook niet serieus als het gaat om zijn motor.

En dat heeft niets te maken met Belgisch zijn. Dat taaltje is juist wel leuk. :Y
 
mja poetslappen...of een oud hemt of een oud t-shirt of moeders theedoek...noem maar op...als je maar poetst...en kvin commandant nog tbeste en niet zo duur...kheb nu ook blue-job...soort poeder dat je nat moet maken...alles wat je daarmee poetst glimt als de ziekte maat tis allemachtig duur...
 
aluminium krijg je mooi met alu van belgom [poets middel voor aluminium en koper ] ook kan je een poets tol kopen met polijst blok [blauw en wit] glimt daarna als chroom succes ben zelf al een week bezig met alle aluminium onderdelen van een savage
 
Terug
Bovenaan Onderaan