Tot 35% minder brandstofverbruik met aceton????

Ray1981

geblokkeerd account
10 aug 2006
4.168
1
Enschede
Chiptuning is uit, nagellak remover is in!
http://www.wistudat.info/m1.html
Dus flink minder brandstof gebruiken, minder motorslijtage en tegelijk ook nog milieuvriendelijker rijden.

Ook veel minder problemen bij de APK-uitlaatgastest, omdat met het toepassen van deze tip de uitstoot van deze schadelijke stoffen fors wordt gereduceerd.

Bij diesels is deze tip bijna even werkzaam als een roetfilter en bespaart ook nog eens op het verbruik, terwijl een roetfilter het verbruik doet toenemen.

Hoe kan dat dan?

Dat kan door het bijmengen van ACETON bij benzine of diesel brandstof:



Voordelen:

10 - 35% brandstofbesparing bij benzine

10 - 22% brandstofbesparing bij diesel

Sterk verminderde uitstoot schadelijke stoffen door volledigere verbranding van de brandstof, veel minder roetuitstoot bij diesels.

Sterk gereduceerde motorslijtage

Een beter draaiende en reagerende motor (vooral bij diesel goed merkbaar, reageert directer op het gaspedaal)

Beter startgedrag.



Nadelen:

Geen!!!



Aceton realiseert deze besparing doordat de brandstof vollediger verbrandt, dat in tegenstelling tot wat gebruikelijk is.



Waarom oliemaatschappijen dit niet bijvoegen (zou een koud kunstje zijn voor ze en vrijwel geen meerkosten met zich meebrengen)?

Op die manier brengen ze hun eigen omzet fors omlaag, meer verbruiken = meer omzet = meer winst.



Waarom de overheid dit niet propageert?

Op die manier vangen ze veel minder accijnzen en btw



Waarom de autodealers en autofabrikanten dit niet propageren?

Omdat ze anders veel minder reparaties en verkoop van nieuwe auto's hebben als automotoren veel langer meegaan.



Worden we feitelijk aan het (verbruiks-)lijntje gehouden?

Helaas wel ja, vanwege het geldelijke gewin.



In de USA heeft iemand die al 50 jaar lang aceton toevoegt een motor van een van zijn auto's uit elkaar gehaald na ruim 800.000 kilometer en de slijtage was vrijwel te verwaarlozen.

Hoe kan het nou dat aceton in brandstof de slijtage vermindert?

Als brandstof onvolledig verbrandt blijft er altijd een residu op de cylinderwand achter. Dit residu komt in de motorolie terecht waardoor de smerende werking van de motorolie steeds minder wordt en waardoor dus slijtage ontstaat. Bij volledige verbranding van de brandstof blijft de olie schoner en ook beter z'n werk doen.

Eea is te lezen op zijn website die met tussenpozen geactualiseerd wordt.

http://www.lubedev.com/smartgas/additive.htm (Engelstalige pagina's)



Pas op: Aceton is een oplosmiddel, mors het dus niet op de lak.

Kan Aceton kwaad in je brandstofsysteem, het is toch een oplosmiddel?

Aceton kan geen enkel kwaad, ook benzine en diesel zijn agressieve stoffen en alle componenten in het brandstofcircuit worden door aceton NIET aangetast.



Aceton kan gehaald worden bij de drogist (veel te duur) of meestal bij een goed gesorteerde "Doe het Zelf zaak" of verfzaak.

Om je een idee te geven van de prijzen van ACETON:

Bij de drogist € 1,75 per 100 ml (handig flesje om de hoeveelheid af te meten)

Bij de drogist € 8,65 per liter

Bij de "Doe Het Zelf" zaak (bijvoorbeeld HUBO) € 3,30 per 500 ml

Bij de verf speciaalzaak (meestal op bestelling) ongeveer € 17,50 per 5 liter.

In België kost 1 liter aceton ongeveer € 4,60 bij de Brico



Het dient te gaan om zuivere aceton, geen flesjes nagellak verwijderaar, omdat daarin andere stoffen zijn bijgemengd.

Je moet ook iets hebben om de aceton goed te kunnen afmeten.

Ikzelf gebruik daar een aceton flesje van ongeveer 100 ml voor waarop ik (nadat het leeg was) streepjes gezet heb om de 5 millliliter.

Dat kan je uitmeten door mbv een keukenweegschaal water in het flesje te gieten en te wegen. (Rekening houden met het gewicht van het flesje)

1 ml water weegt 1 gram.

Het bijmengen resulteerde voor een oude Daihatsu in een verbruik van 1:21,3 en dat was eerder 1:16, zijnde een verbetering met 33,3%

De aceton in de tank kan (bron TNO) absoluut geen kwaad en de tankinhoud wordt er ook niet gevaarlijker door dan het al was.

Het bijmengpercentage is grofweg 0,20 % voor benzine en 0,15 % voor diesel.

De bij te mengen hoeveelheid is dus erg klein.

Op 1 liter (1000 milliliter) benzine 2 milliliter aceton, op 1 liter (1000 milliliter) diesel 1,5 milliliter aceton.

Op bijvoorbeeld 40 liter benzine moet je 80 milliliter aceton bijvoegen, op 40 liter diesel moet 60 milliliter aceton worden bijgevoegd.



Als je voor de 1e keer bijmengt moet je natuurlijk rekening houden met de huidige tankinhoud.

Het makkelijkst gaat dat als je uitgaat van een volle tank, bijvoorbeeld 50 liter.

Bij 50 liter moet je 100 ml aceton bijmengen (benzine motor) en 75 ml aceton (diesel motor), dat kan je er dan ingooien als je bij de pomp staat om 'm vol te gooien.

In het vervolg meng je bij overeenkomstig het aantal getankte liters.

Bij een besparing van slechts 10%, uitgaande van een benzinemotor en kosten van € 3,30 per halve liter en een brandstofprijs van € 1,35 per liter euro 95 heeft u een voordeel van € 6 ,09 op een tank van 50 liter en uw motor voelt zich er beter bij èn u spaart het milieu! (Op 50 liter benzine voegt u 100 milliliter aceton bij, kosten € 0,66, uw verbruik is 10% minder, 10% van 50 x € 1,35 = € 6,75 )



Bij 15% minder verbruik is uw voordeel per 50 liter € 9,47, bij 20% is het € 12,84 en het kan eventueel oplopen tot 35% minder verbruik waarbij uw voordeel per 50 liter € 22,97 bedraagt!



Bij een besparing van slechts 10%, uitgaande van een dieselmotor en kosten van

€ 3,30 per halve liter aceton en een brandstofprijs van € 1,00 per liter diesel, heeft u een voordeel van € 4,50 op een tank van 50 liter en uw motor voelt zich er beter bij, reageert vlotter, èn u spaart het milieu!

(Op 50 liter diesel voegt u 75 milliliter aceton bij, kosten € 0,50, uw verbruik is 10% minder, 10% van 50 x € 1,00 = € 5,00, uw voordeel € 5,00 - € 0,50 = € 4,50) Bij 15% minder verbruik is uw voordeel per 50 liter € 7,00, bij 20% is het € 9,50



Bij 15000 km per jaar en een brandstofverbruik van 1 op 12 (benzine) bespaart u na toepassing van aceton minimaal 10% = 125 liter = € 168,75 - € 16,50 voor de aceton = € 152,25 , bij 20% besparing = 250 liter = € 337,50 - € 16,50 = € 321,=

Bij 25000 km per jaar (diesel) en een brandstofverbruik van 1 op 12 bespaart u na toepassing van aceton minimaal 10% = 208 liter = € 208 - € 20,62 voor de aceton = € 187,38

Bij 25000 km per jaar (diesel) en een brandstofverbruik van 1 op 12 bespaart u na toepassing van aceton van 20% = 416 liter = € 416 - € 20,62 voor de aceton = € 395,38

Bij 50000 km per jaar (diesel) en een brandstofverbruik van 1 op 12 bespaart u na toepassing van aceton van 20% = 833 liter = € 833 - € 41,24 voor de aceton = € 791,76

Misschien loopt u nog niet warm bij deze bedragen, bedenk dan dat u tussen de 10% en 35% "gratis" extra kilometers kunt rijden (10%-22% bij diesel), u uw motor een dienst bewijst, u het milieu beduidend minder vervuilt, èn u meer rijplezier beleeft met een beter draaiende motor!

het klinkt heel mooi dit.
zou betekenen dat we extreem veel op brandstof voor koekblik kunnen besparen maar zou het ook werken voor de motor?

iemand al ervaringen of meer info hierover?
 
Klinkt te mooi om waar te zijn.
Is waarschijnlijk niet waar ook.

TNO heeft geen onderzoek gedaan naar de schadelijkheid/onschadelijkheid van aceton met betrekking op de kunststof delen van het brandstofsysteem.

Eventuele winst is hooguit in de orde van enkele procenten, maar de resultaten zijn niet echt betrouwbaar.

Ik heb dit verhaal al meerdere keren gehoord, Lang voordat internet zijn intrede deed.
Steeds als de brandstofprijzen stegen kwam het verhaal over aceton in benzine en dat in Amerika dat al jaren gedaan werdt.

Verder heb ik wat gegoogled en ik zie steeds hetzelfde verhaal terugkomen.

Ik zou het wel willen uittesten maar vrees dat aceton misschien toch een schadelijke invloed heeft op het brandstofsysteem, dus doe ik het niet.
 
Ik heb het een keer gedaan en heb nog nooit verder gereden op een tank. Dit is overigens geen geintje. Het kan ook toevallig zijn geweest, maar heb toen niet anders gereden dan anders. Geluk? wie zal het zeggen.

D'r hoeft inderdaad maar heel weinig bij. Heb het nog wel ergens staan. Het is alleen een beetje omslachtig om het iedere keer toe te voegen, dus heb het bij een keer gelaten.

Die ene keer kwam ik uit rond de 320 km tot ie ging knipperen (in de zomer)
Normaal begint ie bij 280 te knipperen (in de zomer)

Tel uit je winst. Zorg wel dat je aceton zo puur mogelijk is.
 
Is er iemand die dit op een auto van de zaak wil uitproberen?
 
Ik ga het eerst wel eens ff op mn brommertje proberen...

maja.. die loopt zelfs nog op slaolie O-)
en de buren maar denkne dat je aan het barbeknoeien bent :P

heb wel vaker zulke geintjes uitgehaald bij vrienden van mij (vespa ciao etc..) })
 
Ehm... Dit is allang onderzocht en gewoon een broodje aap. Zelfs Mythbusters heeft het al eens bekeken :)
 
Waarom oliemaatschappijen dit niet bijvoegen (zou een koud kunstje zijn voor ze en vrijwel geen meerkosten met zich meebrengen)?
Omdat het verboden is !!!

Op die manier brengen ze hun eigen omzet fors omlaag, meer verbruiken = meer omzet = meer winst.


Waarom de overheid dit niet propageert?
zie boven

Op die manier vangen ze veel minder accijnzen en btw



Hoe kan het nou dat aceton in brandstof de slijtage vermindert?

Als brandstof onvolledig verbrandt blijft er altijd een residu op de cylinderwand achter. Dit residu komt in de motorolie terecht waardoor de smerende werking van de motorolie steeds minder wordt en waardoor dus slijtage ontstaat. Bij volledige verbranding van de brandstof blijft de olie schoner en ook beter z'n werk doen.motor slijt vrijwel alleen bij een koude start. heeft minder met verouderende olie te maken dan je denkt
MOBIL heeft al eens een test gedaan met een bmw 1,6 miljoen km later vrijwel geen slijtage, zij vonden dat ze hiermee bewezen hadden dat mobil 1 zo fantastisch goed was. Test werdt binnen op een rollenbank uitgevoerd en de olie werd op schema vervangen, dus geen koude start

Pas op: Aceton is een oplosmiddel, mors het dus niet op de lak.

Kan Aceton kwaad in je brandstofsysteem, het is toch een oplosmiddel?

Aceton kan geen enkel kwaad, ook benzine en diesel zijn agressieve stoffen en alle componenten in het brandstofcircuit worden door aceton NIET aangetast.
Aceton is agressiever voor je ruber leidingen, net als de vrije zuren in biosiesel en het gebruik van bio ethanol ( hier zullen we de komende jaren de negatieve effecten nog wel van zien)
 
Maar is er ook wetenschappelijk bewijs voor de werking van aceton. Moet toch wel ooit door een universiteit onderzocht zijn.
 
Ik heb inmiddels 75000 km gereden met een oude Volvo diesel, zo'n 6-cilinder en zonder acteon 1 op 12, met aceton 1 op 15. Het ding draait mooier en dus zuiniger, rookt/roet veel minder.
Ook met onze oude MB 508 camper, al zo'n 100000 km met aceton gereden.
Aceton verlaagt de oppervlaktespanning van je brandstof, waardoor het fijner verneveld en daardoor beter verbrand. Diegene die beweert dat het een broodje aap verhaal is, mooi niet, het werkt wel degelijk. Je kunt het ook aan de pomp krijgen, heet het V-power en betaal je de hoofdprijs, maar ja er zijn mensen die dat liever doen. :Y
 
Ik heb het uitgeprobeerde op verschillende voertuigen, met een toevoeging van .25% (ie 2.5ml acetone op 1l brandstof).
Resultaten waren verrassend, had niet echt verwacht dat het zou een verschil uitmaken, maar het werkt (een beetje)

2x GT550 uit 1990 en '94: loopt duidelijk beter, brandstof verbruik rond 5% verbetering. :)

Ford Transit N/A diesel 2000: veel beter stationair, meer kracht en 10-20% minder diesel verbruik. *O*

2x Ford Transit turbo-diesel,1998 en '99: niet veel verschil qua motorprestaties, maar wel 5-10% minder diesel geslurpt. *D

Na 5000km ben ik gestopt met acetone op de GT, te veel gedoe om het mee te nemen, maar ik gebruik het nog steeds (na 30,000kms) in mijn bus.
 
Ik pis meestal gewoon in mn tank, 1-2 keer per dag... Rijd ik zo'n 150 KM meer door. Hij pruttelt wel raar, en krijg vaak klachten van mensen die achter me rijden. Er komt gele rook uit mn uitlaat, en het stinkt heel erg...
 
mmm, er zijn er wat die zeggen dat het werkt en de anderen zeggen dat het dikke bullshit is :S

is dit niet een beetje hetzelfde als zonnebloemolie en dergelijke in je dieselauto gooien?
wisten destijd ook weinig mensen en toch werkt het.

ik heb een vriend diue het iig gaat testen met zijn benzineauto op zeer korte termijn.
laat het iig weten of dat werkt :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan