BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wilddam

MF veteraan
11 mei 2003
17.273
45
Almelo
Welkom in het topic: BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 3.

Omdat de vorige delen vol waren (5000 postings in totaal) zijn we alweer toe aan het derde deel!

Hier kun je serieuze en minder serieuze ervaringen uitwisselen m.b.t. tot de BMW R1200RT. Ervaringen met andere R1200 modellen mogen hier uiteraard ook worden gedeeld.

Hier vindt u deel 1 en hier deel 2.

Het eerste topic is in 967 dagen vol gekliederd en het tweede in maar 113 dagen!

full


Voor nog meer R1200RT topics, klik hier:

Henry
 
...present !... :)

...113 dagen...
...niet normaal...

...fijne motor trouwens, zo'n R1200RT... :)
 
Afin.......nog even een onderonsje met m'n ex-plaatsgenoot.....

Nee, m'n broer heet Paul, maar die woont al jaren in Drenthe.

Ik was in december nog in Zutphen, lagere schoolreünie (dat is lachen hoor! _O-), maar het viel me op dat er de laatste 25 jaar nauwelijks wat veranderd is. Maar wat een prachtig stadje is het toch. Ik werd er helemaal nostalgisch van, ik kom er eigenlijk nooit meer :N.
 
Laatst bewerkt:
goede fotos ootje

staat veel groen"rockster" op haha

dacht om 3uur dadelijk lekker de dijk op om 4uur
en toen kwam me chef met de vraag wil je iets langer blijven..... iets bleek tot 10uur savonds
 
Enjoy-Rider en het gevoel van toen...:

Afin.......nog even een onderonsje met m'n ex-plaatsgenoot.....

Ik was in december nog in Zutphen, lagere schoolreünie (dat is lachen hoor! _O-), maar het viel me op dat er de laatste 25 jaar nauwelijks wat veranderd is.
Maar wat een prachtig stadje is het toch.
Ik werd er helemaal nostalgisch van, ik kom er eigenlijk nooit meer :N.

...wacht eens even...

...blonde vrouw...
...december reünie lager school...
...Mercedes kappersmobiel...

...dan heb jij bij Marcel Peters op school gezeten...
...ook bij (zijn tweeling broer) Jan Paul Peters... ( www.jppcustoms.nl )

...goed of goed... :)

...en wil je echt eens Zutphen anders zien, raad ik je een Happen & Stappen aan...

...de naam zegt het eigenlijk al ; onder leiding van een zeer ervaren gids, Zutphen anders bekijken. Praatje, bakkie koffie ergens, praatje, wandeling, borrel ergens, praatje wandeling, tochtje over de Berkel, koppie soep ergens, praatje, wandeling, voorafje ergens, praatje wandeling, hoofdgerecht ergens, en voordat je het weet, kan het heel laat worden...

...errug leuk !...
 
Laatst bewerkt:
Zo...... we zijn dr weer :9 Gisteravond een vergadering vant kluppie en kijk ik nu ff snel. is deeltje 3 al geactiveerd...... _O-

Maare.... die beschermstrips voor op de koffers zijn gewoon te bestellen bij de dealeRT! Is gewoon een "BMW artikel" en de prijs ligt dus rond de 60,= euri's PER STUK!!

Ik heb het bij een collega clublid gezien die in Duitsland zijn brommer liet omvallen en waarbij tijdens het optillen, omdat de weg "afliep" ( twas schuin dus...), zijn motor een beetje verschoof de kofferdeksels beschadigden.....

Had toen al zoiets van: "Als ik er dalijk eentje heb gaat mij dat niet overkomen......" (Beter mee verlegen dan omverlegen)
 
Laatst bewerkt:
RoLoo en het gezamenlijke verleden:

...dan heb jij bij Marcel Peters op school gezeten...
...ook bij (zijn tweeling broer) Jan Paul Peters... ( www.jppcustoms.nl )
...

De wereld wordt steeds kleiner ;)
Broertjes Peters.........in mijn tijd nog "Sanders"...........
Ik heb met beiden een hele poos zitten praten ('t was trouwens in november), met JPP over motoren natuurlijk :+.
Snap er he-le-maal niks van hoe dat nou bij jou terecht is gekomen :?
Praat me eens bij? Zo was ie nou toch ook weer niet van me onder de indruk haha? ;)


(Sorry forum-genoten voor dit onderonsje ;))
 
't Moet toch niet gekker worden?! :?
Waarom zou je hem verlagen??? :?
Omdat je met je voetjes niet bij de grond kunt? Neem dan een lager zadel.
Bij een auto staat dat nog sportief, maar bij een motor???? :?


Sommige mensen hebben nu eenmaal zulke korte beentjes dat een verlaagd zadel nog niet voldoende is.
 
Enjoy-Rider is met stomheid geslagen...:

Broertjes Peters...

Ik heb met beiden een hele poos zitten praten ('t was trouwens in november), met JP over motoren natuurlijk :+.

Snap er he-le-maal niks van hoe dat nou bij jou terecht is gekomen :?
Praat me eens bij ?

…even off-topic met Mevr. 'Oe' jongens ; dus kijk maar even een andere kant op…

…Marcel en JP ; ken ze al jaaaaaaaaaaaaren…

…’vroegah’ hadden we in de Zuidwijken (Braamkamp, Zwanevlot enz.) een hele club met jongens en meiden…
…’s avonds een beetje bij elkaar ‘hangen’ diverse verkeringen, uitgaan ; ach wellicht ken je zoiets wel…

…een hoop van die jongens en meiden zijn over het land uitgevlogen, en hebben geen contact meer met die piepeltjes uit die groep van vroeger. Echter een behoorlijk aantal zie ik nog met regelmaat ; denk dan aan diverse verjaardagen, bierfeesten, Koninginnedag, Nijmeegse 4-daagse feesten, bedenk het allemaal maar…(toch bijzonder dat zo’n groep na 30 jaar elkaar nog met regelmaat treft)…
…en 1 van die gasten die ik dus met regelmaat nog over de vloer heb (of andersom) is Marcel (en bij JP kom ik maar heel af en toe)…

…zit ik vorig jaar een keer op avond, met 'moeders' bij hem en Willy (zijn wederhelft), een bakkie te doen, zit hij in geuren en kleuren te vertellen over een lagere school reünie…
…en dat het wel bijzonder is dat je A) die mensen nog kunt opsporen, en B) hoe leuk het is om te zien wat er van deze en gene terecht is gekomen (of niet)…

…zit hij ook in diezelfde kleuren en geuren te orakelen over het feit dat er een hoogblonde dame komt aansjeesen in een rode Mercedes SLK…
…en dat een hoop dachten ; en wie mag dat wel niet zijn…

…en dan lees ik Zutphen, reünie…
…dan denk ik, blond, kappersauto, terwijl dat gesprek met Marcel weer naar boven borrelt...

...en dan is 1 + 1, 2…



...de wereld is soms kleiner dan je denkt... :W
 
Laatst bewerkt:
Enjoy-Rider denkt dat het onzin is...:

't Moet toch niet gekker worden?! :?
Waarom zou je hem verlagen??? :?

...ik ken iemand, een wat oudere heer, die een 1200RT rijdt...
...omdat hij de laatste jaren kampt met artritus in de benen, was om de voetjes stevig op de grond te krijgen, een verlaagd zadel niet meer voldoende...

...de RT stond definitief stil, puur uit angst om met RT en al om te kieperen bij stilstand...

...sinds afgelopen zomer rijdt deze heer echter ook weer vrolijk rond...
...dankzij een verlagingsset op zijn RT...
 
RoLoo kent ook iedereen:

...de wereld is soms kleiner dan je denkt... :W

Dan heb ik blijkbaar toch wel indruk op hem gemaakt :+
Of m'n auto.......dat kan ook natuurlijk ;)

Marcel en JP........dat waren geen lieverdjes vroeger op school :X
Heb gelukkig nooit last van ze gehad, maar ik hoorde van enkele van de aanwezige meiden wel andere verhalen :X
Maar daar konden de beide heren P. zich niéts meer van herinneren! O-)

Ik had ten tijde van die reünie nog motorrijles.......goh, lijkt ook alweer zo lang geleden......

Doe Marcel en JP maar mijn hartelijke groeten als je ze weer spreekt *D

Trouwens.......dan ben ik ook jou vast wel eens tegengekomen vroeger in Zutphen. Je hebt toch niet ook op het Stedelijk Lyceum gezeten? :)
 
Laatst bewerkt:
...nee niet op het Stedelijk...
...dat was het Sodom en Gomorra van Zutphen... :+

...en Marcel zie ik binnenkort weer ; dus die HG komen wel goed !...
 
RoLoo over verlagen:

...ik ken iemand, een wat oudere heer, die een 1200RT rijdt...

Heb je het nou over jezelf? ;)

Okay, bij "verlagen" denk ik (conform auto's) natuurlijk gelijk aan "pimpen": sportiever uiterlijk, scherper sturen........
Vandaar dat ik daar ook naar zocht bij een motor, maar ik zag de link niet.
Het is dus echter puur uit praktische overwegingen.
Dan ben ik weer bij hoor! *D
 
Tsjongejonge, wat is er in een dag tijd al weer een hoop geschreven. Ik kom toch nog even terug op de laatste berichten in deel 2.

Ootje schreef:
Ik ben alleen omgevallen met snelheid 0.
Er zaten wel afdrukken in van het asfalt en de koffer moest dus worden strak gemaakt.
Samen met de verf (beetje paarlmoer o.i.d., kostte 25 euri meer) was het dus 175 euri

Kijk dat bedoelde ik nou met "laat hem eerst maar omvallen; dan is het nog vroeg genoeg om de kofferbeschermers (over de schade heen) aan te brengen". Dan kost het minder (pakweg 120 euri's i.p.v. 175) en als de motor - in het theoretische geval - nooit omvalt, dan hoef je helemaal niets!

Ootje had het ook over motorrijden (lessen):

Over motorrijles gesproken: Ik heb in de afgelopen twee jaar de Voortgezette Rijopleiding (VRO) in Lelystad gedaan. Hoewel ik al zo'n 40 jaar motor rijd, heb ik daar een hoop bijgeleerd, en ook nog een paar leuke dagen gehad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan