mooi poetsen van chopper

penniwyse

Rookie
18 feb 2008
3
0
hoi,
ben hier nieuw. eerst en vooral heel leuke site. had eigenlijk een klein (dom) vraagje. sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een harley dyna (aub geen vooroordelen :-) ) en nu vroeg ik me af vermits het mijn eerste hopper is hoe ik hem best onderhoud en kuis want zou willen da mijn beeste blinkt. dus hoe nemen jullie tank spatborden motor en al de rest aan? welke hulpmidelen en produkten gebruiken jullie? zoals ik het al zei misschien dome vraag maar als "begineling" vraag ik het liever aan "ervaren" mensen ipv domme ingen te doen.

alvast bedankt
 
Hoi.
Mooie motor en gekke vragen bestaan niet.
Gezien het feit u een echte hog heeft gekocht loont het zich de moeite om het kuisen een keer per jaar volledig te doen.wekelijks volstaat eren kleine behandeling.

Volledig betekent voor mij dat ik de hele motor uit mekaar haal en alle hoekjes zorgvuldig kuis en daarna zorgvuldig in waks zet.
Dat kost mij een volledig weekend.


Wekelijks demonteer in spatborden ,tank ,wielen,zadel,accu.
Deze maak ik zorvuldig van onder en boven scoon.Deze delen waks ik een keer per maand.

kost mee een halve dag.

succes.
 
Hoi.
Mooie motor en gekke vragen bestaan niet.
Gezien het feit u een echte hog heeft gekocht loont het zich de moeite om het kuisen een keer per jaar volledig te doen.wekelijks volstaat eren kleine behandeling.

Volledig betekent voor mij dat ik de hele motor uit mekaar haal en alle hoekjes zorgvuldig kuis en daarna zorgvuldig in waks zet.
Dat kost mij een volledig weekend.


Wekelijks demonteer in spatborden ,tank ,wielen,zadel,accu.
Deze maak ik zorvuldig van onder en boven scoon.Deze delen waks ik een keer per maand.

kost mee een halve dag.

succes.

Mag ik je die van mij dan niet eens een keertje brengen..... *D *D *D
:} *D *D
 
Mijn sportster wordt na elke stevige rit gewassen met autochampo en daarna met zachte doeken droog gepoetst.
Ook wordt het vier of vijf keer per jaar in de wax gezet.
 
Met Belgom :Y


full



*D *D *D
 
Ff serieus.Ik spuit hem een keer of 4 per jaar goed af en droog hem met de compressor.
Al dat gepoets is niet goed.
 
Laatst bewerkt:
eg wel...

heb al het chroom aangepakt met NeverDull (motorzaak) en Sonax chroompoets van halfords en of het gaat glimmen en het polijst het ook mooi.. het oog wil tenslotte ook wat...
SSA40909-small.jpg
 
al bedankt voor alle reacties.had ook graag geweten hoe ik best motorblok opblonk en uitlaten en dergelijk
 
Toch best apart hoe sommigen de hele "amazing discovery"poets-stal tevoorschijn halen.
Bij een motor die nog niet roest of geoxideerd is heb je geen polijstmiddelen nodig, je verknalt op den duur je chroom of lakwerk.

Het rare is dat ikzelf al mijn brommers, en motoren in het verleden succesvol heb laten glanzen, simpelweg door een paar natte sponzen te gebruiken over de wat viezere delen, let op voor smeer want dat wil je niet aan je spons, (wel steeds uitknijpen en in de emmer soppen) dan even afnemen met een zeem, een doek die vies mag worden daar haal je de smerigste stukjes (olie, vetspetters, benzinezweet) mee weg zonder te krassen, en een tandenborstel te hanteren (bijv.spaaknippels). Daarna wat boutjes conserveren met wd40 ofzo, en alle chroom en lakwerk lekker in de autowax.

Als er echt ergens bergen zand zit ga ik er (onder de spatborden bijv. met een afwasborstel voorzichtig doorheen, doorweek ik de laatste stof met water of een plens wd40 en veeg het schoon)

Wat kost het? een emmer water en een fles wax van 7 euro (en die fles gaat eeuwig mee).

Bij een motor met wat meer oxidatie en roest, daar ga ik pas polijstende middelen gebruiken. Maar dat is weer een iets afwijkend ander verhaal. Daar heeft het materiaal een oppervlaktebehandeling nodig omdat het; dof is, geoxideerd (alu of ijzer), of doffe lak.

Verassend ook hoevaak ik een motor zie die kapotgepoetst is omdat er gedacht word dat een polijstmiddel de motor wel goed zou laten glanzen.

Iedereen zijn eigen manier.
 
Laatst bewerkt:
men had mij gezegd om van de motor af te blijven met water.klopt dat of is dit flauwe praat?want als er zo min mogelijk water aan mag hoe kuis je hem dan???
 
Tja geen idee... maar ik rij inderdaad ook altijd tussen de regendruppels door... Tuurlijk mag ie wel nat worden. Als je maar zorgt dat ie netjes droogt. En daar na weer in de poets/wax zetten, dan is er niets aan de hand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan