Overtuiging ouders/partner van motor

Ice^

MF'er
27 aug 2002
233
0
België
k hoe hebben jullie, jullie partner/ouders overtuigt om een moto te (mogen) kopen
zit namelijk met dat probleempje wil doodgraag een moto maar pa is der tegen. Moeder ook maar dat gaat enkel om financieel aspect ij haar maar dat is opgelost ;)

wil gewoon doodgraag biken '( ;(
 
bij mij vinden ze het ook niet echt leuk.
gewoon kopen klaar.

heb mn rbw ook stiekum gehaald, kwam ik ineens: tadaaaaa leuk he :)
 
Eerst sparen en rijles nemen. Dan op een zonnige dag vrolijk naar buiten lopen met de melding dat je een nieuwe brommer nodig hebt. Indien je na een paar uur genieten genoeg moed hebt opgespaard en rustig langs huis gaan.
Indien ze het er dan niet mee eens zijn heb je misschien een paar dagen ruzie, maar wel een mooie fiets!

PS Ik had strubbelingen met mijn pa, maar die zijn langzaam weggeebt.
 
Eerst sparen en rijles nemen. Dan op een zonnige dag vrolijk naar buiten lopen met de melding dat je een nieuwe brommer nodig hebt. Indien je na een paar uur genieten genoeg moed hebt opgespaard en rustig langs huis gaan.
Indien ze het er dan niet mee eens zijn heb je misschien een paar dagen ruzie, maar wel een mooie fiets!

PS Ik had strubbelingen met mijn pa, maar die zijn langzaam weggeebt.


mm heb men rijbewijs al hoor van 9/12/2002 8-) I LOVE IT
 
Bij mij waren ze (mijn ouders) er ook niet echt blij mee. Ten eerste niet met het motorrijden op zich en ten tweede niet met het feit dat ik het gefinancierd heb met een belangrijk deel van mijn spaarcentjes.
Maar uiteindelijk hebben ze zich er maar bij neer te leggen dat het mijn beslissing is. (Ben overigens 25, dan gaat dat misschien wat makkelijker :+ )

Als ik mezelf en/of de motor maar niet plat rij, zal de weerstand vanzelf wel wegebben denk ik. ;)
 
Mijn vriendin is er niet op tegen, al wil ze met geen mogelijkheid achterop.

Ik ben vrijgezel, dus één van de criteria voor een vriendin is gewoon dat ze motorrijden zodanig leuk vindt dat ze achterop gaat of zelf rijdt (maar dan wel een eigen motor).

:P

Hmm, zou dat er misschien de oorzaak van zijn dat het zoeken naar een vriendin nog niet erg succesvol is? :+
 
Op donderdag 27 februari 2003 16:50 schreef Orpheus het volgende:Hmm, zou dat er misschien de oorzaak van zijn dat het zoeken naar een vriendin nog niet erg succesvol is? :+
Als dat icoontje ook je pasfoto is weet ik nog wel een andere reden :+
 
k hoe hebben jullie, jullie partner/ouders overtuigt om een moto te (mogen) kopen
zit namelijk met dat probleempje wil doodgraag een moto maar pa is der tegen. Moeder ook maar dat gaat enkel om financieel aspect ij haar maar dat is opgelost ;)

wil gewoon doodgraag biken '( ;(


waren m`n ouders ook, ik kwam op een dag gewoon met een r6 thuis :)
 
Ik heb er ook moeite voor moeten doen maar ik heb gewoon 1 gekocht en toen die er was vonden ze het maar wat mooi.
ik heb ze zelfs zo gek gekregen dat zij van het winter in huis mocht staan. })

gR Abe R6
 
Kijk. Ik neem aan dat je ouder dan 18 bent..? Dan word je beschouwd als volwassene. Ook door je ouders, want zij roepen telkens: 'neem je verantwoordelijkheden nou eens'! Niet dan, wel toch!
Dus dat betekent dan dat jij ook wel voor jezelf kunt bepalen wel / geen motor, immers je moet je verantwoordelijk gedragen. En daar horen nou eenmaal in het leven ook beslissingen bij. Niet dan, wel toch!

Tenzij...natuurlijk er is altijd een tenzij!
Tenzij je financieel afhankelijk bent van je oudes bij de aanschaf van een motor. Dan wordt het lastiger, want de geldschieters moeten het over het algemeen wel eens zijn met de betreffende investering.

Iedereen, ook je ouders, hebben vast wel beslissingen genomen in hun leven waarmee hun ouders het misschien niet helemaal eens waren, maar steunen blijven ouders altijd! Dus...

Greetings, Michiel
 
Mijn pa vind het supergaaf, maar ja...hij heeft vroeger ook veel ge- :] .
Maar sinds ie getrouwd is, mag hij niet meer. Mijn moeder is er dus echt op tegen, maar ja ... dat weerhoudt mij echt niet.
Mijn vader is dus ook mee wezen shoppen en is ook op alle motoren gaan zitten. Het begon bij hem ook weer te kriebelen *D . Maar hij mag niet ... en ik doe het gewoon. Vind het leuk dat mijn moeder bezorgd is, maar ik heb mijn eigen leven. Daar moet ze maar aan wennen.

Sinds ik vorige week mijn motor ben gaan ophalen en een paar keer langs ben gereden is mijn moeder wel snel positiever geworden valt me op. Ze weet dat het geen zin meer heeft er continu iets over te zeggen. Dus dat valt me reuze mee. Ze kan het alleen niet laten om elke keer te zeggen dat ik voorzichtig moet rijden. Waarop ik dus maar netjes ja antwoord O-) :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan