zwaarder geluid

Bigbrother

MF'er
19 aug 2002
190
0
Ik ben in bezit van een Vulcan 800 classic. De uitlaat is origineel. Het geluid is erg beschaafd. Wie heeft tips voor een (iets) zwaarder geluid vanuit deze originele uitlaat. Ik wil hem namelijk niet vervangen door een andere uitlaat. Ook wil ik niet dat het vermogen erg afneemt.

:] Big brother :}
 
Inderdaad, 4 of 6 gaatjes (8 of 10 millimeter) in het eindschot scheelt al behoorlijk. Wil je nog meer sound dan kun je nog wat gaatjes bijboren.
Voor meer info hierover kun je een kijkje nemen op het forum van de Shadow-club: http://www.shadowmc.nl/forum
Typ bij zoeken het woord uitlaat en je vindt vele topics over uitlaten en sound!

Succes ermee!
 
Ik ben het zelfde van plan met mijn Vulcan 800A. Ik wil de originele uitlaat blijven gebruiken maar het geluid "zwaarder" maken.
Ik heb de afgelopen winter diverse sites reds afgezocht en e.e.a. gevonden specifiek voor het aanpassen van de uitlaat van de Vulcan.
Het zo maar zomaar boren van gaatjes is natuurlijk een manier om snel van je uitlaat af te komen. Ik zou dit echter zeker niet aanraden.
Heb even geduld, dan zoek ik e.e.a. op en dan plaats ik het hier!
 
Ik heb er net open uitlaten opgezet......tjezis wat een bak herrie......maar wel lekker......maar da's persoonlijk hoor.......
 
Ja hoor, gewoon gaatjes boren in het achterste stuk, waar het zwarte plaatje zit.
Maak deze gaten wel minstens 6mm. Ik had gaatjes geboord tussen de gaten van de popnagels die het zwarte plaatje vasthouden.
Sommigen boren door het zwarte plaatje heen, en dan door het ijzer van de uitlaat.
Dit staat het netste, maar je kan het niet meer origineel maken.
Voordeel: het zwarte plaatje zit er nog maar met meer gaten rondom.

Wat heb ik gedaan: De popnagels van het zwarte plaatje uitgeboord, dan komt het zwarte eindplaatje los. Nu heb je in het chrome deel achter het zwarte plaatje al 3(of 2?) gaatjes van de popnagels die je hebt uitgeboord. Daartussen boor je naar wens een paar gaten netjes in de rondte. Ik geloof dat ik ze op 6 of 7mm geboord had. Test eerst met 4 gaatjes. Het gat van het zwarte plaatje die je hier weglaat telt ook al.
Voordeel: Je hebt iets Ducati geluid onder de helm. Nadeel: Je ziet gaatjes en een gat aan het einde van je pijp. Maar daar let je na een paar dagen al niet meer op.
Wil je de uitlaat weer origineel maken pak je het zwarte plaatje weer en die popnagel je erop.
 
Daarna heb ik van een set highway hawk dragpipes en Harley Davidson sportster dempers een eigen bedachte uitlaat in elkaar gelast. Wat beugeltjes maken en klaar :)
De beste sound in een vulcan hoorde je uit mijn uitlaat :) Zelf gemaakt O-)

Helaas maar 9 maanden met de zelf gelaste uitlaat gereden want daarna heb ik m verkocht.
 
Peter, heb je daar nog een piccie van.....ben wel nieuwsgierig hoe dat eruit zag...
 
Bericht van vorig jaar Door Peter uit Soest op 09-07-2002 22:03



Op de snelweg word je gek van dat geklapper, zeker als je fiets hogere toeren maakt omdat het geen dikke 1400 is of iets in die buurt, die doorgaans veel minder toeren maken.
Half open of een kwart open, als je ook nog ergens wil komen.
Ik heb nu op mijn kawasaki vulcan 800 zelf pijpen gemaakt. Dragpipes ingekort, nieuwe demper(restrictiegat) in de ingekorte dragpipes. Daaraan gelast de 2 Harley-sportster dempers die helemaal open zijn en een dun wandje demping hebben.
Het geheel maakt een aardige sound, ook bij gas-dichtdoen (zwaar). Maar bij een snelheid van 80 of hoger word je gestoord van het geklapper met die toeren. In de stad is het nog wel leuk (plok plok plok...60 in zn 5 bijv).
De originele dempers met een lichte aanpassing(gaten in dempereinde) voldoen nog het beste vind ik kwa geluid. Maar nu moet ik op de snelweg zowieso oordoppen in, is het niet voor de wind, dan wel voor het heerlijke "kleregeluid"..
Op een 1500 vulcan draait de motor lekker rustig bij 100km/u. Drrroooommmmm.....
 
Peter, heb je daar nog een piccie van.....ben wel nieuwsgierig hoe dat eruit zag...

Ik was opzoek net op jouw verzoek naar die foto hier in het forum, ik had m ooit geplaatst. Maar ik zie m niet zo gauw.

23:43-> ;( heb m niet gevonden) Ik heb de echte foto voor mn neus, maar dan moet ik weer scannen enz enz.. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gehoord dat door het boren van de gaatjes, je wel grote kans op roest hebt. Lijkt me ook niet echt fijn

Niet echt hoor, gewoon de achterkant van je pijpen in het rondje matzwart spuiten en de koolresten van je uitlaatgassen houden het wel lekker vettig..
Het metaal van de pijpen zelf is redelijk dik.
Mijn motor stond altijd buiten en pas na 4 jaar kwam er wat roest op de uitlaat en bij de gaatjes, maar dat zou je zo weer kunnen wegpoetsen. Ook even gereden met andere uitlaten erop, dat wel. Maar lekker boren hoor! :) als je het zelf ook wilt.
 
Vanmiddag in het eindschot van iedere pijp een gat geboord 10mm. O-)
Dit is voor mij al voldoende. Een zware brom i.p.v. het originele lichte brom-geluid.
Supeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer............ :9~


Althans voorlopig. ;)
 
Vanmiddag in het eindschot van iedere pijp een gat geboord 10mm. O-)
Dit is voor mij al voldoende. Een zware brom i.p.v. het originele lichte brom-geluid.
Supeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer............ :9~


Althans voorlopig. ;)

Ant52 bedoel je het uit einde van de pijp, dus het plaatje met de popnagels of bedoel je met het eindschot het schot dat je ziet als je de nagels uitgeboord hebt en het plaatje verwijderd hebt?

grtz
:] Bigbrother :}
 
Laatst bewerkt:
Ik bedoel met het uiteinde van de pijp het plaatje met de popnagels. Dit plaatje was bij mij rondom vastgezet en kon niet verwijderd worden. Daarom er maar gewoon doorheen geboord. Vandaag 200 km gereden :] en de hele dag dat heerlijke diepe bromgeluid mogen ervaren 8-) .
Op het eind van de dag kwam ik echter een paar 1100cc choppers tegen met open pijpen. Dat is natuurlijk niet te vergelijken maar ik vond het wel een heerlijke roffel.
Ik kijk het nog even aan en misschien boor ik nog een extra 10mm gat erbij.
Voorlopig ben ik al geslaagd ...................
 
De zwarte eindplaatjes zitten vast met 3 popnagels. Doorboren van de popnagels is de methode om de plaatjes eraf te halen. Daarachter zie je een gat met een pijpje en de 3 gaatjes waar de popnagels ingezeten hebben.
Nu zie je wel een groter lelijk gat, maar wel ander geluid en je zwarte plaatjes zijn nog heel. In dit zichtbare ijzer heb ik toen gaatjes erbij geboord.
 
De zwarte eindplaatjes zitten vast met 3 popnagels. Doorboren van de popnagels is de methode om de plaatjes eraf te halen. Daarachter zie je een gat met een pijpje en de 3 gaatjes waar de popnagels ingezeten hebben.
Nu zie je wel een groter lelijk gat, maar wel ander geluid en je zwarte plaatjes zijn nog heel. In dit zichtbare ijzer heb ik toen gaatjes erbij geboord.
 
8-) Ik heb bij mijn Suzuki Desperado (gelijk aan Marauder) de achterste plaat en de tweede plaat daarachter zes gaten geboord van 10 mm. Dit geeft een heerlijk donker (maar niet overdreven hard) geluid.
Al die gaten is geen gezicht, dus heb ik zwart metaalgaas op maat geknipt aan aan de achterkant van de dempers gemaakt. Dat ziet er een stuk beter uit.
full
 
Op maandag 07 april 2003 20:22 schreef gymr@t het volgende:
8-) Ik heb bij mijn Suzuki Desperado .............zes gaten geboord van 10 mm. ..............................dus heb ik zwart metaalgaas op maat geknipt aan aan de achterkant van de dempers gemaakt. Dat ziet er een stuk beter uit.

Vraagje: Hoe heb je dat metaalgaas vastgezet?
 
Terug
Bovenaan Onderaan